Постанова
від 01.02.2007 по справі а21/270-06
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

А21/270-06

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.02.2007                                                                                   Справа № А21/270-06  

  Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів: головуючого: Пруднікова В.В. (доповідача)

суддів  Герасименко І..М., Ясир Л.О.

Секретар судового засідання Кадникова О. В.

Представники сторін:

від позивача: Ахметова Олена Олександрівна, довіреність №03-06/0020  від 10.01.07,  провідний спеціаліст;

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином.

розглянувши у відкритому судовому засіданні  апеляційну скаргу   Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м.Дніпропетровськ

на постанову господарського суду Дніпропетровської області  від  21.11.06 у справі №А21/270-06

за позовом Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Дніпропетровськ

    

до  товариства з обмеженою відповідальністю "Катарина зброч", м.Кривий Ріг

 

         про стягнення 1536 грн.37 коп.

          У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину постанови.

В С Т А Н О В И В :

 Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 21.11.06 року у справі № А21/270-06  ( суддя Алмазова І.В. ) Дніпропетровському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів м. Дніпропетровськ  відмовлено  у позові про стягнення  з товариства з обмеженою відповідальністю "Катарина зброч", м.Кривий Ріг 1536 грн. 37 коп.  штрафу за не створення робочих місць для інвалідів у 2005 році.

Дніпропетровське обласне  відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось з апеляційною скаргою, просить  зазначену вище постанову скасувати як прийняту з порушенням норм матеріального права. Зокрема заявник у апеляційній скарзі посилається на те, що відповідачем не надано доказів створення робочих місць для інвалідів в 2005 році відповідно до встановлених нормативів, не  надано також доказів повідомлення відповідних органів про наявність вільних робочих місць для інвалідів. Заявник вважає, що за зазначених обставин  у суда першої інстанції були відсутні підстави для відмови у позові.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Катарина зброч", м.Кривий Ріг  відзив на апеляційну скаргу не надало, представник в судове засідання не з'явився, про час та місце судового  засідання повідомлений належним чином.

                    

            Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника заявника скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга  підлягає задоволенню виходячи з наступного.          

Статтею 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” встановлено для підприємств (об'єднань), установ і організацій нормативи робочих  місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

Згідно з ч. 1 ст. 18 цього Закону працевлаштування інвалідів здійснюється органами Міністерства праці України, Міністерства соціального захисту населення України, місцевими Радами народних депутатів, громадськими організаціями інвалідів.

У відповідності з пунктом 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2002 року № 1434, у складі Мінпраці діє Фонд соціального захисту інвалідів.

Пунктом 3 цього Положення передбачено, що одним з основних завдань Фонду є здійснення контролю за додержанням підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності і господарювання нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

Відповідно до підпункту 3 пункту 4 та підпункту 3 пункту 5  зазначеного Положення Фонду надано право здійснювати контроль за своєчасним  перерахуванням підприємствами сум штрафних санкцій за недодержання ними нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів та проводити  перевірки підприємств щодо додержання ними нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

Обов'язок по забезпеченню працевлаштування інвалідів в кількості 4-х відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік –у кількості 1 робочого місця встановлений ч.1 статті 19 Закону України ”Про основи соціальної  захищеності інвалідів в Україні” № 875-Х11 від 21.03.91р.

Згідно з ч. 1 ст. 20 Закону підприємства, де кількість працюючих інвалідів  менша, ніж встановлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Як вбачається із звіту товариства з обмеженою відповідальністю "Катарина зброч"  про  зайнятість  та  працевлаштування інвалідів за 2005 р., наданого Дніпропетровському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів м. Дніпропетровськ, середньооблікова чисельність штатних працівників  у 2005 р. становила 11 осіб, з них інвалідів - 0 осіб. У звіті зазначено, що чисельність інвалідів які повинні працювати на підприємстві згідно з вимогами діючого законодавства складає -   1 особа. Фонд оплати праці штатних працівників складає –33800тис. грн., відповідно середньорічна  заробітна плата штатного працівника –3073 грн. 00 коп. Позивачем нараховано 1536 грн.37 коп. штрафних санкцій за не створення робочих місць.

Згідно з п.4 ст.20 Закону України ”Про зайнятість населення” підприємства, установи і організації незалежно від форми  власності щомісяця подають центрам зайнятості адміністративні дані у повному обсязі про наявність  вільних робочих місць у тому числі щодо працевлаштування інвалідів.

Як вбачається із матеріалів справи відповідачем зазначені вимоги закону не виконано. Звіти форми 3ПН про наявність вільних робочих місць у тому числі щодо працевлаштування інвалідів до центру зайнятості не надсилались. Зазначена обставина  підтверджується у тому числі листом Криворізького міського  центру зайнятості № 478 від 18.05.06р.. Не надано відповідачем  також доказів повідомлення про наявність вільних робочих місць для інвалідів і інших органів перелічених у п.18 Закону України ”Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” Таким чином слід  визнати ,що причиною не направлення на підприємство  відповідача інвалідів для  працевлаштування явилось перед усе невиконання ним належним чином вимог п.4 статті 20 Закону України ”Про зайнятість населення”, так  як відсутність інформації про наявність вільних робочих місць та вакантних посад для інвалідів  позбавила можливості відповідним органам  направити до відповідача інвалідів для працевлаштування.

Діючим законодавством на підприємство не  покладено обов'язок по пошуку інвалідів для їх працевлаштування, такий обов'язок покладено на органи працевлаштування, але при цьому, підприємство повинно проінформувати відповідні органи про  наявність  потреби в працівниках інвалідах, та забезпечити їх  працевлаштування у разі  направлення таких   працівників.

Враховуючи викладені обставини,  апеляційна скарга Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Дніпропетровськ  підлягає задоволенню, а постанова господарського суду Дніпропетровської області  від  21.11.06 у справі №А21/270-06 скасуванню.

Враховуючи зазначені обставини, керуючись  ст.ст. 195,196,198,200,205 Кодексу адміністративного судочинства   України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Дніпропетровськ  –задовольнити .

          Постанову господарського суду Дніпропетровської  області від  21.11.06р.   у справі № А21/270-06 –скасувати .

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Катарина зброч", (50064, м.Кривий Ріг, пр-т Перемоги,9-А,р\р26009301147336, Центр-Міське ПІБ,МФО 305493, код ЄДРПОУ 32693228) на користь Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів ( 49029, вул..Чкалова,11, м. Дніпропетровськ, р/р 31215230600023 в банку УДКУ в Дніпропетровській області, МФО 805012,код ЄДРПОУ 25005978)  1536 грн. 37 коп. штрафу.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Катарина зброч", (50064, м.Кривий Ріг, пр-т Перемоги,9-А,р\р26009301147336, Центр-Міське ПІБ,МФО 305493, код ЄДРПОУ 32693228) в дохід державного бюджету 5 грн. 25 коп. мита у тому числі по апеляційній скарзі.

Доручити господарському суду Дніпропетровської області видати накази.

                              

        Головуючий                                                                                                В.В.Прудніков

    Cудді                                                                                    І.М.Герасименко

                                                                                                                              Л.О.Ясир

З оригіналом згідно

Помічник судді                                                           Т.В.Виноградча

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення01.02.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу423390
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а21/270-06

Постанова від 01.02.2007

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Прудніков В.В.

Постанова від 21.11.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Алмазова І.В.

Ухвала від 17.10.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Алмазова І.В.

Ухвала від 29.09.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Алмазова І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні