Постанова
від 05.12.2014 по справі 815/4579/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/4579/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 грудня 2014 року

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Цховребова М.Г., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Одесі адміністративну справу за позовом Комінтернівського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості, -

встановив:

Комінтернівський районний центр зайнятості звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до ОСОБА_1 про стягнення з відповідача вартості незаконно отриманих послуг в сумі 23774,88 грн. на користь позивача на р/р 37170304900270, Банк ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 20946127.

В судовому засіданні 04.12.2014 року представник позивача зазначив, що додаткових доказів у позивача немає, потреби у їх витребуванні судом та потреби заслухати свідка чи експерта також немає.

Відповідач та/або його представник в судове засідання не прибув. Відповідач про дату, час і місце судового розгляду, відповідно до положень ст.ст. 33, 35 КАС України, повідомлений належним чином (а.с.134-136), про причини неприбуття суд не повідомив, заяви про відкладення розгляду справи від нього не надійшло. Заперечення проти позову до суду не надійшли.

Виходячи з наведеного, суд дійшов до висновку про можливість розглянути справу у письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами.

Судом встановлено, що 12 червня 2014 року, відповідно до п. 18 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про зайнятість населення», Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової служби України 13.02.2009 року № 60/62 та з метою забезпечення цільового та ефективного використання коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, посадовими особами позивача проведено звірку (перевірку) інформації, отриманої 11.06.2014 року від державного реєстратора на запит Комінтернівського районного центру зайнятості.

Підстави проведення звірки (перевірки): отримана інформація щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців по гр. ОСОБА_1.

Дані застрахованої особи: ОСОБА_1; адреса: АДРЕСА_1; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1; попереднє місце роботи: СТОВ «Комінтернівська птахофобрика», тощо.

За результатами проведеної перевірки складено акт № 2/1 розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 12 червня 2014 року. (а.с.36-37)

Згідно змісту даного акта, розслідуванням встановлено, зокрема, що: гр. ОСОБА_1 (ПК № 151412020100008), який був зареєстрований в центрі зайнятості 01.02.2012 року, дата надання статусу 08.02.2012 року та знятий з обліку 28.08.2012 року в зв'язку з працевлаштуванням за договором Комінтернівського районного центру зайнятості з КП «Свердловський комунгосп» щодо надання дотації, зареєстрований як фізична особа-підприємець 06.11.2009 року, запис про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем відсутній.

Згідно висновку вказаного акта перевірки:

- відповідно до ст. 4 Закону України «Про зайнятість населення» до зайнятого населення належать особи, які забезпечують себе роботою самостійно, тому виходячи з вищевказаного гр. ОСОБА_1 не міг бути визнаний безробітним та відповідно до ст. 30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та п. 4 Порядку надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних від 26.01.2001 року № 1 не міг бути працевлаштований до КП «Свердловський комунгосп» з наданням дотації тому, як дотація може надаватися роботодавцю за умови працевлаштування на строк понад два роки безробітних, які перебували на обліку в державній службі зайнятості як безробітні не менше 1 місяця. Відповідно до п. 2 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до п. 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства У країни з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг та згідно ст. 34 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» Фонд має право стягувати відповідно до закону кошти Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою;

- за період з 28.08.2012 року по 27.08.2013 року сума наданої дотації складає 23774,88 грн.;

- кошти в сумі 23774,88 грн. надана дотація за період з 28.08.2012 року по 27.08.2013 року вважати незаконно наданими гр. ОСОБА_1 і такими, що підлягають поверненню на рахунок Комінтернівського РЦЗ.

На доведення обставин, викладених у вищезазначеному акті та на яких ґрунтуються вимоги, позивачем суду також надано копії, зокрема (а.с.6-35, 38-40, 76-123):

- заяви відповідача від 08.02.2012 року, відповідно до якої ОСОБА_1 звернувся до Комінтернівського районного центру зайнятості із проханням до вирішення питання його працевлаштування надати статус безробітного з виплатою допомоги по безробіттю, відповідно до Законів України «Про зайнятість населення» та «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» із зазначенням, що в даний час не зареєстрований як фізична особа-підприємець, трудовою діяльністю не займається, не займається видами діяльності, що визначені частиною 3 статті 1 Закону України «Про зайнятість населення», і не отримує пенсію на пільгових умовах;

- розписки відповідача про те, що зі змістом ч. 3 ст. 1 Закону України «Про зайнятість населення» відповідач ознайомлений 08.02.2012 року;

- персональної картки відповідача № 151412020100008 від 01.02.2012 року;

- додатку до ПК № 1 про відвідування особою ЦЗ, надані послуги та прийняті рішення;

- витягів із наказів про прийняті рішення по особі ОСОБА_1 від 29.08.2012 року;

- договору № 151412082700020 про працевлаштування безробітного з наданням дотації від 28.08.2012 року, укладеного між Комінтернівським районним центром зайнятості та Комунальним підприємством «Свердловський комунгосп», як роботодавцем;

- корінців направлень на працевлаштування від 13.08.2012 року та 27.08.2012 року;

- довідок про нараховану та виплачену заробітну плату особі, працевлаштованій з наданням дотації та сплату страхових внесків та/або сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування відповідно до законодавства з серпня 2012 року по серпень 2013 року;

- бухгалтерських довідок;

- протоколу № 2/1 засідання комісії розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення Комінтернівського районного центру зайнятості від 12 червня 2014 року;

- Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо відповідача станом на 10.06.2014 року;

- платіжних доручень;

- Відомостей на виплату грошей;

- наказів КП «Свердловський комунгосп» про преміювання працівників.

Згідно наказу директора Комінтернівського районного центру зайнятості від 12.06.2014 року № 45 «Про розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення» (а.с.41), зокрема, певним посадовим позивача наказано:

- забезпечити проведення роботи по поверненню коштів ОСОБА_1 (ПК № 151412020100008);

- рекомендованим листом направити повідомлення про необхідність повернення коштів та копії даного наказу гр. ОСОБА_1 тощо.

Рекомендованим листом від 12.06.2014 року за вих. № 329/07-01 Комінтернівським районними центром зайнятості направлено повідомлення про необхідність повернення коштів та копію вищезазначеного наказу ОСОБА_1 (а.с.43, 64-65)

Станом на момент розгляду і вирішення справи доказів щодо оскарження та/або сплати відповідачем повністю або частково заявленої у позові суми стягнення суду не надано.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Спірні правовідносини врегульовано законодавством (чинним та у редакції станом на момент виникнення відповідних правовідносин): Законами України «Про зайнятість населення» від 5 липня 2012 року № 5067-VI (далі - ЗУ № 5067-VI), «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 2 березня 2000 року № 1533-III (далі - ЗУ № 1533-III), Порядком надання матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20 листопада 2000 року № 307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2000 року за № 915/5136 (далі - Порядок), Порядком реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2007 року № 219 (далі - Порядок № 219), Порядком розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 року № 60/62, постановою правління Пенсійного фонду України від 13 лютого 2009 року № 7-1, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 березня 2009 року за № 232/16248 (далі - Порядок № 60/62).

Відповідно до ч. 6 ст. 10 ЗУ № 1533-ІІІ функції виконавчої дирекції Фонду виконує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, та його територіальні органи, що здійснюють свою діяльність відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" та цього Закону. Керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, входить до складу правління Фонду.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 1 ЗУ № 5067-VI безробітний - особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.

Частиною 1 статті 4 ЗУ № 5067-VI встановлено, що до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.

Згідно із п. 4 ч. 2 ст. 44 ЗУ № 5067-VI зареєстровані безробітні зобов'язані інформувати територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, протягом трьох робочих днів про обставини припинення реєстрації, визначені у частині першій статті 45 цього Закону.

Згідно із ч. 3 ст. 44 ЗУ № 5067-VI відповідальність за достовірність поданих до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, даних та документів, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, покладається на зареєстрованого безробітного.

Згідно з п. 6 ст. 23 ЗУ № 1533-ІІІ порядок надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, за погодженням з правлінням Фонду.

Відповідно до пп. 1, 8 п. 5.5 Порядку, виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі, зокрема:

працевлаштування безробітного, зайняття підприємницькою або іншою діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами (з дня працевлаштування, державної реєстрації як суб'єкта підприємницької або іншої діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами);

призначення виплати на підставі документів, що містять неправдиві відомості (з дня встановлення порушення).

Згідно п. 6 Порядку № 60/62 у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг. Якщо відомості про доходи є недостовірними з вини особи, центри зайнятості припиняють відповідні виплати, а суми здійснених виплат з дня їх призначення повертаються особою відповідно до пункту 7 цього Порядку.

Відповідно до п. 7 Порядку № 60/62, рішення про повернення коштів особою чи роботодавцем оформлюється наказом. Протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути незаконно виплачені кошти.

Згідно з п. 6.14 Порядку, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.

Частиною 1 статті 34 ЗУ № 1533-ІІІ передбачено, що фонд має право, зокрема, стягувати відповідно до закону кошти Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою.

Згідно з ч. 2 ст. 36 ЗУ № 1533-ІІІ застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно з ч. 3 ст. 36 ЗУ № 1533-ІІІ сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

На підставі встановлених судом обставин та аналізу вищенаведених вимог законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд вважає подання даного позову правомірним, позовні вимоги - обґрунтованими, обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, - доведеними.

Керуючись ст.ст. 6, 7, 11, 71, 86, 94, 128, 158-162, 167, 184-186 КАС України, суд -

постановив:

Адміністративний позов Комінтернівського районного центру зайнятості - задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 вартість незаконно отриманих послуг в сумі 23774,88 грн. на користь Комінтернівського районного центру зайнятості на р/р 37170304900270, Банк ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 20946127.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя М.Г. Цховребова

Адміністративний позов Комінтернівського районного центру зайнятості - задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 вартість незаконно отриманих послуг в сумі 23774,88 грн. на користь Комінтернівського районного центру зайнятості на р/р 37170304900270, Банк ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 20946127.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2014
Оприлюднено14.01.2015
Номер документу42248532
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4579/14

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Постанова від 05.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 10.09.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 28.10.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 02.10.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні