Постанова
від 15.01.2015 по справі 916/2286/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"15" січня 2015 р.Справа № 916/2286/14 Одеський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Будішевської Л.О.,

Суддів : Бєляновського В.В., Мишкіної М.А.,

при секретарі судового засідання Шитря О.М.

за участю представників сторін:

від прокуратури - Шевцова С.А., прокурор відділу,

від позивача - не з'явився,

від відповідача - Лизогуб М.О., директор, Остапенко Н.М., за довіреністю;

від третьої особи - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Заступника прокурора Одеської області

на рішення господарського суду Одеської області від 21 жовтня 2014 року

у справі №916/2286/14

за позовом Прокурора Татарбунарського району Одеської області в інтересах держави в особі Головного управління Держземагенства в Одеській області

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕД ИНВЕСТ»

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Татарбунарської районної ради

про визнання недійсним договору оренди земельної ділянки та зобов'язання повернути земельну ділянку,

В судовому засіданні 16 грудня 2014 року оголошувалась

перерва до 15 січня 2015 року.

встановив:

У червні 2014 року прокурор Татарбунарського району Одеської області (далі-прокурор) в інтересах держави в особі Головного управління Держземагентства в Одеській області (далі-позивач) звернувся до господарського суду Одеської області з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «РЕД ИНВЕСТ» (далі-відповідач), з урахуванням уточнення позовних вимог від 20.06.2014р. про:

- визнання недійсним договору оренди земельної ділянки (кадастровий номер 5125080400:01:001:1012), розташованої на території Білоліської сільської ради, загальною площею 40,0 га, який укладено між ТОВ «РЕД ИНВЕСТ» та Головним управлінням Держземагентства в Одеській області 27.01.2014р. на підставі наказу ГУ Держземагенства від 27.01.2014р. № ОД/5125080400:01:001/00000264.

- зобов'язання ТОВ «РЕД ИНВЕСТ» повернути земельну ділянку, розташовану на території Білоліської сільської ради, загальною площею 40,0 га (кадастровий номер 5125080400:01:001:1012) (за межами населеного пункту) до земель державної власності в особі ГУ Держземагентства в Одеській області.

Рішенням господарського суду Одеської області від 21 жовтня 2014 року (головуючий суддя Погребна К.Ф., судді Власова С.Г., Д'яченко Т.Г.) у задоволенні позову відмовлено повністю.

Рішення суду обґрунтовано положеннями ч.1 ст.215 Цивільного кодексу України , ст.124 Земельного кодексу України, ст.ст.13,15, 21 Закону України «Про оренду землі» , ст.ст.271, 276, 278, 288 Податкового кодексу України та мотивовано тим, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка передається в оренду, не входить до вичерпного переліку істотних умов договору оренди землі, встановленого ч.1 ст.15 Закону України «Про оренду землі», а тому невизначеність нормативної грошової оцінки земельної ділянки у спірному договорі не породжує юридичних наслідків та не тягне за собою його недійсність.

Ні приписи ЗУ «Про оренду землі», ні положення Податкового кодексу України не встановлюють конкретний розмір орендної плати, зокрема, й у процентному співвідношенні до нормативної грошової оцінки, а ці норми лише фіксують його граничні межі, залишаючи питання визначення його на розсуд сторін. Визначення сторонами в договорі оренди землі №25 від 27.01.2014р. розміру орендної плати на підставі розміру земельного податку, із використанням нормативної грошової оцінки одного гектара ріллі по Одеський області, відповідає нормам пункту 276.6 статті 276, підпункту 271.1.2 статті 271, пункту 278.1 статті 278 Податкового кодексу України, а відтак у суду відсутні підстави для визнання спірного договору №24 від 27.01.14.

Як вбачається з матеріалів справи, наказ ГУ Держземагентства в Одеській області від 27.01.2014р №ОД/5125080400:01:001/00000264, яким затверджено поданий ТОВ «РЕД ИНВЕСТ» проект землеустрою та передано останньому земельну ділянку площею 40,0000 га в оренду, а також яким визначено розмір орендної плати до та після проведення нормативної грошової оцінки землі, не скасовано та не визнано недійсним у встановленому законом порядку, отже є чинним, що свідчить також про відсутність підстав для визнання недійсним договору оренди землі №25 від 27.01.2014 року.

Крім того, як зазначив суд в оскарженому рішенні, прокурором не доведено порушення інтересів держави або спричинення шкоди державі та необхідність їх захисту у зв'язку із укладенням сторонами спірного договору №25 від 27.01.2014р.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням суду, перший заступник прокурора Одеської області звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить його скасувати та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити в повному обсязі.

Апеляційна скарга мотивована наступним.

Як зазначає перший заступник прокурора Одеської області, господарським судом при винесенні оскарженого рішення не були враховані положення ст.ст. 13, 20, 21, 23 Закону України «Про оцінку земель», ст.21 Закону України «Про оренду землі», відповідно до яких розмір орендної плати земельних ділянок державної та комунальної власності розраховується виходячи із нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка затверджується рішенням відповідної районної ради.

Суд першої інстанції дійшов до хибного висновку зазначивши про те, що відсутність затвердженої документації з нормативної грошової оцінки земель не є істотною умовою договору оренди землі, що стало підставою для відмови в задоволенні позову.

Всупереч ст.43 ГПК України судом першої інстанції безпідставно не прийнято до уваги приписи ч.1 ст.13 ЗУ «Про оцінку земель» (у редакції, яка була чинною на момент виникнення спірних відносин), на які посилався прокурор, якими визначено випадки обов'язкового проведення грошової оцінки земельних ділянок. Так, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Прокурор просив у позові визнати недійсним договір оренди землі не у зв'язку з порушенням ЗУ «Про оренду землі» та відсутністю істотних умов договору, а з огляду на порушення вимог ЗУ «Про оцінку земель», який також є спеціальним законом, що має застосовуватись до спірних відносин.

Порушення прав держави, на думку першого заступника прокурора Одеської області полягає в тому, що у зв'язку з непроведенням нормативної грошової оцінки земельної ділянки, орендну плату занижено більш ніж у 5 разів.

01.12.2014р. до Одеського апеляційного господарського суду від Татарбунарської районної ради надійшов лист, в якому остання просить суд розглянути апеляційну скаргу прокурора без участі представника третьої особи.

У відзиві на апеляційну скаргу ТОВ «РЕД ИНВЕСТ» не визнає апеляційну скаргу, вважаючи її безпідставною, а оскаржене рішення суду таким, що прийняте у повній відповідності з нормами матеріального та процесуального права, із з'ясуванням та доведенням всіх обставин, що мають значення для справи.

13.01.2015р. від відповідача надійшли пояснення, до яких останнім були надані документи (які відповідач просив залучити до матеріалів справи), а саме: технічна документація про нормативну грошову оцінку спірної земельної ділянки; конкурентний аркуш про усунення зауважень, викладених у висновку державної експертизи землевпорядної документації від 13.10.2014р. №1199; висновок державної експертизи землевпорядної документації від 13.10.2014р. №1199 з відміткою відділу Держземагентства в Татарбунарському районі Одеської області про усунення зауважень; лист ТОВ «РЕД ИНВЕСТ» №16 від 18.12.2014р. до Татарбунарської районної ради про направлення технічної документації на затвердження; копія постанови Вищого господарського суду України від 24.12.2014р. у справі №916/2439/14.

В судовому засіданні 15.01.2014р. у задоволенні клопотання про залучення до матеріалів справи вищезазначених документів було відмовлено, документи повернуті представникам ТОВ «РЕД ИНВЕСТ».

В засіданні суду апеляційної інстанції прокурор наполягав на задоволенні апеляційної скарги.

Представники ТОВ «РЕД ИНВЕСТ» заперечували проти доводів та вимог апеляційної скарги з підстав законності та обґрунтованості оскарженого рішення та за мотивів, викладених в запереченнях в суді першої інстанції.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши доводи апеляційної скарги, заслухавши представників відповідача та прокурора, перевіривши юридичну оцінку встановлених судом першої інстанції фактичних обставин справи і їх повноту, застосування норм матеріального та процесуального права, судова колегія апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вбачається із матеріалів справи, наказом Головного управління Держземагентства в Одеській області від 27.08.2013р. №ОД/5125080400:01:001/00000046 надано дозвіл ТОВ «РЕД ИНВЕСТ» на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в довгострокову оренду строком на 49 років для розміщення та експлуатації сонячної електростанції орієнтовною площею 40,0га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які не надані у власність чи користування на території Білоліської сільської ради Татарбунарського району Одеської області (за межами населеного пункту).

Приватним підприємством «Бюро проектування та експертизи» на замовлення ТОВ «РЕД ИНВЕСТ» (договір №2/1/3-с від 17.04.2013р.) у 2013 році був виготовлений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в довгострокову оренду строком на 49 років ТОВ «РЕД ИНВЕСТ» для розміщення та експлуатації сонячної електростанції за адресою: Білоліська сільська рада (за межами населеного пункту), Татарбунарський район, Одеська область.

Наказом Головного управління Держземагентства в Одеській області від 27.01.2014р. №ОД/5125080400:01:001/00000264 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у довгострокову оренду строком на 49 років ТОВ «РЕД ИНВЕСТ» для розміщення та експлуатації сонячної електростанції за адресою: Білоліська сільська рада (за межами населеного пункту) Татарбунарський район, Одеська область (пункт 1 наказу). Надано ТОВ відповідачу в довгострокову оренду строком на 49 років земельну ділянку площею 40,0000 га із земель сільськогосподарського призначення, кадастровий номер 5125080400:01:001:1012 для розміщення та експлуатації сонячної електростанції (землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення) на території Білоліської сільської ради Татарбунарського району Одеської області (за межами населеного пункту (пункт 2 наказу).

До проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки встановлено орендну плату у розмірі 12 земельних податків за 1 рік (пункт 3 наказу).

Вирішено також після проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки та затвердження її у встановленому законодавством порядку встановити річну орендну плату у розмірі 3% від визначеної нормативної грошової оцінки земельної ділянки, з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки землі (пункт 3.1 наказу).

27.01.2014р. між Головним управлінням Держземагентства в Одеській області (Орендодавець) та ТОВ «РЕД ИНВЕСТ» (Орендарем) укладено договір оренди землі №25.

Згідно п.1.1. договору оренди Орендодавець на підставі наказу Головного управління Держземагентства в Одеській області від 27.01.2014р. №ОД/5125080400:01:001/00000264 надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для розміщення та експлуатації сонячної електростанції, розташовану на території Білоліської сільської ради Татарбунарського району Одеської області (за межами населених пунктів).

Відповідно до п.2.1 договору оренди в оренду передається земельна ділянка із земель сільськогосподарського призначення для розміщення та експлуатації сонячної електростанції загальною площею 40,000 га (сорок гектарів) у тому числі: пасовища - 40,000 га.

У пункті 2.2 договору оренди зазначено кадастровий номер земельної ділянки: 5125080400:01:001:1012; категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв'язку енергетики, оборони та іншого призначення. Код використання згідно з класифікатором видів цільового призначення земель (КВЦПЗ):14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки не проведена (п.2.4 договору оренди).

Відповідно до п.п.3.1, 3.2 договору оренди він укладений строком на 49 років та право оренди земельної ділянки виникає у орендаря з моменту його державної реєстрації відповідно до закону (право оренди зареєстроване 20.02.2014р. згідно даних Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 20.02.2014р.).

Пунктом 4.1 договору оренди встановлено, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Білоліської сільської ради в УДКСУ у Татарбунарському районі Одеської області у розмірі 12 земельних податків, а саме 112541,28 грн. за 1 рік, що складає 9378,44 грн. за один місяць. Після проведення та введення в дію нормативної грошової оцінки земельної ділянки орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 3% від визначеної нормативної грошової оцінки земельної ділянки, з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до п.9.4.7 договору оренди орендар зобов'язаний протягом 1 (одного) року з дня державної реєстрації права оренди здійснити всі передбачені законодавством заходи, спрямовані на виготовлення та затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що орендується.

Відповідач не заперечує, що на дату виникнення спору в суді, ухвалення оскарженого рішення та станом на 27.01.2014р. нормативна грошова оцінка земельної ділянки не проведена.

Під час розгляду справи судом першої інстанції відповідачем до матеріалів справи надано договір №1043 від 02.07.2014р. на виконання землевпорядних (землеоціночних) робіт, укладений між ТОВ «РЕД ИНВЕСТ» (Замовник) та ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (Виконавець), предметом якого є складання Виконавцем технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 40,0 га для розміщення та експлуатації сонячної електростанції на території Білоліської сільської ради Татарбунарського району Одеської області на підставі клопотання Замовника, що також свідчить про не проведення нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки станом на день укладення договору оренди землі (27.01.2014р.).

Прокурор оспорює дійсність договору оренди, вважаючи, що при його укладанні грубо порушені вимоги ст.ст.13, 23 ЗУ «Про оцінку земель», оскільки технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки не розроблялась та не затверджувалась Овідіопольською районною радою, що є підставою для визнання договору недійсним згідно положень ст.203, ч.1 ст.215 ЦК України, ст.15 ЗУ «Про оренду землі».

Суд першої інстанції у своєму рішенні дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог, оскільки при укладенні договору оренди сторонами були визначені всі істотні умови, визначені ст.15 ЗУ «Про оренду землі», відповідно до якої нормативна грошова оцінка земельної ділянки не є істотною умовою договорів оренди землі.

Колегія суддів не погоджується з таким висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Згідно ст.13 ЗУ «Про оренду землі» договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Статтею15 ЗУ «Про оренду землі» встановлено, що істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін; умови передачі у заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельної ділянки. Відсутність у договорі оренди землі однієї з істотних умов, передбачених цією статтею, а також порушення вимог статей 4-6, 11, 17, 19 цього Закону є підставою для відмови в державній реєстрації договору оренди, а також для визнання договору недійсним відповідно до закону.

Орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі (ч.1 ст.6 ЗУ «Про оренду землі»).

Відповідно до ч.1 ст.2 цього Закону відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Іншим законом України, який регулює питання набуття орендарем права оренди земельної ділянки, є Закон України «Про оцінку земель».

Згідно ст.1 ЗУ «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок-капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Відповідно до ч.1 ст.13 ЗУ «Про оцінку земель» (в редакції, чинній станом на день укладання договору оренди №25) нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності; визначення розміру державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом; визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва; розробки показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель; відчуження земельних ділянок площею понад 50 гектарів, що належать до державної або комунальної власності, для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд.

Підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок може проводитися також на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом (ч.ч.1-2 ст.15 ЗУ «Про оцінку земель»).

Частинами 2-3 ст.23 ЗУ «Про оцінку земель» встановлено, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, затверджується районними радами. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що нормативна грошова оцінка спірної земельної ділянки площею 40,0 га, яка була надана в оренду відповідачу, Татарбунарською районною радою не затверджувалась, оскільки технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки в порушення вимог ст.13 ЗУ «Про оцінку земель» не розроблялась на замовлення ТОВ «РЕД ИНВЕСТ».

В порушення вимог ч.3 ст.23 ЗУ «Про оцінку земель» ТОВ «РЕД ИНВЕСТ» не видавався Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Відповідно до ч.1 ст.203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Згідно із ст.215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. У випадках, встановлених цим Кодексом, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Таким чином, розмір орендної плати за землю при укладанні оспорюваного договору встановлений з порушенням вимог чинного законодавства, а право оренди набуте ТОВ «РЕД ИНВЕСТ» за договором, укладеним з порушенням вимог ст.ст.13, 23 ЗУ «Про оцінку земель».

Частина 2 статті 15 ЗУ «Про оренду землі» окрім відсутності однієї з істотних умов в договорі оренди встановлює таку підставу для визнання його недійсним, як порушення вимог ст.ст.4-6 цього Закону, а ч.1 ст.6 ЗУ «Про оренду землі» передбачає, що право оренди набувається на підставах та в порядку, передбачених цим та іншими законами.

Таким чином, враховуючи те, що право оренди за договором оренди набуто відповідачем з порушенням порядку, встановленого ст.13, ч.2 ст.23 ЗУ «Про оцінку земель», суд апеляційної інстанції вважає доведеним недотримання вимог чинного законодавства при укладенні спірного договору оренди.

Так як судом апеляційної інстанції встановлено недодержання в момент укладення договору оренди землі №25 від 27.01.2014р. вимог ст.13, ч.ч.2, 3 ст.23 ЗУ «Про оцінку земель», спірний договір оренди підлягає визнанню недійсним на підставі ч.1 ст.203, ст.215 ЦК України на майбутнє відповідно до ст.236 ЦК України.

Чинність наказу Головного управління Держземагентства в Одеській області від 27.01.2014р. №ОД/5125080400:01:001/00000264 (яким оформлено рішення про передачу ТОВ «РЕД ИНВЕСТ» в оренду спірної земельної ділянки на виконання повноважень цього органу, визначених ч.4 ст.122 ЗК України), не є перешкодою для визнання договору №25 від 27.01.2014р. недійсним.

Договір оренди оскаржується прокурором не з підстав перевищення ГУ Держземагентства в Одеській області своїх повноважень з розпорядження землями державної власності, а у зв'язку із недотриманням вимог ЗУ «Про оцінку земель», тому для визнання його недійсним не є обов'язковим скасування (визнання недійсним) наказу від 27.01.2014р. №ОД/5125080400:01:001/00000264 (виходячи з роз'яснень, наданих Вищим господарським судом України у п.2.24 постанови Пленуму Вищого господарського суду №6 від 17.05.2011р. «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин»).

Відповідно до ч.1 ст.216 ЦК України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю. У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.

Як встановлено судом апеляційної інстанції, 20.02.2014р. позивач передав відповідачу земельну ділянку площею 40,0 га за актом приймання-передачі земельної ділянки (який є невід'ємною частиною договору від 27.01.2014р.).

У зв'язку з визнанням недійсним договору оренди землі №25 від 27.01.2014р., у відповідності до норм ч.1 ст.216 ЦК України, спірна земельна ділянка підлягає поверненню відповідачем позивачу.

Вищий господарський суд у п.2.29 Постанови Пленуму Вищого господарського суду №6 від 17.05.2011р. «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин»» звернув увагу господарських судів на те, що договір оренди земельної ділянки може бути припинений лише на майбутнє, оскільки неможливо повернути вже здійснене за ним користування ділянкою. Одночасно з визнанням договору недійсним господарський суд повинен зазначити в рішенні, що цей договір припиняється лише на майбутнє.

Отже визнаний апеляційним господарським судом недійсним договір оренди земельної ділянки від 27.01.2014р. №25 припиняється на майбутнє.

Згідно з вимогами ст.ст.32, 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. При цьому, докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. В свою чергу, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

На підставі викладеного, колегія суддів скасовує оскаржене рішення у зв'язку з невідповідністю висновків суду першої інстанції обставинам, що мають значення для вирішення спору, з прийняттям нового рішення про задоволення позовних вимог прокурора в повному обсязі.

Витрати по сплаті судового збору до Державного бюджету України за подання позовної заяви та апеляційної скарги згідно ст.49 ГПК України покладаються на позивача та відповідача в рівних частках, оскільки спір в суді виник з вини обох сторін.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 99, 101-105

Господарського процесуального кодексу України,

апеляційний господарський суд

постановив:

Апеляційну скаргу задовольнити.

Рішення господарського суду Одеської області від 21 жовтня 2014 року у справі №916/2286/14 скасувати.

Прийняти нове рішення.

Позов задовольнити.

Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки (кадастровий номер 5125080400:01:001:1012), розташованої на території Білоліської сільської ради, загальною площею 40,0000 га, який укладено між ТОВ «РЕД ИНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 38012410) та Головним управлінням Держземагентства в Одеській області 27 січня 2014 року №25.

ТОВ «РЕД ИНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 38012410) повернути земельну ділянку, розташовану на території Білоліської сільської ради, загальною площею 40,0000 га (кадастровий номер 5125080400:01:001:1012) (за межами населеного пункту) до земель державної власності в особі Головного управління Держземагентства в Одеській області.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена у касаційному порядку.

Повний текст постанови складено та підписано 20.01.2015р.

Головуючий суддя: Будішевська Л.О.

Судді: Бєляновський В.В.

Мишкіна М.А.

Дата ухвалення рішення15.01.2015
Оприлюднено23.01.2015
Номер документу42384995
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/2286/14

Постанова від 01.07.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Сибіга О.М.

Ухвала від 24.06.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Сибіга О.М.

Постанова від 14.04.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 26.03.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Постанова від 04.03.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Сибіга О.М.

Ухвала від 23.02.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Сибіга О.М.

Постанова від 26.01.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Будішевська Л.О.

Постанова від 15.01.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Будішевська Л.О.

Ухвала від 16.12.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Будішевська Л.О.

Ухвала від 10.11.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Будішевська Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні