33/137-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18.12.08 Справа№ 33/137-А
Господарський суд Львівської області, розглянувши у судовому засіданні справу :
за позовом:Прокурора міста Червоноград в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у місті Червонограді (м. Червоноград)
до відповідача:Відкритого акціонерного товариства «Сокальагроспецмонтаж»(смт. Гірник)
про :стягнення 28 139 (двадцять вісім тисяч сто тридцять дев'ять) грн. 19 коп.
Суддя : Цікало А.І. При секретарі : Герасименко В.С.
Представники:
Прокуратури:Мельничук Ю. І. –представник (посвідчення № 54 від 27.03.2008 р.)Яворський Я. Т. –представник (посвідчення № 127 від 31.10.2007 р.)
Позивача:Сподарик О. Р. –представник (довіреність № 5101/10-012 від 21.04.2008 р.)
Відповідача:не з'явився
Представникам сторін, присутнім у судовому засіданні роз'яснено зміст ст.ст. 30, 49, 51, 127 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме їх процесуальні права та обов'язки, зокрема, право заявляти відводи.
Представники учасників процесу, звернулись до суду з клопотанням про нездійснення технічної фіксації судового процесу.
Суть спору: До господарського суду Львівської області надійшла позовна заява від Прокурора міста Червоноград в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у місті Червонограді (м. Червоноград) до Відкритого акціонерного товариства «Сокальагроспецмонтаж»(смт. Гірник) про стягнення 28 139 (двадцять вісім тисяч сто тридцять дев'ять) грн. 19 коп.
Ухвалою суду від 23.04.2008 р. відкрито провадження у справі та призначено до розгляду на 15.05.2008 р. В судовому засіданні 15.05.2008 р. справу було відкладено на 19.06.2008 р. В судовому засіданні 19.06.2008 р. було оголошено перерву до 24.06.2008 р. В судовому засіданні 24.06.2008 р. розгляд справи було відкладено на 15.07.2008 р. Ухвалою суду від 15.07.2008 р. провадження у справі у справі № 33/137-А за позовом за позовом Прокурора міста Червоноград в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у місті Червонограді (м. Червоноград) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сокальагроспецмонтаж»(смт. Гірник) про стягнення 28 139 (двадцять вісім тисяч сто тридцять дев'ять) грн. 19 коп. було зупинено до вирішення пов'язаної з нею справи № 13/172 А, що розглядалась господарським судом Львівської області.
18.11.2008 р. до суду за вх. № 25066 від позивача поступило клопотання про поновлення провадження у справі у зв'язку із прийняттям господарським судом Львівської області постанови у справі № 13/172 А.
Ухвалою суду від 24.11.2008 р. провадження у даній справі було поновлено та розгляд справи призначено на 18.12.2008 р.
Прокурор вимоги ухвал суду від 21.04.2008 р., від 15.05.2008 р., від 24.06.2008 р., від 24.11.2008 р. виконав, явку повноважних представників в судове засідання забезпечив.
В судовому засіданні 18.12.2008 р. представник прокуратури звернувся до суду з клопотанням в якому просить суду виправити описку в найменуванні відповідача та замінити ТзОВ «Сокальагроспецмонтаж»на ВАТ «Сокальагроспецмонтаж». Ухвалою суду від 18.12.2008 р. вказане клопотання представника прокуратури задоволено та виправлено описку в найменуванні відповідача.
Позивач вимоги ухвал суду від 21.04.2008 р., від 15.05.2008 р., від 24.06.2008 р., від 24.11.2008 р. виконав частково, явку повноважних представників в судове засідання забезпечив.
В судовому засіданні 24.06.2008 р. представники позивача подав до суду розрахунок податкового боргу та картки особового рахунку відповідача.
18.11.2008 р. до суду за вх. № 25066 від позивача поступило клопотання про поновлення провадження у справі у зв'язку із прийняттям господарським судом Львівської області постанови у справі № 13/172 А та копія зазначеної постанови, якою в задоволені позову Відкритого акціонерного товариства «Сокальагроспецмонтаж»до Державної податкової інспекції у місті Червонограді про визнання нечинними податкових повідомлень –рішень відмовлено повністю.
Представник позивача позов підтримав повністю, просив суд задоволити позовні вимоги з підстав наведених у заяві та поясненнях.
Відповідач вимоги ухвал суду від 21.04.2008 р., від 15.05.2008 р., від 24.06.2008 р., від 24.11.2008 р. виконав частково, відзив на позов представив, проти позову, у встановленому чинним законодавством України порядку, заперечив, явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив.
24.06.2008 р. до суду за вх. № 14406 від відповідача поступило клопотання про зупинення провадження у справі.
Суду представлено достатньо матеріалів, що дає можливість, відповідно до ст. 128 КАС України, розглянути справу при відсутності представника відповідача за наявними у ній доказами.
Відповідно до п.6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 року № 2747-IV, справу розглянуто в порядку, встановленому цим Кодексом.
Розглянувши документи і матеріали подані учасниками процесу, заслухавши пояснення присутніх в судовому засіданні, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, сукупно оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне:
Згідно довідки про включення до ЄДРПОУ № 4117 від 13.07.1999 р., Відкрите акціонерне товариство «Сокальагроспецмонтаж» зареєстроване виконавчим комітетом Червоноградської міської ради народних депутатів 26.12.1994 р., присвоєно ідентифікаційний код суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи в ЄДРПОУ 00911859, місце знаходження: вул. Лесі Українки, 19, смт. Гірник –1, м. Червоноград, Львівська область.
Відкрите акціонерне товариство «Сокальагроспецмонтаж»є платником податків і зборів, передбачених Законом України «Про систему оподаткування»і на даний час має заборгованість перед бюджетом по земельному податку в сумі 28139,19 грн. (з яких: 10984,51 гри. - основна сума боргу; 13109,17 грн. - фінансові санкції, 4045,51 грн. –пеня).
Даний податковий борг виник в результаті невиконання Відповідачем приписів статті 17 Закону України «Про плату за землю», відповідно до якої податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, а також внаслідок накладення податковим органом штрафних (фінансових) санкцій згідно п. п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення заборгованості платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами». Це підтверджується податковими розрахунками, корінцями податкових повідомлень-рішень (оригінали оглянуто в судовому засіданні, копії долучено до матеріалів справи).
Відповідно до п. 5.1 статті 5 Закону України «Про порядок погашення заборгованості платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування»платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до Державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), а також сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.
Облік платників податків і зборів (обов'язкових платежів) здійснюється державними податковими органами та іншими державними органами відповідно до законодавства. Визначення сум податкового боргу за податками, зборами (обов'язковими платежами), які надходять до бюджетів та державних цільових фондів, здійснюється за даними особових рахунків платників податків, що ведуться органами ДПС згідно з «Інструкцією про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку податків і зборів (обов'язкових платежів), що надходять до бюджетів та до державних цільових фондів», затвердженою наказом Головної Державної податкової адміністрації України від 12.05.1994 р. №37 (у редакції наказу Державної податкової адміністрації України від 03.09 .2001 р. № 342, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.10.2001 р. за № 887/6078).
Відповідно до п.7 Розділу II Інструкції підставою для нарахування платежів до бюджету в особових рахунках платників є документи, які подаються платником (податкові декларації, звіти, розрахунки, платіжні повідомлення, довідки про авансові платежі, та інші документи), документи, які готуються податковими органами (рішення за актами перевірок з донарахування або скасування раніше нарахованих сум платежу, фінансових санкцій та пені), документи, які надходять від інших контролюючих органів.
Згідно п. 6 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу», державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами.
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу», державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в дохід держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Відповідно до преамбули Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181-ІІІ від 21.12.2000 р. (із наступними змінами та доповненнями), цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181-111 від 21.12.2000 р. (із змінами і доповненнями), активи платника податків (кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання) можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу.
У будь-яких випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.
У п.п. 5.3.1 ст. 5.3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181-ІІІ від 21.12.2000 р. (із наступними змінами та доповненнями) зазначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п.п. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Згідно довідки про заборгованість перед бюджетом та поданої звітності, проведених нарахувань та відомостей про сплату, станом на день звернення з позовом до суду Відкрите акціонерне товариство «Сокальагроспецмонтаж»має заборгованість по платежах до бюджету в сумі 128139,19 грн. (з яких: 10984,51 гри. - основна сума боргу; 13109,17 грн. - фінансові санкції, 4045,51 грн. –пеня).
На виконання п.п. 6.2.1 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» №2181-ІІІ від 21.12.2000 р. (із наступними змінами та доповненнями), яка зазначає про те, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання у встановленні строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
ДПІ у місті Червонограді на адресу ВАТ «Сокальагроспецмонтаж»направлялись податкові повідомлення - рішення №1321/15-016/00911859 від 15.08.2007р., №0014891501/0 від 18.10.2007р., №0014291501/0 від 18.09.2007р., №0015621501/0 від 05.11.2007р., №0016501501/0 від 11.12.2007р., №0000141501/0 від 21.01.2008р., №0001371501/0 від 18.03.2008.
Вжиті податковим органом заходи, передбачені чинним законодавством, щодо погашення податкової заборгованості не мали позитивних результатів.
Після звернення позивач з позовом про стягнення в судовому порядку несплаченої суми по земельному податку та штрафних санкцій, відповідач звернувся до господарського суду Львівської області з позовом про визнання нечинним податкових повідомлень-рішень, стягнення заборгованості по яких є предмет даного спору.
Постановою господарського суду Львівської області від 09.09.2008 р. по справі № 13/172 А, розгляд якої став підставою для зупинки даного провадження, відмовлено в задоволенні адміністративного позову Відкритого акціонерного товариства «Сокальагроспецмонтаж»до Державної податкової інспекції у місті Червонограді про визнання нечинними податкових повідомлень –рішень.
Станом на день розгляду справи, відповідач відзив на позов представив, проти позову, у встановленому чинним законодавством України порядку, заперечив, явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив, доказів погашення заборгованості не представив.
Згідно ч. 2 ст. 9 КАС України, суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Згідно ч. 3 ст. 9 КАС України, суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 4 ст. 9 КАС України, у разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, Закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 67 Конституції, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно ст. 70 КАС України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Оскільки позивач представив достатньо належних доказів щодо виникнення заборгованості, стягнення якої є предметом позову, а відповідач доказів погашення заборгованості, у встановленому чинним законодавством України порядку, не представив, виконавши вимоги процесуального права, всебічно і повно перевіривши обставини справи в їх сукупності, дослідивши представлені докази, у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, згідно роз'яснень Пленуму Верховного Суду України, вказаних у пункті 1 Постанови від 29 грудня 1976 року № 11 «Про судові рішення», суд прийшов до висновку, що позовна заява Прокурора міста Червоноград в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у місті Червонограді (м. Червоноград) до Відкритого акціонерного товариства «Сокальагроспецмонтаж»(смт. Гірник) про стягнення 28 139 (двадцять вісім тисяч сто тридцять дев'ять) грн. 19 коп. є обґрунтованою і підлягає до задоволення.
Згідно ст. 87 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.
На підставі наведеного, керуючись п. п. 1, 3 п. 3 розділу VІІ «Прикінцеві та перехідні положення»КАС України, а також, в зв'язку з тим, що спір виник з вини відповідача, судові витрати слід покласти на відповідача.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 2, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 17, 48, 69, 70, 71, 86, 87, 89, 94, 107, 120, 122, 123, 124, 127, 128, 130, 135,138, 139, 140, 143, 151, 152, 153, 154, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167, п. п. 1, 3, 6 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, –
П О С Т А Н О В И В :
1. Позов Прокурора міста Червоноград в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у місті Червонограді (м. Червоноград) до Відкритого акціонерного товариства «Сокальагроспецмонтаж»(смт. Гірник) про стягнення 28 139 (двадцять вісім тисяч сто тридцять дев'ять) грн. 19 коп. –задоволити повністю.
2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Сокальагроспецмонтаж»(вул. Л. Українки,19, смт. Гірник –1, м. Червоноград, Львівська область; код ЄДРПОУ 00911859) в дохід державного бюджету через Державну податкову інспекцію у місті Червонограді (пл. Соборна, З, м. Червоноград, 80100; код ЄДРПОУ 34326960) –28 139 (двадцять вісім тисяч сто тридцять дев'ять) грн. 19 коп.
3. Стягнути з Жовківської спеціальної загальноосвітньої школи – інтернату (вул. Є.Коновальця, 3, м. Жовкла, Львівська область, 80300; код ЄДРПОУ 22357085) в дохід державного бюджету України (р/р 31112095600006 Банк УДК у Львівській області, МФО 825014, отримувач: ВДК Личаківського району м. Львова, код ЄДРПОУ 22389406, код платежу 22090200, символ звітності банку 092) – 281 (двісті вісімдесят одна) грн. 39 коп. судового збору.
4. Виконавчі листи видати відповідно до ст. ст. 258, 259 КАС України.
Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена в строк та в порядку, передбаченому ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Цікало А.І.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2008 |
Оприлюднено | 05.08.2009 |
Номер документу | 4218566 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Цікало А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні