ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 грудня 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/4607/14
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бездрабка О.І.,
при секретарі - Транчуковій О.С.,
за участю:
представника позивача - Лисенка В.О.,
представника відповідача-1 - Рябчука В.В.,
представника відповідача-2 - Середи О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Алеф" ЛТД до Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області, Управління Державної казначейської служби України в м.Херсоні Херсонської області про стягнення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Алеф" ЛТД (далі - позивач, ТОВ фірма "Алеф" ЛТД) звернулось з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області (далі - відповідач-1, ДПІ у м.Херсоні), Управління Державної казначейської служби України в м.Херсоні Херсонської області (далі - відповідач-2) про стягнення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 2338380 грн.
Свої вимоги мотивує тим, що ТОВ фірма "Алеф" ЛТД до ДПІ у м.Херсоні були подані декларації з податку на додану вартість за грудень 2013 року, лютий, березень, квітень, травень 2014 року та заяви про повернення суми бюджетного відшкодування. Актами документальних позапланових виїзних перевірок від 27.02.2014 р. № 82/21-03-15-02/23140525, від 29.04.2014 р. № 187/21-03-15-02/23140525, від 27.06.2014 р. № 359/21-03-15-02/23140525, від 08.08.2014 р. № 475/21-03-15-02-23140525 підтверджено суму бюджетного відшкодування у розмірі 2338380 грн., з яких за грудень 2013 року - 354702 грн., за лютий 2014 року - 726390 грн., за березень 2014 року - 616903 грн., за квітень 2014 року - 532788 грн., за травень 2014 року - 107597 грн. Однак на даний час заявлені та підтверджені відповідачем-1 суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість не відшкодовано.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив задовольнити їх із вказаних підстав.
Представник відповідача-1 заперечував проти задоволення позову, вказавши на те, що з метою дослідження факту сплати податку на додану вартість по всьому ланцюгу постачання товарів, ДПІ у м.Херсоні направлено запити щодо проведення зустрічних звірок контрагентів позивача, результати яких на даний момент не отримано. В ході відпрацювання також встановлено, що ТОВ фірма "Алеф" ЛТД у травні 2014 року відобразило взаємовідносини з ПП "Восток-СВ" на загальну суму 487,5 тис. грн. Однак ПП "Восток-СВ" не звітує до податкових органів протягом 2013-2014 років, що вказує на сумнівний характер взаємовідносин з ТОВ фірма "Алеф" ЛТД. Також встановлено, що ТОВ фірма "Алеф" ЛТД відобразило у січні, березні 2014 року взаємовідносини з ТОВ "ДАТТО" на загальну суму 683 тис. грн. Слідчим управлінням ФР ГУ Міндоходів у м.Києві проводиться досудове розслідування № 320141000600000055 від 03.03.2014 р. відносно службових осіб ТОВ "ДАТТО" за ознаками злочину, передбаченого ч.5 ст.27, ч.1 ст.205 КК України. Враховуючи викладене, можливо дійти висновку, що ПП "Восток-СВ" та ТОВ "ДАТТО" мають ознаки фіктивності, а тому бюджетне відшкодування з податку на додану вартість по взаємовідносинах з вказаними контрагентами є передчасним. Також зазначає, що згідно Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДФС України станом на 22.12.2014 р. по ТОВ фірма "Алеф" ЛТД обліковуються розбіжності за 1095 днів по заниженню податкових зобов'язань у загальній сумі 1058779 грн. та завищенню податкового кредиту у загальній сумі 158954 грн. Крім того, ДПІ у м.Херсоні на суму 532788 грн. по декларації за квітень 2014 року направлено інформацію до ДФС України для вирішення питання щодо відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок підприємства, відповіді на даний момент не отримано. Просить відмовити в задоволенні позову.
Представник відповідача-2 пояснила, що Управління Державної казначейської служби України в м.Херсоні Херсонської області не може дати оцінку законності позовних вимог ТОВ фірма "Алеф" ЛТД, оскільки до його повноважень не входить контроль за обґрунтованістю та своєчасним внесенням обов'язкових платежів до бюджету, у тому числі по сплаті ПДВ. У разі задоволення позовних вимог, відшкодування податку на додану вартість буде проводитися відповідно до п.200.15 ст.200 ПК України, постанови КМУ від 03.08.2011 р. № 845 "Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ" та спільного наказу ДКУ та ДПА України від 27.04.2004 р. № 82/245 "Про затвердження Порядку взаємодії між органами Державної податкової служби України та Державного казначейства України в процесі судового розгляду та виконання рішень суду щодо безпірного списання коштів з рахунків, на яких обліковуються надходження Державного бюджету України з податку на додану вартість".
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши наявні у справі докази суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 20.01.2014 р. позивачем подано до ДПІ у м.Херсоні податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2013 року з розрахунком суми бюджетного відшкодування та заявою про повернення суми бюджетного відшкодування у розмірі 389054 грн.
20.03.2014 р. ТОВ фірма "Алеф" ЛТД подано до ДПІ у м.Херсоні податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2014 року з розрахунком суми бюджетного відшкодування та заявою про повернення суми бюджетного відшкодування у розмірі 978232 грн.
22.04.2014 р. позивачем подано до ДПІ у м.Херсоні податкову декларацію з податку на додану вартість за березень 2014 року з розрахунком суми бюджетного відшкодування та заявою про повернення суми бюджетного відшкодування у розмірі 616903 грн.
20.05.2014 р. ТОВ фірма "Алеф" ЛТД подано до ДПІ у м.Херсоні податкову декларацію з податку на додану вартість за квітень 2014 року з розрахунком суми бюджетного відшкодування та заявою про повернення суми бюджетного відшкодування у розмірі 547510 грн.
20.06.2014 р. позивачем подано до ДПІ у м.Херсоні податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2014 року з розрахунком суми бюджетного відшкодування та заявою про повернення суми бюджетного відшкодування у розмірі 129975 грн.
З метою визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування, ДПІ у м.Херсоні проведено документальні позапланові виїзні перевірки, за результатами яких:
- актом від 27.02.2014 р. № 82/21-03-15-02/23140525 підтверджено суму бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за грудень 2013 року у розмірі 354702 грн.;
- актом від 29.04.2014 р. № 187/21-03-15-02/23140525 підтверджено суму бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за лютий 2014 року у розмірі 726390 грн.;
- актом від 27.06.2014 р. № 359/21-03-15-02/23140525 підтверджено суму бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за березень 2014 року у розмірі 616903 грн., за квітень 2014 року у розмірі 532788 грн.;
- актом від 08.08.2014 р. № 475/21-03-15-02/23140525 підтверджено суму бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за травень 2014 року у розмірі 107597 грн.
Тобто, актами документальних позапланових виїзних перевірок підтверджено право ТОВ фірма "Алеф" ЛТД на бюджетне відшкодування ПДВ за грудень 2013 року, лютий, березень, квітень, травень 2014 року на загальну суму 2338380 грн.
Відповідно до пп.14.1.18 п.14.1 ст.14 ПК України бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.
Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків встановлений статтею 200 ПК України.
Згідно п.200.7 ст.200 ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Відповідно до п.200.8 ст.200 ПК України до податкової декларації платником податків додається розрахунок суми бюджетного відшкодування.
Протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних (п.200.10 ст.200 ПК України).
Положеннями п.200.11 ст.200 ПК України визначено, що за наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, контролюючий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки.
Згідно з п.200.12 ст.200 ПК України контролюючий орган зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Відповідно до п.200.13 ст.200 ПК України на підставі отриманого висновку відповідного контролюючого органу орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку контролюючого органу.
Таким чином, виходячи з дати закінчення перевірок (27.02.2014 р., 29.04.2014 р., 27.06.2014 р., 08.08.2014 р.), граничним терміном подачі контролюючим органом висновку із зазначенням суми, що підлягає бюджетному відшкодуванню, є: за грудень 2013 року - 04.03.2014 р., за лютий 2014 року - 04.05.2014 р., за березень 2014 року - 02.07.2014 р., за квітень 2014 року - 02.07.2014 р., за травень 2014 року - 13.08.2014 р.
Між тим, відповідач-1, в порушення вимог п.200.12 ст.200 ПК України до теперішнього часу не подав до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновку про бюджетне відшкодування ПДВ за грудень 2013 року, лютий, березень, квітень, травень 2014 року на загальну суму 2338380 грн.
Суд не бере до уваги твердження відповідача-1 про передчасність позовних вимог ТОВ фірма "Алеф" ЛТД щодо стягнення бюджетного відшкодування, оскільки контрагенти позивача ПП "Восток-СВ" та ТОВ "ДАТТО" мають ознаки фіктивності, так як актами документальних позапланових виїзних перевірок ДПІ у м.Херсоні підтверджено правомірність заявленої до бюджетного відшкодування суми 2338380 грн. Суд зазначає, що п.200.11 ст.200 ПК України чітко визначено, що підставою для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування може бути тільки відповідний акт документальної позапланової виїзної перевірки, а не інформація чи службова записка посадової особи структурного підрозділу контролюючого органу. Крім того, п.200.12 ст.200 ПК України встановлені строки направлення контролюючим органом висновку про бюджетне відшкодування - протягом 5 днів після закінчення перевірки, які відповідачем-1 грубо порушені.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог ТОВ фірма "Алеф" ЛТД, а тому вони підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 19, 71, 158-163, 167 КАС України, суд -
постановив :
Позов задовольнити.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Алеф" ЛТД (код ЄДРПОУ 23140525) суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 2338380 (два мільйони триста тридцять вісім тисяч триста вісімдесят) грн., з яких за грудень 2013 року - 354702 (триста п'ятдесят чотири тисячі сімсот дві) грн., за лютий 2014 року - 726390 (сімсот двадцять шість тисяч триста дев'яносто) грн., за березень 2014 року - 616903 (шістсот шістнадцять тисяч дев'ятсот три) грн., за квітень 2014 року - 532788 (п'ятсот тридцять дві тисячі сімсот вісімдесят вісім) грн., за травень 2014 року - 107597 (сто сім тисяч п'ятсот дев'яносто сім) грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Алеф" ЛТД (код ЄДРПОУ 23140525) судовий збір у сумі 487 (чотириста вісімдесят сім) грн. 20 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 26 грудня 2014 р.
Суддя Бездрабко О.І.
кат. 8.3.4
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.12.2014 |
Оприлюднено | 26.12.2014 |
Номер документу | 42006845 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Бездрабко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні