Постанова
від 23.12.2014 по справі 821/4740/14
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/4740/14 16 год. 50 хв.

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Дубровної В.А.,

при секретарі: Кальченко - Буланової М.С.,

за участю:

позивача - ОСОБА_1,

представника позивача - ОСОБА_2, ОСОБА_3,

представника відповідача - Ганси Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Реєстраційної служби Генічеського районного управління юстиції Херсонської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Громадської організації Товариства мисливців і рибалок "Чинтрель" про визнання протиправними рішення та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1.) звернувся до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом до Реєстраційної служби Генічеського районного управління юстиції Херсонської області (далі - відповідач, Реєстраційна служба Генічеського РУЮ), у якому просить визнати протиправним рішення начальника реєстраційної служби Генічеського районного управління юстиції Херсонської області Ладики О.М. від 27.05.2014 року про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів, зміну статуту та місцезнаходження громадської організації "Товариство мисливців і рибалок "Чинтрель" та зобов'язати реєстраційну службу Генічеського районного управління юстиції Херсонської області скасувати вказане рішення.

Вказані вимоги позивач обґрунтовує тим, що в порушення пункту 3 статті 14 Закону України "Про громадські об'єднання" відповідач неправомірно прийняв оскаржуване рішення, оскільки звітно-виборча конференція громадської організації "Товариство мисливців і рибалок "Чинтрель" ( далі - ГО "ТМР "Чинтрель") від 19.05.2014 р., на якій були прийняті рішення про внесення змін у склад керівних органів, статут та місцезнаходження ГО "ТМР "Чинтрель", є неправомочною. Позивач також вказує, що неправомочність даної конференції підтверджується листом головного управління юстиції у Херсонській області від 12.11.2014 р. за № 043-25/1874.

В судовому засіданні позивач та його представники підтримали вказане обґрунтування позовних вимог та просили їх задовольнити.

Відповідач заперечив проти адміністративного позову, вказавши на те, що подані уповноваженою особою ГО "ТМР "Чинтрель" документи щодо повідомлення про зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, зміну місцезнаходження відповідають вимогам ст. 14 ЗУ "Про громадські об'єднання", а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав вказані заперечення та просив суд відмовити у задоволені позовних вимог.

Ухвалою суду від 09.12.2014 року залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Громадську організацію Товариство мисливців і рибалок "Чинтрель", ідентифікаційний код 34895697, місцезнаходження: 75500, Херсонська область, Генічеський район, м. Генічеськ, вул. Воровського, буд. 259 (далі - третя особа).

В судове засідання третя особа не з'явилась, пояснень щодо предмету спору суду не надавала, про дату та час судового засідання була повідомлена належним чином, про що свідчить поштове повідомлення.

В судовому засідання судом було протокольно ухвалено щодо розгляду даної справи без участі третьої особи.

Заслухавши пояснення позивача, його представників, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та, враховуючи те, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд звертає увагу на наступне.

Спірні правовідносини регулюються Законом України "Про об'єднання громадян" від 22.03.2012 року № 4572-VI (далі - Закон України №4572-VI), Порядком підготовки та оформлення рішень щодо громадських об'єднань, затвердженим Наказом Міністерства юстиції України 14.12.2012 р. №1845/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 р. за № 2103/22415 (далі - Порядок №1845/5).

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про громадські об'єднання" №4572-VI (який набрав чинності 01.01.2013р.) громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. Громадське об'єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка.

Судом встановлено та підтверджується матеріалам справи, що згідно Свідоцтва про державну реєстрацію юридичною особи серія № А00 №517945, виданого Генічеською районною державною адміністрацією Херсонської області, громадська організація "Товариство мисливців і рибалок "Чинтрель" зареєстрована 14.05.2007 р. за реєстраційним № 1487120000000622.

Відповідно до протоколу установчої конференції громадської організації "Товариство мисливців і рибалок "Чинтрель" №1 від 11.05.2007 р. громадянами України ОСОБА_1, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_9 було затверджено Статут Громадської організації "Товариство мисливців і рибалок "Чинтрель" та обрано постійно діючий орган товариства - Раду, до складу якої було обрано ОСОБА_6 - головою, ОСОБА_7 - заступником голови, ОСОБА_1, ОСОБА_11, ОСОБА_12 - членами Ради.

Частиною 1 статті 11 цього Закону передбачено, що статут громадського об'єднання має містити відомості, зокрема, про: 4) повноваження керівника, вищого органу управління, інших органів управління (далі - керівні органи) громадського об'єднання, порядок їх формування та зміни складу, термін повноважень, а також порядок визначення особи, уповноваженої представляти громадське об'єднання, та її заміни (для громадських об'єднань, що не мають статусу юридичної особи).

Згідно пункту 4.1. розділу IV "Органи керівництва і контролю товариства "Статуту ГО "ТМР "Чинтрель" вищим керівником органом Товариства є Конференція, яка скликається один раз на 5 років. Позачергові або дострокові Конференції за необхідністю можуть скликатися за рішенням Ради Товариства або з ініціативи не менше 1/3 відповідно членів Товариства. Час, місце скликання і порядок денний Конференції встановлюється Радою не пізніше ніж за місяць до їх початку. Конференція правомочна, якщо на ній присутні 2/3 членів.

22.03.2014 р. протоколом засідання Ради №17 за присутності членів громадської організації ОСОБА_7, ОСОБА_11, ОСОБА_12 було ухвалено рішення щодо проведення 19.05.2014 р. конференції ГО "ТМР "Чинтрель" з повідомленням всіх членів громадської організації.

В судовому засіданні позивач не заперечив щодо повідомлення його дату та місце проведення даної конференції, проте не був присутній на ній, оскільки не зміг знайти адресу проведення конференції, а саме м. Генічеськ, вул. Воровського, б. 259.

19.05.2014 р. аналогічним складом членів громадської організації, а саме за участю ОСОБА_7, ОСОБА_11, ОСОБА_12 було проведено засідання звітно-виборчої конференції громадської організації "Товариство мисливців і рибалок "Чинтрель", яке оформлено протоколом №2.

Як вбачається зі змісту вказаного протоколу, на засіданні звітно-виборчої конференції було прийнято ряд рішень, серед яких зокрема, щодо зміни місцезнаходження громадської організації, затвердження нового складу Ради, обрання головою Ради ОСОБА_7 з наданням йому права вчиняти дії від імені громадського об'єднання без довіреності.

Питання прийняття повідомлення про зміни до статуту громадського об'єднання, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадського об'єднання врегульовано статтею 14 Закону України № 4572-VI, зокрема -

- внесення змін до відомостей про громадське об'єднання, як юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, здійснюється у порядку, передбаченому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з урахуванням особливостей, визначених цим Законом ( ч. 1 ст. 14 Закону);

- громадське об'єднання повідомляє уповноважений орган з питань реєстрації, в якому знаходиться реєстраційна справа громадського об'єднання або повідомлення про утворення громадського об'єднання, про зміни до статуту громадського об'єднання, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадського об'єднання (ч. 2 ст. 14 Закону);

- зареєстроване громадське об'єднання вносить зміни до статуту громадського об'єднання, до складу керівних органів, місцезнаходження громадського об'єднання в порядку, визначеному статутом цього об'єднання, з урахуванням норм цього Закону об'єднання (ч. 3 ст. 14 Закону);

- зареєстроване громадське об'єднання для внесення змін до відомостей про склад керівних органів подає (надсилає) такі документи: 1) заяву довільної форми; 2) заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; 3) засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення вищого органу управління громадського об'єднання про зміну зазначених осіб, прийнятого в порядку, визначеному статутом громадського об'єднання, та оформленого з дотриманням пунктів 1, 2, 6, 8 частини другої статті 9 цього Закону, та/або примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення; 4) засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) протоколу засідання керівного органу громадського об'єднання, на якому відповідно до статуту було скликано засідання вищого органу управління, якщо зміни прийняті вищим органом управління; 5) відомості про керівні органи. Документи, зазначені в пунктах 1, 2 і 5 цієї частини, підписує керівник громадського об'єднання (ч. 4 ст. 14 Закону);

- зареєстроване громадське об'єднання для внесення змін до відомостей про місцезнаходження подає (надсилає) такі документи: 1) заяву довільної форми; 2) заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; 3) свідоцтво (дублікат свідоцтва) про реєстрацію. Документи, зазначені в пунктах 1 і 2 цієї частини, підписує керівник громадського об'єднання.

З матеріалів справи вбачається, що 22.05.2014 р. головою громадської організації ОСОБА_7 до реєстраційної служби Генічеського районного управління Херсонської області була подана заява щодо повідомлення про зміну у складі керівних органів громадської організації "Товариство мисливців та рибалок "Чинтрель" та зміну місцезнаходження громадської організації. До заяви були надані протокол конференції №2 від 19.05.2014 р., додаток до даного протоколу " Реєстр осіб, які брали участь в засіданні звітно-виборчої конференції", Відомості про керівні органи громадської організації "ТМР "Чинтрель", згода на займання виборної керівної посади ГО "ТМР "Чинтрель" ОСОБА_12, ОСОБА_7, ОСОБА_13, ОСОБА_14, протокол № 17 від 22.03.2014 р. засідання Ради ГО "ТМР "Чинтрель", додаток до даного протоколу " Реєстр осіб, які брали участь в засіданні Ради", від 19.05.2014 р., реєстраційна картка форми № 4, заява до редакції газети "Вестник Приазовья" щодо недійсності печатки "Громадська організація" Товариство мисливців і рибалок Чинтрель" у зв'язку з виготовленням нової печатки, статут ГО "ТМР "Чинтрель", в редакції 2007 року.

Частиною 9 ст.14 Закону України №4572-VI передбачено, що уповноважений орган з питань реєстрації протягом п'яти робочих днів з дня отримання документів, зазначених у частинах четвертій-сьомій цієї статті, приймає одне з таких рішень, а саме : 1) про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження, зміни до статуту; 2) про відмову у прийнятті повідомлення про зміни у складі керівних органів, зміни до статуту - у разі порушення статуту громадського об'єднання.

Порядок підготовки та оформлення рішень щодо громадських об'єднань, затверджений Наказом Міністерства юстиції України 14.12.2012 №1845/5, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 р. за № 2103/22415 (далі - Порядок №1845/5), зокрема визначає процедуру підготовки та оформлення рішень, які приймаються за результатами розгляду реєстраційними службами районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції документів щодо реєстрації громадського об'єднання, прийняття повідомлення про утворення громадського об'єднання, а також рішень щодо прийняття повідомлень про зміни до статуту громадського об'єднання, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої (їх) представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадського об'єднання, прийняття повідомлення про зміну найменування, мети (цілей), зміну особи (осіб), уповноваженої(их) представляти громадське об'єднання, утворене шляхом прийняття повідомлення про утворення, видачі дубліката оригіналу свідоцтва про реєстрацію та/або статуту громадського об'єднання, внесення до Реєстру громадських об'єднань відомостей про відокремлений підрозділ громадського об'єднання, визнання рішення про саморозпуск чи реорганізацію громадського об'єднання, прийняття рішення про припинення діяльності громадського об'єднання (п. 2 Порядку №1845/5).

Згідно пунктів 6 та 9 Порядку №1845/5 реєстраційні служби районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції приймають одне з таких рішень, а саме, 3) про прийняття або відмову в прийнятті повідомлення про зміни до статуту громадського об'єднання, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої (їх) представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадського об'єднання, про направлення висновку за результатами правової експертизи чи про залишення документів без розгляду по суті. Рішення, зазначені в пунктах 5, 6, 7 цього Порядку, оформляються наказами, до яких додається правовий висновок, зокрема, щодо: відповідності законам України та статуту (положенню) громадського об'єднання повідомлення про зміни до статуту (положенню) громадського об'єднання, місцевого осередку, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, місцевого осередку, зміну особи (осіб), уповноваженої (їх) представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадського об'єднання (додаток 3).

Судом встановлено, що 27.05.2014 р. провідним спеціалістом реєстраційної служби Генічеського РУЮ Херсонської області складено правовий висновок щодо відповідності законам України та статуту повідомлення про зміни у складі керівних органів, зміну місцезнаходження громадської організації "Товариство мисливців і рибалок "Чинтрель", який обґрунтований тим, що рішення про скликання позачергової звітно-виборчої конференції з затвердженням порядку денного конференції було прийнято на засіданні Ради Товариства від 22.03.2014 р. ( протокол № 17). Згідно наданих документів, на засіданні Ради були присутніми 3 із 5 членів Ради, рішення приймались одностайно, тому засідання Ради та прийняті на ньому рішення були здійснені відповідно до статуту і є правомочними. Конференція правомочна, якщо на ній присутні 2/3 членів Товариства, відповідно, до п. 4.1. статуту Товариства. На конференції, що відбулась 19.05.2014 року, були присутніми 3 із 5 членів Товариства, тому конференція є правомочною. Згідно п.4.3. Статуту, вибори в усі керівні органи проводяться відкритими або закритими голосуванням відповідно, до рішення Конференції або зборів. Обраними вважаються кандидати, які набрали більше половини голосів від числа присутніх. За новий склад Ради Товариства проголосували всі присутні члени Товариства одностайно, особи які були обрані до складу Ради надали згоду щодо обрання, рішення про зміни у складі керівних органів Товариства є правомочним. Рішення щодо зміни місцезнаходження прийнято одностайно і всіма присутніми членами Товариства і є правомочним.

27.05.2014 р. начальником Генічеського районного управління юстиції Херсонської області на підставі ст. 14 Закону України №4572-VI та керуючись Порядком підготовки та оформлення рішень щодо громадських об'єднань, затверджений Наказом Міністерства юстиції України 14.12.2012 № 1845/5, протоколом засідання Ради ГО "ТМР "Чинтрель" №17 від 22.03.2014 р., протоколом засідання звітно-виборчої конференції ГО "ТМР "Чинтрель" №2 від 19.05.2014 р., правовим висновком реєстраційної служби Генічеського РУЮ Херсонської області прийнято наказ 34/14 про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів громадської організації "Товариство мисливців і рибалок "Чинтрель", а саме повідомлення про зміну голови громадської організації з: " ОСОБА_6" на: "ОСОБА_7" та про новий склад Раді громадської організації "Товариство мисливців і рибалок "Чинтрель": Голова Ради: ОСОБА_7, члени Ради: ОСОБА_14, ОСОБА_12, ОСОБА_13, а також повідомлення про зміну місцезнаходження громадської організації "Товариство мисливців і рибалок "Чинтрель" з: "Херсонська область, Генічеський район, с. Попівка, вул. Центральна, 15" на нове, а саме: "75500, Херсонська область, м. Генічеськ, вул. Воровського, б. 259", який є предметом оскарження у даній справі.

Вирішуючи спір, суд вважає за необхідне вказати, що відповідно до ст. 6 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

В ході розгляду справи судом з'ясовано, що позивач, будучи членом громадської організації "Товариство мисливців і рибалок "Чинтрель", пов'язує порушення своїх прав з протиправними на його думку діями та рішенням Генічеського РУЮ Херсонської області від 27.05.2014 року в частині прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів, зміну місцезнаходження громадської організації "Товариство мисливців і рибалок "Чинтрель", оскільки вони суперечать пункту 3 статті 14 Закону України "Про громадські об'єднання" та пункту 4.1. розділу IV Статуту ГО TMP "Чинтрель".

В судовому засіданні позивач та його представники пояснили, що згідно пункту 4.1. розділу IV Статуту ГО TMP "Чинтрель" вищим керівним органом товариства є Конференція, яка правомочна, якщо на ній присутні 2/3 членів, та стверджували, що при здійсненні простого арифметичного підрахунку 2/3 членів товариства від загальної кількості членів 5 чол., конференція є правомочною при наявності 66,6% членів, що складає більше, ніж 3 осіб, а тому вказана конференція є неправомочною.

В судовому засіданні представник відповідача заперечуючи проти вказаного висновку позивача, пояснила, що відповідно до статуту товариства правомочність конференції встановлено при наявності 2/3 присутніх членів, тобто вказано дробове, а не процентне число. Відповідно, числовий кворум конференції відповідачем перевірявся виходячи з загальноприйнятих правил округлення числа з дробовою частиною (в цифрах після коми: до 5 - до меншого, після 5- до більшого числа), тому при встановленні кворуму 2/3 від 5 чол. розрахунок 5 : 3 х 2 = 3,3 округлене до меншого числа, що становило 3 особи, що підтверджує правомочність конференції відповідно до положень Статуту.

Суд погоджується з вказаною позицією відповідача, враховуючи наступне.

В судовому засіданні позивач не заперечував, що на дату проведення засідання спірної звітно-виборчої конференції громадської організації "Товариство мисливців і рибалок "Чинтрель" загальна кількість членів складала п'ять чоловік, а саме громадяни ОСОБА_1, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_15 та ОСОБА_12, а також щодо фактичної присутності на ній 3-х членів громадської організації, а саме, ОСОБА_7, ОСОБА_15 та ОСОБА_12

Як вже зазначалося вище, згідно п.4.1 Статуту, конференція правомочна, якщо на ній присутні 2/3 членів.

Отже, суд вважає, що при загальній кількості членів громадської організації 5 осіб, саме 2/3 від даної кількості членів складає 3 особи, оскільки при умові, якщо загальна кількість членів складатиме 6 осіб, то 2/3 членами в від даної кількості є 4 особи, чим спростовується висновок позивача щодо необхідної присутності більше, ніж 3 особи, коли загальна кількість членів 5 осіб.

При цьому, на думку суду, у наведеному варіанті арифметичного підрахунку позивач помилково приймає загальну кількість членів за 100 %, оскільки положення Статуту ГО TMP "Чинтрель" не передбачають підрахунок присутності членів у відсотках від загальної кількості членів громадської організації.

Таким чином, суд вважає, що відповідачем правомірно встановлено правомочність звітно-виборчої конференції громадської організації "Товариство мисливців і рибалок "Чинтрель", яка відбулась 19.05.2014 р.

Щодо доводу позивача про підтвердження Головним управлінням юстиції у Херсонській області неправомочності звітно-виборчої конференції громадської організації "Товариство мисливців і рибалок "Чинтрель", то суд вказує на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, 24.10.2014 р. позивач, як депутат Чонгарської сільської ради Генічеського району Херсонської області, звернувся до Міністерства юстиції України з проханням надати оцінку діям державного реєстратора при прийнятті рішення про проведення реєстраційних дій, враховуючи лист-відповідь Реєстраційної служба Генічеського РУЮ від 13.06.2014 р. за №1/01-260, яким не встановлено порушень вимог законодавства щодо правомочності звітно-виборчої конференції громадської організації від 19.05.2014 р. при присутності 3 осіб із 5 членів. Крім того, в даному листі зверненні, ОСОБА_1 наведено варіант арифметичного підрахунку, за яким, на його думку, не дотримано статутної вимоги щодо граничної кількості членів на даній конференції, а саме присутність на конференції 3-х членів із п'яти.

Як вбачається з матеріалів справи, дане звернення позивача, було розглянуто Головним управлінням юстиції у Херсонській області та листом-відповіддю від 12.11.2014 р. за №043-25/1874 повідомлено про те, що за наданим протоколом звітно-виборчої конференції від 19.05.2014 р. за №2 правомочність даної конференції не вбачається. Проте, суд вказує, що у даному листі Головне управління юстиції у Херсонській області не обґрунтувало даний висновок будь-якими обставинами та посиланням на норми діючого законодавства або положення Статуту громадської організації, що унеможливлює суд надати правову оцінку вказаному висновку Головного управління юстиції у Херсонській області.

Додатково суд вказує, що викладені у зверненні позивача до Міністерства юстиції України, листі - відповіді Реєстраційної служба Генічеського РУЮ від 13.06.2014 р. за №1/01-260, листі - відповіді Головного управління юстиції у Херсонській області від 12.11.2014 р. за №043-25/1874 питання щодо правомочності спірної конференції пов'язані саме з доводами позивача щодо її легітимність через присутність на ній 3-х членів із п'яти.

Проте, суд зазначає, що в ході розгляду даної справи, вказані доводи позивача були спростовані та визнані помилковими.

Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Оцінка судом обставин справи базується на наданих доказах, їх належності та переконливості, в поєднанні з принципами КАС України.

За змістом частин 4, 5 ст. 11 КАС України суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень, з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії) тощо.

З огляду на вказане, суд приходить до висновку, що оскаржені дії та рішення суб'єкта владних повноважень відповідають вимогам ч. 3 ст. 2 КАС України, оскільки на виконання вищевказаних норм діючого законодавства відповідачем дотримано процедуру підготовки та оформлення рішення, яке прийняте за результатами розгляду документів щодо повідомлення про зміни у складі керівних органів, зміну місцезнаходження громадської організації "Товариство мисливців і рибалок "Чинтрель".

При цьому, суд вказує, що оскаржуваним наказом відповідача не було прийнято повідомлення про зміни до статуту громадської організації, як це вказує позивач.

З дослідженої копії реєстраційної справи громадської організації "Товариство мисливців і рибалок "Чинтрель", судом встановлено, що на підставі ст. 14 Закону України №4572-VI, керуючись Порядком підготовки та оформлення рішень щодо громадських об'єднань, затверджений Наказом Міністерства юстиції України 14.12.2012 №1845/5, протоколом засідання Ради ГО "ТМР "Чинтрель" №20 від 04.06.2014 р., протоколом засідання конференції ГО "ТМР "Чинтрель" №3 від 04.07.2014 р., правового висновку реєстраційної служби Генічеського РУЮ Херсонської області від 30.07.2014 р. начальником Генічеського районного управління юстиції Херсонської області 30.07.2014 року прийнято наказ 44/14 про прийняття повідомлення про зміни до статуту ГО "ТМР "Чинтрель".

Додатково суд вказує, що відповідно до пунктів 11, 12 розділу V "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 22.03.2012, № 4572-VI "Про громадські об'єднання" ) громадські організації, їх спілки (союзи, асоціації, інші об'єднання громадських організацій), легалізовані на день введення цього Закону в дію, подають (надсилають поштовим відправленням) документи для вчинення реєстраційних дій до уповноваженого органу з питань реєстрації за своїм місцезнаходженням. Строк розгляду повідомлення про зміни до статуту, зміну у складі керівних органів, зміну місцезнаходження громадських організацій та спілок, зазначених у цьому пункті, продовжується на час пересилання реєстраційних справ громадських організацій та спілок.

Для формування реєстраційних справ громадських організацій та спілок, зареєстрованих виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, документи подаються разом з копіями статутів (положень) та свідоцтв про реєстрацію громадської організації, спілки, засвідченими печаткою такої організації, спілки. Виконавчим органам сільських, селищних, міських рад, які здійснювали делеговані повноваження щодо реєстрації громадських організацій, до дня введення цього Закону в дію забезпечити передачу уповноваженому органу з питань реєстрації відомостей щодо громадських організацій, зареєстрованих (легалізованих) відповідними виконавчими органами на день набрання чинності цим Законом, та щодо реєстраційних дій, які вчинятимуться відповідними виконавчими органами з дня набрання цим Законом чинності до дня введення його в дію. У разі наявності розбіжностей між відомостями, переданими виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, та відомостями, наданими громадськими організаціями та спілками відповідно до пункту 11 цього розділу, уповноважений орган з питань реєстрації бере до уваги відомості, надані виконавчими органами сільських, селищних, міських рад.

В ході розгляду справи судом встановлено, що з прийняттям Закону України "Про громадські об'єднання" №4572-VI виконавчий комітет Чонгарської сільської Ради, який здійснював реєстрацію ГО "ТМР "Чинтрель", не передав Реєстраційній службі Генічеського РУЮ реєстраційну справу громадської організації.

Відповідно до вищевказаних приписів Закону України "Про громадські об'єднання" №4572-VI та внаслідок отримання 22.05.2014 р. від голови громадської організації ОСОБА_7 документів для повідомлення про зміни у складі керівних органів громадського об'єднання та зміну місцезнаходження громадського об'єднання "Товариство мисливців та рибалок "Чинтрель", а також на підставі наданих ним копій документів, засвідчених печаткою громадської організації, а саме, протоколу установчої конференції №1 від 11.05.2007 р., відомостей про засновників ГО "ТМР "Чинтрель", статуту громадської організації, свідоцтва про реєстрацію громадської організації, довідку з ЄДР тощо Реєстраційною службою Генічеського РУЮ була сформована реєстраційна справа ГО "ТМР "Чинтрель", копія якої наявна в матеріалах справи, а оригінал реєстраційної справи оглянуто судом в судовому засіданні.

Згідно приписів ст.ст. 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, у відповідності до ст.86 цього ж Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

А відповідно до ч.2 ст.71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позивач належними доказами не підтвердив правомірність своїх вимог, натомість наявні в матеріалах справи докази не дають суду підстав для висновку про протиправність дій та рішення відповідача, що є підставою для відмови у задоволені позовних вимог.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить із наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС України у разі ухвалення судового рішення на користь сторони, яка є суб'єктом владних повноважень, сплачений судовий збір позивачу не повертається.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159-163 КАС України, суд -

постановив :

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 29 грудня 2014 р.

Суддя Дубровна В.А.

кат. 5.1.1

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2014
Оприлюднено12.01.2015
Номер документу42149672
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/4740/14

Ухвала від 22.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 28.01.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 27.01.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Постанова від 23.12.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 08.12.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні