25/118-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
16.07.09р.
Справа № 25/118-09
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВЄКТІС", м. Дніпропетровськ
до Відкритого акціонерного товариства "Інтерпайп Нижньодніпровський трубопрокатний завод", м. Дніпропетровськ
про стягнення 1 363 313,39 грн.
Суддя Чередко А.Є.
Представники:
Від позивача: Груднистий А.В. - дов. №1 від 07.04.09р.
Від відповідача: Деркач В.А., дов. № 24-5-17 від 02.01.09р.
СУТЬ СПОРУ:
Позивач звернувся до господарського суду з позовом до відповідача про стягнення з останнього за договором № 511081176 від 08.04.2008р. та додатку № 4 до нього суми боргу за поставлену продукцію у розмірі 1 329 867,59 грн., 3 % річних від простроченої суми у розмірі 4210,45 грн. та інфляційні втрати у розмірі 29 235,38 грн.
Позовні вимоги обгрунтовані посиланням на не виконання відповідачем своїх грошових зобов'язань по оплаті поставленого товару по договору поставки № 511081176 від 08.04.2008р. та ст. 174, 193, 230 ГК України, ст.ст. 526, 527, 611, 612, 625 ЦК України.
Відповідач позовні вимоги визнає, але просить суд розстрочити виконання рішення у справі на 12 місяців з оплатою рівними частками у зв'язку з складним фінансовим становищем підприємства.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до умов договору № 511081176 від 08.04.2008р. та Додатку № 4 до нього (договір) ТОВ „Вєктіс” (постачальник) здійснив поставку ВАТ "Інтерпайп Нижньодніпровський трубопрокатний завод" (покупець) виробів керамічних вогнетривких, а саме:
07.08.2008р. здійснено постачання сифонів 69x300 у кількості 15,668 тн на суму
49279,00 грн з ПДВ; сифонів 70x250 у кількості 14,219 тн на суму 46001,30 грн з ПДВ;
сифонів 70x300 у кількості 19,757 тн на суму 63917,84 грн з ПДВ; сифонів 85x300 у
кількості 9,408 тн на суму 30436,76 грн з ПДВ, а всього на загальну суму 189634,91 грн з
ПДВ (видаткова накладна № 83 від 07.08.2008р., рахунок № 83 від 07.08.2008р. податкова
накладна № 83/03 від 07.08.2008р.; вагон № 22124507);
05.09.2008р. здійснено постачання сифонів 75x300 у кількості 25,829 тн на суму 89884,92 грн з ПДВ; сифонів 70x250 у кількості 25,296 та на суму 81837,62 грн з ПДВ, сифонів 85x300 у кількості 4,704 тн на суму 15218,38 грн з ПДВ, а всього на загальну суму 186940,92 грн з ПДВ (видаткова накладна № 87 від 05.09.2008р., рахунок № 87 від 05.09.2008р., податкова накладна № 87/09 від 05.09.2008р.; вагон № 24583403);
09.09.2008р. здійснено постачання сифонів 75x300 у кількості 16,758 тн на суму 58317,84 грн з ПДВ; сифонів 84x250 у кількості 25,6 тн на суму 87183,36 грн з ПДВ; сифонів 70x300 у кількості 14,342 тн на суму 46399,24 грн з ПДВ, а всього на загальну суму 191900,44 грн з ПДВ (видаткова накладна № 88 від 09.09.2008р., рахунок № 88 від 09.09.2008р., податкова накладна № 88/09 від 09.09.2008р.; вагон № 24577769);
26.09.2008р. здійснено постачання сифонів 69x125 у кількості 25,586 тн на суму 102568,58 грн з ПДВ; сифонів 75x300 у кількості 1,596 тн на суму 5554,08 грн з ПДВ; сифонів 84x250 у кількості 14,464 тн на суму 49258,60 грн з ПДВ; сифонів 85x300 у кількості 13,171 тн на суму 42610,82 грн з ПДВ, а всього на загальну суму 199992,08 грн з ПДВ (видаткова накладна № 90 від 26.09.2008р., рахунок № 90 від 26.09.2008р., податкова накладна № 90/09 від 26.09.2008р.; вагон № 24184970);
26.09.2008р. здійснено постачання сифонів 70x300 у кількості 11,405 тн на суму 36897,46 грн з ПДВ; сифонів 85x300 у кількості 16,934 тн на суму 54784,87 грн з ПДВ; зірочки С61Н у кількості 17,150 тн на суму 98516,46 грн з ПДВ; зірочки С61Н у кількості 1,758 тн на суму 9586,02 грн з ПДВ, а всього на загальну суму 199784,81 грн з ПДВ (видаткова накладна № 91 від 26.09.2008р., рахунок № 91 від 26.09.2008р., податкова накладна № 91/09 від 26.09.2008р.; вагон № 22354245);
26.09.2008р. здійснено постачання сифонів 69x125 у кількості 14,721 тн на суму 59054,76 грн з ПДВ; сифонів 69x300 у кількості 40,405 тн на суму 127081,81 грн з ПДВ, а всього на загальну суму 186136,57 грн з ПДВ (видаткова накладна № 92 від 26.09.2008р., рахунок № 92 від 26.09.2008р., податкова накладна № 92/09 від 26.09.2008р.; вагон №24568917);
07.10.2008р. здійснено постачання сифонів 69x300 у кількості 9,895 тн на суму 31121,76 грн з ПДВ; сифонів 70x300 у кількості 21,235 тн на суму 68699,47 грн з ПДВ; сифонів 85x300 у кількості 29,146 тн на суму 94293,14 грн з ПДВ, а всього на загальну суму 194114,38 грн з ПДВ (видаткова накладна № 93 від 07.10.2008р., рахунок № 93 від 07.10.2008р., податкова накладна № 93/10 від 07.10.2008р.; вагон № 26521195);
07.10.2008р. здійснено постачання сифонів 69x300 у кількості 56,844 тн на загальну суму 178785,74 грн з ПДВ (видаткова накладна № 94 від 07.10.2008р., рахунок № 94 від 07.10.2008р., податкова накладна № 94/10 від 07.10.2008р.; вагон № 23351448);
21.10.2008р. здійснено постачання сифонів 70x300 у кількості 30,221 тн на суму 97770,98 грн з ПДВ; сифонів 85x300 у кількості 11,290 тн на суму 36525,41 грн з ПДВ; сифонів 69x125 у кількості 18,595 тн на суму 74595,71 грн з ПДВ, а всього на загальну суму 208892,10 грн з ПДВ (видаткова накладна № 95 від 21.10.2008р., рахунок № 95 від 21.10.2008р., податкова накладна № 95/10 від 21.10.2008р.; вагон № 26252098);
28.10.2008р. здійснено постачання сифонів 75x300 у кількості 24,738 тн на суму 86088,24 грн з ПДВ; сифонів 84x250 у кількості 29,60 тн на суму 100805,76 грн з ПДВ; сифонів 85x300 у кількості 1,882 тн на суму 6088,64 грн з ПДВ, а всього на загальну суму 192982,64 грн з ПДВ (видаткова накладна № 96 від 28.10.2008р., рахунок № 96 від 28.10.2008р., податкова накладна № 96/10 від 28.10.2008р.; вагон № 21596333);
28.10.2008р. здійснено постачання сифонів 85x300 у кількості 15,993 тн на суму 51740,56 грн з ПДВ; сифонів 70x250 у кількості 35,129 тн на суму 113649,34 грн з ПДВ; сифонів 69x300 у кількості 4,788 тн на суму 15059,22 грн з ПДВ; сифонів 70x300 у кількості 4,704 тн на суму 15218,38 грн з ПДВ, а всього на загальну суму- 195667,49 грн з ПДВ (видаткова накладна № 97 від 28.10.2008р., рахунок № 97 від 28.10.2008р., податкова накладна № 97/10 від 28.10.2008р.; вагон № 24510315);
28.10.2008р. здійснено постачання зірочки С61 у кількості 16,830 тн на суму 96678,25 грн з ПДВ; зірочка С62Н у кількості 21,756 тн на суму 118631,11 грн з ПДВ, а всього на загальну суму 215309,36 грн з ПДВ (видаткова накладна № 98 від 28.10.2008р., рахунок № 98 від 28.10.2008р., податкова накладна № 98/10 від 28.10.2008р.; вагон № 22823702);
28.10.2008р. здійснено постачання сифонів 70x250 у кількості 5,855 тн на суму 18942,10 грн з ПДВ; сифонів 70x300 у кількості 8,467 тн на суму 27392,44 грн з ПДВ; сифонів 85x300 у кількості 19,757 тн на суму 63917,84 грн з ПДВ; сифонів 69x300 у кількості 26,334 тн на суму 82825,69 грн з ПДВ, а всього на загальну суму 193078,07 грн з ПДВ (видаткова накладна № 99 від 28.10.2008р., рахунок № 99 від 28.10.2008р., податкова накладна № 99/10 від 28.10.2008р.; вагон № 24481319).
Отже, як вбачається з наданих позивачем вищенаведених доказів, останнім було виконано належним чином умови договору та здійснено постачання продукції ВАТ "Інтерпайп НТЗ" на загальну суму 2 533 219,40 грн., що відповідачем не заперечується.
Згідно п.6.2. статті 6 договору постачання № 511081176 від 08.04.2008р. відповідач повинен був розрахуватися по факту поставки протягом 15-ти банківських днів з моменту надання документів після постачання кожної партії продукції. Документи відповідач отримав вчасно, що підтверджується відмітками на накладних, частковою оплатою продукції та не заперечується відповідачем.
В свою чергу, як вбачається з матеріалів справи, відповідач виконав свої зобов'язання з оплати продукції частково, перерахувавши кошти у сумі 389634,91 грн. (04.09.2008р. п/д № 13470 - 100000,00 грн; 05.09.2008р. п/д № 13602 - 89634,91 грн; 29.09.2008р. п/д № 14773 - 50000,00 грн; 30.09.2008р. п/д № 14906 - 50000,00 грн; 27.10.2008р. п/д № 1067 - 100000,00 грн).
01.11.2008р. між сторонами було підписано додаткову угоду № 1 до договору від 01.11.2008р. Згідно зазначеної угоди ВАТ "Інтерпайп НТЗ" зобов'язалося провести розрахунок, за продукцію поставлену до 01.11.2008р., з грудня 2008 року до 30.04.2009р. по 20% вартості продукції. Оскільки, борг ВАТ "Інтерпайп НТЗ" на час підписання угоди становив 2143584,49 грн, то кожного місяця відповідач повинен було перераховувати на поточний рахунок позивача 428716,90грн. Але відповідач не виконав свої зобов'язання з оплати продукції згідно встановленого графіку і перерахував лише у грудні 2008 року - 100000,00 грн (п/д № 17098 від 30.12.2008р.) та у січні 2009 року - 285000,00 грн (п/д № 480 від 20.01.2009р.).
Таким чином, сума боргу термін оплати якого закінчився за станом на 31.03.2009р. (за грудень 2008р., січень, лютий, березень 2009р.) становить 1329867,60 грн. (борг за грудень 2008р. - 328716,90 (428716,90 - 100000,00 = 328716,90 грн), за січень 2009р. -143716,90 грн (428716,90 - 285000,00 = 143716,90 грн), за лютий 2009р. - 428716,90 грн, за березень 2009р. - 428716,90 грн). Доказів сплати заборгованості на час розгляду справи відповідачем не надано.
Відповідно до ч. 1 ст. 193 ГК України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, Договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Аналогічну норму містить і ст. 526 ЦК України.
Згідно із ч. 2 ст. 193 ГК України, кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором». За ч. 7 ст. 193 ГК України не допускається одностороння відмова від виконання зобов 'язання.
Відповідно до пункту 1 статті 265 Господарського кодексу України, за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.
Відповідно до пункту 6 статті 265 Господарського кодексу України, до відносин поставки, не врегульованих чинним Кодексом, застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України про договір купівлі-продажу.
За ч. 1 ст. 692 ЦК України, покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.
Згідно із ст. 530 ЦК України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк.
В силу ст. 625 ЦК України, боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Отже, відповідач також зобов'язаний сплатити позивачу суму, на яку збільшилась сума основного боргу у зв'язку з інфляцією, в розмірі 29235,38грн. за період січень-березень 2009р. та 3% річних за період прострочення з 01.01.2009р. по 01.04.2009р. у сумі 4210,45 грн., згідно наданого позивачем розрахунку.
Враховуючи усе вищевикладене, суд вважає позовні вимоги позивача правомірними та такими, що підлягають задоволенню. Судові витрати понесені позивачем за розгляд справи по сплаті держмита у сумі 13634,00грн. та витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 312,50грн. згідно з ст.ст. 44, 49 ГПК України слід віднести на відповідача у повному обсягу, оскільки спір виник внаслідок неправильних дій останнього.
З огляду на обставини справи, заперечення позивача та наявність фінансових труднощів не лише на підприємстві відповідача, а у багатьох суб'єктів господарювання, пов'язаних з кризовими явищами в економіці, які мають загальних характер не вбачає суд і достатніх підстав для розстрочення виконання рішення суду у справі, що застосовується у виняткових випадках. Отже у задоволенні відповідної заяви відповідача слід відмовити.
З підстав наведеного та керуючись ст.ст. 526, 530, 625, 692 ЦК України, ст.ст. 193, 265 ГК України, ст.ст. 44, 49, 78, 82-85 ГПК України, господарський суд,-
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства „Інтерпайп Нижньодніпровський трубопрокатний завод" (49081, м. Дніпропетровськ, вул. Столєтова, 21, код ЄДРПОУ 05393116, п/р № 2600930000321 в банку „Кредит-Дніпро" м. Дніпропетровськ, МФО 305749) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю „Вєктіс" (49040, м. Дніпропетровськ, вул. Запорізьке шосе, буд. 38 кв.334, п/рахунок № 26008092000645 в Харківській обласній філії АКБ «Укрсоцбанк»м.Харків, МФО 351016, код ЄДРПОУ 33718929) основний борг у розмірі 1329867,59 грн., 3% річних –4210,45грн., інфляційні втрати - 29235,38 грн. та судові витрати по сплаті держмита у сумі 13634,00грн., витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 312,50грн., видати наказ.
Суддя
А.Є. Чередко
Рішення підписано 21.07.2009р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 22.07.2009 |
Оприлюднено | 06.08.2009 |
Номер документу | 4223204 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Чередко А.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні