cpg1251
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 грудня 2014 р. м. Вінниця
Справа № 802/4011/14-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Заброцької Людмили Олександрівни,
за участю:
секретаря судового засідання: Панченка Тараса Дмитровича,
представника позивача: Чернати М.О.,
представників відповідача: Прокопюк О.В., Матвєєвої В.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом фермерського господарства "Оранта" до Немирівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
в с т а н о в и в :
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось фермерське господарство "Оранта" з адміністративним позовом до Немирівської об"єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 21.10.2014 року №0001602200 та №0001612200.
Позов мотивований тим, що Немирівською ОДПІ проведено позапланову документальну виїзну перевірку ФГ "Оранта" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 15.09.2011 року по 15.09.2014 року. За результатами проведеної перевірки податковим органом прийняті податкові повідомлення-рішення від 21.10.2014 року №0001602200, яким позивачу збільшено податкове зобов'язання з податку на прибуток в сумі 7580,00 грн. та нараховано штрафні санкції в сумі 2405,00 грн., та №0001612200, яким збільшено суму грошового зобов"язання позивача з земельного податку з юридичних осіб в сумі 1985,44 грн. та нараховано штрафні санкції в сумі 496,36 грн. Позивач вважає, що податкові повідомлення-рішення від 21.10.2014 року №0001602200 та №0001612200 є незаконними, оскільки прийняті супереч нормам Податкового кодексу України, в зв'язку з чим просить визнати їх протиправними та скасувати..
Ухвалою суду від 03.12.2014 року, занесеною в журнал судового засідання, в порядку ст. 55 КАС України, замінено первинного відповідача - Немирівську об"єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Вінницькій області її правонаступником - Немирівською об"єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Вінницькій області.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив позов задовольнити, посилаючись на обставини викладені у позовній заяві.
Представники відповідача проти позову заперечили, зазначаючи про правомірність винесення податкових повідомлень-рішень та просили в задоволенні позову відмовити, посилаючись на доводи, викладені в письмових запереченнях ( а.с. 23 - 25 ).
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що, відповідно до наказу № 175 від 25.04.2014 року та на підставі направлень Немирівської ОДПІ від 15.09.2014 року №288, №289, №290, працівниками Немирівської ОДПІ проведено позапланову документальну виїзну перевірку ФГ "Оранта" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 15.09.2011 року по 15.09.2014 року.
Результати перевірки оформлено актом №1135-22/31365126 від 30.09.2014 року (а.с. 7-10). Відповідно до висновків, викладених у зазначеному акті, в ході перевірки встановлено порушення позивачем п.135.1 ст.135, п.134 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено суму податку на прибуток в сумі 7580,00 грн.; п.301.1 ст.301, 301.6.1 п.301.6 ст.301 Податкового кодексу України, в результаті чого ФГ "Оранта" неправомірно застосувало фіксований сільськогосподарський податок; ст.269, ст.270, п.п. 272.1.1 п.272.1 ст.272 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено суму плати за землю в сумі 1985,44 грн.
На підставі акту перевірки №1135-22/31365126 від 30.09.2014 року Немирівською ОДПІ прийняті податкові повідомлення рішення від 21.10.2014 року №0001602200, яким позивачу збільшено податкове зобов'язання з податку на прибуток в сумі 7580,00 грн. та нараховано штрафні санкції в сумі 2405,00 грн., та №0001612200, яким збільшено суму грошового зобов"язання позивача з земельного податку з юридичних осіб в сумі 1985,44 грн. та нараховано штрафні санкції в сумі 496,36 грн. ( а.с. 11-12 ).
Вважаючи податкові повідомлення-рішення від 21.10.2014 року №0001602200 та №0001612200 протиправними та такими, що підлягають скасуванню, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.
Як пояснив представник позивача в судовому засіданні, фермерське господарство «Оранта» з 2012 року по теперішній час є платником фіксованого сільськогосподарського податку ( далі - ФСП ), набуло зазначеного статусу відповідно до норм Податкового кодексу України і рішення про скасування реєстрації позивача як платника ФСП у спірний період не приймалось. В зв'язку з чим, позивач вважає, що він не є платником податку на прибуток підприємств та земельного податку з юридичних осіб на загальних підставах, а тому донарахування йому відповідачем податкових зобов'язань за вказаними видами податків не ґрунтується на нормах Податкового кодексу України та є протиправним.
Пунктом 301.1 статті 301 Податкового кодексу України встановлено, що платниками фіксованого сільськогосподарського податку з урахуванням обмежень, встановлених пунктом 301.6 цієї статті, можуть бути сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.
Сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів/послуг становить не менш як 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно (пункт 209.6 статті 206 ПК України).
Судом встановлено, що, згідно п.2.1 Статуту фермерського господарства "Оранта" Чорнати Миколи Олександровича, основним завданням господарства є виробництво товарної продукції рослинництва і тваринництва, а також її переробка та інші види діяльності не заборонені законом, скеровані на задоволення потреб та інтересів членів господарства.
Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців основним видом економічної діяльності господарства є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур ( а.с. 13 ).
Судом встановлено, що ФГ "Оранта" було в 2012 та 2013 роках і є в 2014 році платником фіксованого сільськогосподарського податку, відповідно до вимог ст. 301 ПК України, що підтверджується довідками Немирівської ОДПІ №476 від 29.02.2012 року, №467 від 27.02.2013 року, №662 від 27.02.2014 року, копії яких містяться в матеріалах справи.
Пунктом 301.1 статті 301 Податкового кодексу України передбачено, що сільськогосподарські товаровиробники самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.
Так, в матеріалах справи містяться копії податкових декларацій ФГ "Оранта" з фіксованого сільськогосподарського податку №211 від 30.01.2012 року за 2012 рік, №1300000524 від 20.02.2013 року за 2013 рік, №1400000782 від 10.02.2014 року за 2014 рік, які були прийняті Немирівською ОДПІ, про що свідчать штампи вхідної реєстрації.
Таким чином, починаючи з 2012 року позивач добросовісно виконував обов"язок щодо подачі податкових декларацій як платник фіксованого сільськогосподарського податку.
Про те, що ФГ «Оранта» мало статус платника ФСП у 2012, 2013 та 2014 роках зазначають і перевіряючи в акті перевірки ( а.с. 7 зв., а.с. 8 ).
Статтею 307 Податкового кодексу України передбачено, що платники податку не є платниками таких податків і зборів:
а) податку на прибуток підприємств;
б) земельного податку (крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються для ведення сільськогосподарського товаровиробництва);
в) збору за спеціальне використання води;
г) збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності (у частині провадження торговельної діяльності).
Однак, податковим органом всупереч зазначеній нормі прийняті щодо ФГ "Оранта" податкові повідомлення-рішення від 21.10.2014 року №0001602200, яким позивачу збільшено податкове зобов'язання з податку на прибуток в сумі 7580,00 грн. та нараховано штрафні санкції в сумі 2405,00 грн., та №0001612200, яким збільшено суму грошового зобов"язання позивача з земельного податку в сумі 1985,44 грн. та нараховано штрафні санкції в сумі 496,36 грн.
Стаття 308 ПК України визначає порядок набуття та скасування статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку, який полягає у тому, що сільськогосподарські товаровиробники для набуття і підтвердження статусу платника податку щороку, до 20 лютого, подають податковому органу визначений пунктом 308.1 цієї статті пакет документів, який підлягає перевірці з метою з'ясування, чи відповідає платник податку умовам набуття статусу платника ФСП чи подальшого перебування в такому статусі.
Позитивний результат такої перевірки оформляється довідкою про набуття або підтвердження статусу платника податку, яка видається протягом 10 робочих днів з дати подання сільськогосподарським товаровиробником необхідного пакету документів, а негативний результат оформлюється відповідним рішенням податкового органу про відмову в наданні статусу платника ФСП чи скасування такого статусу.
Як вже зазначалось вище, податковим органом в 2012 - 2014 роках позивачу видано довідки про набуття та підтвердження статусу платника ФСП.
Суд критично оцінює доводи відповідача, викладені в письмових запереченнях на адміністративний позов, щодо ніби - то встановлених порушень п. 301.1 та п. 301.6 ст. 301 ПК України, які зафіксовані в акті перевірки від 30.09.2014 року, на підставі якого прийнято оскаржувані рішення, оскільки, як наголошено судом вище, порядок скасування статусу платника ФСП визначено в ст. 308 ПК України.
Разом з тим, судом встановлено, в тому числі з пояснень представників відповідача в судовому засіданні, що податковим органом протягом 2012 - 2014 року не приймались рішення про скасування реєстрації ФГ «Оранта» платником ФСП.
Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку про протиправність оскаржуваних рішень, оскільки ФГ "Оранта" в спірний період було та є платником фіксованого сільськогосподарського податку, що у відповідності до положень пункту 307.1 статті 307 Податкового кодексу України звільняє його від сплати, зокрема, податку на прибуток та земельного податку.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
При розгляді та вирішенні даної адміністративної справи суд враховує, що, в розумінні ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суб'єктів владних повноважень повинні прийматися (вчинятися) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Беручи до уваги вищевикладене, суд констатує, що податкові повідомлення-рішення Немирівської ОДПІ №0001602200 та №0001612200 від 21.10.2014 року не відповідають встановленим ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям правомірності рішення суб'єкта владних повноважень, оскільки вони прийняті за відсутності відповідної законної підстави, необґрунтовано та непропорційно - без дотримання справедливого балансу, який повинен підтримуватися між вимогами загальних інтересів Держави і вимогами захисту права власності особи - платника податків.
Відповідно до частини 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з частиною 2 статті 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд зауважує, що в ході судового розгляду справи позивачем доведено ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, відповідають фактичним обставинам справи, встановленим судом, підтверджені належними доказами, а тому адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд керується частиною 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно якої, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення №0001602200 від 21.10.2014 року та № 0001612200 від 21.10.2014 року, прийняті Немирівською ОДПІ ГУ Міндоходів у Вінницькій області щодо фермерського господарства "Оранта" Чернати Миколи Олександровича.
Стягнути на користь фермерського господарства "Оранта" Чернати Миколи Олександровича ( код ЄДРПОУ 31365126 ) з Державного бюджету України понесені судові витрати (судовий збір) в сумі 1827,00 грн. (одна тисяча вісімсот двадцять сім гривень 00 коп.).
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя /підпис/ Заброцька Людмила Олександрівна
Копія вірна:
Суддя:
Секретар:
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2014 |
Оприлюднено | 12.01.2015 |
Номер документу | 42175164 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні