ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" листопада 2014 р. Справа № 809/2203/14
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Скільського І.І.
за участі секретаря судового засідання Волочій Л.І.,
представника позивача - Романів А.Б.,
представників відповідача - Малиневич О.І., Матуляк Н.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Чисте Прикарпаття» до Калуської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області про визнання протиправними податкових повідомлень-рішень форми «Ш» №0000161502 та №0000171502 від 13.02.2014 року,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Чисте Прикарпаття» (далі-позивач) звернулося в суд з адміністративним позовом до Калуської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області (далі-відповідач) про визнання протиправними податкових повідомлень-рішень форми «Ш» №0000161502 та №0000171502 від 13.02.2014 року.
Позовні вимоги мотивовані тим, що 13.02.2014 року відповідачем проведена камеральна перевірка, за результатами якої складено акт від 13.02.2014 року №72/1502/37823934 у відповідності до якого встановлено порушення позивачем термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з орендної плати за землю, внаслідок чого винесено податкове повідомлення-рішення №0000161502 від 13.02.2014 року, яким до позивача застосовано штрафні санкції в сумі 49112,79 грн., податкове повідомлення-рішення №0000171502 від 13.02.2014 року, яким до позивача застосовано штрафні санкції в сумі 13868,06 грн. Із податковими повідомленнями-рішеннями позивач не погоджується, вважає їх такими, що прийняті із порушенням норм чинного законодавства України, з неправильним застосуванням правових норм, а також без повного, усестороннього і об'єктивного аналізу всіх обставин, які мають важливе значення для їх прийняття а тому є протиправними та підлягають скасуванню.
Представник позивача вимоги, викладені в адміністративному позові підтримав в повному обсязі. Просив позов задовольнити повністю.
Представники відповідача проти позову заперечили з підстав, наведених в запереченні проти адміністративного позову та додаткових поясненнях, що подані в судових засіданнях. Просили в задоволенні позову відмовити.
Заслухавши пояснення представника позивача, представників відповідача, дослідивши письмові докази та інші матеріали справи в їх сукупності, судом встановлено наступне.
Юридична особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Чисте Прикарпаття» зареєстроване Виконавчим комітетом Калуської міської ради 13.10.2011 року, взяте на облік у відповідача 14.10.2011 року, та згідно із ст. 15 Податкового кодексу України є платником податків та зборів.
13.02.2014 року відповідачем проведено камеральну перевірку податкової звітності плати за землю з юридичних осіб, включаючи звітний податковий період з 19.06.2012 року по 13.02.2014 року, результати якої викладені в акті перевірки за №72/1502/37823934 (а.с.8-9).
Перевіркою встановлено, що платник порушує терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з плати за землю орендної плати, протягом строків, визначених п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України.
У відповідності до положень п.126.1 статті 126 Податкового кодексу України, на позивача накладено штрафні санкції та винесено податкові повідомлення-рішення, а саме: №0000171502 від 13.02.2014 року (а.с.11) в розмірі 10% погашеної суми податкового боргу за затримку до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання з плати за землю в сумі 138680,60 грн., та №0000161502 від 13.02.2014 року (а.с.10) в розмірі 20% погашеної суми податкового боргу за затримку більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання з плати за землю в сумі 245563,95 грн.
Позивач, не погодившись із винесеними податковими повідомленнями-рішеннями оскаржив їх в адміністративному поряду до Головного управління Міндоходів у Івано-франківській області а згодом до Міністерства доходів і зборів України (а.с.12-13), (а.с.16).
Рішенням Головного управління Міндоходів у Івано-франківській області залишено без змін податкові повідомлення-рішення Калуської ОДПІ від 13.02.2014 року, а скаргу без задоволення (а.с.14-15).
Рішенням Міністерства доходів і зборів України залишено без змін податкові повідомлення-рішення Калуської ОДПІ від 13.02.2014 року та рішення Головного управління Міндоходів у Івано-франківській області від 10.04.2014 року, а скаргу позивача без задоволення (а.с.17-18).
Свої доводи щодо протиправності оскаржуваних податкових повідомлень-рішень в судовому засіданні представник позивача обґрунтовував тим, що позивачем 11.02.2013 року, засобами електронного зв'язку в електронній формі, податковому органу помилково було надіслано звітну податкову декларацію з плати за землю за 2012 рік. Встановивши вказане, ТзОВ «Чисте Прикарпаття» 28.03.2013 року було подано уточнюючу декларацію якою відкореговано дані попередньо поданої декларації з плати за землю. Податковим органом, зазначені обставини розцінені, як фактичне погашення, сплата податкових зобов'язань минулого періоду, не дивлячись на те, що станом на час подання уточнюючої декларації 28.03.2013 року, у товариства заборгованості по орендній платі за землю за 2012 рік не було, окрім того існувала переплата в сумі 15666,71 грн. Також у своїх доводах представник позивача посилався на те, що статтею 126 Податкового кодексу України не передбачено притягнення до відповідальності у вигляді нарахування штрафних санкцій у спосіб визначений податковим органом, зокрема погашення суми грошового зобов'язання уточнюючою декларацією.
Доводи податкового органу, щодо правомірності винесених податкових повідомлень-рішень, обґрунтовані тим, що ТзОВ «Чисте Прикарпаття» у 2013 році, зокрема 11.02.2013 року подано за 2012 рік звітну податкову декларацію, якою задекларувало суму податкового зобов'язання в розмірі 183 831,12 грн., на момент подання податкової декларації у позивача існувала переплата в сумі 15 666,71 грн., таким чином сума податкового боргу по даній декларації стала (зменшилась) 168 164,41 грн.(183 831,12 грн.-15 666,71 грн.= 168164,41 грн.), термін сплати якої настав -11.02.2013 року. 28.02.2013 року позивачем згідно платіжного доручення №102 від 28.02.2013 року сплачено 15 319,26 грн.,(із затримкою 17 календарних дні), відповідно сума податкового боргу по даній декларації стала -152 845,15 грн.(168 164,41 грн.-15 319,26 грн.=152 845,15 грн.). 28.03.2013 позивачем погашено суму боргу в розмірі 152 845,15 грн. (із затримкою погашення 45 календарних дні) шляхом подання уточнюючої декларації №9087585149 від 28.03.2013 року.
Таким чином, внаслідок подання уточнюючої декларації від 28.03.2013 року, з показниками зменшення податкового зобов'язання відбулось погашення податкового боргу за зобов'язаннями що були задекларовані позивачем податковими деклараціями поданими у 2012 та 2013 році за 2012 рік.
Вирішуючи у взаємозв'язку з наведеним спір по суті, суд виходить з наступного.
Відповідно до п. 286.2. Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Судом встановлено, що між Калуською міською радою Івано-Франківської області (Орендодавець) та ТзОВ «Чисте Прикарпаття»(Орендар) 16.05.2012 року укладено договір оренди землі (а.с.79-81). Відповідно до предмету договору, Орендодавець надає в оренду земельну ділянку загальною площею 4,9301 (кадастровий номер 2610400000060040013) в строкове платне користування для будівництва сміттєпереробного комплексу, яка знаходиться в м. Калуші на вул. Б.Хмельницького. Договір укладено до 16.05.2017 року. Орендна плата нараховується з моменту прийняття рішення Калуською міською радою і вноситься Орендарем в грошовій формі в розмірі 183831,17 грн., до 31.12.2012 року.
19.06.2012 року, позивачем засобами електронного зв'язку в електронній формі, податковому органу надіслано три однакові звітні податкові декларації з плати за землю за 2012 рік, зокрема: податкову декларацію №9034670122 із зазначенням річної суми податку 183831,12 грн., з розбивкою помісячно - травень 1482,51грн., червень-грудень по 15319,26 грн.(а.с.83-84); податкову декларацію №9034729996 із зазначенням річної суми податку 183831,12 грн., з розбивкою помісячно - травень 1482,51грн., червень-грудень по 15319,26 грн.(а.с.85-86); податкову декларацію №9034733114 із зазначенням річної суми податку 183831,12 грн., з розбивкою помісячно - травень 1482,51грн., червень-грудень по 15319,26 грн.(а.с.89-90). Наведені декларації 19.06.2012 року отримано податковим органом.
Встановивши вказане, 19.06.2012 року ТзОВ «Чисте Прикарпаття» подано уточнюючу декларацію №9034919540 за 2012 рік, в якій відображено: Рядок 13 - нараховано орендної плати за землі державної або комунальної власності на - рік, усього - травень 1482,51 грн.,червень-грудень по 15319,26 грн.; Рядок 14 - нараховано орендної плати за землі державної або комунальної власності на 2012 рік за даними раніше поданої декларації (р.13) - травень 4447,53грн.,червень-грудень по 45957,48 грн.; Рядок 17 - нараховано до зменшення податкового зобов'язання по орендній платі за землі державної або комунальної власності на - рік (позитивне значення(р.14-р.13)) - травень 2965.02 грн.,червень-грудень по 30638,52 грн. (а.с.87-88).
Позивачем, платіжним дорученням №38 від 03.07.2012 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 1500,00 грн.(а.с.25), платіжним дорученням №68 від 17.12.2012 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 80 000,00 грн.(а.с.25), платіжним дорученням №83 від 09.01.2013 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 13 500,00 грн.(а.с.26), платіжним дорученням №94 від 30.01.2013 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 15 500,00 грн.(а.с.26).
11.02.2013 року, позивачем засобами електронного зв'язку в електронній формі, податковому органу надіслано звітну податкову декларації з плати за землю за 2012 рік, зокрема: податкову декларацію №9087445465 із зазначенням річної суми податку 183831,12 грн., з розбивкою помісячно січень-грудень по 15 319,26 грн.(а.с.19-21);
Встановивши помилковість подання податкової декларації №9087445465, 28.03.2013 року ТзОВ «Чисте Прикарпаття» подано уточнюючу декларацію №9087585149, якою відкореговано дані попередньо поданої декларації з плати за землю(а.с.22-24).
Судом встановлено, що за звітний податковий період 2013 рік, позивачем здійснювалась сплата орендної плати за землю, що підтверджується наступними платіжними дорученнями: № 102 від 28.02.2013 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 15 319,26 грн., за січень 2013 року (а.с.112); № 116 від 29.03.2013 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 15 319,26 грн., за лютий 2013 року (а.с.117); № 128 від 29.04.2013 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 15 319,26 грн., за березень 2013 року (а.с.116); № 144 від 30.05.2013 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 15 319,26 грн., за квітень 2013 року (а.с.115); № 157 від 26.06.2013 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 15 319,26 грн., за травень 2013 року (а.с.114); № 168 від 31.07.2013 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 15 319,26 грн., за червень 2013 року (а.с.113); № 286 від 29.08.2013 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 15 319,26 грн., за липень 2013 року (а.с.123); № 193 від 30.09.2013 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 15 319,26 грн., за серпень 2013 року (а.с.122); № 201 від 31.10.2013 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 15 319,26 грн., за вересень 2013 року (а.с.118); № 209 від 29.11.2013 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 15 319,26 грн., за жовтень 2013 року (а.с.119); № 216 від 30.12.2013 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 15 319,26 грн., за листопад 2013 року (а.с.120); № 225 від 30.01.2014 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 15 319,26 грн., за грудень 2013 року (а.с.121).
Відповідно до довідки Калуської ОДПІ (а.с.111) стан розрахунків з бюджетом (орендна плата з юридичних осіб) ТОВ «Чисте Прикарпаття» з 01.01.2013 року по 31.03.2013 року - борг-0, пеня-0, наявна переплата у розмірі 13839,28 грн.
Відповідач провівши 13.02.2014 року камеральну перевірку податкової звітності плати за землю з юридичних осіб, ТзОВ «Чисте Прикарпаття» за звітний податковий період з 19.06.2012 року по 13.02.2014 року, встановив порушення позивачем сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з плати за землю протягом строків, визначених п.287.3 ст.287 ПК України та у відповідності до п.126.1 ст.126 ПК України нарахував штрафні санкції.
Згідно наявних у матеріалах справи розрахунків, податковим органом здійснено нарахування штрафної санкції у розмірі 10% суми сплати грошового зобов'язання в розмірі 138 680,60 грн., за затримку на 30,30,25,25,18,17,17,17,17,17,8,1,1 календарних днів, у сумі 30868,06 грн., (а.с.44) та 20% суми сплати грошового зобов'язання в розмірі 245563,95 грн., за затримку на 61, 61, 48, 48, 48, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 31, 31, 31, 31календарних днів, у сумі 49 120,79 грн.(а.с.43).
Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки та збори в порядку та в розмірах встановлених законом. Згідно із статтею 68 Конституції України, кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, визначення платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенції контролюючих органів, повноважень і обов'язків їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовано Податковим Кодексом України.
Згідно п.287.3 ст.287 ПК України, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно до п.126.1 ст.126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Як встановлено в судовому засіданні, нарахування штрафних санкцій здійснено спеціалізованою програмою податкової служби у автоматизованому режимі, в результаті погашення податкового боргу уточнюючими податковими деклараціями з плати за землю №9034919540 від 19.06.2012 та №9087585149 від 28.03.2014 року.
З метою встановлення правильності нарахувань позивачу штрафних санкцій судом витребувано у відповідача облікову картку платника податків з орендної плати за землю за 2012 та 2013 рік, детальні розрахунки штрафних санкцій за 2012 та 2013 рік, письмові пояснення до розрахунків штрафних санкцій за 2012 та 2013 рік, які були надані відповідачем та містяться в матеріалах адміністративної справи (а.с.43-59, 96-103,105-109).
Провівши аналіз вказаних документів та інших матеріалів справи судом встановлено, що відповідачем, в порушення п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України притягнуто позивача до відповідальності у вигляді нарахування штрафу у розмірах 13868,06 грн. (10%) та 49112,79 грн., (20%), на суму погашеного зобов'язання шляхом автоматичного погашення визначених зобов'язань в результаті поданих позивачем уточнюючих податкових декларацій, ототожнивши це як фактичну сплату узгоджених зобов'язань із затримкою до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків та із затримкою більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків.
З вищенаведених підстав, суд дійшов висновку, що податкові повідомлення - рішення №0000161502 від 13.02.2014 року, яким до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 49112,79 грн., та №0000171502 від 13.02.2014 року, яким до позивача застосовано штрафні санкції в сумі 13868,06 грн., підлягають скасуванню.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В даному випадку, виходячи із вищевикладеного, враховуючи те, що відповідачем не доведено законності та обґрунтованості оскаржуваних рішень у зв'язку з чим суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову шляхом визнання спірних податкових повідомлень-рішень протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Калуської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області №0000161502 та №0000171502 від 13.02.2014 року.
Стягнути з Державного бюджету України на користь ТзОВ «Чисте Прикарпаття» (код ЄДРПОУ 37823934) понесені судові витрати в розмірі 182,70 грн., судового збору.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: /підпис/ Скільський І.І.
Постанова складена в повному обсязі 28.11.2014 року, у зв'язку із перебуванням головуючого судді у відрядженні.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2014 |
Оприлюднено | 30.12.2014 |
Номер документу | 42018996 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні