ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
"13" січня 2015 р. Справа № 916/2112/13
За заявою боржника Товариства з обмеженою відповідальністю (далі ТОВ) „Астрей Плюс ЛТД" (65026, м. Одеса, вул. Грецька, буд. 7; код ЄДРПОУ 37317806) про визнання банкрутом в порядку ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі по тексту Закон №2343-ХІІ в редакції чинній з 19.01.2013р.).
Господарський суд Одеської області у складі:
судді - ЗЕЛЕНОВА Г.М.,
секретаря судового засідання - Шаргородського Д.В.;
за участю представників сторін:
від кредиторів: не з'явились, незважаючи на те, що були повідомлені належним чином;
ліквідатор: не з'явився, незважаючи на те, що був повідомлений належним чином;
від ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів м. Києва - не з'явились, незважаючи на те, що були повідомлені належним чином.
СУТЬ СПОРУ: 12.12.2014р. Державна податкова інспекція (далі ДПІ) у Печерському районі Головного управління Міндоходів м. Києва звернулась до господарського суду із заявою (вх. 3-1977/14) про перегляд за нововиявленими обставинами Постанови господарського суду Одеської області від 18.09.2013р. і ухвали господарського суду Одеської області від 27.11.2013р. та просить скасувати їх і припинити провадження у справі.
Заява ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів м. Києва мотивована тим, що Постанова господарського суду Одеської області від 18.09.2013р. про визнання боржника банкрутом та ухвала господарського суду Одеської області про припинення провадження у справі про банкрутство від 27.11.2013р. не надходили до ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів м. Києва, а отже податковий орган не міг надати інформацію щодо подання податкових декларацій.
Зокрема, згідно з поданих до ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві податкових декларацій ТОВ „Астрей Плюс ЛТД була подана декларація з податку на додану вартість за грудень 2011 р., де відображено обсяг поставки (без ПДВ) 537 640 290,0 грн. сума ПДВ склала 107 528 058,0 грн., за травень 2012р., де відображено обсяг поставки (без ПДВ) 1 028 990 837,0 грн., сума ПДВ склала 205 798 167,0 грн.
Таким чином, визнаючи боржника банкрутом, господарський суд Одеської області, не перевірив належним чином наявність у боржника на час порушення провадження у справі про банкрутство ознак неплатоспроможності.
У судові засідання призначені ухвалами господарського заявник ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів м. Києва, кредитор та ліквідатор ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" не з'явились, незважаючи на те, що були повідомлені належним чином;
Відповідно до ст. 114 ГПК України неявка заявника та інших осіб, які беруть участь у справі, не є перешкодою для розгляду заяви.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів м. Києва про перегляд за нововиявленими обставинами Постанови господарського суду Одеської області від 18.09.2013р. і ухвали господарського суду Одеської області від 27.11.2013р., господарський суд встановив, що заява не підлягає задоволенню з таких підстав:
Відповідно до ч. 2 ст. 4 1 ГПК України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом з врахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до ч.ч.1, 2, 4 ст. 2 Закону (№2343-ХІІ), провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України. Цей Закон має пріоритет перед іншими законодавчими актами України у регулюванні відносин, пов'язаних з банкрутством суб'єктів підприємницької діяльності, за винятком випадків, передбачених цим Законом. Провадження у справах про банкрутство окремих категорій суб'єктів підприємницької діяльності регулюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.
Відповідно до ч.3 ст. 10 Закону (№2343-ХІІ), справа про банкрутство порушується господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника сукупно становлять не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбачено цим Законом. Безспірні вимоги кредиторів - грошові вимоги кредиторів, підтверджені судовим рішенням, що набрало законної сили, і постановою про відкриття виконавчого провадження, згідно з яким відповідно до законодавства здійснюється списання коштів з рахунків боржника. До складу цих вимог, у тому числі щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції.
Частиною 5 ст. 11 Закону (№2343-ХІІ), зазначено, що боржник зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство у разі, якщо під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст.95 Закону (№2343-ХІІ), якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Порядок ліквідації юридичної особи регламентовано ст. ст. 105, 110, 111 ЦК України, ст.60 ГК України та ст. ст. 33-34 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
12.04.2013р. єдиним учасником ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" було прийнято рішення, закріплене у протоколі загальних зборів учасників товариства від 12.04.2013р., відповідно до якого було вирішено: визначити нове місцезнаходження товариства: Україна, 65026, м. Одеса, вул. Грецька, 7; внести відповідні зміни до Статуту у зв'язку із визначенням нового місцезнаходження товариства виклавши їх у новій редакції та затвердити Статут у новій редакції; доручити директору товариства або іншій, уповноваженій директором товариства особі, на підставі відповідно оформленої довіреності від товариства здійснити усі дії щодо державної реєстрації змін.
На підставі вказаного протоколу зборів учасників товариства, 17.04.2013р. за №10701050007041476 було проведено державну реєстрацію змін до установчих документів, викладених у новій редакції Статуту ТОВ „Астрей Плюс ЛТД". Відомості про проведення державної реєстрації щодо зміни місцезнаходження товариства підтверджуються також Виписками з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АВ №155280 від 19.04.2013р. та серії АВ №150546 від 17.04.2013р.
28.05.2013 р. засновником прийнято рішення про: припинення діяльності ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" шляхом його ліквідації; призначення головою ліквідаційної комісії ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" - Пономарьева А.В., встановлення строку для заявлення претензій кредиторів ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" (протокол № 2 рішення засновника ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" від 28.05.2013 р. ( т.1 аркуш справи 8 ).
30.05.2013 р. голова ліквідаційної комісії ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" повідомив державного реєстратора про прийняття засновником товариства рішення щодо припинення юридичної особи, з метою проведення державним реєстратором реєстраційної дії „Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації", про що свідчить наданий до матеріалів справи опис документів від 30.05.2013р, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії. ( т.1 аркуш справи 7).
30.05.2013 р. голова ліквідаційної комісії ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" повідомив ДПІ у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області заявою про припинення платника податків (додаток 8 до Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів) Форма № 8 - ОПП), про що свідчить поштова квитанція від 30.05.2013р. № 23658 та опис вкладення ( т.1 аркуш справи 17-19).
30.05.2013р. голова ліквідаційної комісії ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" повідомив заявою ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів м. Києва заявою про припинення платника податків (додаток 8 до Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів) Форма № 8 - ОПП), про що свідчить поштова квитанція від 30.05.2013р. № 31780 та опис вкладення ( т.1 аркуш справи 48-50).
В офіційному друкованому засобі „Бюлетень державної реєстрації" від о6.06.2013р. № 250 (15) надруковано оголошення про ліквідацію ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" ( т.1 аркуш справи 9-10).
Ухвалою господарського суду Одеської області від 12.08.2013р. прийнято до розгляду заяву ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" та призначено до розгляду у підготовчому засіданні суду.
Ухвалою підготовчого засідання суду від 04.09.2013р. порушено провадження у справі за заявою боржника ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" про визнання банкрутом в порядку ст. 95 Закону (№2343-ХІІ).
Постановою господарським судом Одеської області 18.09.2013р. ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" визнано банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура та призначено ліквідатором банкрута гр. Пономарьова А. В., який виконував функції ліквідатора у досудовій процедурі ліквідації, якого зобов'язано провести ліквідаційні заходи, передбачені ст.ст.37-45, 95 Закону (№2343-ХІІ), та надати суду письмовий звіт та ліквідаційний баланс на затвердження.
28.09.2013р. у газеті „Урядовий кур'єр" №177, на виконання п.5 резолютивної частини постанови про визнання банкрутом від 18.09.2013р., опубліковано відповідне оголошення.
Ухвалою господарського суду від 27.11.2013р. затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ „Астрей Плюс ЛТД", припинено юридичну особу та припинено провадження у справі №916/2112/13.
Частиною першою ст. 35 Законом "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той самий день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування щодо відомостей про його внесення.
Відповідно до п. 11.2 наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. N 1588 "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів" у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків; відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи.
На підставі п.11.3 зазначеного наказу перевірка призначається та розпочинається протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу.
ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів м. Києва не зверталась з грошовими претензіями до ліквідаційної комісії ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" в період самоліквідації відповідно до ст. 111 ЦК України та не зверталась до господарського суду із заявою про кредиторські вимоги до ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" відповідно до ст. 95 ГПК України.
ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів м. Києва не надала доказів про наявність у ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" будь-якої податкової заборгованості.
Викладене свідчить про те, що ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів м. Києва була належним чином повідомлена про банкрутство боржника, проте не скористалась правом на звернення до нього з грошовими вимогами та, відповідно, не набула статусу учасника провадження у справі.
Отже, чинним законодавством не обмежуються повноваження податкових органів на проведення перевірок своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) суб'єктів господарювання, які перебувають у процедурах банкрутства.
Відповідно до приписів ст. 112 ГПК України, господарський суд може переглянути прийняте ним судове рішення, яке набрало законної сили, за нововиявленими обставинами.
Підставами для перегляду судових рішень господарського суду за нововиявленими обставинами є: 1) істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи; 2) встановлені вироком суду, що набрав законної сили, завідомо неправильний висновок експерта, завідомо неправильний переклад, фальшивість документів або речових доказів, що потягли за собою ухвалення незаконного або необґрунтованого рішення; 3) встановлення вироком суду, що набрав законної сили, вини судді у вчиненні злочину, внаслідок якого було ухвалено незаконне або необґрунтоване рішення; 4) скасування судового рішення, яке стало підставою для ухвалення рішення чи постановлення ухвали, що підлягають перегляду; 5) встановлена Конституційним Судом України неконституційність закону, іншого правового акта чи їх окремого положення, застосованого судом при вирішенні справи, якщо рішення суду ще не виконане.
Відповідно до приписів Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011р. № 17 „Про деякі питання практики перегляду рішень, ухвал, постанов за нововиявленими обставинами", статтею 112 ГПК України визначено вичерпний перелік підстав для перегляду судових рішень за нововиявленими обставинами. Перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами є окремою процесуальною формою судового процесу, яка визначається юридичною природою цих обставин.
До нововиявлених обставин відносяться матеріально-правові факти, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші факти, які мають значення для правильного вирішення спору або розгляду справи про банкрутство. Необхідними ознаками існування нововиявлених обставин є одночасна наявність таких трьох умов: по-перше, їх існування на час розгляду справи, по-друге, те, що ці обставини не могли бути відомі заявникові на час розгляду справи, по-третє, істотність даних обставин для розгляду справи (тобто коли врахування їх судом мало б наслідком прийняття іншого судового рішення, ніж те, яке було прийняте).
Нововиявлені обставини за своєю юридичною суттю є фактичними даними, що в установленому порядку спростовують факти, які було покладено в основу судового рішення. Ці обставини мають бути належним чином засвідчені, тобто підтверджені належними і допустимими доказами.
Не може вважатися нововиявленою обставина, яка ґрунтується на переоцінці тих доказів, які вже оцінювалися господарським судом у процесі розгляду справи.
Поняття нововиявленої обставини (як факту) і нового доказу (як підтвердження факту); так, не можуть вважатися такими обставинами подані учасником судового процесу листи, накладні, розрахунки, акти тощо, які за своєю правовою природою є саме новими доказами.
Виникнення нових або зміна обставин після вирішення спору або розгляду справи про банкрутство не можуть бути підставою для зміни або скасування судового рішення за правилами розділу ХІІІ ГПК України.
На підставі вищевикладеного, господарський суд встановив, що обставини, на які посилається у заяві ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів м. Києва неможливо вважати як нововиявлені обставини в розумінні ст.112 ГПК України, а тому господарський суд відмовляє у задоволенні заяви ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів м. Києва.
Керуючись ст.ст. 53,86, 112 - 114 Господарського процесуального кодексу України, статтею 86 Господарського процесуального кодексу України, ст.ст. 37-45, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд, -
У Х В А Л И В:
1. Відновити ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів м. Києва строк на подання заяви про перегляд про перегляд за нововиявленими обставинами Постанови господарського суду Одеської області від 18.09.2013р. і ухвали господарського суду Одеської області від 27.11.2013р.
2. Відмовити ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів м. Києва у задоволені заяви про перегляд за нововиявленими обставинами Постанови господарського суду Одеської області від 18.09.2013р. про визнання ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" банкрутом.
3. Відмовити ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів м. Києва у задоволені заяви про перегляд за нововиявленими обставинами ухвали господарського суду Одеської області від 27.11.2013р. про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" та припиненню провадження у справі №916/2112/13.
4. Постанову господарського суду Одеської області від 18.09.2013р. по справі № 916/2112/13 про визнання ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" банкрутом залишити без змін.
5. Ухвалу господарського суду Одеської області від 27.11.2013р. про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ „Астрей Плюс ЛТД" та припиненню провадження у справі №916/2112/13 залишити без змін.
6. Копію ухвали надіслати: заявнику, кредитору, ліквідатору.
Суддя Г.М. Зеленов
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2015 |
Оприлюднено | 20.01.2015 |
Номер документу | 42330452 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Зеленов Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні