ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
20 липня 2009 року Справа № 2а-1542/09/0970
м.Івано-Франківськ
Івано-Франківський
окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Лучко О.О.,
при секретарі Круглій О.М.,
за участю сторін:
представника позивача: ОСОБА_1,
ОСОБА_2,
представника відповідача: не
з»явився,
розглянувши у відкритому судовому
засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом:
контрольно-ревізійного управління в Івано-Франківській області до Завійської
сільської ради про стягнення коштів та зобов»язання вчинити дії,-
ВСТАНОВИВ:
03 червня 2009 року
контрольно-ревізійне управління в Івано-Франківській області звернулося до суду
з адміністративним позовом до Завійської сільської ради про стягнення завищеної
вартості ремонтних робіт, проведених приватними підприємцями в сумі 11 460
грн., та зобов»язати Завійську сільську
раду виконати обов»язкові вимоги в частині забезпечення повернення коштів в
сумі 360 864 грн. приватним
підприємством «Алтом» на розрахунковий рахунок сільської ради з подальшим
перерахуванням їх до державного бюджету.
Представники
позивача позов підтримали, в судовому засіданні пояснили, що на виконання плану
контрольно-ревізійної роботи на 1 квартал 2009 року, на підставі направлення на
проведення ревізії №5 від 02.02.2009 року провідним контролером-ревізором
Калуського районного регіонального контрольно-ревізійного відділу було проведено ревізію складання та виконання
бюджету Завійською сільською радою за період з 01.06.2007 року по 31.12.2008
року. За наслідками перевірки складено акт від 10.04.2009 року № 910-39/17,
яким виявлено ряд порушень фінансової дисципліни при перевірці використання
бюджетних коштів, які були виділені на ліквідацію наслідків стихійного лиха в
с. Грабівка Калуського району, а саме: завищено вартість ремонтних робіт по
відновленню кюветів, проведених приватним підприємцем ОСОБА_3 в сумі 1142 грн.;
завищено вартість виконаних робіт по капітальному ремонту приміщення ФАПу у с. Грабівка, проведених приватним
підприємцем ОСОБА_4 в сумі 10 323,00 грн.; заборгованість по авансових платежах
на виконання договору, укладеного між відповідачем та приватним підприємством
«Алтом» перевищує гранично допустимий термін 120 днів відповідно до постанови
Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку використання у 2008 році
субвенцій з державного бюджету обласним бюджетам Вінницької,
Івано-Франківської, Закарпатської, Львівської, Тернопільської та Чернівецької
областей, міському бюджету м. Чернівців для ліквідації наслідків стихійного
лиха, що сталося 23-27 липня 2008 року» №689 від 02.08.2008 року. Просили позов
задовольнити повністю.
Представник відповідача у судове засідання не
з»явився, подав суду заяву, в якій вказав, що позов визнав повністю, та просить
справу розглядати без участі його представника.
Заслухавши позовну заяву, пояснення
представників позивача, оцінивши матеріали справи та дослідивши подані докази,
суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов
підлягає до задоволення з наступних мотивів.
Судом встановлено , що за
результатами проведеної Калуським районним регіональним контрольно-ревізійним
відділом в Івано-Франківській області ревізії дотримання Завійською сільською
радою складання та виконання бюджету за період з 01.06.2007 року по 31.12.2008
року, що відображена в акті перевірки № 910-39/17від 10.04.2009 року, позивачем
виявлено ряд порушень та прийнято висновок про порушення порядку фінансової
дисципліни, а також направлено відповідачу
лист «Про виконання обов»язкових вказівок» № 910-14/100 від 23.04.2009 року з вимогами, зокрема:
-
відшкодувати виявлені ревізією незаконні видатки, зокрема завищену вартість
ремонтних робіт по відновленню кюветів, проведених приватним підприємцем
ОСОБА_3 в сумі 1142 грн., завищену вартість виконаних робіт по капітальному
ремонту приміщення ФАПу у с. Грабівка,
проведених приватним підприємцем ОСОБА_4 в сумі 10 323 грн., завищену вартість
виконання робіт по відновленню берегоукріплення на річці Луква, проведених ПП
«Алтом» в сумі 9 909,60 грн.
- вжити
заходів щодо ліквідації дебіторської заборгованості в сумі 360 864,20 грн. по
розрахунках з ПП «Алтом».
- повідомити
котрольно-ревізійний відділ щодо фактичного виконання робіт по відновленню
берегоукріплення на річці Луква в термін виконання робіт до 01.05.2009 року,
який був визначений у гарантійному листі ПП «Алтом» від 06.04.2009 року №12,
або поверненню коштів на розрахунковий рахунок сільської ради та ін.
13.04.2009 року за вих. №126 головою
Завійської сільської ради до акту перевірки № 910-39/17від 10.04.2009 року
подано заперечення та зауваження, де вказано, що порушень з боку відповідача
немає, дебіторська заборгованість виникла по причині незалежній від дій
сільського голови, дії були вчинені ним відповідно до Закону України «Про
місцеве самоврядування».
22.04.2009 року начальником Калуського
районного регіонального контрольно-ревізійного управління було розглянуто
подані заперечення та прийнято висновок про порушення відповідачем чинного
законодавства, зокрема п.21 постанови Кабінету Міністрів України «Про
затвердження Порядку використання у 2008 році субвенцій з державного бюджету
обласним бюджетам Вінницької , Івано-Франківської, Закарпатської, Львівської,
Тернопільської та Чернівецької областей, міському бюджету м. Чернівців для
ліквідації наслідків стихійного лиха, що сталося 23-27 липня 2008 року» №689 від 02.08.2008 року.
Судом також
встановлено, що згідно укладеного договору на виконання робіт по відновленню
приміщення ФАПу між відповідачем та
приватним підприємцем ОСОБА_4 від 05.09.2008 року виконано будівельно-ремонтних
робіт на суму 89960 грн., кошти перераховані підприємцю повністю, однак,
відповідно до контрольного обміру встановлено факт невиконання підприємцем
окремих будівельно-ремонтних робіт (облицювання сходів плиткою,відвідні канали,
не встановлення відливів та підвіконників) на суму 10 320 грн.,(із
врахуванням загальновиробничих витрат,
адміністративних витрат та прибутку), чим завдано державі матеріальних збитків
(шкоди) на дану суму.
Також
ревізією використання коштів, виділених з державного бюджету на оплату інших
послуг, виявлено завищення вартості виконаних ремонтних робіт підприємцем ОСОБА_3
на суму 1140 грн. (на підставі укладеного договору №6 від 01.12.2008
року). Крім цього, ревізією правильності
визначення вартості ремонтних робіт відповідно до акту виконаних робіт за
грудень 2008 року виявлено, що в акті приймання виконаних підрядних робіт форми
№КБ-2в у розрахунку вартості виконаних робіт врахована сума прибутку 1,75 тис.
грн., який обчислений за коефіцієнтом 7,76, чим порушено вимоги п.14. наказу
Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства
України «Про уточнення показників кошторисного прибутку, адміністративних
витрат, вартості людино-години за розрядами складності робіт у будівництві та
розряду виконання робіт, за якими визначається заробітна плата
інженерно-технічних працівників у складі загальновиробничих витрат» №28 від
28.12.2005 року. Згідно даного наказу до вищенаведених видів робіт для
обчислення їх вартості, зокрема прибутку застосовується коефіцієнт 2,71 і сума
відповідно складає 612,00 грн. Тобто, як наслідок завищено вартість виконаних ремонтних
робіт по відновленню кюветів призвела до завдання державі матеріальної шкоди на
суму 1,14 тис. грн.
Також
сільським головою з приватним підприємством «Алтом» було укладено сім договорів
генпідряду по берегоукріпленню на річці Луква та відновленню пішохідних
переходів, якому було перераховано як авансовий платіж 50% вартості робіт в
сумі 654,71 тис. грн. Однак, згідно актів виконаних робіт та обстеження
об»єктів щодо повноти обсягів проведених робіт ревізією встановлено, що роботи
виконані частково на суму 293,85 тис.грн., по даних обліку рахується
дебіторська заборгованість в сумі 360,86 тис.грн. або по терміну 200 днів з
часу авансового платежу, в той час, коли допустимий граничний термін становить
120 днів відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження
Порядку використання у 2008 році субвенцій з державного бюджету обласним
бюджетам Вінницької , Івано-Франківської, Закарпатської, Львівської,
Тернопільської та Чернівецької областей, міському бюджету м. Чернівців для
ліквідації наслідків стихійного лиха, що сталося 23-27 липня 2008 року» №689
від 02.08.2008 року.
Відповідно до ст.11 Закону України
«Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» N 2939-XII, від 26.01.1993
року плановою виїзною ревізією вважається ревізія у підконтрольних установах,
яка передбачена у плані роботи органу державної контрольно-ревізійної служби і
проводиться за місцезнаходженням такої юридичної особи чи за місцем
розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова
виїзна ревізія. Планова виїзна ревізія проводиться за сукупними показниками
фінансово-господарської діяльності підконтрольних установ за письмовим рішенням
керівника відповідного органу державної контрольно-ревізійної служби не частіше
одного разу на календарний рік. Право на проведення планової виїзної ревізії
підконтрольних установ надається лише у тому разі, коли їм не пізніше ніж за
десять днів до дня проведення зазначеної ревізії надіслано письмове
повідомлення із зазначенням дати початку та закінчення її проведення.
Тривалість планової виїзної ревізії не повинна перевищувати 30 робочих днів.
Посадові
особи органу державної контрольно-ревізійної служби вправі приступити до
проведення ревізії за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими
законами України, та за умови надання посадовим особам підконтрольних установ,
інших суб'єктів господарської діяльності під розписку направлення на ревізію, в
якому зазначаються дата його видачі, назва органу державної
контрольно-ревізійної служби, мета, вид, підстави, дата її початку та дата
закінчення ревізії, посади, звання та прізвища посадових осіб органу державної
контрольно-ревізійної служби, які проводитимуть ревізію. Направлення на ревізію
є дійсним за умови наявності підпису керівника органу державної
контрольно-ревізійної служби, скріпленого печаткою органу державної
контрольно-ревізійної служби. Ненадання цих документів посадовим особам
підконтрольних установ та інших суб'єктів господарської діяльності або їх
надання з порушенням вимог, встановлених частиною чотирнадцятою цієї статті, є
підставою для недопущення посадових осіб органу державної контрольно-ревізійної
служби до проведення ревізії.
Таким
чином, суд приходить до висновку, що порушень при проведенні перевірки
позивачем не було допущено.
Відповідно
до п.1 наказу Головного контрольно-ревізійного управління України №111 від
09.01.2001 року «Про затвердження Положення про Контрольно-ревізійні управління
в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі»
контрольно-ревізійні управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах
Києві і Севастополі є органами виконавчої влади, входять до складу державної
контрольно-ревізійної служби в Україні і підпорядковуються Головному
контрольно-ревізійному управлінню України. До складу Управління входять
контрольно-ревізійні підрозділи (відділи, групи) в районах, містах, районах у
містах, у тому числі міжрайонні контрольно-ревізійні відділи, створені в межах
Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя (п 1.3. даного
положення).
Відповідно
до п 2.1.даного положення основним
завданням управління є здійснення державного фінансового контролю за
використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших
активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття
зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю
бухгалтерського обліку і фінансової звітності в місцевих органах виконавчої
влади, в органах місцевого самоврядування, в державних фондах, у бюджетних
установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на
підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який
перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або
використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи
комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів,
розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та
запобігання їм у подальшому.
Відповідно
до п 2.2.2 вищенаведеного положення управління організовує і здійснює державний
фінансовий контроль та проводить у підконтрольних установах ревізії
фінансово-господарської діяльності, використання і збереження фінансових
ресурсів, необоротних та інших активів, правильності визначення потреби в
бюджетних коштах та взяття зобов'язань, цільового та ефективного використання
коштів державного та місцевих бюджетів, стану і достовірності бухгалтерського
обліку та фінансової звітності.
Управління
вживає в установленому порядку заходи для усунення виявлених під час державного
фінансового контролю порушень законодавства, а саме: звертається до суду в
інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог
до усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і
використання активів; у судовому порядку стягує у дохід держави кошти, одержані
підконтрольними установами, за незаконними угодами, без встановлених законом
підстав та з порушенням чинного законодавства (п.2.2.5 даного положення).
Пунктом
3.1.9 згаданого положення передбачено право позивача пред'являти, у межах своєї
компетенції, керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що
ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань
збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому
порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші
платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного
фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та
організаціями кошти і позички використовуються з порушенням законодавства. А
також має право звертатись до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною
установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень
законодавства з питань збереження і використання активів (п.3.1.12 даного
положення).
При
цьому рішення управління, прийняті в межах його повноважень, є обов'язковими
для виконання центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого
самоврядування, підприємствами, установами та організаціями всіх форм
власності, а також громадянами (згідно п.8 положення).
Таким
чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення із Завійської
сільської ради в дохід державного бюджету
коштів в сумі 11460 грн.
підлягають задоволенню, оскільки відповідачем не забезпечено виконання на дану
суму коштів проведення відповідних відновлювальних робіт відповідно до
договорів, укладеними із приватними підприємцями ОСОБА_4 та Бойко В.Д.
Постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2008
р. N 689 «Про затвердження Порядку використання у 2008 році субвенцій з
державного бюджету обласним бюджетам Вінницької, Івано-Франківської,
Закарпатської, Львівської, Тернопільської та Чернівецької областей, міському
бюджету м. Чернівців для ліквідації наслідків стихійного лиха, що сталося 23-27
липня 2008 року» передбачено, що цей Порядок визначає механізм використання
субвенцій з державного бюджету обласним бюджетам Вінницької,
Івано-Франківської, Закарпатської, Львівської, Тернопільської та Чернівецької
областей, міському бюджету м. Чернівців для ліквідації наслідків стихійного
лиха, що сталося 23-27 липня 2008 р.
Згідно п.2
даного Порядку така с убвенція спрямовується зокрема на
відновлення приміщень установ, організацій та закладів бюджетної сфери,
будівель, що перебувають у комунальній власності; вулиць, доріг, мостів та
інших об'єктів дорожнього господарства, що перебувають у комунальній власності;
об'єктів житлово-комунального господарства, що перебувають у комунальній
власності (пошкоджених конструкцій водозаборів, систем водопостачання та
водовідведення, пошкоджених конструкцій очисних споруд, каналізаційних
колекторів, систем теплопостачання, роботи з благоустрою населених пунктів,
пов'язані з розчищенням територій, відновленням засобів і обладнання
зовнішнього освітлення, будівель і споруд системи збирання і вивезення
відходів, відновлення функціонування дренажних систем); допоміжних приміщень,
технічного обладнання, яке розміщене в таких приміщеннях, покрівлі та
прибудинкової території багатоквартирних житлових будинків, що перебувають у
комунальній власності; об'єктів водного господарства, що перебувають у
комунальній власності; об'єктів газопостачання, що перебувають у комунальній
власності, а також об'єктів газопостачання (газопроводів-відводів), будівництво
яких здійснювалося за рахунок коштів населення тощо.
Відповідно
до п.21 даного Порядку товари, роботи і послуги закуповуються за рахунок
субвенції відповідно до законодавства, попередня оплата товарів і послуг може
здійснюватися у розмірі не більше ніж 30 відсотків вартості на строк не більше
ніж 90 днів, а робіт - у розмірі не більше ніж 50 відсотків вартості на строк
не більше ніж 120 днів.
Таким
чином, суд приходить до висновку, що позивачем правомірно встановлено факт
виконання приватним підприємством «Алтом» робіт по берегоукріпленню на річці
Луква та відновленню пішохідних переходів, якому було перераховано як авансовий
платіж 50% вартості робіт в сумі 654,71 тис. грн., лише частково на суму 293,85
тис.грн. У зв'язку з чим по даних обліку рахується дебіторська заборгованість в
сумі 360,86 тис.грн. або по терміну 200 днів з часу авансового платежу, в той
час, коли допустимий граничний термін становить 120 днів. А тому вимоги позивача з обов»язати Завійську сільську раду виконати
обов»язкові вимоги КРУ в Івано-Франківській області в частині забезпечення
повернення коштів в сумі 360 864грн. ПП «Алтом» на рахунок сільської ради з
подальшим перерахуванням їх до державного бюджету, підлягають задоволенню.
Згідно
ст.15 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»
законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є
обов»язковими для виконання службовими особами суб»єктів, що ревізуються.
Таким
чином, суд приходить до висновку, що ревізія складання та виконання бюджету
Завійською сільською радою за період з 01.06.2007 року по 31.12.2008 року
проведена Калуським районним регіональним контрольно-ревізійним відділом у
відповідності до чинного законодавства, без порушень з боку уповноважених нею
осіб, а вимоги підлягають до задоволення.
Відповідно
до ст.51 КАС України відповідач має право визнати адміністративний позов
повністю або частково. Якщо ці дії не суперечать закону або не порушують
чиї-небудь права, свободи та інтереси, суд приймає відмову від позову. Згідно ст.112 КАС України у разі повного
визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом
приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.
Оскільки
відповідач визнав позов, такі його дії не
суперечать закону та не порушують чиї-небудь права, свободи та інтереси,
суд приймає визнання позову відповідачем.
За змістом
ст.19 Конституції України органи державної влади та органи
місцевого самоврядування, їх
посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у
спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи
вищенаведене, а також те, що відповідач визнав позов повністю, суд вважає, що
позов є обґрунтованим, а позовні вимоги підлягають задоволенню в повному
обсязі.
На підставі ст.124 Конституції
України, керуючись ст.2, ст.ст. 8-14, 51, ст.86, ст.112, ст.ст.158-163, ст.167 Кодексу
адміністративного судочинства України, суд,-
П
О С Т А Н О В И В:
Позов
задовольнити повністю.
Стягнути із
Завійської сільської ради в дохід державного бюджету (код платежу 20568961,
банк одержувача ГУДКУ в Івано-Франківській області, код банку 836014, р/рахунок
31118090700187) кошти в сумі 11 460
грн. (одинадцять тисяч чотириста шістдесят гривень).
Зобов»язати
Завійську сільську раду виконати обов»язкові вимоги КРУ в Івано- Франківській
області в частині забезпечення повернення коштів в сумі 360 864 (триста
шістдесят тисяч вісімсот шістдесят чотири гривні) приватним підприємством
«Алтом» на рахунок сільської ради (р/р 35426011000866, код 04356544, МФО
836014, УДК в Івано-Франківській області) з подальшим перерахуванням їх до
державного бюджету.
Відповідно
до ст.254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строків
подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не
були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова,
якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду
справи.
Відповідно
до ст.186 КАС України постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до
Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський
окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня
виготовлення постанови в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і
подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії
відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Суддя (підпис) О.О. Лучко
Постанова в повному обсязі складена
27.07.2009р.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2009 |
Оприлюднено | 06.08.2009 |
Номер документу | 4230152 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні