Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
23 грудня 2014 р. № 820/19270/14
Харківський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Тітова О.М.,
за участю секретаря судового засідання Кікояна Г.О.,
представників : позивача - Малахової Ю.А., ОСОБА_1,
відповідача - Усачова О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Харкові справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "ХАРКІВБУДСЕРВІС-5" до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень ,-
В С Т А Н О В И В:
До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Приватне підприємство "ХАРКІВБУДСЕРВІС-5", з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, в якому просив суд скасувати податкові повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області від 19.11.2014 року № 0004972201, № 0004992201, № 0005002201.
В обґрунтування заявлених вимог представники позивача у судовому засіданні позов підтримали та зазначили, що податкові повідомлення-рішення є неправомірними, необґрунтованими, безпідставними через відсутність доказів порушення підприємством податкового законодавства, а тому просили скасувати їх в повному обсязі.
Відповідач, Державна податкова інспекція у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, в письмових запереченнях та представник відповідача в судових засіданнях проти позову заперечував з посиланням на матеріали перевірки та стверджував, що оскаржувані рішення винесені у відповідності до норм діючого законодавства, є такими, що відповідають фактичним обставинам справи та просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
Суд, вислухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані сторонами документи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги і заперечення проти позову, проаналізувавши наявні в матеріалах справи докази у їх сукупності, дійшов висновку виходячи з наступного.
Позивач, Приватне підприємство "ХАРКІВБУДСЕРВІС-5", зареєстрований у встановленому законом порядку, як юридична особа, набув правового статусу суб'єкта господарювання - юридичної особи, як платник податків, зборів (обов'язкових платежів), знаходиться на обліку в Державній податковій інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області та є платником податку на додану вартість.
Судом встановлено, що Державною податковою інспекцією у Київському м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області на підставі направлень від 14.10.2014 року № 1456, 1457, 1458, 1464, 1465, від 20.10.2014 року № 1494, та наказу від 02.10.2014 року № 1333, згідно з п.п. 20.1.4, п. 20.1 ст. 20, п. 77.1, п. 77.4 ст.77 Податкового кодексу України, було проведено планову виїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2011 року по 31.12.2013 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011 року по 31.12.2013 року.
За результатами проведеної перевірки було складено акт перевірки від 11.10.2014 року № 6528/20-31-22-01-07/36817708.
Актом перевірки зафіксовано наступні порушення:
- п. 5.1, п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" в результаті чого донараховано податок на прибуток за 1 квартал 2011 року на суму 10 000 грн., п. 138.2, п.п. 138.10.3 п. 138.10 ст. 138 Податкового кодексу України, в результаті чого донараховано податок на прибуток на загальну суму 213 231 грн., у тому числі за 2 квартал 2011 року на суму 21 965 грн., за 3 квартал 2011 року на суму 19 186 грн., за 4 квартал 2011 року на суму 18 917 грн., за 1 квартал 2012 року на суму 4 288 грн., за 3 квартал 2012 року на суму 20 641 грн., за 4 квартал 2012 року на суму 27 930 грн., за 2013 рік у сумі 100 304 грн.;
- п. 198.1, п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 216 158 грн., у тому числі за березень 2011 року на суму 8000 грн., за квітень 2011 року на суму 7 250 грн., за червень 2011 року на суму 11 850 грн., за липень 2011 року на суму 9 275 грн., за серпень 2011 року на суму 2 800 грн., за вересень 2011 року на суму 4 608 грн., за жовтень 2011 року на суму 6 300 грн., за листопад 2011 року на суму 3033 грн., за грудень 2011 року на суму 7 117 грн., за січень 2012 року на суму 4 083 грн., за липень 2012 року на суму 3 792 грн., за серпень 2012 року на суму 7 467 грн., за вересень 2012 року на суму 8400 грн., за жовтень 2012 року на суму 10 733 грн., за листопад 2012 року на суму 8400 грн., за грудень 2012 року на суму 7467 грн., за січень 2013 року на суму 6767 грн., за лютий 2013 року на суму 8400 грн., за березень 2013 року на суму 5250 грн., за квітень 2013 року на суму 10 733 грн., за серпень 2013 року на суму 10 208 грн., за вересень 2013 року на суму 9800 грн., за жовтень 2013 року на суму 10 734 грн., за листопад 2013 року на суму 9800 грн., за грудень 2013 року на суму 9800 грн.;
- п.2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 року № 637, а саме за не оприбуткування готівкових коштів в касу підприємства у сумі 30000,00 грн.
На підставі вищевказаного акту перевірки, ДПІ у Київському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області винесено податкове повідомлення-рішення від 19.11.2014 року № 0004992201, яким збільшена сума грошового зобов'язання за платежем по податку на прибуток приватних підприємств у сумі 251 521,75 грн. у тому числі за основним платежем - 213 231,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 38 290,75 грн., податкове повідомлення-рішення від 19.11.2014 року № 0005002201, яким збільшена сума грошового зобов'язання за платежем по податку на додану вартість у сумі 215 468, 75 грн. у тому числі за основним платежем - 172 375,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 43093,75 грн. та податкове повідомлення-рішення від 19.11.2014 року № 0004972201, яким застосовані штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 150 000,00 грн.
В мотивувальній частині акту перевірки, висновки якого покладені в основу спірного рішення зазначено, що згідно акту ДПІ у Київському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області від 11.10.2014 року № 6528/20-31-22-01-07/36817708 вбачається відсутність факту реального вчинення фінансово-господарських взаємовідносин ПП "ХАРКІВБУДСЕРВІС-5" з суб'єктом господарювання ПП "Харківспецбудмеханізація-7" за період з 01.01.2011 року по 31.12.2013 року у зв'язку з відсутністю отримання робіт машин та механізмів. З цього відповідач робить висновок про те, що господарські операції між позивачем та ПП "Харківспецбудмеханізація-7" за період з 01.01.2011 року по 31.12.2013 року мають ознаки нереальності, по ним відсутній об'єкт оподаткування ПДВ, у зв'язку з чим ПП "ХАРКІВБУДСЕРВІС-5" завищено податковий кредит за даний період.
Суд зазначає, що відповідно до п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Відповідно до п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплені печаткою (за наявності) податкову накладну складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов'язковим.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.
Відповідно до п. 201.8 ст. 201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Відповідно до ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно до п. 2.1 Розділу 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за № 168/704 первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Відповідно до п. 2.4 Розділу 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за № 168/704 первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
За період, що перевірявся податковим органом, позивач мав фінансово-господарські взаємовідносини з суб'єктом господарювання - ПП "Харківспецбудмеханізація-7" на підставі укладеного правочину - договору від 05.01.2011 року № 05-01/1 на роботу машин та механізмів.
Відповідно до п. 1.1 вказаного договору ПП "Харківспецбудмеханізація-7" (Підрядник) виділяє будівельні машини та механізми по заявці ПП "ХАРКІВБУДСЕРВІС-5" (Замовник). В свою чергу п. 1.2 цього Договору передбачено, що перелік техніки, що виділяється, зазначений у додатку № 1 до Договору ( в додатку зазначена наступна техніка - КАМАЗ 5511, Автокран, УРАЛ 4320).
На виконання умов договору ПП "Харківспецбудмеханізація-7" на адресу ПП "ХАРКІВБУДСЕРВІС-5" виписані наступні податкові накладні:
- від 31.03.2011 року № 18 на загальну суму 23 100,00 грн. у т.ч. ПДВ - 3 850, 00 грн.;
- від 31.03.2011 року № 23 на загальну суму 24 900, 00 грн. у т.ч. ПДВ - 4 150, 00 грн.;
- від 29.04.2011 року № 15 на загальну суму 43 500, 00 грн. у т.ч. ПДВ - 7 250, 00 грн.;
- від 31.05.2011 року № 20 на загальну суму 37 500, 00 грн. у т.ч. ПДВ - 6 250, 00 грн.
- від 30.06.2011 року № 19 на загальну суму 33 600, 00 грн. у т.ч. ПДВ - 5 600, 00 грн.;
- від 29.07.2011 року № 12 на загальну суму 55 650. 00 грн. у т.ч. ПДВ - 9 275, 00 грн.;
- від 31.08.2011 року № 14 на загальну суму 16 800, 00 грн. у т.ч. ПДВ - 2 800,00 грн.;
- від 30.09.2011 року № 12 на загальну суму 27 650,00 грн. у т.ч. ПДВ - 4 608, 33 грн.;
- від 31.10.2011 року № 29 на загальну суму 37 800,00 грн. у т.ч. ПДВ - 6 300,00 грн.;
- від 30.11.2011 року № 24 на загальну суму 18 200,00 грн. у т.ч. ПДВ - 3 033,33 грн.;
- від 30.12.2011 року № 44 на загальну суму 62 860,00 грн. у т.ч. ПДВ - 10 476,67 грн.;
- від 31.01.2012 року № 10 на загальну суму 38 900,00 грн. у т.ч. ПДВ - 6 483,33 грн.;
- від 31.07.2012 року № 45 на загальну суму 22 750,00 грн. у т.ч. ПДВ - 3 791, 67 грн.;
- від 31.08.2012 року № 10 на загальну суму 44 800, 00 грн. у т.ч. ПДВ - 7 466, 67 грн.;
- від 28.09.2012 року № 12 на загальну суму 50 400, 00 грн. у т.ч. ПДВ - 8 400, 00 грн.;
- від 16.10.2012 року № 1 на загальну суму 30 800, 00 грн. у т.ч. ПДВ - 5 133, 33 грн.;
- від 31.10.2012 року № 2 на загальну суму 33 600, 00 грн. у т.ч. ПДВ - 5 600, 00 грн.;
- від 30.11.2012 року № 2 на загальну суму 50 400,00 грн. у т.ч. ПДВ - 8 400, 00 грн.;
- від 29.12.2012 року № 4 на загальну суму 44 800,00 грн. у т.ч. ПДВ - 7 466, 67 грн.;
- від 31.01.2013 року № 3 на загальну суму 40 600,00 грн. у т.ч. ПДВ - 6 766, 67 грн.;
- від 28.02.2013 року № 9 на загальну суму 50 400, 00 грн. у т.ч. ПДВ - 8 400, 00 грн.;
- від 29.03.2013 року № 7 на загальну суму 31 500,00 грн. у т.ч. ПДВ - 5 250,00 грн.;
- від 30.04.2013 року № 5 на загальну суму 57 750,00 грн. у т.ч. ПДВ - 9 625, 00 грн.;
- від 31.05.2013 року № 6 на загальну суму 39 200,00 грн. у т.ч. ПДВ - 6 533, 33 грн.;
- від 13.06.2013 року № 1 на загальну суму 35 720,00 грн. у т.ч. ПДВ - 5 953, 33 грн.;
- від 27.06.2013 року № 3 на загальну суму 11 880,00 грн. у т.ч. ПДВ - 1 980, 33 грн.;
- від 17.07.2013 року № 5 на загальну суму 36 400, 00 грн. у т.ч. ПДВ - 6 066, 67 грн.;
- від 31.07.2013 року № 6 на загальну суму 28 000,00 грн. у т.ч. ПДВ - 4 666,67 грн.;
- від 15.08.2013 року № 3 на загальну суму 30 800, 00 грн. у т.ч. ПДВ - 5 133, 33 грн.;
- від 30.08.2013 року № 11 на загальну суму 30 450.00 грн., у т.ч. ПДВ - 5 075,00 грн.;
- від 16.09.2013 року № 1 на загальну суму 28 000, 00 грн. у т.ч. ПДВ - 4 666,67 грн.;
- від 30.09.2013 року № 7 на загальну суму 30 800, 00 грн. у т.ч. ПДВ - 5 133, 33 грн.;
- від 15.10.2013 року № 7 на загальну суму 30 800, 00 грн. у т.ч. ПДВ - 5 133.33 грн.;
- від 31.10.2013 року № 19 на загальну суму 33 600.00 грн. у т.ч. ПДВ - 5 600, 00 грн.;
- від 29.11.2013 року № 37 на загальну суму 58 800,00 грн. у т.ч. ПДВ - 9 800,00 грн.;
- від 13.12.2013 року № 10 на загальну суму 150 000,00 грн. у т.ч. ПДВ - 25 000,00 грн.;
В якості доказів підтвердження виконання умов договору № 05-01/1 від 05.01.2011 року на роботу машин та механізмів сторонами правочину складені та підписані акти здачі-прийняття робіт: від 31.03.2011 року № б/н, від 29.04.2011 року № б/н, від 31.05.2011 року № б/н, від 30.06.2011 року № 1, від 29.07.2011 року № 1, від 31.08.2011 року № б/н, від 30.09.2011 року № 1, від 31.10.2011 року № 1, від 30.11.2011 року № 1, від 30.12.2011 року № 1, від 31.01.2012 року № 2, від 31.01.2012 року № 1, від 31.07.2012 року № 1, від 31.08.2012 року № 1, від 28.09.2012 року № 1, від 16.10.2012 року № 1, від 31.10.2012 року № 2, від 30.11.2012 року № 1, від 29.12.2012 року № б/н, від 31.01.2013 року № б/н, від 28.02.2013 року № б/н, від 29.03.2013 року № б/н, від 30.04.2013 року № б/н, від 31.05.2013 року № б/н, від 27.06.2013 року № б/н, від 17.07.2013 року № б/н, від 31.07.2013 року № б/н, від 15.08.2013 року № б/н, від 30.08.2013 року № б/н, від 16.09.2013 року № б/н, від 30.09.2013 року № б/н, від 31.10.2013 року № б/н, від 15.10.2013 року № б/н, від 29.11.2013 року № б/н, від 31.12.2013 року № б/н.
Окрім того, в підтвердження виконання умов договору від 05.01.2011 року між сторонами правочину складені довідки про виконані роботи (послуги) за формою № ЕБМ-7 та змінні рапорти про працю машин за формою № ЕМ-1.
Оплата за отримані роботи ПП "ХАРКІВБУДСЕРВІС-5" здійснена у повному обсязі, що підтверджується наданими банківськими виписками.
Відповідно до п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" визначено, що до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті. П.п. 5.3.1 п. 5.3 статті 5 вищезазначеного закону чітко встановлено, що не включаються до складу валових витрат витрати на потреби не пов'язані з веденням господарської діяльності. Разом з тим Податковим кодексом України також закріплена норма (п. п. 139.1.1 п. 139.1 ст. 139) відповідно до якої зазначено - не включаються до складу витрат витрати, не пов'язані з провадженням господарської діяльності. Відповідно до п.138.2 ст. 138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу. Одним із видів діяльності ПП "ХАРКІВБУДСЕРВІС-5" є оптова торгівля будівельними матеріалами, в рамках якого позивач укладає договори купівлі-продажу будівельних матеріалів, відповідно до умов яких, був зобов'язаний здійснювати доставку товару, а також навантажувально-розвантажувальні роботи.
Оскільки власного транспорту на балансі позивач не має, з метою виконання вимог договорів в частині обов'язку доставки товару та здійснення навантажувально-розвантажувальних робіт, ПП "ХАРКІВБУДСЕРВІС-5" укладено договір від 05.01.2011 року № 05-01/1 на роботу машин та механізмів. Отже, вищевикладене підтверджує факт пов'язаності придбаних послуг з експлуатації автокрана з власною господарською діяльністю підприємства та, в свою чергу підтверджує факт правомірності віднесення витрат з придбання цих послуг до складу податкового кредиту та витрат підприємства у 2011-2013 роках. Щодо зазначених у акті від 10.11.2014 року податковим органом порушень позивачем п.2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 року № 637, а саме встановленого факту не оприбуткування готівкових коштів в касовій книзі підприємства у сумі 30 000,00 грн., суд зауважує на наступному:
На підставі розпорядження № б/н від 30.12.2013 року засновником ПП "ХАРКІВБУДСЕРВІС-5" ОСОБА_1 на поворотній основі відповідно до квитанції № 2464511 на розрахунковий рахунок ПП "ХАРКІВБУДСЕРВІС-5" внесена сума поворотної фінансової допомоги у розмірі 30 000,00 грн.
Даний факт підтверджується листом заступника директора Слобожанського РД АТ "Банк "Фінанси та Кредит" від 17.11.2014 року № 9-371000/830, наявним в матеріалах справи, в якому підтверджується факт зарахування грошових коштів на розрахунковий рахунок ПП "ХАРКІВБУДСЕРВІС-5" від фізичної особи ОСОБА_1 у розмірі 30 000,00 грн. В свою чергу відповідно до п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 року № 637 визначено, що уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повному обсязі оприбутковуватися. Пунктом 1.2 вказаного Положення чітко визначено терміни "готівки", "готівкових розрахунків" та "каси", а саме: Готівка (готівкові кошти) - грошові знаки національної валюти України - банкноти і монети, у тому числі розмінні, обігові, пам'ятні монети, які є дійсними платіжними засобами. Готівкові розрахунки - платежі готівкою підприємств (підприємців) та фізичних осіб за реалізовану продукцію, а також за операціями, які безпосередньо не пов'язані з реалізацією продукції та іншого майна. Каса - приміщення або місце здійснення готівкових розрахунків, а також приймання, видачі, зберігання готівкових коштів, інших цінностей, касових документів.
При цьому відповідно до п. 2.5 Положення визначено - якщо підприємства (підприємці) та фізичні особи здійснюють готівкові розрахунки без відкриття поточного рахунку шляхом унесення до банків готівки для подальшого її перерахування на рахунки інших підприємств (підприємців) або фізичних осіб, то такі розрахунки для платників коштів є готівковими, а для отримувачів коштів безготівковими.
Таким чином, операція з внесення на розрахунковий рахунок ПП "ХАРКІВБУДСЕРВІС-5" поворотної фінансової допомоги від ОСОБА_1 у розмірі 30 000,00 грн. не є готівковими коштами для отримувача коштів, та відповідно, вказана сума коштів надійшла не до каси підприємства, а на розрахунковий рахунок юридичної особи, що виключає порушення ПП "ХАРКІВБУДСЕРВІС-5" п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 року № 637. Вказані первинні документи бухгалтерського та податкового обліку відповідають вимогам п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", п. 2.4 Розділу 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за № 168/704. Отже, вищенаведене свідчить про те, що позивач правомірно включив до податкового кредиту суми, які підтверджені первинними документами бухгалтерського та податкового обліку, у зв'язку з придбанням позивачем товарів (робіт, послуг), які в свою чергу були використані останнім в оподатковуваних операціях у межах господарській діяльності. При зазначених обставинах, суд вважає вимоги позивача правомірними та такими, що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, належним чином обґрунтовані, підтверджені дослідженими у судовому засіданні доказами, а тому підлягають задоволенню в повному обсязі. На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9, 11, 71, 94, 159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Приватного підприємства "ХАРКІВБУДСЕРВІС-5" до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.
Скасувати податкові повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області від 19.11.2014 року № 0004972201, № 0004992201, № 0005002201.
Стягнути з Державного бюджету України (р/р 31217206784011, отримувач: УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова, код 37999628, банк ГУДКСУ в Харківській області, МФО 851011) на користь Приватного підприємства "ХАРКІВБУДСЕРВІС-5" (61024, м. Харків, вул. Пушкінська, 79/1, код ЄДРПОУ 36817708) судові витрати у розмірі 487,20 (чотириста вісімдесят сім гривень 20 копійок).
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня його проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАСУ, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 29 грудня 2014 року.
Суддя Тітов О.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2014 |
Оприлюднено | 16.01.2015 |
Номер документу | 42263739 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Тітов О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні