ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
13 листопада 2014 рокусправа № 808/10069/13-а
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Дурасової Ю.В.
суддів: Мельника В.В. Туркіної Л.П.
за участю секретаря судового засідання: Комар Н.В
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів
на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 26 березня 2014 року
у справі за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до відповідачів: Державного реєстратора Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області, Приватної фірми «Сальве» про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області звернувся 24 грудня 2013 року до суду з позовом до відповідачів Державного реєстратора Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області та Приватної фірми «Сальве». Просив визнати недійсними зміни до установчих документів ПФ «Сальве» щодо місцезнаходження за адресою: 69041, м. Запоріжжя, вул. Кремлівська, буд. 63-А та скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи – ПФ «Сальве» від 24.10.2013 за №12241050028007166.
В обґрунтування позовних вимог посилався на ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та Податковий кодекс України. Зазначав, що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців був внесений запис про зміну місцезнаходження Приватної фірми «Сальве» на адресу: 69041, м. Запоріжжя, вул. Кремлівська, буд. 63-А. Однак, перевіркою щодо відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню відповідача ПФ «Сальве», податковим органом встановлено, що ПФ «Сальве» за вказаною адресою не знаходиться. Крім того, підприємство не зверталося до податкового органу ні з заявою про взяття на облік, ні за отриманням довідки про взяття на облік платника податків.
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 26 березня 2014 року у задоволенні адміністративного позову – відмовлено.
Постанову суду першої інстанції вмотивовано тим, що державний реєстратор не встановлює прав і обов'язків для суб'єктів господарювання і не проводить реєстраційні дії від власного імені. Права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів. Крім того, доказів скасування, оскарження чи визнання недійсними рішень учасників Приватної фірми «Сальве» позивачем не надано. Також позивачем не надано суду доказів визнання повністю або частково недійсними змін до статуту відповідача. А посилання позивача в обґрунтування позову на те, що ПФ «Сальве» після зміни місцезнаходження не звернувся до позивача з приводу постановки на облік, суд вважає безпідставним, оскільки вказане може свідчити про допущене з боку ПФ «Сальве» порушення вимог податкового законодавства, однак це не створює підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, податковим органом подано апеляційну скаргу. В апеляційній скарзі зазначено, що податковим органом отримано інформацію з системи АС «Податковий блок» про зміну місцезнаходження товариства «Сальве», пов'язане зі зміною адміністративного району, у зв'язку з чим податковий орган зобов'язаний зареєструвати підприємство на у податковому обліку за новим місцезнаходженням. Проте, товариство «Сальве» не звертався до ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя за новим місцезнаходженням, ні з заявою про взяття на облік (форма №1-ОПП), ні за отриманням довідки про взяття на облік платника податків (форма №4-ОПП), на виконання вимог положень Податкового кодексу України. Податковим органом при виїзді за новою юридичною адресою товариства «Сальве», встановлено відсутність такого платника за місцезнаходженням: 69041, м. Запоріжжя, вул. Кремлівська, буд. 63-А. Просить скасувати оскаржувану постанову суду першої інстанції, та задовольнити позов податкового органу.
В запереченнях на апеляційну скаргу відповідач - Державний реєстратор Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області – зазначив, що за власною ініціативою реєстраційний орган не має права здійснювати будь-які реєстраційні дії. Державному реєстратору не надано право вирішувати проводити певну реєстраційну дію чи не проводити її, а тому якщо до державного реєстратора надійшов необхідний пакет документів, передбачених Законом, то державний реєстратор за відсутності підстав для відмови у проведенні реєстраційної дії зобов'язаний засвідчити певний факт шляхом внесення відповідних записів до ЄДР. Зокрема, зміна місцезнаходження юридичної особи проводиться відповідно до ст. 29 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». 24.10.2013 року проведено державну реєстрацію змін до установчих документів ПФ «Сальве», які пов'язані з зміною місцезнаходження юридичної особи з Дніпропетровської області на Запорізьку (69041, м. Запоріжжя, вул. Кремлівська, буд. 63-А). відповідно до ст. 14 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», якщо нове місцезнаходження юридичної особи розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, реєстраційна справа передається державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи. На виконання цієї статті юридична особа ПФ «Сальве» знята з обліку відділом державної реєстрації юридичних осіб та відправлена до реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції. Таким чином реєстраційний орган діяв в межах своїх повноважень. На даний час місцезнаходження юридичної особи ПФ «Сальве» виходить за межі територіальної компетенції служби Дніпропетровського міського управління юстиції, тому всі реєстраційні дії та виконання судових рішень відносно даної юридичної особи можливо лише в реєстраційній службі Запорізького міського управління юстиції. Просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Учасники процесу в судове засіданні не з'явилися, про час і місце судового засідання повідомлені належним чином, що підтверджується поштовим повідомленням про отримання судового відправлення. В силу ч.1 ст. 41 КАС України судове засідання не фіксувалося технічними засобами.
Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, апеляційну скаргу та заперечення на неї, колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що 24.10.2014 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис № 1 224 105 0028 007166 про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи, відповідно до яких Приватною фірмою «Сальве» змінено адресу свого місцезнаходження на Запорізьку область, м. Запоріжжя, вул. Кремлівська, буд. 63-А.
Згідно довідки податкового органу про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків б/н від 06.12.2013 (а.с. 9) за адресою: 69041, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Кремлівська, буд. 63-А, Приватну фірму «Сальве» не встановлено.
Судом апеляційної інстанції встановлено, що до даних правовідносин судом першої інстанції правильно застосовані норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 №755-ІV, Податкового кодексу України.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 №755-ІV, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Статтею 6 вказаного Закону передбачений перелік повноважень державного реєстратора, якій є вичерпним. Серед вказаних повноважень, зокрема, проводити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб – підприємців.
Відповідно до ч. 1 ст. 29 цього ж Закону, для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідно до ч.1 ст.25 Закону України №755-ІV, державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону.
Статтею 27 вказаного Закону передбачений вичерпний перелік підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, серед яких, зокрема: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам ч. 8 цього Закону.
Вказані норми підтверджують відсутність підстав для відмови Державного реєстратора Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області у проведенні державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ПФ «Сальве».
Суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що державний реєстратор не встановлює прав і обов'язків для суб'єктів господарювання і не проводить реєстраційні дії від власного імені. Права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів. Державний реєстратор не наділений повноваженнями давати оцінку змісту рішень учасників відповідача, зокрема щодо зміни місцезнаходження, а відповідальність за законність прийнятого рішення покладається виключно на засновника.
Відповідно до п.67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатись до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Згідно матеріалів справи єдиною підставою для звернення податкового органу до суду з зазначеним позовом є те, що ПФ «Сальве» ухиляється від обов'язку стати на облік у контролюючих органів за місцезнаходженням, який передбачений статтями 16 та 63 Податкового кодексу України.
В силу ст. 31 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Тобто, скасування в судовому порядку рішення загальних зборів підприємства, на підставі якого в подальшому вносились зміни до установчих документів підприємства, має наслідком застосування положень Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (статті 31 Закону).
Отже, скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі: судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.
Доказів скасування, оскарження чи визнання недійсними рішень учасників Приватної фірми «Сальве» позивачем не надано. Також позивачем не надано суду доказів визнання повністю або частково недійсними змін до статуту ПФ «Сальве».
Посилання податкового органу на те, що ПФ «Сальве» після зміни місцезнаходження не звернувся до податкового органу з приводу постановки на облік, суд апеляційної інстанції також вважає безпідставним, оскільки вказане може свідчити про допущене з боку ПФ «Сальве» порушення вимог податкового законодавства, однак це не створює підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
З огляду на викладене, колегія суддів апеляційної інстанції дійшла висновку, що судом першої інстанції повністю з'ясовані обставини справи та ухвалено законне і обґрунтоване рішення, у зв'язку з чим підстави для його скасування, в межах доводів апеляційної скарги, відсутні.
Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 198, 200, 205, 206 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області – залишити без задоволення.
Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 26 березня 2014 року у справі за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до відповідачів: Державного реєстратора Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області, Приватної фірми «Сальве» про скасування державної реєстрації змін до установчих документів – залишити без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів відповідно до ст. 212 та ч. 5 ст. 254 КАС України.
Головуючий: Ю.В. Дурасова
Суддя: В.В. Мельник
Суддя: Л.П. Туркіна
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2014 |
Оприлюднено | 17.01.2015 |
Номер документу | 42265557 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дурасова Ю.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні