копія
УХВАЛА
13 січня 2015 року 804/20803/14
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Віхрова В.С., розглянувши у місті Дніпропетровську у письмовому провадженні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-Комерційної фірми «ТРАКС» про призначення судової експертизи в адміністративній справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-Комерційної фірми «ТРАКС» до управління Держземагентства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, третя особа - Дніпропетровська міська рада про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування витягу,-
ВСТАНОВИВ :
23.12.2014 р. Товариство з обмеженою відповідальністю Виробничо-Комерційна фірма «ТРАКС» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до управління Держземагентства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, третя особа - Дніпропетровська міська рада з наступними позовними вимогами:
- Визнати протиправними дії управління Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області щодо складання витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки по вул. Янтарна, буд. 2 у м. Дніпропетровську, кадастровий номер 1210100000:01:299:0002;
- Визнати протиправним та скасувати витяг управління Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки по вул. Янтарна, буд. 2 у м. Дніпропетровську, кадастровий номер 1210100000:01:299:0002 від 14.10.2014 року, складений на ім'я товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми «ТРАКС».
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.12.2014 р. відкрито провадження у справі на призначено до судового розгляду.
13.01.2015 р. позивачем заявлено клопотання про призначення земельно-технічної експертизи земельної ділянки по вул. Янтарна, буд. 2, м. Дніпропетровськ, кадастровий номер 1210100000:01:299:0002, на розгляд якої поставити наступне питання: «Чи правильно були застосовані зональний коефіцієнт, функціональний коефіцієнт, сукупний коефіцієнт, коефіцієнт індексації нормативно-грошової оцінки при розрахунку нормативно-грошової оцінки земельної ділянки по вул. Янтарна, буд. 2, м. Дніпропетровськ, кадастровий номер 1210100000:01:299:0002 у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки виданим Управлінням Держземагенства у м. Дніпропетровську 14.10.2014 р.».
В обґрунтування клопотання позивач вказав про відсутність правових підстав зміни розміру нормативно-грошової оцінки землі та розрахунку розміру такої оцінки земельної ділянки, з чого не можливо зрозуміти чому нормативно-грошова оцінка землі склала 2074336,57 грн.
З даного питання суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Закону України «Про оцінку земель» визначає правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель.
Відповідно до ст. 5 вказаного Закону грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.
Статтею 5 даного Закону визначені суб'єкти, що проводять нормативну оцінку земель. До них, зокрема, відносяться органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які здійснюють управління у сфері оцінки земель, а також юридичні та фізичні особи, заінтересовані у проведенні оцінки земельних ділянок.
Механізм нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення та населених пунктів врегульований Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженим наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 р. № 18/15/21/11, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 5 квітня 2006 р. за № 388/12262.
Згідно п. 3 зазначеного порядку чітко визначено порядок та послідовність нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.
Отже, чинним законодавством передбачений механізм проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок та визначене коло осіб, які наділені повноваженнями для здійснення такого механізму.
Частиною 1 ст. 81 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що для з'ясування обставин, що мають значення для справи і потребують спеціальних знань у галузі науки, мистецтва, техніки, ремесла тощо, суд може призначити експертизу.
Отже, судова експертиза в адміністративній справі може бути нічим іншим як дослідженням експертом на основі спеціальних знань матеріальних об'єктів, явищ і процесів, які містять інформацію про обставини в адміністративній справі, що перебуває у провадженні суду.
Таким чином, обов'язковою передумовою призначення в адміністративному процесі судової експертизи є необхідність з'ясування судом тих обставин, які потребують спеціальних знань, та в силу їх специфічного характеру не можуть бути з'ясовані судом на основі положень чинного законодавства, що може вплинути на правильне вирішення адміністративного спору по суті.
Клопотання про призначення судової експертизи не містить конкретних обставин, встановлення яких потребує спеціальних знань та які не можуть бути з'ясовані судом на основі положень чинного законодавства. Таких обставин також не встановлено судом.
При цьому суд зазначає, що в матеріалах справи наявні докази на підтвердження обґрунтування позовних вимог, для дослідження яких проведення заявленої експертизи не потребує спеціальних знань експерта.
За наведених обставин у сукупності, клопотання позивача про призначення судової експертизи по справі є невмотивованим та необґрунтованим, а тому задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 81, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
В задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-Комерційної фірми «ТРАКС» про призначення судової експертизи в адміністративній справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-Комерційної фірми «ТРАКС» до управління Держземагентства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, третя особа - Дніпропетровська міська рада про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування витягу, - відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її постановлення та окремо оскарженню не підлягає. Заперечення проти такої можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду, прийняте за наслідками розгляду справи.
Суддя (підпис) З оригіналом згідно Помічник судді В.С. Віхрова Ю.Ю. Ковтун
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2015 |
Оприлюднено | 19.01.2015 |
Номер документу | 42313627 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Віхрова Вікторія Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Віхрова Вікторія Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Парненко Вікторія Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні