Ухвала
від 02.07.2015 по справі 809/2203/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 липня 2015 р. Справа № 876/853/15

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Глушка І.В.

суддів: Ільчишин Н.В., Шинкар Т.І.

за участю секретаря судового засідання: Омеляновської Л.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21.11.2014 р. по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Чисте Прикарпаття" до Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

встановив:

04.07.2014 року позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Чисте Прикарпаття" звернулось в суд з адміністративним позовом до відповідача - Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень форми «Ш» №0000161502 та №0000171502 від 13.02.2014 року.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 13.02.2014 року відповідачем проведена камеральна перевірка, за результатами якої складено акт від 13.02.2014 року №72/1502/37823934, у відповідності до якого встановлено порушення позивачем термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з орендної плати за землю, внаслідок чого винесено податкове повідомлення-рішення №0000161502 від 13.02.2014 року, яким до позивача застосовано штрафні санкції в сумі 49112,79 грн., податкове повідомлення-рішення №0000171502 від 13.02.2014 року, яким до позивача застосовано штрафні санкції в сумі 13868,06 грн.

Свої доводи щодо протиправності оскаржуваних податкових повідомлень-рішень позивач обґрунтовує тим, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Чисте Прикарпаття" 11.02.2013 року засобами електронного зв'язку в електронній формі, податковому органу помилково було надіслано звітну податкову декларацію з плати за землю за 2012 рік. Встановивши вказане, ТзОВ «Чисте Прикарпаття» 28.03.2013 року було подано уточнюючу декларацію якою відкореговано дані попередньо поданої декларації з плати за землю. Податковим органом, зазначені обставини розцінені, як фактичне погашення, сплата податкових зобов'язань минулого періоду, не дивлячись на те, що станом на час подання уточнюючої декларації 28.03.2013 року, у товариства заборгованості по орендній платі за землю за 2012 рік не було, окрім того існувала переплата в сумі 15666,71 грн. Також позивач наголошує на тому, що статтею 126 Податкового кодексу України не передбачено притягнення до відповідальності у вигляді нарахування штрафних санкцій у спосіб визначений податковим органом, зокрема погашення суми грошового зобов'язання уточнюючою декларацією.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21.11.2014 р. адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Калуської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області №0000161502 та №0000171502 від 13.02.2014 року.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції провівши аналіз матеріалів справи встановив, що відповідачем в порушення п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України притягнуто позивача до відповідальності у вигляді нарахування штрафу у розмірах 13868,06 грн. (10%) та 49112,79 грн., (20%), на суму погашеного зобов'язання шляхом автоматичного погашення визначених зобов'язань в результаті поданих позивачем уточнюючих податкових декларацій, ототожнивши це як фактичну сплату узгоджених зобов'язань із затримкою до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків та із затримкою більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду Калуська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області оскаржила його в апеляційному порядку. Вважає, що оскаржувана постанова прийнята з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, з порушенням норм матеріального та процесуального права і підлягає скасуванню з підстав викладених у апеляційній скарзі. Просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги Калуська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області зокрема зазначає, що ТзОВ «Чисте Прикарпаття» у 2013 році, а саме 11.02.2013 року подано за 2012 рік звітну податкову декларацію, якою задекларувало суму податкового зобов'язання в розмірі 183 831,12 грн., на момент подання податкової декларації у позивача існувала переплата в сумі 15 666,71 грн., таким чином сума податкового боргу по даній декларації стала (зменшилась) 168 164,41 грн.(183 831,12 грн.-15 666,71 грн.= 168164,41 грн.), термін сплати якої настав -11.02.2013 року.

28.02.2013 року позивачем згідно платіжного доручення №102 від 28.02.2013 року сплачено 15 319,26 грн.,(із затримкою 17 календарних дні), відповідно сума податкового боргу по даній декларації стала -152 845,15 грн.(168 164,41 грн.-15 319,26 грн.=152 845,15 грн.). 28.03.2013 позивачем погашено суму боргу в розмірі 152 845,15 грн. (із затримкою погашення 45 календарних дні) шляхом подання уточнюючої декларації №9087585149 від 28.03.2013 року.

Таким чином, внаслідок подання уточнюючої декларації від 28.03.2013 року, з показниками зменшення податкового зобов'язання відбулось погашення податкового боргу за зобов'язаннями що були задекларовані позивачем податковими деклараціями поданими у 2012 та 2013 році за 2012 рік.

У судовому засіданні 02.07.2015 року представник Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області подав клопотання в порядку ст.55 КАС України та просив суд апеляційної інстанції замінити відповідача у справі - Калуську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області на Калуську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, як належного правонаступника відповідно до постанов Кабінету Міністрів України № 236 від 21.05.2014 р. та № 311 від 06.08.2014 р.

Так, відповідно до ст.55 КАС України - у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

З огляду на викладене, суд вважає за необхідне замінити сторону відповідача Калуську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області її правонаступником - Калуською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС в Івано-Франківській області.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що у задоволенні апеляційної скарги апелянта слід відмовити, з наступних підстав.

Так, судом першої інстанції достовірно встановлено, матеріалами справи підтверджено, що 13.02.2014 року відповідачем проведено камеральну перевірку податкової звітності плати за землю з юридичних осіб, включаючи звітний податковий період з 19.06.2012 року по 13.02.2014 року, результати якої викладені в акті перевірки за №72/1502/37823934.

Перевіркою встановлено, що платник порушує терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з плати за землю орендної плати, протягом строків, визначених п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України.

У відповідності до положень п.126.1 статті 126 Податкового кодексу України, на позивача накладено штрафні санкції та винесено податкові повідомлення-рішення, а саме: №0000171502 від 13.02.2014 року в розмірі 10% погашеної суми податкового боргу за затримку до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання з плати за землю в сумі 138680,60 грн., та №0000161502 від 13.02.2014 року в розмірі 20% погашеної суми податкового боргу за затримку більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання з плати за землю в сумі 245563,95 грн.

Позивач, не погодившись із винесеними податковими повідомленнями-рішеннями оскаржив їх в адміністративному поряду до Головного управління Міндоходів у Івано-Франківській області а згодом до Міністерства доходів і зборів України.

Рішенням Головного управління Міндоходів у Івано-Франківській області залишено без змін податкові повідомлення-рішення Калуської ОДПІ від 13.02.2014 року, а скаргу без задоволення.

Рішенням Міністерства доходів і зборів України залишено без змін податкові повідомлення-рішення Калуської ОДПІ від 13.02.2014 року та рішення Головного управління Міндоходів у Івано-Франківській області від 10.04.2014 року, а скаргу позивача без задоволення.

Надаючи правову оцінку оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням, колегія суддів виходить з наступного.

Згідно ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 286.2. Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що між Калуською міською радою Івано-Франківської області (Орендодавець) та ТзОВ «Чисте Прикарпаття»(Орендар) 16.05.2012 року укладено договір оренди землі. Відповідно до предмету договору, Орендодавець надає в оренду земельну ділянку загальною площею 4,9301 (кадастровий номер 2610400000060040013) в строкове платне користування для будівництва сміттєпереробного комплексу, яка знаходиться в м. Калуші на вул. Б.Хмельницького. Договір укладено до 16.05.2017 року. Орендна плата нараховується з моменту прийняття рішення Калуською міською радою і вноситься Орендарем в грошовій формі в розмірі 183831,17 грн., до 31.12.2012 року.

19.06.2012 року, позивачем засобами електронного зв'язку в електронній формі, податковому органу надіслано три однакові звітні податкові декларації з плати за землю за 2012 рік, зокрема:

-податкову декларацію №9034670122 із зазначенням річної суми податку 183831,12 грн., з розбивкою помісячно - травень 1482,51грн., червень-грудень по 15319,26 грн.;

-податкову декларацію №9034729996 із зазначенням річної суми податку 183831,12 грн., з розбивкою помісячно - травень 1482,51грн., червень-грудень по 15319,26 грн.;

-податкову декларацію №9034733114 із зазначенням річної суми податку 183831,12 грн., з розбивкою помісячно - травень 1482,51грн., червень-грудень по 15319,26 грн.

Наведені декларації 19.06.2012 року отримано податковим органом.

Встановивши вказане, 19.06.2012 року ТзОВ «Чисте Прикарпаття» подано уточнюючу декларацію №9034919540 за 2012 рік, в якій відображено: Рядок 13 - нараховано орендної плати за землі державної або комунальної власності на - рік, усього - травень 1482,51 грн.,червень-грудень по 15319,26 грн.; Рядок 14 - нараховано орендної плати за землі державної або комунальної власності на 2012 рік за даними раніше поданої декларації (р.13) - травень 4447,53грн.,червень-грудень по 45957,48 грн.; Рядок 17 - нараховано до зменшення податкового зобов'язання по орендній платі за землі державної або комунальної власності на - рік (позитивне значення(р.14-р.13)) - травень 2965.02 грн.,червень-грудень по 30638,52 грн..

ТзОВ «Чисте Прикарпаття», платіжним дорученням №38 від 03.07.2012 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 1500,00 грн., платіжним дорученням №68 від 17.12.2012 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 80 000,00 грн., платіжним дорученням №83 від 09.01.2013 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 13 500,00 грн., платіжним дорученням №94 від 30.01.2013 року здійснено оплату орендної плати з юридичних осіб у розмірі 15 500,00 грн.

11.02.2013 року, позивачем засобами електронного зв'язку в електронній формі, податковому органу надіслано звітну податкову декларації з плати за землю за 2012 рік, зокрема: податкову декларацію №9087445465 із зазначенням річної суми податку 183831,12 грн., з розбивкою помісячно січень-грудень по 15 319,26 грн.

Встановивши помилковість подання податкової декларації №9087445465, 28.03.2013 року ТзОВ «Чисте Прикарпаття» подано уточнюючу декларацію №9087585149, якою відкореговано дані попередньо поданої декларації з плати за землю.

Так, судом апеляційної інстанції встановлено, що за звітний податковий період 2013 рік, ТзОВ «Чисте Прикарпаття» здійснювалась сплата орендної плати за землю, що підтверджується наявними у матеріалах справи платіжними дорученнями (а.с.112-123).

Відповідно до довідки Калуської ОДПІ стан розрахунків з бюджетом (орендна плата з юридичних осіб) ТОВ «Чисте Прикарпаття» з 01.01.2013 року по 31.03.2013 року - борг-0, пеня-0, наявна переплата у розмірі 13839,28 грн.

Податковий орган провівши 13.02.2014 року камеральну перевірку податкової звітності плати за землю з юридичних осіб, ТзОВ «Чисте Прикарпаття» за звітний податковий період з 19.06.2012 року по 13.02.2014 року, встановив порушення позивачем сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з плати за землю протягом строків, визначених п.287.3 ст.287 ПК України та у відповідності до п.126.1 ст.126 ПК України нарахував штрафні санкції.

Згідно наявних у матеріалах справи розрахунків, податковим органом здійснено нарахування штрафної санкції у розмірі 10% суми сплати грошового зобов'язання в розмірі 138 680,60 грн., за затримку на 30,30,25,25,18,17,17,17,17,17,8,1,1 календарних днів, у сумі 30868,06 грн., та 20% суми сплати грошового зобов'язання в розмірі 245563,95 грн., за затримку на 61, 61, 48, 48, 48, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 45, 31, 31, 31, 31календарних днів, у сумі 49 120,79 грн.

Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки та збори в порядку та в розмірах встановлених законом. Згідно із статтею 68 Конституції України, кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.

В силу п.287.3 ст.287 ПК України, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до п.126.1 ст.126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що нарахування штрафних санкцій здійснено спеціалізованою програмою податкової служби у автоматизованому режимі, в результаті погашення податкового боргу уточнюючими податковими деклараціями з плати за землю №9034919540 від 19.06.2012 та №9087585149 від 28.03.2014 року.

Згідно ч.1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В силу ч.2 ст.71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Частиною 4 ст.71 КАС України передбачено, що суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали.

З метою встановлення правильності нарахувань позивачу штрафних санкцій судом першої інстанції було витребувано у відповідача облікову картку платника податків з орендної плати за землю за 2012 та 2013 рік, детальні розрахунки штрафних санкцій за 2012 та 2013 рік, письмові пояснення до розрахунків штрафних санкцій за 2012 та 2013 рік, які були надані відповідачем та містяться в матеріалах адміністративної справи.

Надавши юридичну оцінку вказаним документам та іншим матеріалам справи, судом першої інстанції вірно встановлено, що відповідачем, в порушення п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України притягнуто позивача до відповідальності у вигляді нарахування штрафу у розмірах 13868,06 грн. (10%) та 49112,79 грн., (20%), на суму погашеного зобов'язання шляхом автоматичного погашення визначених зобов'язань в результаті поданих позивачем уточнюючих податкових декларацій, ототожнивши це як фактичну сплату узгоджених зобов'язань із затримкою до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків та із затримкою більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків.

Як наслідок, колегія суддів поділяє висновок суду першої інстанції, що податкові повідомлення - рішення №0000161502 від 13.02.2014 року, яким до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 49112,79 грн., та №0000171502 від 13.02.2014 року, яким до позивача застосовано штрафні санкції в сумі 13868,06 грн., підлягають скасуванню.

Відповідно до частини першої статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим.

Суд першої інстанції повністю виконав вказані вимоги процесуального закону, оскільки до спірних правовідносин вірно застосував норми процесуального права, що призвело до ухвалення законного рішення, яке скасуванню не підлягає.

Керуючись ч.3 ст.160, ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд -

ухвалив:

Апеляційну скаргу Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21.11.2014 р. по справі № 809/2203/14 - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя І.В. Глушко

Судді Н.В. Ільчишин

Т.І. Шинкар

Ухвала складена в повному обсязі 06.07.2015 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2015
Оприлюднено10.07.2015
Номер документу46286590
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/2203/14

Ухвала від 23.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Ухвала від 29.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Постанова від 21.11.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 02.07.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 23.01.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Глушко І.В.

Постанова від 21.11.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 07.07.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні