Ухвала
від 14.01.2015 по справі 922/1088/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"14" січня 2015 р. Справа № 922/1088/14

вх. № 1088/14

Суддя господарського суду: Денисюк Т.С.

при секретарі судового засідання: Сіліна М.Г.

розглянувши cкаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Центр незалежного аудиту" на дії державного виконавця Московського відділу державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції по справі

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Центр незалежного аудиту", м. Харків

до Публічного акціонерного товариства "Автрамат", м. Харків

про стягнення коштів в розмірі 96800,00 грн.

За участю:

Представник стягувача - Попенко Є.Л. довіреність б/н від 13.01.15р.;

Представник боржника - Василинич О.А. довіреність №821/01 від 10.11.14р.;

Представник ВДВС - Габрієлова Н.Ю. довіреність б/н від 13.01.15р.;

ВСТАНОВИВ:

Рішенням господарського суду Харківської області від "19" травня 2014 року по справі №922/1088/14 позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Центр незалежного аудиту" було задоволено повністю. Стягнуто з Публічного акціонерного товариства "Автрамат" на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Центр незалежного аудиту" 96800,00 грн. заборгованості та 1936,00 грн. судового збору. Виконання рішення суду відстрочено до 19 серпня 2014 року.

"06" червня 2014 року на виконання рішення господарського суду Харківської області від 19.05.2014 року по справі №922/1088/14 було видано відповідний наказ.

"18" грудня 2014 року до канцелярії господарського суду Харківської області від Товариства з обмеженою відповідальністю "Центр незалежного аудиту" надійшла скарга (вх. №308) в порядку ст.121-2 Господарського процесуального кодексу України, в якій скаржник просив суд визнати незаконними дії Московського відділу державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції щодо винесення постанови від 21.11.2014 року про закінчення виконавчого провадження та скасувати постанову Московського відділу державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції від 21.11.2014 року про закінчення виконавчого провадження з примусового виконання наказу господарського суду Харківської області по справі №922/1088/14 виданого 06.06.2014 року.

Ухвалою господарського суду від 22.12.2014 року cкаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Центр незалежного аудиту" було прийнято та призначено до розгляду на 14 січня 2014 року.

Представник стягувача (позивача) в призначеному судовому засіданні надану скаргу підтримував, мотивуючи її тим, що оскаржувана постанова винесена з порушенням законодавства, оскільки відповідач не ліквідований, а тому немає підстав для винесення постанови про закінчення виконавчого провадження.

Представник боржника в судовому засіданні та в запереченнях на скаргу, наданих через канцелярію суду 14.01.2015 року (вх.№994) проти задоволення скарги заперечував, просив в її задоволенні відмовити. В обґрунтування наданих заперечень зазначає, що починаючи з 12.11.2014р. ПАТ "Автрамат" знаходиться в стані припинення за рішенням засновників та призначено голову ліквідаційної комісії юридичної особи Господарьова Ю.І. Інформація про зазначене рішення відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних-осіб підприємців" була внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Оригінал виконавчого документу був надісланий ВДВС голові ліквідаційної комісії в порядку ст.67 Закону України "Про виконавче провадження". Положення статей 49 та 67 Закону України "Про виконавче провадження" є прямою нормою дії стосовно завершення виконавчого провадження та передачі виконавчого документа ліквідаційній комісії при проведенні ліквідації, отже дії державної виконавчої служби є правомірними.

Державний виконавець Московського відділу державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції в судовому засіданні та в запереченнях, наданих через канцелярію суду 14.01.2015 року (вх.№1030), зазначав, що в задоволенні скарги повинно бути відмовлено, оскільки стосовно відповідача (боржника) прийнято рішення про його ліквідацію. За визначенням, ліквідація - це процедура, результатом якої є припинення діяльності юридичної особи. Згідно з ч.2 та ч. 3 ст. 67 закону України у разі ліквідації боржника - юридичної особи виконавчий документ надсилається ліквідаційній комісії (ліквідатору) для вирішення питання про подальший порядок виконання рішення у встановленому законом порядку, а виконавче провадження підлягає закінченню. Виконавче провадження у даному випадку підлягає закінченню з підстав визначених п.3. ч.1. ст. 49 закону України "Про виконавче провадження".

Суд, розглянувши надані учасниками судового процесу документи і матеріали, всебічно та повно з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються вимоги викладені у скарзі, об'єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду скарги, встановив наступне.

26 серпня 2014 року Московським відділом державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції ВДВС було відкрито виконавче провадження ВП № 44524274 з виконання наказу Господарського суду Харківської області по справі № 922/1088/14 від 06.06.2014 року.

На виконанні Московського відділу державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції стосовно відповідача (боржника) знаходилось зведене виконавче провадження ВП № 43960069.

01 вересня 2014 року Московським відділом державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції ВДВС на підставі ст.33 Закону України "Про виконавче провадження" винесено постанову, якою виконавче провадження №44524274 було приєднане до зведеного виконавчого провадження №43960069.

21 листопада 2014 року постановою державного виконавця Московського відділу державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції Габрієлової Н.Ю. виконавче провадження ВП №44524274 було виведенено зі зведеного виконавчого провадження ВП № 43960069. Дана постанова має посилання на наявність відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про знаходження боржника з 12.11.2014 року в стані припинення за рішенням засновників та призначено ліквідатора юридичної особи Господарьова Ю.І. При цьому постанова винесена на підставі ст.33 Закону України "Про виконавче провадження".

Крім того, 21 листопада 2014 року керуючись п.3. ч.1 ст.49, ч.2, ч.3 ст.67 та ст.50 Закону України "Про виконавче провадження" державним виконавцем Московського відділу державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції Габрієловою Н.Ю. було винесено постанову про закінчення виконавчого провадження ВП № 44524274.

Зазначена постанова про закінчення виконавчого провадження була отримана представником стягувача (скаржника) 16.12.2014 року.

Скаржник - Товариство з обмеженою відповідальністю "Центр незалежного аудиту" вважає, що дії державного виконавця Московського відділу державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції Габрієлової Н.Ю., щодо винесення постанови про закриття виконавчого провадження є протиправними, у зв'язку з чим зазначена постанова підлягає скасуванню.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 115 Господарського процесуального кодексу України, рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються у порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".

Відповідно до ст.1 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (далі - рішення).

Державний виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії (ч.1 ст. 11 названого Закону); зобов'язаний використовувати надані йому права відповідно до закону і не допускати у своїй діяльності порушення прав та законних інтересів фізичних і юридичних осіб (ч.1 ст. 6 Закону).

Також, державний виконавець зобов'язаний провести виконавчі дії з виконання рішення протягом шести місяців з дня винесення постанови про відкриття виконавчого провадження (ч.2 ст. 30 Закону України "Про виконавче провадження").

Підстави закінчення виконавчого провадження визначені статтею 49 Закону України "Про виконавче провадження".

Такими підставами, зокрема, є ліквідація юридичної особи - сторони виконавчого провадження, якщо виконання їх обов'язків чи вимог у виконавчому провадженні не допускає правонаступництва (п.3 ч.1 ст. 49 Закону України "Про виконавче провадження").

Відповідно до Протоколу №29 позачергових загальних зборів акціонерів Публічного акціонерного товариства "Автрамат" від 06.11.2014 року засновниками ПАТ "Автрамат" було прийнято рішення про припинення діяльності товариства (код ЄДРПОУ 00236027) шляхом його ліквідації в установленому законом порядку та призначено голову ліквідаційної комісії Господарьова Ю.І. На підставі зазначеного рішення 12.11.2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесений запис про перебування Публічного акціонерного товариства "Автрамат" в стані припинення підприємницької діяльності.

Згідно ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті передання всього майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Відповідно до п.1 ч. 1 ст. 110 ЦК України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Приписами статті 89 Господарського Кодексу України визначено, що управління діяльністю господарського товариства здійснюють його органи та посадові особи, склад і порядок обрання (призначення) яких визначається залежно від виду товариства, а у визначених законом випадках - учасники товариства. Статтею 94 Господарського Кодексу України визначено, що припинення господарського товариства відбувається шляхом його ліквідації або реорганізації відповідно до статті 59 цього Кодексу. Ліквідація господарського товариства провадиться ліквідаційною комісією, призначеною його вищим органом, а у разі припинення товариства за рішенням суду - ліквідаційною комісією, сформованою відповідно до рішення суду. З дня утворення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження по управлінню справами господарського товариства. Ліквідаційна комісія у триденний строк з моменту її утворення публікує інформацію про ліквідацію господарського товариства і здійснює інші дії відповідно до вимог статей 58-61 цього Кодексу та інших законів.

Частиною 5 статті 94 Господарського Кодексу України визначено, що ліквідація господарського товариства вважається завершеною, а товариство таким, що припинилося, з дня внесення запису про його ліквідацію до державного реєстру.

Таким чином з урахуванням викладених норм законодавства суд дійшов висновку, що передача виконавчого документу ліквідаційній комісії з моменту прийняття рішення про відкриття ліквідаційної процедури забезпечує дотримання прав та інтересів кредиторів - стягувачів по виконавчому провадженню та відповідає меті проведення ліквідаційної процедури та створенню реєстру кредиторів.

Відповідно до ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців" юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Згідно з вимогами п.3 ч.1 ст.49 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження підлягає закінченню у разі смерті або оголошення померлим стягувача чи боржника, визнання безвісно відсутнім боржника або стягувача, ліквідації юридичної особи - сторони виконавчого провадження, якщо виконання їх обов'язків чи вимог у виконавчому провадженні не допускає правонаступництва.

У разі ліквідації боржника - юридичної особи виконавчий документ надсилається ліквідаційній комісії (ліквідатору) для вирішення питання про подальший порядок виконання рішення у встановленому законом порядку. У разі надходження виконавчого документа до ліквідаційної комісії (ліквідатора) арешт з майна боржника знімається за постановою державного виконавця, затвердженою начальником відділу, якому він безпосередньо підпорядкований. У разі якщо виконавчий документ надіслано ліквідаційній комісії (ліквідатору), виконавче провадження підлягає закінченню в порядку, встановленому цим Законом (ч.ч.2,3 ст. 67 Закону України "Про виконавче провадження").

21 листопада 2014 року державним виконавцем винесено постанову про закінчення виконавчого провадження в порядку п.3 ч.1 ст. 49 Закону України "Про виконавче провадження", яка була направлена сторонам провадження. Також, разом з постановою про закінчення виконавчого провадження на адресу ліквідатора направлено виконавчий документ (наказ суду) для його подальшого виконання. У судовому засіданні представник відповідача (боржника) підтвердив отримання виконавчого документу від відділу державної виконавчої служби.

Згідно з положеннями ч.1 ст. 3 Закону України "Про виконавче провадження", у випадках, передбачених законом, рішення судів та інших органів щодо стягнення коштів виконуються також іншими органами, установами, організаціями, посадовими особами та громадянами. У випадку ліквідації підприємства за ініціативою власника, подальше виконання рішення суду здійснюється шляхом зарахування вимог стягувача до реєстру кредиторів та визначення черговості задоволення заявлених вимог.

З огляду на вищевикладене та з урахуванням матеріалів справи, зважаючи на наявність в ЄДРПОУ відомостей про припинення діяльності ПАТ "Автрамат" шляхом його ліквідації та призначення ліквідатором Господарьова Ю.І., господарський суд вважає дії державного виконавця відділу ДВС при винесенні постанови від 21.11.2014 року про закінчення виконавчого провадження ВП№44524274 відносно ПАТ "Автрамат" з примусового виконання з виконання наказу господарського суду по справі №922/1088/14 від 06.06.2014 року вчиненими в межах вимог п.3 ч.1 ст. 49 та ч.2 ст. 67 Закону України "Про виконавче провадження" та в межах наданих йому повноважень, та, відповідно, не вбачає підстав для скасування постанови про закінчення виконавчого провадження.

Керуючись ст.ст. 86, 121 2 ГПК України,

УХВАЛИВ:

В задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Центр незалежного аудиту" на дії державного виконавця Московського відділу державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції - відмовити.

Суддя Денисюк Т.С.

Справа №922/1088/14

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення14.01.2015
Оприлюднено19.01.2015
Номер документу42330740
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/1088/14

Ухвала від 30.04.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Денисюк Т.С.

Ухвала від 08.04.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Денисюк Т.С.

Ухвала від 14.01.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Денисюк Т.С.

Ухвала від 22.12.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Денисюк Т.С.

Рішення від 19.05.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Денисюк Т.С.

Ухвала від 25.03.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Денисюк Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні