Ухвала
від 22.12.2014 по справі 820/17302/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 грудня 2014 р.Справа № 820/17302/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Калиновського В.А.

Суддів: Бенедик А.П. , Водолажської Н.С.

за участю секретаря судового засідання Зарицька Т.В.

Представник позивача - Хомутенко С.В.

Представник відповідача - Шляхта В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05.11.2014р. по справі № 820/17302/14

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВК "Світло Шахтаря"

до Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області

про скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ВК "Світло Шахтаря", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, в якому просив суд скасувати податкові повідомлення-рішення Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області № 0000502212 від 02.10.2014 року, № 0000492212 від 02.10.2014 року.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 05.11.2014 року зазначений адміністративний позов задоволено.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції, при прийнятті постанови, норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі.

Позивач подав заперечення на апеляційну скаргу, в яких він, наполягаючи на законності та обґрунтованості постанови суду першої інстанції, просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржувану постанову без змін.

В судовому засіданні суду апеляційної інстанції представник позивача, наполягаючи на законності та обгрунтованості постанови суду першої інстанції, просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржувану постанову без змін.

Представник відповідача, наполягаючи на порушенні судом першої інстанції, при прийнятті постанови, норм матеріального права, просив скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою в задоволенні позову відмовити, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення осіб, які прибули в судове засідання, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що відповідачем була проведена документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" з питання дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.01.2013 року по 31.12.2013 року та валютного законодавства за період з 01.01.2013 року по 22.08.2014 року, за результатами якої складено акт №2901/20-33-22-01-06/37365027 від 11.09.2014 року ( т. 1 а.с.24-127).

Перевіркою встановлено порушення "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ":

1) п.138.1,п.138.4, п.138.6, п.138.8, п.138.9 "Податкового кодексу України" від 02.12.2010 р. № 2755-VI зі змінами та доповненнями встановлено заниження податку на прибуток за 2013рік у сумі 313632,0 грн., за рахунок: неправомірного віднесення в рядок 05.1 Декларації з податку на прибуток "Витрати операційної діяльності, в тому числі: "Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)" витрат по отриманим послугам всього в сумі 1061813,0грн., у т.ч. : за 2013рік в сумі 1061813,0грн.,а саме:

- вартість отриманих робіт по матеріально-технічному обслуговуванню промислового та транспортного обладнання від ТОВ "ВО "Продтранссервіс" (код 24392571) в 2013 року в сумі 57385,0 грн.;

- вартість отриманих робіт по матеріально-технічному обслуговуванню промислового та транспортного обладнання від ТОВ "ТЕХНО ЕЛІТ" в 2013 року в сумі 57385,0грн.;

- вартість отриманих робіт по обробці металу від ТОВ "РОМАКС ГРУПП" в 2013 року в сумі 99058,0грн.;

- вартість отриманих робіт по оновленню програмного забезпечення верстатного обладнання від ПП "АДВЕРТАЙМ СТОЛИЦЯ " в 2013 року в сумі 99610,0грн.;

- вартість отриманих робіт по обробці металу від ТОВ "ОБОЛОНІУС" в 2013 року в сумі 61250,0грн.;

- вартість отриманих робіт по переводу креслення в електронний вигляд від ТОВ " ВКФ "АЛЬФАЕКСПЕРТ" в 2013 року в сумі 118170,0грн.;

- вартість отриманих робіт по обробці металу від ТОВ "Термінал Гранд" в 2013 року в сумі 132350,0грн.;

- вартість отриманих робіт по матеріально-технічному обслуговуванню промислового та транспортного обладнання від ТОВ "ЛЮКС ІНВЕСТ МАРКЕТ" в 2013 року в сумі 57385,0грн.;

- вартість отриманих робіт по переводу креслення в електронний вигляд від ТОВ "Калина Комерс" в 2013 року в сумі 78925,0грн.;

- вартість отриманих робіт по обробці металу та по переводу креслення в електронний вигляд від ТОВ "ГАТІОРА" в 2013 року в сумі 232570,0грн.;

- вартість отриманих робіт по переводу креслення в електронний вигляд від ТОВ "Старкад С" в 2013 року в сумі 67725,0 грн.;

- неправомірного віднесення вартості отриманих довідково-консультаційних послуг від ТОВ "ПОЛІМЕР-УНІВЕРСАЛ" в рядок 06.1 Декларації з податку на прибуток "Адміністративні витрати" в 2013 році в сумі 35875,0 грн.;

- неправомірного віднесення в рядок 06.2 Декларації з податку на прибуток "Витрати на збут" витрат по отриманим матеріалам, послугам всього в сумі 553008,0грн., у т.ч.: за 2013 рік в сумі 553008,0 грн.,а саме: - вартість отриманих робіт по обробці металу та листу металевому від ТОВ "АСГАРД ВС" в 2013 року в сумі 281243,0 грн.; - вартість отриманих робіт по оновленню програмного забезпечення верстатного обладнання від ТОВ "НАСАД ПЛЮС" в 2013 року в сумі 99610,0 грн.; - вартість отриманих робіт по матеріально-технічному обслуговуванню промислового та транспортного обладнання від ТОВ "АЛДО ГРУП" в 2013 року в сумі 172155,0 грн., які не підтверджено реальністю здійснення господарських відносин (податковою інспекцією, на обліку в яких значаться підприємства, виписані акти в яких документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин не здійснювали реальної діяльності, визначення якої передбачено для вимог податкового законодавства п.п.14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-V, у них відсутні об'єкти, які підпадають під визначення ст.135, 136, 137 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-V.Угоди, укладені цими підприємствами із покупцями та постачальниками не спричиняють реального настання правових наслідків та суперечать інтересам держави та суспільства; надані вироки суду відносно директорів підприємств, щодо фіктивного підприємництва, тощо);

2) п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.185.1 ст. 185, п.187.1 ст. 187, п.188.1 3.1 ст.188,п.201.1, п.201.6, п.201.7, п.201.10 ст.201 "Податкового кодексу України" від 02.12.2010 р. № 2755-VI зі змінами та доповненнями та "Порядку заповнення податкових накладних", затвердженого Наказом ДПА України № 165 від 30.05.1997 р. з урахуванням змін до "Порядку" встановлено заниження податку на додану вартість всього у сумі 330141,0грн., у т.ч. : за січень 2013року у сумі 9917,0грн., за лютий 2013року у сумі 21372,0грн.,за березень 2013року в сумі 9945,0 грн., за квітень 2013року в сумі 9978,0грн., за травень 2013року в сумі 30902,0 грн., за червень 2013року в сумі 30130,0 грн., за липень 2013 року в сумі 31451,0 грн., за жовтень 2013року в сумі 38600,0 грн., за листопад 2013 року в сумі 46979,0 грн., за грудень 2013року в сумі 100867,0грн., за рахунок :неправомірного віднесення до складу податкового кредиту сум ПДВ в Декларації з ПДВ всього у сумі 330141,0 грн., у т.ч.: за січень 2013 року у сумі 9917,0 грн., за лютий 2013 року у сумі 21372,0 грн., за березень 2013 року в сумі 9945,0 грн., за квітень 2013 року в сумі 9978,0 грн., за травень 2013року в сумі 30902,0 грн., за червень 2013 року в сумі 30130,0 грн., за липень 2013 року в сумі 31451,0 грн., за жовтень 2013 року в сумі 38600,0 грн., за листопад 2013 року в сумі 46979,0 грн., за грудень 2013 року в сумі 100867,0 грн., по взаємовідносинам з: ТОВ "ВО "Продтранссервіс" (код 24392571) за лютий 2013 року у сумі 11477,0 грн.; ТОВ "ТЕХНО-ЕЛІТ" (код 35847508) за травень 2013року у сумі 11477,0 грн.; ТОВ "РОМАКС ГРУПП" (код 38337975) за січень 2013 року в сумі 9916,67 грн., за лютий 2013 року у сумі 9895,0 грн.; ПП "АДВЕРТАЙМ СТОЛИЦЯ "(код 37422839) за березень 2013 року в сумі 9944,67 грн., за квітень 2013року в сумі 9977,33грн.; ТОВ "ОБОЛОНІУС" (код 38615721) за травень 2013року в сумі 12250,0 грн.; ТОВ "ПОЛІМЕР-УНІВЕРСАЛ" (код 37431272) за травень 2013року в сумі 7175,0грн.; ВКФ "АЛЬФАЕКСПЕРТ" (код 37431272) за червень 2013 року в сумі 13650,0 грн., за липень 2013 року в сумі 9984,0 грн., ТОВ "Термінал Гранд" (код ЄДРПОУ 38526092) за червень 2013 року в сумі 16480,0 грн., за липень 2013 року в сумі 9990,0 грн.; ТОВ "ЛЮКС ІНВЕСТ МАРКЕТ" (код 38632066) за липень 2013 року в сумі 11477,0 грн.; ТОВ "Калина Комерс" (код ЄДРПОУ 36032084) за жовтень 2013 року в сумі 15785,0 грн.; ТОВ "АСГАРД ВС" (код 38664999) за жовтень 2013 року в сумі 22815,0 грн., за листопад 2013 року в сумі 33433,51 грн.; ТОВ "ГАТІОРА" (код 38091733) за грудень 2013 року в сумі 46514,0 грн.; ТОВ "НАСАД ПЛЮС" (код 38893714) за грудень 2013 року в сумі 19922,0 грн.; ТОВ "АЛДО ГРУП" (код 38908861) за грудень 2013 року у сумі 34431,0 грн.; ТОВ "Старкад С" (код ЄДРПОУ 38920590) за листопад 2013року в сумі 13545,0 грн., які не підтверджено реальністю здійснення господарських відносин (податковою інспекцією, на обліку в яких значаться підприємства , виписані акти в яких документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин не здійснювали реальної діяльності, визначення якої передбачено для вимог податкового законодавства п.п.14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-V, у них відсутні об'єкти, які підпадають під визначення ст.135, 136, 137 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-V.Угоди, укладені цими підприємствами із покупцями та постачальниками не спричиняють реального настання правових наслідків та суперечать інтересам держави та суспільства; надані вироки суду відносно директорів підприємств, щодо фіктивного підприємництва, тощо) (т. 1 а.с. 124-126).

Позивач скористався своїм правом та надав свої заперечення на акт перевірки, однак листом від 29.09.2014 року № 12574/10/20-33-22-01-14/37365027 висновки акту перевірки Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області №2901/20-33-22-01-06/37365027 від 11.09.2014 року залишені без змін (т. 1 а.с. 159-203).

На підставі вказаного акту перевірки №2901/20-33-22-01-06/37365027 від 11.09.2014 року відповідачем були прийняті оскаржувані податкові повідомлення - рішення № 0000502212 від 02.10.2014 року, № 0000492212 від 02.10.2014 року (т. 1 а.с. 22-23).

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив з невідповідності прийнятих відповідачем податкових повідомлень-рішень дійсним обставинам справи та вимогам діючого законодавства.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

З матеріалів справи вбачається, що між TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" (замовник) та TOB "ВО "Продтранссервіс" (виконавець) було укладено договір № ППК 10/01 від 10.01.2013 року на матеріально-технічне обслуговування, відповідно до умов якого замовник доручає виконавцю, а виконавець погоджується прийняти на себе організацію і виконання робіт (надання послуг) по матеріально-технічному обслуговуванню промислового та транспортного обладнання на виробничому підрозділі цех метало переробки замовника ( т. 2 а.с. 82-85).

На виконання умов зазначеного правочину позивачем надано до матеріалів справи акт виконаних робіт, податкову накладну (т. 2 а.с. 86-87).

В акті виконаних робіт є детальний розпис обладнання яке пройшло матеріально-технічне обслуговування. До суду надані документи бухгалтерського обліку про те, що обладнання обліковується у складі основних засобів.

Розрахунок за виконані роботи проводився у безготівковій формі за рахунок перерахування коштів з розрахункового рахунку TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" на розрахунковий рахунок TOB "ВО "Продтранссервіс".

Вартість отриманих робіт по матеріально-технічному обслуговуванню промислового та транспортного обладнання від TOB "ВО "Продтранссервіс" віднесено підприємством в рядок 05.1 Декларації з податку на прибуток "Витрати операційної діяльності, в тому числі: "Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)" в 2013 року в сумі 57385,00 грн.

Суми податку на додану вартість по зазначеним податковим накладним включено TOB "ВК «СВІТЛО ШАХТАРЯ" до складу податкового кредиту, відображені у реєстрі отриманих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за лютий 2013року в сумі 11477,0 грн.

В бухгалтерському обліку відображено проводкою Д-т 91 К-т 685 на суму 57385,0грн.

Також, судом встановлено, що між TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" (замовник) та TOB "ТЕХНО ЕЛІТ" (виконавець) укладено договір № ППК 01/04 від 01.04.2013 року на матеріально-технічне обслуговування. Відповідно до умов якого замовник доручає виконавцю, а виконавець погоджується прийняти на себе організацію і виконання робіт (надання послуг) по матеріально-технічному обслуговуванню промислового та транспортного обладнання на виробничому підрозділі цех метало переробки замовника (т. 2 а.с. 88-91).

На виконання умов зазначеного правочину позивачем надано до матеріалів справи акт виконаних робіт, податкову накладну (т. 2 а.с. 92-93).

В акті виконаних робіт є детальний розпис обладнання яке пройшло матеріально-технічне обслуговування. До суду надані документи бухгалтерського обліку про те, що обладнання обліковується у складі основних засобів.

Розрахунок за виконані роботи проводився у безготівковій формі за рахунок перерахування коштів з розрахункового рахунку TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" на розрахунковий рахунок TOB "ТЕХНО ЕЛІТ".

Вартість отриманих робіт по матеріально-технічному обслуговуванню промислового та транспортного обладнання від TOB "ТЕХНО ЕЛІТ" віднесено підприємством в рядок 05.1 Декларації з податку на прибуток "Витрати операційної діяльності, в тому числі: "Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)" в 2013 року в сумі 57385,00 грн.

Суми податку на додану вартість по зазначеним податковим накладним включено TOB "ВК «СВІТЛО ШАХТАРЯ" до складу податкового кредиту, відображені у реєстрі отриманих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за травень 2013року в сумі 11477,0 грн.

В бухгалтерському обліку відображено проводкою Д-т 91 К-т 685 на суму 57385,0грн.

Крім того, між TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" (замовник) та TOB "РОМАКС ГРУПП" (виконавець) укладено договір № ППК 03/01 від 03.01.2013 року на виконання робіт. Предметом договору є роботи по обробці металу на суму 118870,0 грн., у т.ч. ПДВ на суму 19811,67 грн. Реальність укладеного правочину підтверджується наявними у матеріалах справи актами виконаних робіт, податковими накладними, рахунками на оплату (т. 1 а.с. 226-236).

До актів виконаних робіт наявні акти-звіти від 31.01.2013 та 28.02.2013 року про фактично надані послуги з вказівкою обсягів обробленої продукції та переліком фірм яким ця продукція була відвантажена.

Розрахунок за виконані роботи проводився у безготівковій формі за рахунок перерахування коштів з розрахункового рахунку TOB "ВК "СВІТЛО ЩАХТАРЯ" на розрахунковий рахунок TOB "РОМАКС ГРУПП".

Вартість отриманих робіт по обробці металу від TOB "РОМАКС ГРУПП" віднесено підприємством в рядок 05.1 Декларації з податку на прибуток "Витрати операційної діяльності, в тому числі: "Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)" в 2013 року в сумі 99058,0 грн.

Суми податку на додану вартість по зазначеним податковим накладним включено TOB "ВК «СВІТЛО ШАХТАРЯ" до складу податкового кредиту, відображені у реєстрі отриманих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за січень 2013року в сумі 9916,67грн.,за лютий 2013року в сумі 9895,0 грн.

В бухгалтерському обліку відображено проводкою Д-т 23 К-т 685 на суму 99058,0грн.

Матеріалами справи підтверджено, що між TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" (замовник) та ПП "АДВЕРТАЙМ СТОЛИЦЯ" (виконавець) укладено договір № ППК 04/03 від 04.03.2013 року на виконання робіт по оновленню програмного забезпечення верстатного обладнання. Відповідно до умов укладеного правочину, замовник доручає, а виконавець бере на себе зобов'язання виконати роботи по оновленню програмного забезпечення верстатного обладнання, надати консультаційні послуги по роботі з "ПО" (т. 1 а.с. 219-220).

Доказами виконання умов зазначеного договору є наявні у матеріалах справи специфікація, акти здачі-приймання виконаних робіт та податкові накладні (а.с. 221-225).

Розрахунок за виконані роботи проводився у безготівковій формі за рахунок перерахування коштів з розрахункового рахунку TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" на розрахунковий рахунок ПП "АДВЕРТАЙМ СТОЛИЦЯ".

Вартість отриманих робіт по оновленню програмного забезпечення верстатного обладнання від ПП "АДВЕРТАЙМ СТОЛИЦЯ" віднесено підприємством в рядок 05.1 Декларації з податку на прибуток "Витрати операційної діяльності, в тому числі: "Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)" в 2013 року в сумі 99610,00 грн.

Суми податку на додану вартість по зазначеним податковим накладним включено TOB "ВК «СВІТЛО ШАХТАРЯ" до складу податкового кредиту, відображені у реєстрі отриманих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за березень 2013року в сумі 9944,67 грн.,за квітень 2013року в сумі 9977,33грн.

В бухгалтерському обліку відображено проводкою Д-т 23 К-т 685 на суму 99610,0грн.

Судом встановлено, що 01.04.2013 року між позивачем (замовник) та TOB "ОБОЛОНІУС" укладено договір № ППК 01/04/13 від 31.05.2013 року на виконання робіт. Предметом договору є роботи по обробці металу на суму 73500,0 грн., у т.ч. ПДВ на суму 12250,00 грн. Реальність укладеного правочину підтверджується наявними у матеріалах справи актами виконаних робіт та податковою накладною (т. 1 а.с. 237-243).

До акту виконаних робіт наявні акт-звіт від 31.05.2013 року про фактично надані послуги з вказівкою обсягів обробленої продукції та переліком фірм яким ця продукція була відвантажена.

Розрахунок за виконані роботи проводився у безготівковій формі за рахунок перерахування коштів з розрахункового рахунку TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" на розрахунковий рахунок TOB "ОБОЛОНІУС".

Вартість отриманих робіт по обробці металу від TOB "ОБОЛОНІУС" віднесено підприємством в рядок 05.1 Декларації з податку на прибуток „ Витрати операційної діяльності, в тому числі: "Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)" в 2013 року в сумі 61250,00 грн.

Суми податку на додану вартість по зазначеним податковим накладним включено TOB "ВК «СВІТЛО ШАХТАРЯ" до складу податкового кредиту, відображені у реєстрі отриманих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за травень 2013року в сумі 12250,0 грн.

В бухгалтерському обліку відображено проводкою Д-т 23 К-т 685 на суму 61250,0грн.

Також, між TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" (замовник) та TOB "ВКФ "АЛЬФАЕКСПЕРТ" (виконавець) укладено договір № ППКЧ 31/05 від 31.05.2013 року на виконання робіт по переводу креслення в електронний вигляд. Відповідно до умов вказаного договору, замовник доручає виконавцю, а виконавець погоджується прийняти на себе організацію і виконання робіт (надання послуг) по переводу з паперових носіїв технічних документів (креслення) в електронний вигляд для використання на обладнання фірми Trumof для виробничого підрозділу цех метало переробки (т. 2 а.с. 1-3).

Реальність укладеного правочину підтверджується наявними у матеріалах справи актом надання послуг, рахунком на оплату, актами здачі- приймання виконаних робіт та податковими накладними (т. 2 а.с. 4-9).

В актах виконаних робіт наявний кількісні показники по переведенню креслень в електронний вигляд.

Розрахунок за виконані роботи проводився у безготівковій формі за рахунок перерахування коштів з розрахункового рахунку TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" на розрахунковий рахунок TOB "ВКФ "АЛЬФАЕКСПЕРТ".

Вартість отриманих робіт по переводу креслення в електронний вигляд від TOB "ВКФ "АЛЬФАЕКСПЕРТ" віднесено підприємством в рядок 05.1 Декларації з податку на прибуток "Витрати операційної діяльності, в тому числі: "Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)" в 2013 року в сумі 118170,00 грн.

Суми податку на додану вартість по зазначеним податковим накладним включено TOB "ВК «СВІТЛО ШАХТАРЯ" до складу податкового кредиту, відображені у реєстрі отриманих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за червень 2013року в сумі 13650,0грн.,за липень 2013року в сумі 9984,0грн.

В бухгалтерському обліку відображено проводкою Д-т 23 К-т 685 на суму 118170,0грн.

Судом встановлено, що 31.05.2013 року між позивачем (замовник) та TOB "Термінал Гранд" укладено договір № ППК 31/05//13 від 31.05.2013 року на виконання послуг. Предметом договору є роботи по обробці металу на суму 158820,00 грн., у т.ч. ПДВ на суму 26470,00 грн. Реальність укладеного договору підтверджується актом про надання послуг, рахунком на оплату, актами виконаних робіт та податковими накладними (т. 2 а.с. 10- 21).

До актів виконаних робіт наявні акти-звіти від 27.06.13 та 31.07.13 року про фактично надані послуги з вказівкою обсягів обробленої продукції та переліком фірм яким ця продукція була відвантажена.

Розрахунок за виконані роботи проводився у безготівковій формі за рахунок перерахування коштів з розрахункового рахунку TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" на розрахунковий рахунок TOB "Термінал Гранд".

Вартість отриманих робіт по обробці металу від TOB "Термінал Гранд" віднесено підприємством в рядок 05.1 Декларації з податку на прибуток "Витрати операційної діяльності, в тому числі: "Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)" в 2013 року в сумі 132350,00 грн.

Суми податку на додану вартість по зазначеним податковим накладним включено TOB "ВК «СВІТЛО ШАХТАРЯ" до складу податкового кредиту, відображені у реєстрі отриманих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за червень 2013року в сумі 16480,0 грн., за липень 2013року в сумі 9990,0грн.

В бухгалтерському обліку відображено проводкою Д-т 23 К-т 685 на суму 132350,0 грн.

Крім того, 27.06.2013 року між TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" (замовник) та TOB "ЛЮКС ІНВЕСТ МАРКЕТ" (виконавець) укладено договір № ППК 27/06 від 27.06.2013 року на матеріально-технічне обслуговування. Відповідно до умов вказаного договору замовник доручає виконавцю, а виконавець приймає на себе зобов'язання з виконання робіт (надання послуг) по матеріальному-технічному обслуговуванню промислового та транспортного обладнання на виробничому підрозділі цех метало переробки замовника. На виконання зазначеного договору позивачем надано до суду акт виконаних робіт а податкову накладну (т. 2 а.с. 22-26).

В акті виконаних робіт наявний детальний розпис яке саме обладнання пройшло технічне обслуговування. На дослідження суду надано дані бухгалтерського обліку про те, що обладнання яке обслуговувалось обліковується у складі основних засобів.

Розрахунок за виконані роботи проводився у безготівковій формі за рахунок перерахування коштів з розрахункового рахунку TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" на розрахунковий рахунок TOB "ЛЮКС ІНВЕСТ МАРКЕТ".

Вартість отриманих робіт по матеріально-технічному обслуговуванню промислового та транспортного обладнання від TOB "ЛЮКС ІНВЕСТ МАРКЕТ" віднесено підприємством в рядок 05.1 Декларації з податку на прибуток "Витрати операційної діяльності, в тому числі: "Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)" в 2013 року в сумі 57385,00 грн.

Із матеріалів справи вбачається, що між позивачем (замовник) та TOB "Калина Комерс" укладено договір № ППКЧ 05/09 від 05.09.2013 року на виконання робіт по переводу креслення в електронний вигляд, відповідно до якого виконавець погоджується прийняти на себе організацію і виконання робіт (надання послуг) по переводу з паперових носіїв технічних документів (креслення) в електронний вигляд для використання на обладнання фірми Trumof для виробничого підрозділу цех метало переробки, реальність якого підтверджується наявним у матеріалах справи актом здачі-прийняття робіт та податковою накладною (т. 2 а.с. 27-31).

В актах виконаних робіт наявний кількісні показники по переведенню креслень в електронний вигляд.

Розрахунок за виконані роботи проводився у безготівковій формі за рахунок перерахування коштів з розрахункового рахунку TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" на розрахунковий рахунок TOB "Калина Комерс".

Вартість отриманих робіт по переводу креслення в електронний вигляд від TOB "Калина Комерс" віднесено підприємством в рядок 05.1 Декларації з податку на прибуток "Витрати операційної діяльності, в тому числі: "Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)" в 2013 року в сумі 78925,0грн

Крім того, між TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" (замовник) та TOB "ГАТІОРА" (виконавець) укладено договори на виконання робіт № 25/11 від 25.11.2013 року та №29-11 від 29.11.13 р. Предметом вказаних договорів є роботи по обробці металу на суму 197604,00 грн., у т.ч. ПДВ на суму 32934,00 грн. та виконання робіт по переводу креслення в електронний вигляд на суму 81 480,00 грн. у т.ч. ПДВ на суму 13580,00 грн. (т. 2 а.с. 32- 34, 37-40).

Реальність укладених правочинів підтверджується наявними у матеріалах справи актами здачі-приймання виконаних робіт, актом виконаних робіт, податковими накладними (т. 2 а.с.35-36, 41-43).

Розрахунок за виконані роботи в періоді з 01.01.2013 року по 31.12.2013 року TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" не проводило. Станом на 31.12.13 року TOB ВК "Світло Шахтаря" має кредиторську заборгованість перед TOB "ГАТІОРА" (код 38091733) у розмірі суму 279 084 ,00 грн., у т.ч. ПДВ на суму 46 514 грн.

Вартість отриманих робіт по обробці металу та по переводу креслення в електронний вигляд від TOB "ГАТІОРА" віднесено підприємством в рядок 05.1 Декларації з податку на прибуток "Витрати операційної діяльності, в тому числі: "Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізований товарів (робіт, послуг)" в 2013 року в сумі 232570,00 грн.

Із матеріалів справи судом встановлено, що 02.04.2013 року між позивачем (замовник) та TOB "Старкад С" було укладено договір № 1111КЧ 31/10 від 31.10.2013 року, відповідно до якого виконавець погоджується прийняти на себе організацію і виконання робіт (надання послуг) по переводу з паперових носіїв технічних документів (креслення) в електронний вигляд для використання на обладнання фірми Trumof для виробничого підрозділу цех метало переробки, реальність якого підтверджується наявним у матеріалах справи актом здачі-прийняття робіт, рахунком на оплату та податковою накладною (т. 2 а.с. 76-81).

Розрахунок за виконані роботи проводився у безготівковій формі за рахунок перерахування коштів з розрахункового рахунку TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" на розрахунковий рахунок TOB "Старкад С" за 2013 рік в сумі 11270,00 грн.

Станом на 31.12.13 року TOB ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" має кредиторську заборгованість перед TOB "Старкад С" у розмірі суму 70000 ,00 грн., у т.ч. ПДВ на суму 11666,66 грн.

Вартість отриманих робіт по переводу креслення в електронний вигляд від TOB "Старкад С" віднесено підприємством в рядок 05.1 Декларації з податку на прибуток "Витрати операційної діяльності, в тому числі: "Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)" в 2013 року в сумі 67725,00 грн.

Також, між позивачем (замовник) та TOB "ПОЛІМЕР-УНІВЕРСАЛ" укладено договір №38 від 02.04.2013 року, предметом даного договору є довідково-консультаційні послуги на суму 43050,00 грн., у т.ч. ПДВ на суму 7175,00 грн. На виконання умов вказаного договору позивачем надано до матеріалів справи рахунок на оплату, акт про виконання довідково- консультаційних послуг, податкову накладну та службову записку (т. 2 а.с. 44-50).

Розрахунок за отримані послуги проводився у безготівковій формі за рахунок перерахування коштів з розрахункового рахунку TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" на розрахунковий рахунок TOB "ПОЛІМЕР-УНІВЕРСАЛ" .

Вартість отриманих довідково-консультаційних послуг від TOB "ПОЛІМЕР-УНІВЕРСАЛ" віднесено підприємством в рядок 06.1 Декларації з податку на прибуток "Адміністративні витрати" в 2013 році в сумі 35875,00 грн.

Судом встановлено, що 26.09.2013 року між позивачем (замовник) та TOB "АСГАРД ВС" (виконавець) укладено договір №ППК 26/09 від 26.09.2013 року, відповідно до умов якого, виконавець зобов'язується в виконати роботи та послуги по обробці металу (т. 2 а.с. 62-65).

На підтвердження реальності укладеного правочину позивачем надано до матеріалів справи рахунки на оплату, акти виконаних робіт, податкові накладні (т. 2 а.с. 68-75).

Розрахунок за виконані роботи, придбані листи проводився» у безготівковій формі за рахунок перерахування коштів з розрахункового рахунку TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" на розрахунковий рахунок TOB "АСГАРД ВС" за 2013рік в сумі 111470,0грн.

Станом на 31.12.13 року TOB ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" має кредиторську заборгованість перед TOB "АСГАРД ВС" у розмірі суму 176000 ,00 грн., у т.ч. ПДВ на суму 29333,33 грн.

Вартість отриманих робіт по обробці металу та листу металевому від TOB "АСГАРД ВС" віднесено підприємством в рядок 06.2 Декларації з податку на прибуток "Витрати на збут" в 2013 року в сумі 281243,0 грн.

Крім того, 19.11.2013 року між TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" (замовник) та TOB "НАСАД ПЛЮС"(виконавець) укладено договір № І111К 19/11 від 19.11.2013 року. Предметом договору є роботи по оновленню програмного забезпечення верстатного обладнання на суму 119532,0 грн., у т.ч. ПДВ на суму 19922,0 грн. (т. 2 а.с. 51-52).

Реальність укладеного правочину підтверджується наявними у матеріалах справи специфікацією, актом здачі-приймання виконаних робіт, податковою накладною (т. 2 а.с. 53-55)

Розрахунок за виконані роботи, в перевіряємому періоді, не проводився. Станом на 31.12.13 року TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" має кредиторську заборгованість перед TOB "НАСАД ПЛЮС" у розмірі сумуі 19532,00 грн., у т.ч. ПДВ на суму 19922 грн.

Вартість отриманих робіт по оновленню програмного забезпечення верстатного обладнання від TOB "НАСАД ПЛЮС" віднесено підприємством в рядок 06.2 Декларації з податку на прибуток "Витрати на збут" в 2013 року в сумі 99610,00 грн.

Також судом встановлено, що між TOB "ВК "СВІТЛО ШАХТАРЯ" (замовник) та TOB "АЛДО ГРУП" (виконавець) укладено договір № 111 іК 22/11 від 22.11.2013 року, предметом якого є роботи по матеріально- технічному обслуговуванню промислового та транспортного обладнання на суму 206586,00 грн., у т.ч. ПДВ на суму 34431,00 грн (т. 2 а.с. 56-59). Реальність укладеного правочину підтверджується наявними у матеріалах справи акт виконаних робіт та податкова накладна (т. 2 а.с. 60-61).

Розрахунок за виконані роботи, в перевіряємому періоді, не проводився. Станом на 31.12.13 року TOB ВК"СВІТЛО ШАХТАРЯ" має кредиторську заборгованість перед TOB "АЛДО ГРУП" в у розмірі 206586,00 грн., у т.ч. ПДВ на суму 34 431,00 грн.

Вартість отриманих робіт по матеріально-технічному обслуговуванню промислового та транспортного обладнання від TOB "АЛДО ГРУП" віднесено підприємством в рядок 06.2 Декларації з податку на прибуток "Витрати на збут" в 2013 року в сумі 172155,00 грн.

На підтвердження реальності виконання договорів, укладених з TOB "ВО "Продтранссервіс", TOB "ТЕХНО-ЕЛІТ", TOB "РОМАКС ГРУПП", ПП "АДВЕРТАЙМ СТОЛИЦЯ", TOB "ОБОЛОНІУС", TOB "ПОЛІМЕР- УНІВЕРСАЛ", ВКФ "АЛЬФАЕКСПЕРТ", TOB "Термінал Гранд", TOB "ЛЮКС ІНВЕСТ МАРКЕТ", TOB "Калина Комерс", TOB "АСГАРД ВС", TOB "ГАТІОРА", TOB "НАСАД ПЛЮС", TOB "АЛДО ГРУП" та TOB "Старкад С", позивачем надано до матеріалів справи договори поставки, укладені з TOB "Слобожанська Промислова компанія", TOB ПрАТ "УКснаб" та TOB "Агроімпорт". Також, позивачем надані податкові накладні, видаткові накладні, рахунки-фактури, товарно-транспортні накладні, які наявні в матеріалах справи (т. 2,3,4).

Крім того, колегія суддва зазначає, що TOB ВК"СВІТЛО ШАХТАРЯ" мало ресурси для зберігання та виготовлення продукції, що підтверджується наявним у матеріалах справи договором оренди нежитлових приміщень та обладнання № 31-2/08 (т. 2 а.с. 153-157).

Також про фактичне виконання умов договору свідчать первинні бухгалтерські та податкові документи, виписані відповідно до п.9.2. ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні" і п.2.4. ст.2 "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку".

Статтею і розділу 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до п.1 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Згідно з ст. 14.1.181 Податкового кодексу України, податковий кредит - це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим законом.

Відповідно до ст. 14.1.156 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Згідно з ст. 198.3. Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до ст.198.6. Податкового кодексу України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Однак, в даному випадку виконання договорів між позивачем та його контрагентами підтверджується податковими накладними, актами здачі- приймання виконаних робіт, актами на виконання робіт, які містяться в матеріалах справи.

Відповідно до ст. 198.2 Податкового кодексу України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Як підтверджено матеріалами справи, правочини укладені між позивачем та його контрагентами виконано кожною стороною цього договору, що підтверджується первинними документами, а саме податковими накладними. Сторони претензій одна до одної не мали.

Відповідно до ст.201.1 Податкового кодексу України, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Отже, як вбачається з матеріалів справи, позивач та TOB "ВО "Продтранссервіс" ,ТОВ "ТЕХНО-ЕЛІТ", TOB "РОМАКС ГРУПП", ПП "АДВЕРТАЙМ СТОЛИЦЯ", TOB "ОБОЛОНІУС", TOB "ПОЛІМЕР- УНІВЕРСАЛ", ВКФ "АЛЬФАЕКСПЕРТ", TOB "Термінал Гранд", TOB "ЛЮКС ІНВЕСТ МАРКЕТ", TOB "Калина Комерс", TOB "АСГАРД ВС", TOB "ГАТІОРА", TOB "НАСАД ПЛЮС", TOB "АЛДО ГРУП", TOB "Старкад С" належним чином оформили договірні правовідносини та на виконання вимог податкового законодавства оформили первинні документи податкової та бухгалтерської звітності, які відповідають вимогам чинного законодавства України .

Слід звернути увагу на те, що зауваження щодо форми та змісту наданих податкових накладних з боку контролюючого органу в акті перевірки відсутні.

Таким чином, позивачем виконані всі умови для формування податкового кредиту. Податкові накладні відповідають вимогам закріпленими в ст.201 Податкового кодексу України.

Щодо перевірки дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток при взаємовідносинах з TOB "ВО "Продтранссервіс" ,ТОВ "ТЕХНО-ЕЛІТ", TOB "РОМАКС ГРУПП", ПП "АДВЕРТАЙМ СТОЛИЦЯ", TOB "ОБОЛОНІУС", TOB "ПОЛІМЕР-УНІВЕРСАЛ", ВКФ "АЛЬФАЕКСПЕРТ", TOB "Термінал Гранд", TOB "ЛЮКС ІНВЕСТ МАРКЕТ", TOB "Калина Комерс", TOB "АСГАРД ВС", TOB "ГАТІОРА", TOB "НАСАД ПЛЮС", TOB "АЛДО ГРУП", TOB "Старкад С" судом встановлено наступне.

Підставами для встановлення порушення ст. 138, 139 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року № 2755- VI із змінами та доповненнями в результаті чого донараховано податок на суму 81056 грн. в акті перевірки відповідачем зазначено про встановлення факту неможливості реального здійснення фінансово господарських операцій позивачем з TOB "Промбуд- Монтажінвест" та ведення господарської діяльності, однак суд, зазначає, що факт реальності господарських операцій з контрагентом доведено вище.

Згідно п. 22.1. ст. 22 Податкового Кодексу України об'єктом оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об'єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов'язує виникнення у платника податкового обов'язку.

Згідно п.138.2 ст.138 Податкового Кодексу України - витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу. У разі якщо платник податку здійснює виробництво товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва за умови, що договорами, укладеними на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапної їх здачі, до витрат звітного податкового періоду включаються витрати, пов'язані з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг у цьому періоді. Платник податку для визначення об'єкта оподаткування має право на врахування витрат, підтверджених документами, що складені нерезидентами відповідно до правил інших країн.

Враховуючи, що усі первинні документи бухгалтерського обліку позивача відповідають вимогам чинного законодавства, підприємство мало всі законні підстави для віднесення до складу валових витрат, а тому є необґрунтованим висновок відповідача щодо встановлення позивачу порушення ст.138, ст. 139 Податкового кодексу України та відповідно донараховано податок на прибуток.

Стосовно посилання відповідача на те, що угоди укладені між позивачем та його контрагентами є нікчемними, з посиланням на вироки суду відносно директорів підприємств-контрагентів позивача щодо фіктивного підприємництва, колегія суддів зазначає наступне.

В ст. 72 КАС України записано, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини. Вирок суду в кримінальній справі або постанова суду у справі про адміністративний проступок, які набрали законної сили, є обов'язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, щодо якої ухвалений вирок або постанова суду, лише в питаннях, чи мало місце діяння та чи вчинене воно цією особою.

Дані рішення були прийняті після проведення перевірки.

З наведених у постановах Комінтернівського районного суду м. Харкова та Харківського районного суду Харківської області обставин не слідує, що оформлення документів для опосередкування правовідносин між вказаними господарюючими суб'єктами було спрямоване винними на приховання безтоварності (фіктивності) правочинів між контрагентами або є вчиненим з метою ухилення від оподаткування прибутків позивача згідно закону. Тому наведені вироки колегія суддів не застосовує за ч. 4 ст. 72 КАС України.

Законодавством України не передбачена відповідальність юридичної особи за можливими допущеними порушеннями законодавства інших юридичних осіб, на господарюючих суб'єктів не покладається обов'язок та не надається право контролювати дотримання законодавства платником податків, який виступає контрагентом у господарській операції. Ведення податкового обліку покладено на кожного окремого платника податку. Такий платник несе самостійну відповідальність за порушення правил ведення податкового обліку. Зазначена відповідальність стосується кожного окремого платника податку і не може автоматично поширюватися на третіх осіб, у тому числі на його контрагентів. Чинне законодавство не містить норм щодо солідарної відповідальності платників податків. Виходячи з наведеного, порушення, допущені одним платником податків у відображенні в податковому обліку певної господарської операції, за загальним правилом, не впливають на права та обов'язки іншого платника податків. Крім того, чинне законодавство не покладає на підприємство обов'язок збирання інформації про стан господарської діяльності та порушення підприємств-контрагентів. Навіть якщо контрагент не виконав свого зобов'язання по сплаті податку, то це тягне відповідальність та негативні наслідки саме щодо цієї особи.

Юридична відповідальність кожного платника податків, відповідно до ст. 61 Конституції України, має індивідуальний характер, поширюються на діяння, що визнаються законом протиправними та були вчинені саме цим платником. Притягнення суб'єкта права до юридичної відповідальності за діяння, що було вчинено іншою особою, є неможливим.

Така ж позиція узгоджується із позицією Верховного суду України викладену в постановах №10/21 від 02.03.2010 року, №09/05 від 13.01.2009 року, №08/28 від 12.02.2008 року.

Що стосується посилання відповідача на акти перевірок контрагентів, то вказані посилання відповідача є необгрунтованими, оскільки у відповідності до вимог ст. 61 Конституції України юридична відповідальність має індивідуальний характер, а отже господарська діяльність контрагента позивача не вказує на факт нікчемності укладеного між позивачем та TOB "ВО "Продтранссервіс" ,ТОВ "ТЕХНО-ЕЛІТ", TOB "РОМАКС ГРУПП", ПП "АДВЕРТАЙМ СТОЛИЦЯ", TOB "ОБОЛОНІУС", TOB "ПОЛІМЕР- УНІВЕРСАЛ", ВКФ "АЛЬФАЕКСПЕРТ", TOB "Термінал Гранд", TOB "ЛЮКС ІНВЕСТ МАРКЕТ", TOB "Калина Комерс", TOB "АСГАРД ВС", TOB "ГАТІОРА", TOB "НАСАД ПЛЮС", TOB "АЛДО ГРУП", TOB "Старкад С" правочину.

Ця позиція узгоджується із практикою Європейського Суду з прав людини. Так, у справі "БУЛВЕС" АД проти Болгарії" (заява № 3991/03) Європейський Суд з прав людини у своєму рішенні від 22 січня 2009 року зазначив, що платник податку не повинен нести наслідків невиконання постачальником його зобов'язань зі сплати податку і в результаті сплачувати ПДВ другий раз, а також сплачувати пеню. На думку Суду, такі вимоги стали надмірним тягарем для платника податку, що порушило справедливий баланс, який повинен підтримуватися між вимогами суспільного інтересу та вимогами захисту права власності.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. З огляду на припис наведеної норми процесуального права при розгляді судом спору щодо правомірності рішення органу державної податкової служби, яким платнику податків донараховані податкові зобов'язання чи зменшені податкові вигоди, презумується добросовісність платника податків, якщо зазначеним органом не доведено інше.

Відповідачем вказаного процесуального обов'язку стосовно податкових повідомлень - рішень № 0000502212 від 02.10.2014 року та № 0000492212 від 02.10.2014 року, не виконано, тому колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про невідповідність прийнятих відповідачем податкових повідомлень-рішень дійсним обставинам справи та вимогам діючого законодавства, а отже є таким, що підлягає скасуванню.

На підставі вищевикладеного, судова колегія вважає вірним висновок суду першої інстанції про те, що позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ВК "Світло Шахтаря" є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню в повному обсязі.

Отже, колегія суддів переглянувши рішення суду першої інстанції, вважає, що при його прийнятті суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги з наведених підстав висновків суду не спростовують.

Відповідно до ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Згідно ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на встановлені обставини справи, колегія суддів дійшла висновку, що постанова Харківського окружного адміністративного суду від 05.11.2014 року по справі №820/17302/14 прийнята з дотриманням норм чинного процесуального та матеріального права і підстав для її скасування не виявлено.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05.11.2014р. по справі № 820/17302/14 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)Калиновський В.А. Судді (підпис) (підпис) Бенедик А.П. Водолажська Н.С. Повний текст ухвали виготовлений 25.12.2014 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2014
Оприлюднено29.12.2014
Номер документу42018076
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/17302/14

Ухвала від 18.07.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 17.06.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 24.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 21.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 22.12.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Постанова від 05.11.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чудних С.О.

Ухвала від 13.10.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чудних С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні