Ухвала
від 06.10.2015 по справі 924/1391/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


УХВАЛА

"06" жовтня 2015 р.Справа № 924/1391/14

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Гладюка Ю. В., розглянувши матеріали заяви Старосинявської районної державної адміністрації про відстрочку виконання рішення суду у справі

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос - Плюс", м. Хмельницький

до Старосинявської районної державної адміністрації, смт. Стара Синява

про стягнення 70 734, 88 грн. заборгованості

представники сторін:

від заявника (боржника) - ОСОБА_1 за довіреністю

ОСОБА_2Е заступник голови

ОСОБА_3 за довіреністю

від стягувача - ОСОБА_4 керівник

встановив:

Рішенням господарського суду області від 15 жовтня 2014 позов задоволено частково. Стягнуто з Старосинявської районної державної адміністрації (Хмельницька область, Старосинявський район, смт. Стара Синява, вул. Івана Франка, 8, р/р 35221051002459 ГУ ДКСУ у Хмельницькій області, МФО 815013, код 21316546) на користь товариства з обмеженою відповідальністю „Геліос - ПлюсВ» м. Хмельницький, вул. Лесі Українки, 19, ЄДРПОУ 23844456, р/р 26003060395438, філія „ПриватбанкВ» , МФО 315405) 61 317, 36 грн. основного боргу, 7 915, 67 грн. інфляційних, 71, 91 грн. пені, а також 1 790, 46 грн. судового збору та 6 000 грн. витрат на адвокатські послуги. В решті позову відмовлено.

25.09.15р. на адресу суду надійшла заява Старосинявської районної державної адміністрації про відстрочку виконання рішення суду, яка призначена до розгляду в судовому засіданні на 6 жовтня 2015 року.

У заяві заявник просить відстрочити виконання рішення суду до 20 грудня 2015 року.

Обгрунтовуючи заяву заявник вказує про те, що на 1 вересня 2015 року судові виплати, а саме 7 915, 67 грн. інфляційних, 71, 91 грн. пені, а також 1 790, 46 грн. с удового збору та 6 000 грн. витрат на адвокатські послуги повністю виплачено за рахунок перерозподілу кошторисних призначень на 2015 рік та економії видатків на утримання апарату та відділів РДА протягом першого півріччя 2015 року за КПКВК ДБ 7921010 „Здійснення виконавчої влади у Хмельницькій областіВ» . Основний борг складає прострочена кредиторська заборгованість державного бюджету по програмі КПКВК 2751820 „Утворення центрів надання адміністративних послугВ» по КЕКВ 3132 „Капітальний ремонт інших об'єктівВ» в сумі 61 317, 46 грн., яку розроблено Мінрегіонрозвитку.

Боржник є лише розпорядником III рівня, а тому не має вповноважень формувати кошторисні призначення для фінансування даної програми.

Водночас Старосинявська районна державна адміністрація неодноразово зверталась до управління регіонального розвитку та будівництва Хмельницької облдержадміністрації та до департаменту фінансів Хмельницької облдержадміністрації щодо сприяння у погашені кредиторської заборгованості 2013 року за бюджетною програмою 2751820 „Утворення центрів надання адміністративних послугВ» . За інформацією управління регіонального розвитку та будівництва були надіслані звернення до Мінрегіонбуду по питанню погашення заборгованості за КПКВК 2751820 „Утворення центрів надання адміністративних послугВ» , зокрема по тих, де прийняті рішення суду.

Враховуючи відсутність кошторисних призначень державного бюджету на І півріччя 2015 року за бюджетною програмою 2751820 „Утворення центрів надання адміністративних послугВ» , Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України позбавлене можливості погашення кредиторської заборгованості. Водночас необхідність здійснення відповідних видатків у бюджетному запиті на 2015 рік є одним із основним питань, так як на даний час основний борг зареєстрований в повній сумі в Управлінні державної казначейської служби у Старосинявському районі Хмельницької області.

Відповідно до п. 11 ст. 51 Бюджетного кодексу України кредиторська заборгованість, яка утворилася на кінець поточного бюджетного періоду у місцевих бюджетах за бюджетними зобов'язаннями, взятими за капітальними трансфертами з державного бюджету місцевим бюджетам та коштами державного фонду регіонального розвитку, в першу чергу має бути погашена за рахунок коштів державного бюджету, передбачених у наступних бюджетних періодах на реалізацію відповідних програм і заходів. Тобто, Старосинявська райдержадміністрація не може здійснити виплату вищезазначених зобов'язань, а саме виплати основного боргу в сумі 61 317, 46 грн. згідно рішення суду від 15 жовтня 2014 р . по справі № 924/1391/14 , через відсутність бюджетних призначень на поточний рік по державному бюджету за бюджетною програмою по КПКВК 2751820 „Утворення центрів надання адміністративних послугВ» за рахунок місцевого бюджету. Разом з тим, відповідно до п.2.14 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України Затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309 перереєстрація бюджетної заборгованості та виплата основного боргу за рахунок інших бюджетних програм не можлива без дозволу головного розпорядника бюджетних коштів (в даному випадку - рішення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України) за погодженням з Міністерством фінансів.

На підставі частини першої статті 69 Закону України "Про місцеві вибори", відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 08 вересня 2015 року № 674 Про затвердження Порядку фінансування виготовлення органами ведення Державного реєстру виборців списків виборців та іменних запрошень для підготовки і проведення голосування на місцевих виборах (далі - Порядок), визначено механізм фінансування, розподілу та використання субвенції з державного бюджету, наданої відповідним місцевим бюджетам, а також коштів відповідних місцевих бюджетів для придбання паперу та витратних матеріалів для виготовлення органами ведення Державного реєстру виборців списків виборців та іменних запрошень для підготовки і проведення голосування на місцевих виборах.

Відповідно до п.4 Порядку розпорядником коштів місцевого бюджету для здійснення заходів з виготовлення списків виборців та іменних запрошень є районна державна адміністрація.

Також, Старосинявська райдержадміністрація є розробником та виконавцем ряду програм державного та місцевого бюджетів, які забезпечують життєдіяльність району (Розробка схем та проектних рішень масового застосування, Заходи державної політики з питань дітей та їх соціального захисту, Комплексна програма запобігання та зменшення впливу надзвичайних ситуацій техногенного характеру у Старосинявському районі Хмельницької області на 2011 - 2015 роки, Програма Профілакти та боротьба із сказом, Надання державного пільгового кредиту індивідуальним сільським забудовникам), по реєстраційних рахунках яких на період виконання примусового списання коштів не проводяться платежі.

В зв'язку з необхідністю фінансування виготовлення органами ведення Державного реєстру виборців списків виборців та іменних запрошень для підготовки і проведення голосування на місцевих виборах з метою недопущення зірвання виборчого процесу, зважаючи на те, що за вищезазначених обставин виконання рішення є неможливим, та дані обставини є винятковими, керуючись ст. 121 ГПКУ заявник просить про відстрочку.

Представники заявника в судовому засіданні заяву підтримують, просять про її задоволення.

Представник стягувача проти задоволення заяви заперечив.

За результатами розгляду заяви судом враховується нищенаведене.

Згідно з п. 9 ч. 3 ст. 129 Конституції України однією з основних засад судочинства є обов'язковість рішень суду.

Відповідно до ст. 115 ГПК України рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються у порядку, встановленому Законом України „Про виконавче провадженняВ» .

Статтею 121 ГПК України визначено, що при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора чи його заступника або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора чи його заступника і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.

Відповідно до п. 7.1.1. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012 р. №9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" відстрочка - це відкладення чи перенесення виконання рішення на новий строк, який визначається господарським судом. Наприклад, відстрочка може надаватись за рішенням, у якому господарським судом визначено певний строк звільнення приміщення, повернення майна тощо.

Згідно з п. 7.2 вищевказаної Постанови Пленуму ВГСУ підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення.

У рішенні Європейського суду з прав людини від 17.05.2005 у справі "Чіжов проти України" (заява № 6962/02) зазначено, що позитивним обов'язком держави є організація системи виконання рішень таким чином, щоб гарантувати виконання без жодних невиправданих затримок, і так, щоб ця система була ефективною і законодавчо, і практично, а нездатність державних органів ужити необхідних заходів для виконання рішення позбавляє гарантій, які закріплені в параграф 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод

З огляду на викладене, суд доходить висновку про те, що вказані в заяві підстави для відстрочки виконання судового рішення, зокрема, відсутність бюджетних призначень на поточний рік по державному бюджету за бюджетною програмою по КПКВК 2751820 "Утворення центрів надання адміністративних послуг", не є тими виключними обставинами, які надають підстави для відстрочки виконання рішення суду.

Доводи про те, що встановлена законодавством процедура виконання судового рішення ускладнює фінансування виборчого процесу не можуть бути прийняті до уваги судом як такі, що не відносяться до обстави, з'ясування яких здійснює суд при вирішенні питання відстрочки виконання судового рішення.

Будь-яких гарантій виконання судового рішення за умови відстрочення виконання суду не надано.

Згідно зі ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Відповідно до ст. 34 Господарського процесуального кодексу України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Враховуючи наведене судом не здобуто правових підстав для задоволення заяви Старосинявської районної державної адміністрації про відстрочку виконання рішення господарського суду Хмельницької області від 15.10.2014р. по справі №924/1391/14 відмовити.

Керуючись ст.ст. 86, 121 Господарського процесуального кодексу України, суд -

у х в а л и в:

В задоволенні заяви відмовити.

Суддя Ю.В. Гладюк

Віддрук. 3 прим. : 1 - до справи, 2 - ТОВ Геліос-Плюс (м. Хмельницький, вул. Лесі Українки, 19), 3 - Старосинявська РДА Хмельницька обл., Старосинявський р-н, смт. Стара Синява, вул. Івана Франка, 8).

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення06.10.2015
Оприлюднено15.10.2015
Номер документу52141791
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/1391/14

Ухвала від 06.10.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

Ухвала від 28.09.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

Ухвала від 02.10.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

Ухвала від 04.09.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 28.08.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 20.08.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

Ухвала від 22.12.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

Рішення від 15.10.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

Ухвала від 18.09.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні