ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 вересня 2010 року 10:25 Справа № 2а-5634/10/0870
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гончаренко А.І., за участю представника позивача Руденка Є.О., представника відповідача Стрельбицької Ю.П., розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за заявою Відділу Держкомзему у Вільнянському районі Запорізької області
до Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області
про скасування Рішення від 29.06.2010 № 195 «Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін»
ВСТАНОВИВ:
Відділ Держкомзему у Вільнянському районі Запорізької області (далі - позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області (далі - відповідач) про скасування Рішення від 29.06.2010 № 195 «Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін».
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив їх задовольнити та надав пояснення в обґрунтування позову зазначивши, що відповідно до спільного наказу Держкомзему України, Міністерства фінансів України і Міністерства економіки України № 97/298/124 від 24.12.2001 «Про затвердження Розмірів оплати земельно-кадастрових робіт та послуг», постанови Кабінету Міністрів України № 1619 від 01.11.2000 «Про затвердження Порядку виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів» Відділом Держкомзему у Вільнянському районі Запорізької області здійснювалась підготовка висновків з надання земельних ділянок у користування. Відповідно до Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, що видаються виключно через дозвільні центри, затвердженого 21.05.2009 постановою Кабінету Міністрів України №526 «Про заходи щодо упорядкування видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» погодження проекту відведення земельної ділянки є документом дозвільного характеру. Вказані проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок видавались суб'єктам господарювання через дозвільний центр. Тому, Рішення від 29.06.2010 № 195 «Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін» прийняте відповідачем не відповідає обставинам, є безпідставним.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечує, вважаючи, що Держкомзем у Вільнянському районі Запорізької області здійснював видачу (переоформлення, видачу дубліката, анулювання) документу дозвільного характеру. Отже, відповідно до приписів ч.1 ст.4 Закону України «Про дозвільну систему України у сфері господарської діяльності» позивач стягуючи плату за документ дозвільного характеру порушив вимоги зазначеного Закону України тільки яким, на думку відповідача, визначається платність або безоплатність видачі документу дозвільного характеру.
Судом не прийнято заяву позивача про уточнення позовних вимог від 08.09.2010 №4611, оскільки нею змінений предмет адміністративного позову після початку судового розгляду справи по суті, про що постановлено ухвалу без виходу до нарадчої кімнати.
Вислухавши пояснення представника позивача, пояснення відповідача, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку про можливість задоволення позовних вимог з наступних підстав.
Відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А 00 № 627449 відповідач зареєстрований за адресою: 70002, Запорізька область, м. Вільнянськ, вул. Зачиняєва, буд.22, код юридичної особи 20518408.
23.06.2010 Державною інспекцією з контролю за цінами в Запорізькій області за результатами перевірки позивача складено акт № 372. Згідно зазначеного акту встановлено, що позивач є територіальним органом Держкомзему, підзвітний та підконтрольний головному управлінню Держкомзему у Запорізькій області і надає платні послуги згідно постанови Кабінету Міністрів України № 1619 від 01.11.2000 «Про затвердження Порядку виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів».
У вказаному акті перевірки зазначено, що Відділом Держкомзему у Вільнянському районі Запорізької області здійснювались: підготовка та видача довідок про правовий статус, кількісні та якісні характеристики земельної ділянки, розподілення земель серед власників користувачів; надання інформації (витягу з технічної документації) про грошову оцінку земельної ділянки; підготовку висновків з надання земельних ділянок у власність або користування на замовлення юридичних та фізичних осіб.
Вказані платні послуги здійснювались за цінами, затвердженими спільним наказом Держкомзему України, Міністерства фінансів України і Міністерства економіки України № 97/298/124 від 24.12.2001 «Про затвердження Розмірів оплати земельно-кадастрових робіт та послуг», зареєстрованим 10.07.2001 у Міністерстві юстиції України за № 579/5770.
Перевіркою дотримання дисципліни цін встановлено, що позивачем з юридичних осіб справлялась плата у розмірі 80 грн. 00 коп. та 30 грн. 00 коп. - з фізичних осіб - підприємців. За період з 01.07.2009 по 23.06.2010 позивачем було виконано 5 послуг із видачі висновків з надання земельних ділянок у користування, у тому числі 4 послуги для юридичних осіб та 1 послугу для фізичної особи - підприємця, за що було отримано виручки в розмірі 350 грн. 00 коп. (80 грн. 00 коп. х 4 + 30 грн. 00 коп. = 350 грн. 00 коп.).
Надання послуг оформлювалось Договорами на виконання земельно-кадастрових робіт, згідно яких Відділ Держкомзему у Вільнянському районі Запорізької області зобов'язувався підготовити висновки з надання земельних ділянок у користування, та Актами здачі-прийому виконаних робіт або наданих послуг.
За результатами перевірки 29.06.2010 Державною інспекцією з контролю за цінами в Запорізькій області прийняте Рішення про застосування до позивача економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін №195, згідно якого у позивача вилучалось 1050 грн. 00 коп. у дохід державного бюджету Вільнянського району Запорізької області.
Крім того, 29.06.2010 Державною інспекцією з контролю за цінами в Запорізькій області за вих. № 01-15/2061 направлено претензію позивачу з вимогою вилучення до бюджету 350 грн. 00 коп. необґрунтованої, на думку відповідача, виручки і штрафу у розмірі 200% від суми необґрунтованої виручки - 700 грн. 00 коп., а разом 1050 грн. 00 коп.
Також 29.06.2010 Державною інспекцією з контролю за цінами в Запорізькій області внесено позивачу припис №01-15/2062 про виконання законних вимог щодо усунення порушень державної дисципліни цін, згідно якого у місячний термін необхідно усунути порушення формування і застосування цін на послуги шляхом приведення їх у відповідність вимогам п.5 «Порядку виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів», затвердженого 01.11.2000 постановою Кабінету Міністрів України №1619.
Відповідно до п.1 «Положення про відділ Держкомзему у Вільнянському районі Запорізької області», затвердженого 02.09.2008 наказом Держкомзему №362, позивач є територіальним органом Держкомзему і підзвітний та підконтрольний головному управлінню Держкомзему у Запорізькій області та Держкомзему.
У вказаному «Положенні про відділ Держкомзему у Вільнянському районі Запорізької області» не передбачено функцій позивача по здійсненню видачі висновків, як це зазначено 23.06.2010 відповідачем у акті перевірки №372.
Крім того, наказом №55/1 від 07.07.2009 начальником Головного управління Держкомзему у Запорізькій області затверджено «Положення про надання платних послуг територіальними органами Держкомзему у Запорізькій області».
Згідно п.3 вказаного «Положення про надання платних послуг територіальними органами Держкомзему у Запорізькій області» територіальні органи мають право надавати послуги, вартість яких зазначена у таблицях 6.1, 6.2 спільного наказу Держкомзему України, Міністерства фінансів України і Міністерства економіки України №97/298/124 від 24.12.2001 «Про затвердження Розмірів оплати земельно-кадастрових робіт та послуг», а саме: підготовку висновків з надання земельних ділянок у користування на замовлення юридичних та фізичних осіб. Видача позивачем вказаних висновків цим Положенням - не передбачена.
Відповідно до п.9 таблиці 6.1 «Розміри оплати земельно-кадастрових робіт та послуг», що затверджені спільним наказом Держкомзему України, Міністерства фінансів України і Міністерства економіки України №97/298/124 від 24.12.2001, зареєстровані у Міністерстві юстиції України 10.07.2001 за №579/5770, вартість послуг по підготовці висновків з надання земельних ділянок у користування на замовлення юридичних та фізичних осіб для фізичних осіб складає 30 грн. 00 коп., а для юридичних осіб - 80 грн. 00 коп.
Згідно п.5 «Порядку виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів», затвердженого 01.11.2000 постановою Кабінету Міністрів України № 1619, державні органи земельних ресурсів можуть виконувати та надавати на платній основі такі види земельно-кадастрових робіт і послуг:
- розроблення нормативно-технічної та науково-методичної документації з питань землевпорядних, ґрунтових, геоботанічних, радіологічних, лісотипологічних, містобудівних та інших обстежень і розвідувань земельних угідь з метою отримання земельно-кадастрової інформації;
- виготовлення планово-картографічних матеріалів;
- проведення спеціальних обстежень і розвідувань, в тому числі збирання, обробка, аналіз, зберігання, надання та публікація земельно-кадастрової інформації;
- проведення землевпорядних та землеоціночних робіт, у тому числі грошова оцінка земель та експертна грошова оцінка земельних ділянок;
- проведення робіт з паспортизації земельних ділянок;
- внесення записів до державного реєстру земель;
- розроблення проектів оптимізації структури земельних угідь новостворених господарств;
- складання схем землеустрою, розроблення техніко-економічних обгрунтувань з використання й охорони земельних ресурсів, визначення меж земельних ділянок, а також виконання інших робіт щодо проведення землеустрою;
- проведення державної землевпорядної експертизи;
- надання консультацій з питань оформлення прав на земельні ділянки, державного земельного кадастру, кількісної та якісної характеристики земельних угідь, економічної та грошової оцінки земель, інших питань використання та охорони земель;
- підготовка дублікатів державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, сертифікатів на право на земельну частку (пай);
- публікація матеріалів статистичних даних про стан та склад земельних угідь;
- розповсюдження статистичної та іншої інформації на паперових і електронних носіях;
- підготовка та видання довідників, збірників, бюлетенів, брошур, буклетів тощо;
- підготовка та надання аналітичних записок щодо стану земельних ресурсів України, земельно-кадастрової інформації на замовлення, відомостей з бази даних державного земельного кадастру;
- розроблення програмного забезпечення та технології автоматизованої обробки даних;
- запровадження та експлуатація програмно-технічних комплексів для збирання, обробки, систематизації, зберігання та аналізу земельно-кадастрової інформації;
- підготовка та підвищення кваліфікації спеціалістів-землевпорядників, супроводження процесу автоматизованого ведення державного земельного кадастру, інших спеціалістів у галузі використання, оцінки та охорони земель;
- надання витягів з державного земельного кадастру;
- надання витягів з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки.
Вказаним документом, не передбачена видача позивачем висновків з надання земельних ділянок у користування на замовлення юридичних та фізичних осіб, у контексті ч.1 ст.4 Закону України «Про дозвільну систему України у сфері господарської діяльності», як це зазначено 23.06.2010 Державною інспекцією з контролю за цінами в Запорізькій області у акті №372.
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України «Про дозвільну систему України у сфері господарської діяльності» виключно законами, які регулюють відносини, пов'язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюється: платність або безоплатність видачі документа дозвільного характеру.
Згідно з ст.1 Закону України «Про дозвільну систему України у сфері господарської діяльності» документ дозвільного характеру - це дозвіл, висновок, погодження, свідоцтво тощо, який дає суб'єкту господарювання право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності.
Відповідно до «Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, що видаються виключно через дозвільні центри», затвердженого 21.05.2009 постановою Кабінету Міністрів України №526 «Про заходи щодо упорядкування видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» видача позивачем висновків з надання земельних ділянок у користування на замовлення юридичних та фізичних осіб - не здійснюється. Таку видачу здійснюють відповідно до ч. 3, 4 ст.4, ст.5 Закону України «Про дозвільну систему України у сфері господарської діяльності» адміністратори.
Отже, Відділом Держкомзему у Вільнянському районі Запорізької області надаються послуги з підготовки висновків з надання земельних ділянок у користування на замовлення фізичних та юридичних осіб, а не з видачі відповідних висновків. Послуги з підготовки цих висновків, відповідно до чинного законодавства, є платними. Позивач висновки з надання земельних ділянок у користування на замовлення юридичних та фізичних осіб не видає.
Відповідачем нормативно не доведено, що поняття «видачі» документа дозвільного характеру охоплює послуги або роботу з підготовки цього документа і що нормативне врегулювання платності видачі документа дозвільного характеру поширюється на нормативне врегулювання платності послуг або робіт з підготовки цього документа.
Таким чином, відповідач прийшов до невірних висновків в акті перевірки від 23.06.2010 №372.
За вказаних обставин, Рішення відповідача від 29.06.2010 №195 «Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін» підлягає скасуванню.
Керуючись ст.ст. 2, 71, 158-163 КАС України; ст.ст. 1, 4 Закону України «Про дозвільну систему України у сфері господарської діяльності»; п.9 таблиці 6.1 «Розміри оплати земельно-кадастрових робіт та послуг», що затверджені спільним наказом Держкомзему України, Міністерства фінансів України і Міністерства економіки України №97/298/124 від 24.12.2001, зареєстровані у Міністерстві юстиції України 10.07.2001 за №579/5770, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Скасувати рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області від 29.06.2010р. за №195 «Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін», винесене відносно Відділу Держкомзему у Вільнянському районі Запорізької області.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2010 |
Оприлюднено | 30.12.2014 |
Номер документу | 42016982 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні