32/24пн
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
27.07.09 р. Справа № 32/24пн
Господарський суд Донецької області у складі судді О.М. Сковородіної
при секретарі судового засідання: А.В. Ступник
за участю представників сторін
від позивача: Продіус Н.М. за довіреністю, Снежко В.І. - директор
від відповідача: 1. Снєгірьов О.М. довіреність від 06.11.08р.
2. не з'явився
від третьої особи: Сало О.О. довіреність від 22.07.09р.
у справі за позовом: Комунального вищого навчального закладу „Донецький педагогічний коледж” м. Донецьк
до відповідачів: 1. Донецької міської ради м. Донецьк
2.Комунального підприємства „Бюро технічної інвентаризації м. Донецька” м. Донецьк
третя особа у справі: Донецька обласна рада м. Донецьк
про визнання права оперативного управління на будівлю учбового корпусу.
Позивач, Комунальний вищий навчальний заклад „Донецький педагогічний коледж” м. Донецьк, звернувся до господарського суду Донецької області з позовом до відповідачів: 1. Донецької міської ради м. Донецьк, 2. Комунального підприємства „Бюро технічної інвентаризації м. Донецька” м. Донецьк про визнання права оперативного управління на будівлю учбового корпусу.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилався на необхідність визнання за ним права оперативного управління на будівлю учбового корпусу (літ. А-4) по бульвару Шевченко, 43 у м. Донецьку, яка входить до переліку об'єктів загальної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст, що знаходяться в управлінні Донецької обласної ради.
Відповідач 1 у поясненнях зазначив, що позивач перед здійсненням реконструкції учбової будівлі не звертався до міської ради з вимогою оформити дозвільну документацію на будівництво, прийняття до експлуатації або оформлення будь – якої документації, пов'язаної із здійсненням будівельних робіт. Крім того, міська рада не має відомостей щодо порушення прав третіх осіб при будівництві спірного майна та вважає, що позивачем не надано доказів, які б свідчили про вихід спірного майна за межі відведеної земельної ділянки.
Відповідач 2 у клопотанні від 10.07.09р. просив суд розглянути дану справу без участі уповноваженого представника. У відзиві просив суд виключити БТІ зі складу відповідачів та відмовити у задоволенні вимог позивача.
Ухвалою від 16.06.09р. господарський суд залучив до участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідача, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Донецьку обласну раду, представник якої у поясненнях зазначив, що право оперативного управління на будівлю учбового корпусу вже закріплено за позивачем відповідно до статуту останнього.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, третьої особи, суд встановив.
Наказом по Донецькому обласному відділу народної освіти № 18 від 27.01.1967р. було зобов'язано директора обласної дитячої екскурсійно – туристичної станції взяти на баланс будівлю гуртожитку по бульвару Шевченко, 19 за балансовою вартістю станом на 01.01.1967р. Також, було зобов'язано до 01.04.1967р. виготовити проектну документацію на переобладнання гуртожитку у відповідності з вимогами та нормами установ, які розміщені в цій будівлі; до 01.11.1967р. здійснити переобладнання та ремонт будівлі у відповідності з затвердженою кошторисно – проектною документацією.
На підставі наказу по Донецькому обласному відділу народної освіти № 297 від 14.08.1967р. будівля обласної дитячої екскурсійно – туристичної станції по бульвару Шевченка, 19 була передана Макіївському педагогічному училищу за балансовою вартістю на 01.01.0967р.
В подальшому, було відкрито Донецьке педагогічне училище на базі Донецького відділення Макіївського педагогічного училища, якому була передана будівля по бульвару Шевченко, 19 та все майно Донецького відділення Макіївського педагогічного училища за балансовою вартістю станом на 01.01.1968р., про що свідчить наказ по Донецькому обласному відділу народної освіти № 10 від 09.01.1968р.
15.05.1968р. виконавчим комітетом Донецької обласної ради депутатів працюючих було прийнято рішення № 11 „Про організацію у місті Донецьку педагогічного училища”.
У пункті 1.1. статуту позивача зазначено, що даний статут вищого навчального закладу розроблений відповідно до чинного законодавства України і є документом, який регламентує діяльність Донецького педагогічного коледжу комунальної форми власності, підпорядкованого Управлінню освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації, заснованого Міністерством освіти України 30.12.1967р. як педагогічне училище, реорганізоване в Донецькій педагогічний коледж згідно наказу Міністерства освіти України № 312 від 14.11.1995р., в першій на Донбасі вищий навчальний заклад ІІ рівня акредитації. Педколедж знаходиться у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що знаходяться в управлінні обласної ради.
Таким чином, педагогічне училище було реорганізоване Комунальний вищий навчальний заклад „Донецький педагогічний коледж” (позивача у справі).
23.01.02р. виконавчим комітетом Калінінської районної ради було вирішено присвоїти поштову адресу Донецькому педагогічному коледжу: 83017, м. Донецьк, бульвар Шевченко, 43.
Довідкою № 2731 від 06.02.01р., виданої Держуправлінням земельних ресурсів, підтверджується факт користування земельною ділянкою по б. Шевченко, 43 у м. Донецьку (кадастровий № 1410136000:00:16:015) площею 14290,0кв.м.
З рішення Донецької обласної ради № 4/8-192 від 23.04.03р. вбачається, що позивач включений до переліку об'єктів загальної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст, які знаходяться в управлінні обласної ради.
Під час розгляду справи судом був досліджений технічний паспорт на громадський будинок літ. А-4 – будівлю учбового корпусу, з якого вбачається, що позивачем самочинно, без отримання відповідного дозволу було реконструйовано вхід до будівлі зі сходами, а саме: було облаштовано його металево - пластиковою конструкцією (літ. а' ).
У висновку спеціаліста будівельно – технічних досліджень від 16.06.09р. № 016С/09 Інформаційно – обчислювального центру Союзу експертів України, зазначено, що порушень Державних будівельних норм на дотримання санітарних, протипожежних норм, цілісності несучих конструкцій та матеріалів, які впливають на міцність та безпечність будівлі одноповерхової прибудови (літ. а' ) к чотирьохповерховій будівлі учбового корпусу (літ. А-4), розташованого по бульвару Шевченко, 43, не встановлено.
Відповідно до вимог ст.167 ЦК України держава може створювати юридичні особи публічного права, якими, зокрема є державні підприємства, навчальні заклади тощо.
Частиною 1 ст. 133 ГК України передбачено, що основу правового режиму майна суб'єктів господарювання, на якій базується їх господарська діяльність, становлять право власності та інші речові права - право господарського відання, право оперативного управління. Господарська діяльність може здійснюватися також на основі інших речових прав (права володіння, права користування тощо), передбачених Цивільним кодексом України.
Правом оперативного управління визнається речове право суб'єкта господарювання, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом) для здійснення некомерційної господарської діяльності, у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами, а також власником майна (уповноваженим ним органом). Право оперативного управління захищається законом відповідно до положень, встановлених для захисту права власності (ч. 1, 3 ст. 137 ГК України).
Відповідно до пункту 1 та розділу 6 статуту позивач здійснює право користування відведеними йому земельними ділянками та переданим в оперативне управління майном згідно з чинним законодавством України і цим статутом.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позивач є правомірним суб'єктом права оперативного управління об'єктом нерухомості – будівлі учбового корпусу (літ. А-4) по бульвару Шевченко, 43 у м. Донецьку, яка входить до переліку об'єктів загальної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст, що знаходяться в управлінні Донецької обласної ради.
Одним із способів захисту цивільних прав діюче законодавство передбачає визнання права за особою (п.1 ч. 2 ст. 16 ЦК України).
Аналіз ст.ст. 392, 396 ЦК України дає суду підстави вважати правомірне обрання позивачем способу захисту свого права, як визнання за ним права оперативного управління на спірне майно.
З урахуванням обставин справи та наданих доказів, вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Судові витрати підлягають віднесенню на позивача в порядку, що передбачений ч. 2 ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись ст. ст. 22, 33, 43, 49, 82-85 ГПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
Задовольнити позовні вимоги Комунального вищого навчального закладу „Донецький педагогічний коледж” м. Донецьк до відповідачів: 1. Донецької міської ради м. Донецьк, 2. Комунального підприємства „Бюро технічної інвентаризації м. Донецька” м. Донецьк, за участю третьої особи: Донецької обласної ради м. Донецьк про визнання права оперативного управління на будівлю учбового корпусу.
Визнати за Комунальним вищим навчальним закладом „Донецький педагогічний коледж” (83017, м. Донецьк, бульвар Шевченко, 43; ЄДРПОУ 02135810) право оперативного управління на будівлю учбового корпусу (літ. А-4) по бульвару Шевченко, 43 у м. Донецьку, яка входить до переліку об'єктів загальної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст, що знаходяться в управлінні Донецької обласної ради.
Рішення набирає законної сили 07.08.09р.
Рішення може бути оскаржено в Донецький апеляційний господарський суд згідно розділу XII ГПК України.
Суддя Сковородіна О.М.
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2009 |
Оприлюднено | 06.08.2009 |
Номер документу | 4224322 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні