cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"15" січня 2015 р.Справа № 916/584/14
За позовом: заступника Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора Одеської області в інтересах держави в особі Білгород-Дністровської міської ради Одеської області
до відповідача: Дочірнє підприємство "Весстар Україна"
за участю третьої особи , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: відділ Держземагенства у м. Білгород-Дністровському Одеської області
про внесення змін до договору оренди земельної ділянки
Суддя Цісельський О.В.
За участю представників сторін:
від прокуратури : Лянна О.І. - посвідчення № 005252 від 22.09.2012р.
від позивача : не з'явився
від відповідача: Драпайло Ю.З. - згідно довіреності від 14.05.2014р.
від третьої особи: не з'явився.
СУТЬ СПОРУ: Заступник Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора Одеської області в інтересах держави в особі Білгород-Дністровської міської ради Одеської області, за участю третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Відділу Держземагенства у м. Білгород-Дністровському Одеської області, звернувся до господарського суду Одеської області із позовом до Дочірнього підприємства (далі - ДП) "Весстар Україна" про внесення змін до Договору оренди землі від 20.10.2009р., укладеного між Білгород - Дністровською міською радою та ДП "Весстар Україна" на земельну ділянку площею 6,2233 га, яка розташована за адресою: м. Білгород-Дністровський, вул. Шабська, 77, для розміщення виробничо-торгівельного комплексу строком на 49 років, зареєстрованого у Білгород-Дністровському районному відділі державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" (надалі - ДП "ЦДЗК"), про що у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис за №04.09.515.00035 від 13.11.2009р. а саме: викласти п. 5 у наступній редакції: "Нормативно-грошова оцінка земельної ділянки складає: 10 197 499 грн. 38 коп." та викласти п. 9 у наступній редакції: "Орендна плата вноситься орендарем щомісяця у сумі 42 489 грн. 58 коп.
Рішенням господарського суду від 12.06.2014р. позов Заступника Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора Одеської області. Зазначене рішення було залишено в силі Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 29.07.2014р.
Постановою ВГСУ від 04.11.2014р. постанова Одеського апеляційного господарського суду від 29.07.2014р. та рішення господарського суду Одеської області від 12.06.2014р. були скасовані, а справу було передано на новий розгляд.
Прокурор заявлений позов підтримує, просить суд його задовольнити.
Позивач та третя особа про час та місце проведення судових засідань повідомлялися своєчасно, за їх юридичною адресою, про що свідчать рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень, які наявні в матеріалах справи, проте в судові засідання їх представники не з'явились, про поважність своєї неявки суд не повідомили. Як вбачається із письмових пояснень, позов прокурора підтримують, просять суд його задовольнити.
Відповідач проти позову заперечує з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву та наданих суду письмових поясненнях.
В процесі розгляду справи учасниками судового процесу були надані суду додаткові докази, які оглянути судом та залучені до матеріалів справи.
Відповідно до ст.85 Господарського процесуального кодексу України в судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Дослідивши в відкритому судовому засіданні матеріали справи, надані сторонами докази, заслухавши пояснення учасників процесу, суд встановив:
20 жовтня 2009р. між Білгород-Дністровською міською радою (Орендодавець) та ДП "Весстар Україна" (Орендар) був укладений Договір оренди земельної ділянки, згідно якого Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування, на підставі пункту 1.1. рішення Білгород-Дністровської міської ради від 25.06.2009р. за № 749-V "Про затвердження проектів відведення, матеріалів, інвентаризації земельних ділянок та надання фізичним та юридичним особам, суб'єктам підприємницької діяльності в оренду земельних ділянок на території м. Білгорода-Дністровського" , в оренду терміном на сорок дев'ять років земельну ділянку під розміщення виробничо-торгівельного комплексу за адресою: м. Білгород-Дністровський, вул.. Шабська, 77, кадастровий номер земельної ділянки 5110300000:01:010:0008. Договір зареєстрований у Білгород-Дністровському районному відділі ДП "ЦДЗК", про що у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис за №04.09.515.00035 від 13.11.2009р.
Відповідно до п. 5 Договору нормативно грошова оцінка земельної ділянки становить 5 690 290 грн. 50 коп.
Згідно п. 9 Договору орендна плата вноситься Орендарем щомісяця у сумі 14 225 грн. 73 коп., на розрахунковий рахунок № 33218812700011, одержувач - Відділ Державного казначейства в Білгород-Дністровському районі, код: 23215016, банк: УДК в Одеській області м. Одеса, МФО: 828011, код платежу - 13050200.
Відповідно до п. 10 Договору обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції.
Згідно п. 11 Договору орендна плата вноситься щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця.
Відповідно до п. 12 Договору розмір орендної плати щорічно переглядається Орендодавцем; розмір орендної плати переглядається також у випадках: - зміни умов господарювання, передбачених договором; - зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів у тому числі внаслідок інфляції; - погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; - в інших випадках, передбачених законодавством України.
Рішенням Білгород-Дністровської міської ради від 17.04.2008р. №473-V "Про визначення та встановлення орендної плати за землю в місті Білгород-Дністровському" вирішено додаток №1 "Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (КФ)" до рішення Білгород-Дністровської міської ради від 11.06.2004р. №669-ХХІУ "Про внесення змін до рішення міської ради від 11.07.2003 року №427-ХХІV "Про встановлення орендної плати за землю в місті Білгород-Дністровському" викласти в новій редакції. При цьому, для категорії земель за функцією використання - обслуговування торгівельного майданчика визначено коефіцієнт "5".
Рішенням Білгород-Дністровської міської ради від 31.05.2013р. №565-VI "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Білгород-Дністровського" введено в дію нормативно грошову оцінку земель міста Білгород-Дністровського Одеської області з 01.01.2014р. Означене рішення набрало законної сили 20.11.2014р. шляхом його оприлюднення в газеті "Советское приднестровье" № 74
Рішенням Білгород-Дністровської міської ради від 27.12.2013р. №731-VІ "Про внесення змін до рішення Білгород-Дністровської міської ради від 17.04.2008р. №473-V "Про визначення та встановлення орендної плати за землю в місті Білгород-Дністровському" вирішено внести зміни в додаток до рішення Білгород-Дністровської міської ради від 17.04.2008р. №473- V доповнивши перелік категорій земель за функціональним використанням пунктом 15 "інші" (які не входять до жодної зазначеної категорії) з застосуванням значення коефіцієнту подібної категорії та доповнити перелік категорій земель за функціональним використанням пунктом 16 "Змішаного використання", з застосуванням середньозваженого значення коефіцієнту. Згідно п. 2 рішення набирає чинності з 01.01.2014р.
Заступник Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора зазначає, що на замовлення позивача Держземагенством у м. Білгород-Дністровському Одеської області було виготовлено Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 24.01.2014р. №01-09/223, відповідно до якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 62 233 м 2 , що розташована за адресою: Одеська обл., м. Білгород-Дністровський, вул. Шабська, 77, землекористувачем якої є ДП "Весстар Україна", становить 10 197 499 грн. 38 коп.
На підставі вищезазначеного Витягу за № 01-09/223 від 24.01.2014р., позивачем було розраховано новий розмір орендної плати за користування ДП "Весстар Україна" орендованою земельною ділянкою із урахуванням коефіцієнтів, визначених рішеннями Білгород-Дністровської міської ради №473-V від 17.04.2008р. та №731-VІ від 27.12.2013р. , який за розрахунком позивача склав 509 874,97 грн. на рік.
При цьому, позивачем при розрахунку орендної плати на підставі приписів рішення Білгород-Дністровської міської ради №731-VІ від 27.12.2013р. був застосований коефіцієнт 5%, як середньозважений між ставкою орендної плати встановленої для категорії земель за функціональним використанням, зазначеним у п.3 додатку 1 до рішення Білгород-Дністровської міської ради №731-VІ від 27.12.2013р., що складає - 7% та між ставкою орендної плати, встановленої для категорії земель за функціональним використанням, зазначеним у п.13 додатку до зазначеного рішення, що складає - 7% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки на рік.
Заступник Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора зазначає, що згідно ст.15 Закону України "Про оренду землі" орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату є однією із істотних умов договору оренди землі.
Згідно ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України.
За приписами ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем, але річна сума платежу не може бути меншою трикратного розміру земельного податку, не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
За таких обставин, заступник Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора вважає, що внесення змін щодо розміру орендної плати у договір оренди земельної ділянки у зв'язку із затвердженням нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідає, як вимогам чинного законодавства, так і умовам Договору оренди земельної ділянки, укладеного між позивачем та відповідачем 20.10.2009р.
Крім того, заступник Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора зазначає, що відповідно до п. 2.19. постанови Пленуму Вищого господарського суду України №6 від 17.05.2011р. "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" (із змінами та доповненнями) у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку .
Згідно зі ст. 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Як вбачається із письмових пояснень позивача, ДП "Весстар Україна" відповідно до умов Договору оренди земельної ділянки від 20.10.2009р. використовує орендовану земельну ділянку під розміщення виробничо-торгівельного комплексу .
На теперішній час змін до зазначеного Договору щодо мети використання земельної ділянки не вносилося. Виходячи з цього , на думку позивача, при розрахунку розміру орендної плати у даному випадку має бути застосований коефіцієнт 5% як середньозважений коефіцієнт розрахований позивачем виходячи з того, що рішенням Білгород-Дністровської міської ради встановлено: для об'єкту торгівлі -7%, для виробничих об'єктів 3%, а тому за розрахунком позивача середньозважений коефіцієнт складає - 7+3=10 /2 =5%.
Відповідач проти позову заперечує, посилаючись на те, що 06.02.2014р. між Білгород-Дністровською міською радою та ДП "Весстар Україна" була укладена Додаткова угода до Договору оренди земельної ділянки № 0409515000035 від 13.11.2009р., відповідно до якої розмір орендної плати за земельну ділянку площею 6,2233 га, за адресою: вул.. Шабська, 77, під розміщення виробничо-торгівельного комплексу з урахуванням того, що нормативно-грошова оцінка земельної ділянки складає: 10 197 499 грн. 38 коп. дорівнює: за період з 01.01.2014р. по 31.12.2014р. орендна плата в місяць - 25 493 грн. 75 коп., в рік - 305 924 грн. 98 коп. (використаний коефіцієнт - 3%).
Крім того, відповідач зазначає, що земельна ділянка використовується для розміщення та обслуговування виробничо-складського комплексу, а не для торгівельної діяльності, посилаючись на Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 31.01.2014р., відповідно до якого основними видами діяльності ДП "Весстар Україна" є:
23.64 "Виробництво сухих будівельних сумішей";
77.39 "Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів, н. в. і. у.";
49.41 "Вантажний автомобільний транспорт";
52.24 "Транспортне оброблення вантажів";
68.20 "Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна";
33.12 "Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення". Тобто, як зазначає відповідач у Витягу з ЄДРПОУ позначення на торговельну діяльність відсутнє.
Відповідно до ст. 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.
Відповідно до ч. 2 ст. 651 Цивільного кодексу України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.
Незгода відповідача внести зміни до договору оренди земельної ділянки на умовах, визначених позивачем, на думку прокурора порушує права та охоронювані законом інтереси Білгород-Дністровської міської ради як власника землі, що й зумовило звернення прокурора до господарського суду з відповідним позовом.
Проаналізувавши матеріали справи, вислухавши доводи та заперечення учасників судового процесу, проаналізувавши законодавство, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов наступних висновків:
Земельні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Згідно із ст.ст.13, 41 Конституції України передбачено, що від імені українського народу права власника, зокрема, на землю здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України.
Відповідно до ст.ст.142, 143 Основного Закону України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи самоврядування в межах їх повноважень шляхом прийняття рішень.
За змістом ст.12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин, належить розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Статтею 116 Земельного кодексу України (в редакції, яка діяла на момент прийняття рішення відповідача) визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
В силу ч.1 ст.124 вказаного Кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Згідно із ч.2 ст.126 Земельного кодексу України право оренди землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону.
Відповідно до ч.1 ст.93 Земельного кодексу України та ст.1 Закону України "Про оренду землі" право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Статтею 13 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Відповідно до ст.ст.18, 20 Закону України "Про оренду землі" (у відповідній редакції) договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації. Укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації. Державна реєстрація договорів оренди землі проводиться у порядку, встановленому законом.
Згідно з ч.2 ст.125 Земельного кодексу України (в редакції, яка була чинною на момент укладання договору оренди) право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.
Відповідно до п.п. 3, 4 Порядку державної реєстрації договорів, що затверджений Постановою №2073 від 25.12.1998р. Кабінету Міністрів України, який діяв на момент проведення державної реєстрації договору від 10.04.2009р., державна реєстрація договорів оренди проводиться виконавчим комітетом сільської, селищної та міської ради, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями за місцем розташування земельної ділянки. Забезпечення реєстрації договорів оренди покладається на відповідні державні органи земельних ресурсів: районні відділи земельних ресурсів; управління (відділи) земельних ресурсів у містах обласного і районного підпорядкування; Київське і Севастопольське міське управління земельних ресурсів. Факт державної реєстрації засвідчується у 10-денний термін гербовою печаткою та підписом голови відповідної ради, Київської, Севастопольської міської державної адміністрації або уповноваженої ними посадової особи.
Як вбачається з матеріалів справи, 20 жовтня 2009р. між Білгород-Дністровською міською радою (Орендодавець) та ДП "Весстар Україна" (Орендар) був укладений Договір оренди земельної ділянки, згідно якого Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування, на підставі пункту 1.1. рішення Білгород-Дністровської міської ради від 25.06.2009р. за № 749-V "Про затвердження проектів відведення, матеріалів, інвентаризації земельних ділянок та надання фізичним та юридичним особам, суб'єктам підприємницької діяльності в оренду земельних ділянок на території м. Білгорода-Дністровського" в оренду терміном на строк дев'ять років земельну ділянку під розміщення виробничо-торгівельного комплексу за адресою: м. Білгород-Дністровський, вул.. Шабська, 77, кадастровий номер земельної ділянки 5110300000:01:010:0008. Договір зареєстрований у Білгород-Дністровському районному відділі ДП "ЦДЗК", про що у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис за №04.09.515.00035 від 13.11.2009р.
За умовами п.4 Договору земельна ділянка передається для розміщення виробничо-торгівельного комплексу.
Відповідно до п. 5 Договору нормативно грошова оцінка земельної ділянки становить 5 690 290 грн. 50 коп.
Згідно п. 9 Договору орендна плата вноситься Орендарем щомісяця у сумі 14 225 грн. 73 коп.
Відповідно до п. 10 Договору обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції.
Згідно п. 11 Договору орендна плата вноситься щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця.
Договір оренди землі від 20.10.2009р. було зареєстровано у Білгород-Дністровському районному відділі ДП ЦДЗК, про що у Держреєстрі земель вчинено запис за № 040951500035 від 13.11.2009р.
У зв'язку із введенням в дію з 01.01.2011р. Податкового кодексу України Закон України "Про плату за землю" втратив чинність (ч.2 прикінцевих положень Податкового кодексу України).
Статтею 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір орендної плати встановлюється в договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом, та не може перевищувати: для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Відповідно до ст.274 Податкового кодексу України ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
Згідно зі ст.ст. 1, 18 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які отримали ліцензії на проведення робіт із землеустрою.
Нормативна грошова оцінка є складовою земельного податку, який встановлюється у відсотковому відношенні до неї та в розмірі якого визначена орендна плата у договорі, укладеному між сторонами, а тому у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки змінюється відповідно і розмір земельного податку.
За змістом ч.5 ст.5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру, зокрема, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності .
Виходячи зі змісту ст.15 Закону України "Про оцінку земель" підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України "Про оцінку земель" технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
31.05.2013р. Білгород-Дністровської МР було прийнято рішення № 565 -VI "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Білгород-Дністровського" відповідно до якого було вирішено, зокрема: затвердити документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Білгород-Дністровського Одеської області (п.1), ввести в дію нормативну грошову оцінку земель міста Білгород-Дністровського з 01.01.2014р.(п.2); прийняти середню (базову) вартість 1 м2 в розмірі 95,39 грн.(п.4.); забезпечити застосування нормативної грошової оцінки земель міста Білгород-Дністровського Одеської області у відповідності до діючого законодавства (п.6); доручити Виконавчому комітету Білгород-Дністровської МР довести до відома землевласників, землекористувачів та орендарів про необхідність отримання витягів з нормативної грошової оцінки земель для розрахунку розміру плати за землю шляхом опублікування на офіційному веб-сайті Білгород-Дністровської МР в зв'язку із затвердженням нової нормативної грошової оцінки земель м. Білгород-Дністровський.
На виконання встановленого ст.188 Господарського кодексу України порядку внесення змін до договору, а також приписів рішення Білгород-Дніствровської МР № 565-VI від 31.05.2013р. в газеті "Советское приднестровье" 19.10.2013р. було опубліковано повідомлення про прийняття Білгород-Дністровською МР рішення № 565 -VI від 31.05.2013р. "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Білгород-Дністровського" та введення цього рішення в дію з 01.01.2014р. та про необхідність землевласникам, землекористувачам та орендарям земельних ділянок м. Білгород-Дністровського звернутися до відділу Держкомзему у м. Білгород-Дністровському Одеської області для отримання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок для подальшого розрахунку орендної плати та укладання додаткових угод.
20.11.2014р. в газеті "Советское приднестровье" було опубліковано текст рішення Білгород-Дніствровської МР № 565-VI від 31.05.2013р., тобто на час розгляду справи в суді рішення Білгород-Дністровської МР № 565 -VI від 31.05.2013р. "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Білгород-Дністровського" набрало законної сили та є чинним.
Пунктом 12 Договору оренди земельної ділянки від 20.10.2009р. встановлено, що оренди розмір орендної плати щорічно переглядається Орендодавцем. Розмір орендної плати переглядається також у випадках: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законодавством України.
Відповідно до ст.651 Цивільного кодексу України, зміна договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до ст.30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Згідно зі ст.188 Господарського кодексу України, зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Законом України №309-VI від 03.06.2008р. "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" були внесені зміни до ч.ч.4, 5 ст.21 Закону України "Про оренду землі", відповідно до яких річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується відповідно до закону і не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю"; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю". Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки. При цьому у разі визначення орендаря на конкурентних засадах може бути встановлений більший розмір орендної плати, ніж зазначений у цій частині.
Відповідно до вимог ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень , визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Згідно з п.п. 34, 35 ч.1 ст.26 закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин; затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами , що є у власності відповідних територіальних громад.
З метою реалізації своїх повноважень як власника землі, рішенням Білгород-Дністровської міської ради від 31.05.2013р. №565-УІ "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Білгород-Дністровського" було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Білгород-Дністровського.
Статтями 5, 20 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Згідно ст. 15 Закону України "Про оренду землі" орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату є однією із істотних умов договору оренди землі.
Згідно ст.21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України.
Згідно ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Тобто договір - це домовленість, що свідчить про волевиявлення сторін та узгодження їхніх дій. Він є інститутом добровільного виконання зобов'язань для отримання результату, задля якого його укладено, і якого намагаються досягти сторони шляхом вчинення певних дій.
Зміст договору становлять умови, визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства (ст. 628 ЦК України). Отже, уклавши договір сторони за цим договором домовилися щодо його умов .
За таких обставин, між сторонами за Договором виникли правовідносини щодо користування зазначеною у Договорі земельною ділянкою, які, у першу чергу, регулюються умовами Договору, нормами земельного законодавства, а також загальними нормами матеріального права.
Відповідно до ч. 1 ст. 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, визначених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 24.01.2014р. №01-09/223 нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 62233 м 2 , що розташована за адресою: Одеська обл., м. Білгород-Дністровський, вул.. Шабська, 77, землекористувачем якої є ДП "Весстар Україна", становить 10 197 499 грн. 38 коп.
При цьому, як встановлено судом, при розрахунку нормативної грошової оцінки відділом Держкомзему у м. Білгород-Дністровському Одеської області відповідно до п. 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 N 18/15/21/11 використовувалися коефіцієнти функціонального використання для земельних ділянок змішаного використання з урахуванням значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання; на підставі технічної документації із землеустрою яка розроблялася при відведенні земельної ділянки, що знаходиться у користуванні відповідача..
На підставі нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 24.01.2014р зроблено новий розрахунок розміру орендної плати за користування ДП "Весстар Україна" орендованою земельною ділянкою, яка склала 42 489 грн. 58 коп. що місяця.
Із системного аналізу Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що знаходиться у користуванні відповідача, виготовленого Відділом Держкомзему у м. Білгород-Дністровському Одеської області та розрахунку розміру орендної плати із урахуванням коефіцієнтів, встановлених рішеннями Білгород-Дністровської міської ради для визначення розміру орендної плати із урахуванням категорії земель за функціональним використанням, суд вважає за доцільне звернути увагу на наступне.
При розрахунку нормативно грошової оцінки земельної ділянки змішаного використання Відділом Держкомзему у м. Білгород-Дністровському Одеської області було застосовано "Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів", затверджений наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 N 18/15/21/11, відповідно до якого визначено порядок встановлення, визначення та застосування коефіцієнтів функціонального використання для земельних ділянок змішаного використання, з урахуванням значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання; на підставі технічної документації із нормативної грошової оцінки земель міста Білгород-Дністровський Одеської області.
Натомість, при розрахунку орендної плати за земельну ділянку, що знаходиться у користуванні відповідача, позивачем застосовувалися середньозважений коефіцієнт, розрахований на підставі коефіцієнтів, встановлених вищенаведеними рішеннями Білгород-Дністровської міської ради Одеської області, для встановлення яких Білгород-Дністровській міській раді не потрібно користуватися "Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів", затверджений наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 N 18/15/21/11.
Тобто, на думку суду, коефіцієнти, зазначені у Порядку, повинні враховуватися та використовуватися лише при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки , яка зазначається у Витягу, а для визначення розміру орендної плати , орендодавець має право застосовувати будь-які коефіцієнти (у тому числі середньозважених), які затверджені рішенням відповідної ради.
Згідно з п.п. 34, 35 ч.1 ст.26 закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин; затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами , що є у власності відповідних територіальних громад .
Окрім того, відповідно до приписів ч. 1 ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Оскільки, рішенням Білгород-Дністровської міської ради від 17.04.2008р. №473-V (додаток № 1) було затверджено нові коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки, а рішенням Білгород-Дністровської міської ради від 27.12.2013р. №731-VІ внесено зміни до рішення Білгород-Дністровської міської ради від 17.04.2008р. №473-V, зокрема, доповнено перелік категорій земель за функціональним використанням п. 15 - інші (застосується значення коефіцієнту подібної категорії) та п.16 - землі "змішаного використання" (застосується середньозважене значення коефіцієнту).
Зазначені рішення є діючими та не скасованим, а тому, на думку суду, Позивач цілком правомірно застосував для розрахунку орендної плати коефіцієнти, визначені у рішеннях Білгород-Дністровської міської ради, а саме коефіцієнт -7%, встановлений п. 3 Додатку, відповідно до якого встановлена категорія земель за функцією використання - обслуговування магазину, кафе, бару, більярдної, приміщення для розміщення гральних автоматів (із урахуванням п.15) та коефіцієнт 3 відповідно до п. 13 - виробнича діяльність.
А тому, суд погоджується з наданим прокурором розрахунком, за яким позивачем для розрахунку орендної плати, у зв'язку із затвердженням нової нормативної грошової оцінки земель міста Білгород-Дністровський та нових коефіцієнтів для визначення розміру орендної плати із урахуванням категорії земель за функцією використання, застосовано 5%-ий коефіцієнт як середньозважений, адже, як встановлено матеріалами справи на орендованій земельній ділянці розташовано саме виробничо-торгівельний комплекс відповідача.
Доказів внесення до Договору змін щодо цільового використання земельної ділянки відповідачем до матеріалів справи не надано.
Згідно із ст. 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку.
Отже, нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість збільшення розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Таким чином, суд доходить до висновку про наявність правових підстав для внесення змін до договору оренди земельної ділянки в частині встановлення нового розміру орендної плати з урахуванням нової нормативної грошової оцінки.
Слід також зауважити, що Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2002 р. № 15-рп/2002 (справа про досудове врегулювання спорів) визначено, що положення ч. 2 ст. 124 Конституції України (254к/96-ВР) стосовно поширення юрисдикції судів на всі правовідносини, що виникають у державі, необхідно розуміти так, що право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами. Встановлення законом або договором досудового врегулювання спору за волевиявленням суб'єктів правовідносин не є обмеженням юрисдикції судів і права на судовий захист.
Обрання певного засобу правового захисту, у тому числі і досудового врегулювання спору, є правом, а не обов'язком особи, яка добровільно, виходячи з власних інтересів, його використовує.
Отже, надсилання орендарю пропозицій про внесення змін до спірного договору оренди є виключно правом, а не обов'язком орендодавця, тому недотримання вимог ч. 2 ст. 188 Господарського кодексу України щодо обов'язку надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору оренди земельної ділянки не позбавляє заінтересовану особу права звернутися до суду з позовом про зміну умов договору за наявності спору, тобто відсутності згоди на зміну умов договору (аналогічну правову позицію висловлено Верховним судом України у постанові від 20.11.2012р. у справі №28/5005/640/2012).
Щодо заперечень відповідача суд зазначає наступне.
В частині укладеної між позивачем та відповідачем угоди про перерахунок розміру орендної плати земельної ділянки від 06.02.2014р.
Посилання відповідача на укладання наведеної угоди в якості підстав для відмови у позові, не може бути прийнято судом до уваги, оскільки, в наведеній угоді сторонами застосовано коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, що дорівнює 3%, а у позові для розрахунку розміру орендної плати застосовано коефіцієнт що дорівнює 5%, а тому на думку суду, між сторонами існує спір щодо внесення змін до договору оренди землі в частині розміру орендної плати, розрахованого саме з застосуванням коефіцієнту 5%, а тому підстав для відмови у позові у зв'язку із укладенням між позивачем та відповідачем угоди про перерахунок розміру орендної плати земельної ділянки від 06.02.2014р. у суду не має.
В частині наявного в матеріалах справи (а.с. 30 т. 1) акту встановлення (відновлення) в натурі меж земельної ділянки, що надається у довгострокову оренду терміном на 49 років ДП "Весстар Україна", під розміщення виробничо-торгівельного комплексу за адресою: вул. Шабська, 77, м. Білгород-Дністровський, Одеської області від 08.07.2009, згідно з яким відповідно до українського класифікатора цільового використання землі (УКЦВЗ) визначено код цільового використання земельної ділянки 1.11.16 (землі іншої комерційної діяльності) суд зазначає, що саме ці докази й підтверджують змішане використання земельної ділянки відповідачем, що й зумовило позивача застосувати для визначення розміру орендної плати середньозважений коефіцієнт використання земельної ділянки за її функціональним призначенням у відповідності до рішень прийнятих Білгород-Дністровською міською радою.
Щодо акту встановлення в натурі меж земельної ділянки від 08.07.2009 (плану земельної ділянки), згідно з яким площа земельної ділянки для розміщення виробничого комплексу складає 5,6013 га, а площа земельної ділянки для розміщення торгового комплексу - лише 0,6220 га, суд зазначає наступне.
Оскільки законодавчо не встановлено методику визначення середньозважених коефіцієнтів, на підставі прийнятих Білгород-Дністровською міською радою рішень від 17.04.2008р. №473-V та від 27.12.2013р. №731-VІ, то на думку суду, позивач, з урахуванням цільового використання земельної ділянки, що знаходиться в оренді у відповідача, а саме - експлуатація виробничого-торгівельного комплексу, вірно застосував середньозважений коефіцієнт поділивши суму коефіцієнтів на два. А наявний в матеріалах справи Щодо акт встановлення в натурі меж земельної ділянки від 08.07.2009 (плану земельної ділянки) так як і акту встановлення (відновлення) в натурі меж земельної ділянки, що надається у довгострокову оренду терміном на 49 років ДП "Весстар Україна" лише підтверджує змішане використання відповідачем орендованої земельної ділянки.
Щодо доводів відповідача, що про те, що з умов договору оренди не вбачається використання земельної ділянки для обслуговування магазину, кафе чи бару (для яких передбачено коефіцієнт "7") суд не приймає їх до уваги, оскільки за змістом договору вбачається що на орендованій земельній ділянці розташовано об'єкт виробничо-торгового призначення, тобто змішаного використання, а для об'єктів торгівлі в силу рішень Білгород-Дністровської міської ради встановлено коефіцієнт за функцією використання землі у розмірі 7%.
Інших будь-яких обґрунтованих заперечень відповідач суду не навів.
Відповідно до ч.1 ст.32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Належність доказів - це спроможність фактичних даних містити інформацію щодо обставин, що входять до предмета доказування, слугувати аргументами (посилками) у процесі встановлення об'єктивної істини. Належність доказів - це міра, що визначає залучення до процесу в конкретній справі тільки потрібних і достатніх доказів. Під належністю доказу розуміється наявність об'єктивного зв'язку між змістом судових доказів (відомості, що містяться в засобах доказування) і самими фактами, що є об'єктом судового пізнання.
Виходячи зі змісту ст.32 ГПК, належними слід визнавати докази, які містять відомості про факти, що входять у предмет доказування у справі, та інші факти, що мають значення для правильного вирішення спору. Водночас суд не повинен приймати доказів, що не стосуються встановлення обставин у справі. Частина 2 наведеної статті містить відомий процесуальному праву принцип допустимості доказів (засобів доказування).
Правило допустимості доказів у процесуальному праві розумілось як певне, встановлене законом обмеження у використанні доказів у процесі вирішення конкретних справ, що є наслідком наявності письмових форм фіксації правових дій та їх наслідків. Допустимість доказів має загальний і спеціальний характер. Загальний характер полягає в тому, що незалежно від категорії справ слід дотримуватися вимоги про отримання інформації з визначених законом засобів доказування з додержанням порядку збирання, подання і дослідження доказів. Спеціальний характер полягає в обов'язковості певних засобів доказування для окремих категорій справ чи заборона використання деяких з них для підтвердження конкретних обставин справи.
Отже, допустимість доказів означає, що у випадках, передбачених нормами матеріального права, певні обставини повинні підтверджуватися певними засобами доказування або певні обставини не можуть підтверджуватися певними засобами доказування.
Статтею 33 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Разом з тим, обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування (ч.2 ст.34 ГПК України).
Згідно зі ст.43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши положення чинного законодавства України що регулює спірні правовідносини, суд, вбачає доведеними та обґрунтованими заявлені прокурором позовні вимоги, у зв'язку з чим суд дійшов висновку, що позовні вимоги заступника Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора Одеської області про внесення змін до Договору оренди землі від 20.10.2009р., укладеного між Білгород - Дністровською міською радою та ДП "Весстар Україна" на земельну ділянку площею 6,2233 га, яка розташована за адресою: м. Білгород-Дністровський, вул. Шабська, 77, для розміщення виробничо-торгівельного комплексу строком на 49 років, зареєстрованого у Білгород-Дністровському районному відділі державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" (надалі - ДП "ЦДЗК"), про що у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис за №04.09.515.00035 від 13.11.2009р. а саме: викласти п. 5 у наступній редакції: "Нормативно-грошова оцінка земельної ділянки складає: 10 197 499 грн. 38 коп." та викласти п. 9 у наступній редакції: "Орендна плата вноситься орендарем щомісяця у сумі 42 489 грн. 58 коп. підлягають судом задоволенню у повному обсязі.
А тому, відповідно до приписів ст.ст.44, 49 ГПК України слід стягнути з відповідача на користь Державного бюджету України судовий збір, в розмірі 1 218,00 грн.
Керуючись ст.ст. 32,33,44, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позовну заяву заступника Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Білгород-Дністровської міської ради - задовольнити повністю.
2. Внести зміни до Договору оренди землі від 20.10.2009р., укладеного між Білгород - Дністровською міською радою та Дочірнім підприємством "Весстар Україна" на земельну ділянку площею 6,2233 га, яка розташована за адресою: м. Білгород-Дністровський, вул. Шабська, 77, для розміщення виробничо-торгівельного комплексу строком на 49 років, зареєстрованого у Білгород-Дністровському районному відділі державного підприємства "Центр державного земельного кадастру", про що у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис за №04.09.515.00035 від 13.11.2009р.
3. Викласти п. 5 Договору оренди землі від 20.10.2009р., укладеного між Білгород - Дністровською міською радою та Дочірнім підприємством "Весстар Україна" на земельну ділянку площею 6,2233 га, яка розташована за адресою: м. Білгород-Дністровський, вул. Шабська, 77, для розміщення виробничо-торгівельного комплексу строком на 49 років, зареєстрованого у Білгород-Дністровському районному відділі державного підприємства "Центр державного земельного кадастру", про що у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис за №04.09.515.00035 від 13.11.2009р. , у наступній редакції: "Нормативно-грошова оцінка земельної ділянки складає: 10 197 499грн. 38 коп."
4. Викласти п. 9 Договору оренди землі від 20.10.2009р., укладеного між Білгород - Дністровською міською радою та Дочірнім підприємством "Весстар Україна" на земельну ділянку площею 6,2233 га, яка розташована за адресою: м. Білгород-Дністровський, вул. Шабська, 77, для розміщення виробничо-торгівельного комплексу строком на 49 років, зареєстрованого у Білгород-Дністровському районному відділі державного підприємства "Центр державного земельного кадастру", про що у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис за №04.09.515.00035 від 13.11.2009р. , у наступній редакції: "Орендна плата вноситься орендарем щомісяця у сумі 42 489 грн. 58 коп.
5. Стягнути з Дочірнього підприємства "Весстар Україна" (65098, м. Одеса, вул. Боженка, 21 б, код ЄДРПОУ 33720435) на користь Державного бюджету України (р/р 31210206783008, одержувач ГУ ДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, банк одержувача ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 22030001, код ЄДРПОУ господарського суду Одеської області 03499997) судовий збір у розмірі 1 218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн. 00 коп.
Рішення господарського суду Одеської області набирає чинності у порядку ст.85 ГПК України.
Накази видати в порядку ст. 116 ГПК України
Повний текст рішення складено 19.01.2015р.
Суддя О.В. Цісельський
Повне рішення складено 19 січня 2015 р.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2015 |
Оприлюднено | 21.01.2015 |
Номер документу | 42357361 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Цісельський О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні