Ухвала
від 11.12.2014 по справі 808/5984/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

11 грудня 2014 рокусправа № 808/5984/13-а

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Юхименка О.В.

суддів: Мельника В.В. Нагорної Л.М.

за участю секретаря судового засідання: Лащенко Р.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні

апеляційну скаргу Управління Держземагенства

у Бердянському районі Запорізької області,

на постанову Запорізького окружного адміністративного суду

від 03 жовтня 2013 року

у справі № 808/5984/13-а

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сурож Агро»,

вул. Макарова, 2-В, м. Бердянськ Запорізької області, 71100;

до відповідача Управління Держземагенства

у Бердянському районі Запорізької області,

вул. Правди, 80-А, м. Бердянськ Запорізької області, 71100;

третя особа Бердянська міська рада Запорі0зкьої області,

пл. 1-ої Бердянської ради, 2, м. Бердянськ, 71110;

про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії, -

встановив: Товариством з обмеженою відповідальністю «Сурож Агро», за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Відповідача - Бердянська міська рада Запорізької області, подано позов до Управління Держземагенства у Бердянському районі Запорізької області про

визнання протиправними дій по застосуванню у Витязі № 2055-м від 20.06.2013р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої по вулиці Макарова, 2-в в місті Бердянську Запорізької області, що знаходиться у власності Товариства з обмеженою відповідальністю «Сурож Агро», кадастровий номер 2310400000:08:003:0365, значення функціонального використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,5;

зобов'язання надати Товариству з обмеженою відповідальністю «Сурож Агро» новий Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку зазначеної земельної ділянки, в якому здійснити розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки з використанням значення функціонального використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 0,7.

Запорізький окружний адміністративний суд (суддя Бойченко Ю.П.) своєю постановою від 03 жовтня 2013 року позов задовольнив.

Постанова суду мотивована тим, що діяльність з розміщення та обслуговування аквапарку не відноситься до діяльності у сфері відпочинку та розваг (азартні ігри та ігри на гроші, тощо).

Не погоджуючись з прийнятим у справі судовим актом, у поданій апеляційній скарзі Управління Держземагенства у Бердянському районі Запорізької області, Відповідач, вказує на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги її заявник посилається на те, що цільове призначення орендованої земельної ділянки, яка в подальшому була викуплена Товариством з обмеженою відповідальністю «Сурож Агро» - інша комерційна діяльність.

Тобто, земельна ділянка відноситься до земель комерційного використання. У відповідності з Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженим Наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук 27.01.2006 N 18/15/21/11, враховується коефіцієнт функціонального використання (Кф) - 2,5.

Судом не враховано, що посадову особу Управління Держземагенства у Бердянському районі Запорізької області, яка 27 квітня 2009 року за № 320 надала Витяг (довідку) з технічної документації про нормативну грошову оцінку зазначеної земельної ділянки, в якому здійснити розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки з використанням значення функціонального використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 0,7 постановою Жовтневого районного суду міста Запоріжжя від 16 вересня 2010 року у справі № 3-2589/10 було визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення у зв'язку з безпідставним зменшенням коефіцієнту функціонального використання (Кф) - з 2,5 на 0,7.

Просить постанову окружного адміністративного суду скасувати та прийняти нову постанову суду. У позові відмовити.

В засіданні, відкритому 23 жовтня 2014 року, розгляд справи відкладався.

Процесуальним правом на участь представника в судовому засіданні сторони не скористались. Про дату, час та місце судового розгляду були повідомлені належним чином.

З огляду на приписи статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Обставини справи: Товариство з обмеженою відповідальністю «Сурож Агро» зареєстровано виконавчим комітетом Запорізької міської ради 28.05.2004р., ідентифікаційний код- 32997762, місцезнаходження: 71100, Запорізька область, місто Бердянськ, вулиця Макарова, 2-В.

Відповідно до Довідки АБ № 573535 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 28.11.2012 року основними видами діяльності товариства є: функціонування атракціонів і тематичних парків (93.21); роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах (47.25); допоміжне обслуговування наземного транспорту (52.21); діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування (56.10); обслуговування напоями (56.30); надання в оренду і експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (68.20).

Згідно до Державного Акту про право власності на земельну ділянку серії ЯИ № 689639, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 021026500008 від 25.10.2010 року, позивач ТОВ «Сурож Агро» є власником земельної ділянки, що знаходиться у місті Бердянську Запорізької області, вулиця Макарова, 2-В. Цільове призначення земельної ділянки - для розміщення та обслуговування аквапарку.

Відповідно до Витягу (довідки) з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земель від 22.10.2010 року № 641 площа земельної ділянки складає 4,847 га, базова вартість земельної ділянки 77,71 грн./м2, коефіцієнт Км2 - 2,29, коефіцієнт Кф - 0,7, сукупний коефіцієнт Км3 - 0,91, сукупна грошова оцінка земель - 5.494.457,82 грн., загальна грошова оцінка з урахуванням щорічної індексації - 7.131.927,13грн.

Як вбачається з матеріалів справи, у 2013 році Позивач звернувся до Управління Держземагенства у Бердянському районі Запорізької області на підставі підпункту 6 пункту 4 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України, затверджене Указом президента України від 08.04.2011 року № 445/2011, для отримання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель.

Згідно до Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 20.06.2013 року № 2055-м нормативна грошова оцінка зазначеної земельної ділянки для розміщення та обслуговування аквапарку встановлена відповідачем у розмірі 25.471.168,30 грн., оскільки коефіцієнт Кф визначений у значенні 2,5 на відміну від визначеного у 2010 році у значенні 0,7.

Також встановлено, що земельна ділянка за адресою м. Бердянськ, вул. Макарова, 2-В, знаходиться в межах населеного пункту - м. Бердянськ, категорія земельної ділянки - землі житлової та громадської забудови.

Визнання протиправними дій по застосуванню у Витязі № 2055-м від 20.06.2013р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої по вулиці Макарова, 2-в в місті Бердянську Запорізької області, що знаходиться у власності Товариства з обмеженою відповідальністю «Сурож Агро», кадастровий номер 2310400000:08:003:0365, значення функціонального використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,5; зобов'язання надати Товариству з обмеженою відповідальністю «Сурож Агро» новий Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку зазначеної земельної ділянки, в якому здійснити розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки з використанням значення функціонального використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 0,7; стали предметом судового позову.

Колегія суддів, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при винесені оскарженої постанови, виходить з наступного.

Відповідно до частини 1 статті 19 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року N 2768-III землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення (частини 1, 2 статті 20 Земельного кодексу України).

Як вбачається з матеріалів справи, земельна ділянка по вулиці Макарова, 2-в в місті Бердянськ Запорізької області знаходиться в межах населеного пункту, категорія земельної ділянки - землі житлової та громадської забудови.

Відповідно до статті 201 Земельного кодексу України грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі. Залежно від призначення та порядку проведення грошова оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо.

Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів затверджено Наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук 27.01.2006 N 18/15/21/11. Пунктом 3.1 зазначеного Порядку встановлено, що в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Як визначено пунктом 3.5 Порядку, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

Проте, визначення коефіцієнта функціонального використання має бути не елементом аргументації або оціночною категорією, а переконливим та беззаперечно встановленим юридичним фактом реальної дійсності - конкретною обставиною, передбаченою нормами права, що спричиняє певні юридичні наслідки.

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 N 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 за N 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Коефіцієнт функціонального використання для земельних ділянок змішаного використання визначається як середньозважене (за площею) значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання. Підставою для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання є виключно затверджені дані інвентаризації земельної ділянки та землеустрою.

З вищенаведеного Порядку вбачається, що визначальною ознакою для встановлення коефіцієнту функціонального використання для кожної окремої земельної ділянки є саме її фактичне функціональне використання.

Перелік категорій земель за функцією використання із зазначенням коефіцієнтів функціонального використання наведено у Додатку № 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку.

Згідно з Довідкою АБ № 573535 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 28.11.2012 року головним видом діяльності ТОВ «Сурож Агро» згідно КВЕД-2010 є 93.21 - функціонування атракціонів і тематичних парків, що відповідає коду КВЕД-2005 92.33.0 - діяльність ярмарок та атракціонів розділу 92 секції О згідно «Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2005», затвердженого наказом Держспоживстандарту № 375 від 26.12.2005 року. Дані обставини підтверджуються наявною в матеріалах справи довідкою АА № 477573 з ЄДРПОУ від 23.12.2010 року.

Відповідно до встановлених у таблиці 1.1 додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель значень до земель громадського призначення, а саме за кодом 92 розділу КВЕД-2005 - землі підприємств, що здійснюють колективні, громадські та особисті послуги (за винятком підприємств, що здійснюють діяльність у сфері відпочинку та розваг) застосовується коефіцієнт, що характеризує функціональне призначення земельної ділянки (Кф) у розмірі 0,7.

Виняток становлять землі, які використовуються підприємствами, що здійснюють діяльність у сфері відпочинку та розваг, а саме за кодом 092.7 розділу КВЕД-2005 - землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері відпочинку та розваг (азартні ігри та ігри на гроші тощо). Як свідчать матеріали справи, позивач здійснює діяльність у сфері функціонування атракціонів і тематичних парків (згідно КВЕД-2010) та діяльність ярмарок та атракціонів (згідно КВЕД-2010), тобто для розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки за адресою м. Бердянськ, вул. Макарова, 2-В, яка використовується ТОВ «Сурож Агро» для розміщення та обслуговування аквапарку, згідно вищезазначених норм має застосовуватися Кф 0,7, а не 2,5, як зазначено у витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 20.06.2013 року № 2055-м.

Тобто, належна позивачу земельна ділянка є земельною ділянкою підприємств, що здійснюють колективні, громадські та особисті послуги, та не є землею підприємств, що здійснюють діяльність у сфері відпочинку та розваг (азартні ігри та ігри на гроші тощо).

Крім того, з наведених у таблиці 1.1 додатку 1 до Порядку складів категорій земель, які віднесені за категорією до земель комерційного використання, жоден вид діяльності не здійснюється позивачем. Колегія суддів зазначає, що наказом Державного комітету статистики України від 5 листопада 1998 року N 377, зареєстрованим в Мін'юсті України 14.12.1998 за N 788/3228, було затверджено форми державної статистичної звітності з земельних ресурсів та Інструкції із заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6бгзем, 2-зем) (далі по тексту - Інструкція № 377).

Як встановлено Інструкцією № 377, у звітах вказують площі земель, що перебувають у власності, постійному і тимчасовому користуванні юридичних та фізичних осіб, за винятком тих площ земель, які надані в тимчасове користування іншим власникам землі і землекористувачам із земель, що перебувають у власності або в постійному користуванні цих юридичних і фізичних осіб.

У звітах вказують площі земель і розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності в межах територій, які входять до адміністративно-територіальних одиниць, у тому числі окремо - в межах населених пунктів, зрошувані та осушені землі, розподіл земель за формами власності.

Вказаною Інструкцією передбачено, що у графі 42 Форми N 6-зем «Звіт про наявність земель та розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності» - дані про землі комерційного та іншого використання землі, які використовуються головним чином комерційними, торговими і відповідними службами - торговими центрами, комерційними банками, автозаправними станціями, ремонтними майстернями, готелями, ресторанами, барами, їдальнями, торговими складами та будівлями органів управління ними.

Включати потрібно землі за видами економічної діяльності, вказаними в додатку 3; частину земель, наданих юридичним та фізичним особам для підприємницької діяльності, зазначеної в цьому додатку, а також землі згідно з додатком 4, на яких проводиться підприємницька діяльність.

Відповідно до додатку 3 до Інструкції до видів економічної діяльності на землях комерційного та іншого використання (у графі 42) стосовно діяльності у сфері відпочинку і розваг, культури та спорту (розділ 92) відносяться: діяльність у сфері відпочинку та розваг (азартні ігри та ігри на гроші тощо); не виключає діяльності агентів та агентств, що виконується від імені фізичних осіб та полягає в отриманні ангажементів на участь у кінофільмах та інших видовищних заходах.

Таким чином, діяльність з розміщення та обслуговування аквапарку не відноситься до встановлених законодавством видів економічної діяльності на землях комерційного призначення та іншого використання.

Посилання заявника апеляційної скарги на постанову Жовтневого районного суду міста Запоріжжя від 16 вересня 2010 року у справі № 3-2589/10, якою посадову особу Управління Держземагенства у Бердянському районі Запорізької області визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення у зв'язку з безпідставним зменшенням коефіцієнту функціонального використання (Кф) - з 2,5 на 0,7 не має правового значення для вирішення спору.

У відповідності з частиною четвертою статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду у справі про адміністративний проступок, яка набрали законної сили, є обов'язковою для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, щодо якої ухвалено постанову суду, лише в питаннях, чи мало місце діяння та чи вчинене воно цією особою.

В межах апеляційної скарги підстави для скасування або зміни постанови суду першої інстанції відсутні.

Керуючись ст. 195, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд, -

УХВАЛИВ

Апеляційну скаргу Управління Держземагенства у Бердянському районі Запорізької області залишити без задоволення.

Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2013 року у справі № 808/5984/13-а залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення.

Касаційна скарга подається безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції у порядку та у строки, визначені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий: О.В. Юхименко

Суддя: В.В. Мельник

Суддя: Л.М. Нагорна

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2014
Оприлюднено26.12.2014
Номер документу42003286
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/5984/13-а

Постанова від 03.10.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 11.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Постанова від 03.10.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні