Ухвала
від 01.12.2014 по справі 2а-8973/10/1270
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 грудня 2014 року м. Київ К/9991/15653/11

Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:

головуючого Ланченко Л.В.

суддів Пилипчук Н.Г.

Цвіркуна Ю.І.

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу

Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області

на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 24.12.2010 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 24.02.2011

у справі №2а-8973/10/1270

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Лювер-Антрацит»

до Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області

про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 24.12.2010, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 24.02.2011, позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано рішення Антрацитівської об?єднаної державної податкової інспекції №0000272340 від 04.10.2010 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 151379,55 грн.

У справі відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою відповідача, у якій ставиться питання про скасування рішення суду першої та апеляційної інстанції та прийняття нового рішення про відмову в позові в повному обсязі, з підстав порушенням норм матеріального та процесуального права.

Перевіривши під час попереднього судового засідання повноту встановлення обставин справи та правильність їх юридичної оцінки в судових рішеннях, в межах доводів касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з такого.

Податковим органом здійснено перевірку АЗС, що розташована за адресою: м.Антрацит, вул.Ростовська, 15-г, що належить позивачу, щодо дотримання суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, за результатами якої складено акт №0110/12/02/23/33502978 від 21.09.2010, яким встановлено порушення п.2.6 р.2 Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління Нацбанку України №637 від 15.12.2004, зареєстрованого в Мінюсті України 13.01.2005 за №40/10320, що виникло в результаті того, що позивач не забезпечив оприбуткування готівкових коштів в повному обсязі в книзі обліку розрахункових операцій в день їх фактичного надходження, а саме, встановлено, що готівкові кошти, отримані від продажу ПММ 20.09.2010 у сумі 30275,91 грн. оприбутковані в КОРО 21.09.2010 на підставі фіскального чека №1993, який роздруковано 21.09.2010 о 07.59 год. на загальну суму 35741,65 грн.

На підставі акта перевірки відповідачем прийнято рішення по застосування штрафних (фінансових) санкцій №0000272340 від 04.10.2010 у сумі 151379,55 грн.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що розпорядженням виконавчого комітету Антрацитівської міської ради Луганської області від 30.08.2005 №248/2 «Про надання дозволу на розміщення об'єкту торгівлі», затверджено режим роботи АЗС-ТНК - цілодобово. Наказом ТОВ «Лювер-Антрацит» №10/1-П від 18.02.2006 «Про встановлення режиму роботи операторів АЗС, перерви для перезміни та роздрукування Z-звіту по касі» встановлено робочий час операторів АЗС-ТНК з 08.00 год. до 08.00 год., затверджено перерву для перезміни операторів, проведення інвентаризації виручки, палива та роздрукування Z-звіту на касовому апараті з 08.00 год. до 08.30 год.

Згідно з абзацом третім пункту 2.6 Положення у разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням розрахункової книги оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у КОРО на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних розрахункової книги).

Відповідно до статті 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин), пункту 1.2 Положення КОРО - прошнурована і належним чином зареєстрована в органах державної податкової служби України книга, що містить щоденні звіти, які складаються на підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових коштів, товарів (послуг).

Пунктом 1 Указу Президента України від 12.06.1995 №436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» установлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються НБУ, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу, зокрема за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 № 199 затверджено Вимоги щодо реалізації фіскальних функцій РРО для різних сфер застосування, у пункті 2 яких наведено визначення поняття зміни - період роботи реєстратора від реєстрації першої розрахункової операції після виконання Z-звіту до виконання наступного Z-звіту.

Водночас пунктом 7 цих Вимог передбачено, що всі режими роботи реєстратора (крім тих, що забезпечують усунення причин блокування) повинні блокуватися, зокрема, у разі перевищення максимальної тривалості зміни. При цьому максимальна тривалість зміни не повинна перевищувати 24 годин.

Отже, тривалість зміни РРО - це період часу від реєстрації першої за день розрахункової операції до виконання Z-звіту, який обмежується 24 годинами.

Таким чином, якщо на підприємстві встановлено цілодобовий режим роботи або режим, при якому зміна закінчується наступного дня, то фіскальний звітний чек роздруковується кожного дня після закінчення робочої зміни, але не пізніше ніж через 24 години з часу реєстрації першої розрахункової операції, виконаної після попереднього Z-звіту.

У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО оприбуткуванням готівки є сукупність таких дій: фіксація повної суми фактичних надходжень готівки у фіскальних звітних чеках РРО та відображення на їх підставі готівки у КОРО. Невиконання будь-якої з цих дій є порушенням порядку оприбуткування готівки, за яке встановлена відповідальність (абзац третій пункту 1 Указу № 436/95).

З огляду на те, що фіскалізація підсумкових даних була проведена позивачем в межах 24 годин, наявність на момент перевірки фіскального Z-звіту №1993 від 21.09.2010, вклеєного на відповідній сторінці КОРО №1202001009/3323 від 25.08.2010 та вчиненого відповідно до його змісту облікового запису про обсяг виручки у сумі 35521,78 грн., що підтверджено під час перевірки, податковим органом неправомірно застосовано до позивача фінансові санкції за спірним рішенням.

Враховуючи викладене, висновки судів попередніх інстанцій про протиправність оспорюваного рішення засновані на правильному застосуванні норм матеріального права.

Доводи касаційної скарги правильності висновків судів попередніх інстанцій не спростовують та не можуть бути підставою для їх скасування з наведених мотивів.

Керуючись ст. ст. 220-1, 223, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області відхилити, а постанову Луганського окружного адміністративного суду від 24.12.2010 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 24.02.2011 залишити без змін.

Ухвала вступає в законну силу з моменту проголошення. Заява про перегляд судового рішення в адміністративній справі Верховним Судом України може бути подана з підстав, в порядку та у строки встановлені ст.ст.236-238 КАС України.

Головуючий Л.В.Ланченко

Судді Н.Г.Пилипчук

Ю.І.Цвіркун

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення01.12.2014
Оприлюднено19.01.2015
Номер документу42338138
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8973/10/1270

Ухвала від 24.11.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 07.02.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 07.02.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 01.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 02.03.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І.А.

Постанова від 24.12.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні