Ухвала
від 14.01.2015 по справі 820/18171/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 січня 2015 р.Справа № 820/18171/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Ральченка І.М.

Суддів: Бершова Г.Є. , Катунова В.В. ,

при секретарі судового засідання - Кудіній Я. Г.,

за участю представників сторін:

представника позивача - Лагутіна І. В.,

представника відповідача - Красовського В. С. ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 26.11.2014р. по справі № 820/18171/14

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Акумуляторний світ"

до Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області

про скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИЛА:

03.11.2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Акумуляторний світ" звернулося до суду із позовом, у якому просило скасувати податкові повідомлення-рішення Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного Управління Міндоходів у Харківській області від 22.10.2014 року № 0002412205 про нарахування грошового зобов'язання з податку на прибуток на загальну суму 96920,00 грн., з яких 77536,00 грн. - за основним платежем та 19384,00 грн. - штрафна (фінансова) санкція, а також податкове повідомлення-рішення №0002412205 про нарахування грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 359952,50 грн., з яких 287962,00 грн. - основний платіж, 71990,50 грн. - штрафна (фінансова) санкція.

Харківський окружний адміністративний суд постановою від 26.11.2014 року позовні вимоги задовольнив у повному обсязі.

Скасував податкові повідомлення-рішення Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області від 22 жовтня 2014 року №0002412205 та №0002402205.

Стягнув з державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Акумуляторний світ" (код 35069930) сплачений судовий збір у розмірі 487 (чотириста вісімдесят сім) грн. 20 коп.

Основ'янська об'єднана державна податкова інспекція м. Харкова Головного Управління Міндоходів у Харківській області подала апеляційну скаргу, в якій просила скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі. В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції при прийнятті постанови норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а саме п. 44.1 ст. 44, п. 138.2 ст. 138, п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139, п. 187.1 ст. 187, п.201.4- 201.7 ст. 201, п. 198.3 та п. 198.4 ст. 198 Податкового кодексу України; ч. 1 ст. 203, ч.1 ст. 207, п. 1 ст. 215, п. 1 ст. 216, ст. 228 ЦК України; ст. 69, ст.70, ст. 86, ст. 159 КАС України.

У судовому засіданні представник відповідача підтримав апеляційну скаргу, просив її задовольнити, скасувати оскаржувану постанову та ухвалити нове рішення, відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Представник позивача у судовому засіданні проти доводів апеляційної скарги заперечував у повному обсязі, вважав постанову суду першої інстанції такою, що не підлягає скасуванню.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, вислухавши пояснення учасників судового засідання, перевіривши рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Як встановлено судовим розглядом, в період з 01.08.2014 року по 21.08.2014 року на підставі направлень №1090, №1091, №1092, № 1093, №1097 від 01.08.2014, №1105, №1106 від -4.08.2014 та №1134 від 07.08.2014 вданих Освов'янською ОДПІ м. Харкова, ГУ Міндоходів у Харківській області, відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання на II квартал 2014 року та згідно наказу Основ'янської ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області № 1095 від 21.07.2014 р., "Про проведення планової виїзної перевірки ТОВ Акумуляторний світ", наказу Основ'янської ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області № 1224 від 14.08.2014р "Про подовження терміну проведення планової іиїзної документальної перевірки ТОВ "Акумуляторний світ" посадовими особами відповідача згідно до п. 77.1 статті "7, п. 82.1, ст. 82 Податкового кодексу України від| 02.12.2010р. № 2755-У1 із змінами та доповненнями проведена планова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "Акумуляторний світ" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01).01.2011р по 31.12.2013р, валютного законодавства за період з 01.01.2011 р по 31.12.2013р.

За підсумками перевірки підприємства працівниками органу податкової служби було складено акт перевірки за №2932/20-38-22-05-08/35069930 від 29.08.2014 року, яким встановлені наступні порушення: 1. ч. 1 ст. 203, ч. 1 ст. 207 , п.1 ст.215, п.1 ст. 216, п.2 ст. 215 , ст. 228 ЦК України п.135.1 та п.п.135.4.1 п.135.4. ст.135 п.п. 138.8.1 , п 138.8 , п.138,2, ст. 138 , п 139,1,9 ст.139 п.187.1. ст.187, п.198.1. ст.198 Податкового кодексу України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ТОВ "Акумуляторний світ" з постачальником товарів та послуг ТОВ "Континентмаш", ТОВ "Грант Тайм" , ТОВ "Торенія" , ТОВ "ДЕКОС АЛЬЯНС", ПП „ Інтер - Буд - Комфорт", ТОВ "Техно-Торг" (та покупцями товарів, послуг: ТОВ "Мега-Поліс-плюс", ПАТ АКУМУЛЯТОРНИЙ ЗАВОД "САДА", ТОВ "КОРТ-07", ТОВ "Інвестиційно-Лізингова компанія "РЕНТА",Підприємство Качанівської виправної колонії №54, Фермерське господарство "Планета", ТОВ "Харківметал", ПП "Вектор Атракціон", АТ Альпсервіс", ПАТ "ДГЕК Дніпрообленерго", ТОВ Українська Ливарна компанія" код, ТОВ II "Новофарм", ТОВ Компанія промсервіс", ТОВ "Лоренс Трейд", ТОВ Універсал люкс", ТОВ "Лудан груп", ТОВ "Тітус Трейд", ТОВ "Клермонт", ТОВ Група Екліпт", ТОВ "Спец-строй", ТОВ "Конкор Фінанс", ТОВ Універсал люкс", ТОВ "ХАЗ "Владар", ТОВ „ КОРТ-07"; п. 44.1 ст.44 , пунктом 138.2 статті 138 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 Податкового Кодексу України в результаті чого занижено податок на прибуток всього у сумі 77536 грн., в т.ч. за 3 квартал 2012р. у сумі 14836 грн., за 2013р. у сумі 62700грн.; п. 187.1, ст. 187 п.п .201.4, п.201.5, п.201.6, п.201.7 ст.201, п.198.4 та п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-УІ зі змінами та доповненнями, в результаті чого занижено податок на додану вартість у загальній сумі 287962 грн., у т. ч по періодах в т.ч. вересень 2012р. у сумі 14129 грн., за жовтень 2013 р у сумі 9833 грн., за листопад 2013 р у сумі 44833 грн., за грудень 2013 р у сумі 219167 грн.

На підставі вищевказаного акту перевірки ДПІ 22.10.2014 року були винесені наступні податкові повідомлення - рішення: № 0002412205 про нарахування грошового зобов'язання з податку на прибуток на загальну суму 96920,00 грн., з яких 77536,00 грн. - за основним платежем та 19384,00 грн. - штрафна (фінансова) санкція, а також податкове повідомлення-рішення №0002412205 про нарахування грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 359952,50 грн., з яких 287962,00 грн. - основний платіж, 71990,50 грн. - штрафна (фінансова) санкція.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач як суб'єкт владних повноважень не довів правомірності прийнятих ним податкових повідомлень-рішень.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду з наступних підстав.

Пункт 44.1 ст.44 Податкового кодексу України зазначає, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Відповідно до ч.1 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Як встановлено судом першої інстанції, що в перевіряемий період позивач мав господарські взаємовідносини з ТОВ "Грант Тайм".

Так, відповідно до умов договору підряду від 29.08.2012 року №58 ТОВ "Грант Тайм" (підрядник) зобов'язувався виконати роботу по комплектації обладнання, наданого ТОВ "Акумуляторний світ" (замовником). Строк виконання робіт до 07.09.2012 р. Загальна вартість робіт 58 800,00 грн. в т.ч. ПДВ 9 800,00 грн. Виконання робіт підтверджується підписанням акту прийому-передачі робіт. Роботи виконувалися на підставі технічного завдання від 29.08.2012 р.

Реальність операцій підтверджується наступними документами: договіром підряду №58 від 29.08.2012 р.; технічне завдання від 29.08.2012 р.; лист позивача від 22.08.2012 р. та лист ТОВ "Грант Тайм" від 24.08.2012 р.; акт здачі-приймання робіт №ОУ-646 від 07.09.2012 р. на суму 58 800,00 грн., в т.ч. ПДВ 9 800,00 грн.; податкова накладна №646 від 07.09.2012 р. на суму 58 800,00 грн., в т.ч. ПДВ 9 800,00грн.; платіжне доручення №838 від 01.11.2012 року на суму 51742,60 грн., платіжне доручення №836 від 01.11.2012 р. на суму 151 057,40 грн., в т.ч. по договору №58 від 29.08.2012 р. - 7 057,40 грн.

Також відповідно до умов договору підряду №57 від 29.08.2014 року ТОВ "Грант Тайм" (підрядник) зобов'язується виконати роботу по комплектації обладнання, наданого ТОВ "Акумуляторний світ" (замовником). Строк виконання робіт до 07.09.2012 р. Загальна вартість робіт 24 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 4000,00 грн. Виконання робіт підтверджується підписанням акту прийому - передачі робіт.

Реальність операцій підтверджується документами: Договір підряду №57 від 29.08.2012 р.; технічне завдання від 29.08.2012 р.; лист позивача від 21.08.2012 р. та лист ТОВ "Грант Тайм" від 24.08.2012 р.; акт здачі-приймання робіт №ОУ-645 від 07.09.2012 р. на суму 24 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 4000,00 грн.; податкова накладна №645 від 07.09.2012 р. на суму 24 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 4000,00 грн.; платіжне доручення №836 від 01.11.2012 р. на суму 151 057,40 грн., в т.ч. по договору №57 від 29.08.2012 р. - 24 000,00 грн.

Крім того, відповідно до умов агентського договору №0104/14 від 01.04.2013 р. замовник (ТОВ "Акумуляторний завод") надає виконавцю (ТОВ "Грант Тайм") право на виконання агентських функцій з проведення маркетингових досліджень, а також підготовку і проведення рекламних кампаній, презентацій та переговорів з метою визначення найбільш вигідних умов для реалізації продукції замовника кінцевим споживачам на території України.

На підтвердження реальності вказаних операцій позивачем надано: Договір №0104/14 від 01.04.2013 р.; Акт здачі-приймання робіт №ОУ-625 від 31.12.2013 р. та податкова накладна №625 від 31.12.2013 р. на суму 396 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 66 000,00 грн.; Акт здачі-приймання робіт №ОУ-Ю84 від 30.04.2013 р. та податкова накладна №1084 від 30.04.2013 р. на суму 516 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 86 000,00 грн.; Акт здачі-приймання робіт №ОУ-980 від 31.07.2013 р. та податкова накладна №980 від 31.07.2013 р. на суму 120 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 20 000,00 грн.; Акт здачі-приймання робіт №ОУ-784 від 30.08.2013 р. та податкова накладна №784 від 30.08.2013 р. на суму 156 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 26 000,00 грн.;Акт здачі-приймання робіт №ОУ-779 від 30.09.2013 р. та податкова накладна №779 від 30.09.2013 р. на суму 156 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 26 000,00 грн.; Акт здачі-приймання робіт №ОУ-1040 від 31.10.2013 р. та податкова накладна №1040 від 31.10.2013 р. на суму 300 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 50 000,00 грн.; Акт здачі-приймання робіт №ОУ-842 від 29.11.2013 р. та податкова накладна №842 від 29.11.2013 р. на суму 558 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 93 000,00 грн. Всього послуг придбано на суму 2 202 000,00 грн.

Розрахунки між сторонами підтверджено платіжними дорученнями, а саме: №1382 від 14.05.2013 на суму 25 000,00 грн.; №1396 від 16.05.2013 на суму 25 000,00 грн.; №1749 від 04.09.2013 на суму 12 102,72 грн. ;№1957 від 25.10.2013 на суму 65 000,00 грн. ;№1977 від 30.10.2013 на суму 60 000,00 грн.; №1988 від 31.10.2013 на суму 63 000,00 грн.; №1999 від 31.10.2013 на суму 60 000,00 грн.; №2006 від 01.11.2013 на суму 100 000,00 грн.; №2015 від 06.11.2013 на суму 20 897,28 грн. ;№2024 від 07.11.2013 на суму 21 000,00 грн.; №2022 від 07.11.2013 на суму 161 000,00 грн.; №2036 від 07.11.2013 на суму 110 000,00 грн.; №2045 від 12.11.2013 на суму 57 000,00 грн.; №2046 від 12.11.2013 на суму 31 000,00 грн.; №2062 від 15.11.2013 на суму 60 423,00 грн.; №2077 від 19.11.2013 на суму 35 000,00 грн.; №2081 від 20.11.2013 на суму 25 000,00 грн.; №2163 від 05.12.2013 на суму 49 000,00 грн.; №2156 від 05.12.2013 на суму 80 000,00 грн.; №2155 від 05.12.2013 на суму 5 000,00 грн. ;№2180 від 09.12.2013 на суму 60 000,00 грн.; №2213 від 13.12.2013 на суму 120 000,00 грн.; №2232 від 17.12.2013 на суму 60 000,00 грн.; №2223 від 17.12.2013 на суму 50 477,00 грн.; №2235 від 18.12.2013 на суму 87 000,00 грн.; №2245 від 18.12.2013 р. на суму 21 000,00 грн.; №2236 від 18.12.2013 р. на суму 60 000,00 грн.; №2264 від 20.12.2013 р. на суму 120 000,00 грн.; №2274 від 23.12.2013 р. на суму 60 000,00 грн.; №2292 від 25.12.2013 р. на суму 61 000,00 грн. ;витягом з реєстру виданих векселів: акт прийому-передачі векселя від 26.03.2014 р. на загальну суму 135 000,00 грн. Векселі АА2282725, АА2282726, АА2282727. на загальну суму 135 000,00 грн. Звіти про виконану роботу ТОВ "Грант Тайм", відповідно до яких було проведено аналіз цінових тенденцій, підготовлена та здійснена розсилка презентацій потенційним контрагентам позивача, проведено переговори з суб'єктами господарювання щодо укладення договорів з позивачем: від 30.04.2013 р., від 31.07.2013 р., від 30.08.2013 р., від 30.09.2013 р., від 31.10.2013 р., від 29.11.2013 р., від 31.12.2013 р.

Матеріалами справи підтверджено, що придбані послуги позивачем було в подальшому реалізовано ТОВ "Компанія пром-сервіс" (Акт № 91 від 25.01.2013 р. та п/н №69 від 25.01.2013 р. на суму 49 267,00 грн. Акт №95 від 21.01.2013 р. та п/н №48 від 21.01.2013 р. на суму 59853,84 грн. Акт №96 від 22.01.2013 р. та п/н №53 від 22.01.2013 р. на суму 59853,84 грн. Акт № 99 від 24.01.2013 р. та п/н №68 від 24.01.2013 р. на суму 50 070,48 грн. Акт № 100 від 28.01.2013 р. та п/н №73 від 28.01.2013 р. на суму 57912,00 грн. Акт № 101 від 30.01.2013 р. та п/н №80 від 30.01.2013 р. на суму 56912,40 грн. Акт №103 від 11.02.2013 р. та п/н №26 від 11.02.2013 р. на суму 59 697,00 грн. Акт № 105 від 14.02.2013 р. та п/н № 49 від 14.02.2013 р. на суму 59 103,00 грн.; ТОВ "Лоренс Трейд" (Акт № 51 від 19.04.2013 р. та п/н№58 від 19.04.2013 р. на суму 59 998,32 грн. Акт № 52 від 20.06.2013 р. та п/н №59 від 20.06.2013 р. на суму 59 940,00 грн.); ТОВ "Універсал люкс" (Акт № 56 від 29.05.2013 р. та п/н №84 від 29.05.2013 р. на суму 59 950,50 грн. Акт № 58 від 30.05.2013 р. та п/н №88 від 30.05.2013 р. на суму 59 733,42 грн. Акт № 60 від 31.05.2013 р. та п/н №92 від 31.05.2013 р. на суму 59 946,00 грн. Акт № 61 від 10.06.2013 р. та п/н №28 від 10.06.2013 р. на суму 59 899,02 грн. Акт № 62 від 13.06.2013 р. та п/н №40 від 13.06.2013 р. на суму 59 904,00 грн. Акт № 65 від 13.08.2013 р. та п/н №41 від 13.08.2013 р. на суму 41 619,12 грн. ); ТОВ "Лудан груп"(Акт № 68 від 19.08.2013 р. та п/н №68 від 19.08.2013 р. на суму 59 964,00 грн. Акт № 73 від 09.09.2013 р. та п/н №29 від 09.09.2013 р. на суму 59 908,20 грн. Акт № 74 від 12.09.2013 р. та п/н №49 від 12.09.2013 р. на суму 59 960,40 грн. Акт № 82 від 15.10.2013 р. та п/н №75 від 15.10.2013 р. на суму 59 471,40 грн. Акт № 85 від 16.10.2013 р. та п/н №76 від 16.10.2013 р. на суму 59 988,00 грн. Акт № 70 від 20.08.2013 р. та п/н №71 від 20.08.2013 р. на суму 40 065,60 грн.); ТОВ "Тітус Трейд" (Акт № 78 від 11.10.2013 р. та п/н №51 від 11.10.2013 р. на суму 59 991,00 грн. Акт № 81 від 11.10.2013 р. та п/н №53 від 11.10.2013 р. на суму 59 958,00 грн. Акт № 83 від 14.10.2013 р. та п/н №56 від 14.10.2013 р. на суму 59 788,80 грн. Акт № 84 від 14.10.2013 р. та п/н №58 від 14.10.2013 р. на суму 59 991,60 грн. Акт № 106 від 09.12.2013 р. та п/н №36 від 09.12.2013 р. на суму 59 886,00 грн.); ТОВ "Клермонт" (Акт № 86 від 31.10.2013 р. та п/н №156 від 31.10.2013 р. на суму 59 997,00 грн. Акт № 87 від 31.10.2013 р. та п/н №164 від 31.10.2013 р. на суму 59 883,60 грн. );ТОВ "Група Екліпт" (Акт № 90 від 27.11.2013 р. та п/н №86 від 27.11.2013 р. на суму 59 839,20 грн. Акт № 93 від 28.11.2013 р. та п/н №91 від 28.11.2013 р. на суму 59 912,40 грн. Акт № 94 від 28.11.2013 р. та п/н №92 від 28.11.2013 р. на суму 59 668,80 грн. Акт № 110 від 13.12.2013 р. та п/н №83 від 13.12.2013 р. на суму 59 961,00 грн.);ТОВ "Спец-строй"(Акт № 107 від 10.12.2013 р. та п/н №54 від 10.12.2013 р. на суму 59 996,10 грн. Акт № 108 від 12.12.2013 р. та п/н №73 від 12.12.2013 р. на суму 59 856,60 грн. Акт № 111 від 17.12.2013 р. та п/н №96 від 17.12.2013 р. на суму 59 853,60 грн. Акт № 112 від 18.12.2013 р. та п/н №107 від 18.12.2013 р. на суму 59 830,80 грн. Акт № 113 від 19.12.2013 р. та п/н №118 від 19.12.2013 р. на суму 59 943,60 грн. Акт № 114 від 20.12.2013 р. та п/н №120 від 20.12.2013 р. на суму 59 840,40 грн. Акт № 115 від 23.12.2013 р. та п/н №124 від 23.12.2013 р. на суму 59 947,20 грн. Загальна сума 2 331 177,00 грн.

Крім того, судом першої інстанції встановлено, що виконання договору №0104/13 від 01.04.2013 року підтверджено: додатком до договору №1 від 01.04.2013 р.; Актом здачі-приймання робіт №ОУ-Ю83 від 30.04.2013 р.; податковою накладною №1083 від 30.04.2012 р. на суму 30 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 5 000,00 грн.; Платіжним дорученням №1950 від 24.10.2013 р. на суму 30000,00 грн.; Звітом про виконану роботу від 30.04.2013 р.

Разом з тим, згідно з договором про виконання робіт (надання послуг) з підготовки та проведення презентацій, підготовки документації для участі в тендері №0108/36 від 05.08.2013 р. ТОВ "Грант Тайм" (виконавець) надає ТОВ "Акумуляторний світ" (замовнику) послуги з підготовки та проведення презентацій продукції позивача, супроводження переддоговірних переговорів, складання комерційної частини тендерної документації для участі позивача в торгах, забезпечення укладення договорів в т.ч. з АК "Харківобленерго" та ПАТ "Черкасиобленерго".

Ціна договору складає 770 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 128 333,33 грн. (п. 3.1.3 Договору). Факт надання послуг підтверджується підписаним актом виконаних робіт (послуг). Послуги контрагентом позивача було надано відповідно до умов договору та за як результат позивачем було укладено договори з АК "Харківобленерго" та ПАТ "Черкасиобленерго".

На підтвердження реальності зазначених господарських операцій позивачем надано до суду наступні документи: Договір №0108/36 від 05.08.2013 р.; Переддоговірну переписку; Акт здачі-приймання робіт №ОУ-568 від 31.12.2013 р. на суму 560 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 93 333,33 грн.; Податкова накладна №568 від 31.12.2013 р. на суму 560 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 93 333,33 грн.; Акт здачі-приймання робіт №ОУ-843 від 29.11.2013 р. на суму 210 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 35 000,00 грн.; Податкова накладна №843 від 29.11.2013 р. на суму 210 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 35 000,00 грн.; Послуги придбано на суму 770 000,00 грн.; Платіжне доручення №2292 від 25.12.2013 р. на суму 61 000,00 грн., з яких за договором №0108/36 від 05.08.2013 р. 19 000,00 грн.; Платіжне доручення №2334 від 08.01.2014 р. на суму 252 000,00 грн.; Платіжне доручення №2379 від 21.01.2014 р. на суму 35 000,00 грн.; Акт прийому-передачі векселя від 26.03.2014 р. на загальну суму 464 000,00 грн.; Векселі АА2282715, АА2282716, АА2282717, АА2282718, АА2282719, АА2282720, АА2282721, АА2282722, АА2282723, АА2282724,. на загальну суму 464 000,00 грн.; Договір поставки №496-03/11-13 від 29.08.2013 р. між позивачем та ПАТ "Черкасиобленерго"; Договір №1/04/09 від 04.09.2013 р. між позивачем та АК "Харківобленерго"; Договір №0910/143/2/09/10 від 09.10.2013 р. між позивачем та АК "Харківобленерго".

Розрахунки між контрагентами склали 770 000,00 грн.

Також слід зазначити, що виконання агентського договору №53 від 24.08.2012 року підтверджено: Актом здачі-приймання робіт №ОУ-647 від 28.09.2012 р. та податковою накладною №647 від 28.09.2012 р. на суму 120 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 20 000,00 грн.; Актом здачі-приймання робіт №ОУ-739 від 31.10.2012 р. та податковою накладною №739 від 31.10.2012 р. на суму 120 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 20 000,00 грн.; Актом здачі-приймання робіт №ОУ-862 від 23.11.2012 р. та податковою накладною №862 від 23.11.2012 р. на суму 31 200,00 грн. в т.ч. ПДВ 5 200,00 грн.; Актом здачі-приймання робіт №ОУ-1460 від 29.12.2012 р. та податковою накладною №1460 від 29.12.2012 р. на суму 126 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 21 000,00 грн.; Платіжними дорученнями:№1186 від 22.03.2013 р. на суму 27 545,82 грн.; №1171 від 18.03.2013 р. на суму 80 563,95 грн.; №1047 від 10.01.2013 р. на суму 17 890,23 грн.; №967 від 14.12.2012 р. на суму 142,60 грн.; №899 від 23.11.2012 р. на суму 120 000,00 грн.; №836 від 01.11.2012 р. на суму 151 057,40 грн.; Звіти про виконані роботи від 28.09.2012 р., від 31.10.2012 р., від 30.11.2012 р., від 28.12.2012 р.

Послуг придбано на суму 397 200,00 грн.

Також у перевіряємий період ТОВ "Акумуляторний світ" мало господарські взаємовідносини з ТОВ "Техно-Торг".

Так, згідно з видатковою накладною №27118 від 25.09.2012 р. позивачем було придбано 3 телефонні апарати та факс на загальну суму 1974,72 грн., в т.ч. ПДВ 329,12 грн. на підтвердження реальності господарської операції надаємо до суду документи в копіях: Рахунок-фактуру №СФ-0027118 від 25.09.2012 р.; Видаткова накладна №27118 від 25.09.2012 р. на загальну суму 1974,72 грн., в т.ч. ПДВ 329,12 грн.; Податкова накладна №1229 від 25.09.2012 р. на загальну суму 1974,72 грн., в т.ч. ПДВ 329,12 грн.; Платіжне доручення від 25.09.2012 р. на загальну суму 1974,72 грн.

Придбані позивачем у ТОВ "Техно-Торг" ТМЦ було взято на баланс підприємства в якості основних фондів, про що надаються відповідні документи бухгалтерського обліку.

Разом з тим, позивач мав господарські взаємовідносини з ТОВ "Торенія".

Так, згідно з договором про проведення аудиту бухгалтерської та податкової звітності №0212/69 від 02.12.2013 р. замовник (ТОВ "Акумуляторний світ") доручає, а виконавець (ТОВ "Торенія") приймає зобов'язання з проведення аудиту бухгалтерської та податкової звітності та показників фінансової звітності замовника за період з 01.10.2010 р. по 31.03.2013 р. та формування фінансових результатів; консультаційного обслуговування з питань бухгалтерського обліку та оподаткування, податкового, банківського, митного, фінансового, валютного і господарського права.

На підтвердження реальності господарських операцій за вищеназваним договором та його фактичного виконання позивачем надано до суду: Договір №0212/69 від 02.12.2013 р.; Акт прийому-передачі виконаних послуг від 31.12.2013 р. на загальну суму 300 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 50 000,00 грн.; Податкова накладна №837 від 31.12.2013 р. на загальну суму 300 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 50 000,00 грн.; Витяг з реєстру виданих векселів: Акт прийому-передачі векселя №6 від 28.03.2014 р. на загальну суму 300 000,00 грн.; Векселі АА2282740, АА2282742, АА2282743, АА2282744, АА2282745, АА2041896 на загальну суму 300 000,00 грн.

Звіт за результатами перевірки податкового та бухгалтерського обліку ТОВ "Акумуляторний завод" за період жовтень 2010 р. - березень 2013 р.

При цьому, на підтвердження факту реального надання послуг відповідно до договору про надання абонентського юридичного супроводження №0103/2 від 01.03.2013 р. позивачем надано до суду: Акт прийому-передачі виконаних робіт за березень 2013 р. від 29.03.2013 р. на загальну суму 65 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 10833,33 грн.; Податкова накладна №670 від 29.03.2013 р. на загальну суму 65 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 10833,33 грн.; Акт прийому-передачі виконаних робіт за квітень 2013 р. від 30.04.2013 р. на загальну суму 65 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 10833,33 грн.; Податкова накладна №761 від 30.04.2013 р. на загальну суму 65 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 10833,33 грн.; Акт прийому-передачі виконаних робіт за травень 2013 р. від 31.05.2013 р. на загальну суму 59 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 9833,33 грн.; Податкова накладна №593 від 31.05.2013 р. на загальну суму 59 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 9833,33 грн.; Акт прийому-передачі виконаних робіт за червень 2013 р. від 27.06.2013 р. на загальну суму 59 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 9833,33 грн.; Податкова накладна №606 від 30.06.2013 р. на загальну суму 59 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 9833,33 грн.; Акт прийому-передачі виконаних робіт за липень 2013 р. від 31.07.2013 р. на загальну суму 59 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 9833,33 грн.; Податкова накладна №762 від 31.07.2013 р. на загальну суму 59 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 9833,33 грн.; Акт прийому-передачі виконаних робіт за серпень 2013 р. від 30.08.2013 р. на загальну суму 59 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 9833,33 грн.; Податкова накладна №501 від 30.08.2013 р. на загальну суму 59 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 9833,33 грн.; Акт прийому-передачі виконаних робіт за вересень 2013 р. від 30.09.2013 р. на загальну суму 59 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 9833,33 грн.; Податкова накладна №503 від 30.09.2013 р. на загальну суму 59 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 9833,33 грн.; Акт прийому-передачі виконаних робіт за жовтень 2013 р. від 31.10.2013 р. на загальну суму 59 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 9833,33 грн.; Податкова накладна №744 від 31.10.2013 р. на загальну суму 59 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 9833,33 грн.; Акт прийому-передачі виконаних робіт за листопад 2013 р. від 29.11.2013 р. на загальну суму 59 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 9833,33 грн.; Податкова накладна №869 від 29.11.2013 р. на загальну суму 59 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 9833,33 грн.; Акт прийому-передачі виконаних робіт за грудень 2013 р. від 31.12.2013 р. на загальну суму 59 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 9833,33 грн.; Податкова накладна №769 від 31.12.2013 р. на загальну суму 59 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 9833,33 грн. Послуг надано на суму 602 000,00 грн.

Оплата наданих послуг за договором здійснювалася безготівковим розрахунком за платіжними дорученнями, які надані як доказ до матеріалів справи та шляхом передачі векселів АА2282746, АА2282747, АА2282749 на загальну суму 118 000,00 грн.: акт прийому-передачі векселя №7 від 28.03.2014 р. копії виданих позивачем простих векселів.

Розрахунки позивача з ТОВ "Торенія" за договором 0103/2 від 01.03.2013 р. складають суму 602 000,00 грн.

Разом з тим, на підтвердження факту реального надання послуг відповідно до договору про надання абонентського юридичного супроводження №0111/4 від 01.11.2012 р. позивачем надано до суду: Договір №0111/4 від 01.11.2012 р. з технічним завданням №1, протоколом погодження договірної ціни та додатковими угодами; Акт прийому-передачі виконаних робіт за листопад 2012 р. від 30.11.2012 р. на загальну суму 96 082,00 грн. в т.ч. ПДВ 16 031,67 грн.; Податкова накладна №904 від 30.11.2012 р. на загальну суму 96 082,00 грн. в т.ч. ПДВ 16 031,67 грн.; Акт прийому-передачі виконаних робіт за грудень 2012 р. від 29.12.2012 р. на загальну суму 92 270,00 грн. в т.ч. ПДВ 15 378,33 грн.; Податкова накладна №1167 від 29.12.2012 р. на загальну суму 92 270,00 грн. в т.ч. ПДВ 15 378,33 грн.; Акт прийому-передачі виконаних робіт за січень 2013 р. від 31.01.2012 р. на загальну суму 147 550,00 грн. в т.ч. ПДВ 24 591,67 грн.; Податкова накладна №517 від 31.01.2012 р. на загальну суму 147 550,00 грн. в т.ч. ПДВ 24 591,67 грн.; Акт прийому-передачі виконаних робіт за лютий 2013 р. від 28.02.2012 р. на загальну суму 83 530,00 грн. в т.ч. ПДВ 13 921,67 грн.; Податкова накладна №412 від 28.02.2012 р. на загальну суму 83 530,00 грн. в т.ч. ПДВ 13 921,67 грн. Послуг всього на 419 432,00 грн. в т.ч. ПДВ 69 923,34 грн.; Платіжні доручення: №965 від 13.12.2012 р. на суму 8 224,54 грн. №1046 від 10.01.2013 р. на суму 9 952,62 грн. №1121 від 27.02.2013 р. на суму 90 634,44 грн. №1205 від 25.03.2013 р. на суму 117 824,77 грн. №1187 від 22.03.2013 р. на суму 63 088,62 грн. №1164 від 13.03.2013 р. на суму 9 253,07 грн. №1056 від 12.02.2013 р. на суму 12 630,16 грн. №1303 від 17.04.2013 р. на суму 5 015,05 грн.;№1302 від 17.04.2013 р. на суму 55 387,72 грн. №1277 від 15.04.2013 р. на суму 7 200,40 грн. №1324 від 22.04.2013 р. на суму 40 220,61 грн. На загальну суму 419 432,00 грн.

В подальшому придбані послуги було реалізовано на користь кінцевих споживачів, а саме:

ТОВ "Тітус Трейд": Договір послуг №0810/135 від 08.10.2013 р. Акт №ОУ-ОООООб9 від 09.10.2013 р. Податкова накладна №37 від 09.10.2013 р. Акт №ОУ-0000071 від 10.10.2013 р. Податкова накладна №39 від 10.10.2013 р. Акт №ОУ-0000072 від 10.10.2013 р. Податкова накладна №41 від 10.10.2013 р. Акт №ОУ-0000075 від 10.10.2013 р. Податкова накладна №43 від 10.10.2013 р. Акт №ОУ-0000077 від 10.10.2013 р. Податкова накладна №45 від 10.10.2013 р.

ТОВ "Компанія Пром-Сервіс": Договір №2012/1 від 24.12.2012 р. Акт №ОУ-0000079 від 14.01.2013 р. Податкова накладна №26 від 14.01.2013 р. Акт №ОУ-0000080 від 15.01.2013 р. Податкова накладна №28 від 15.01.2013 р. Акт №ОУ-0000088 від 16.01.2013 р. Податкова накладна №39 від 16.01.2013 р. Акт №ОУ-0000089 від 17.01.2013 р. Податкова накладна №41 від 17.01.2013 р. Акт №С)У-0000053 від 31.01.2013 р. Податкова накладна №89 від 31.01.2013р. Акт №ОУ-0000054 від 04.02.2013 р. Податкова накладна №5 від 04.02.2013 р. Акт №ОУ-0000055 від 28.02.2013 р. Податкова накладна №105 від 28.02.2013 р. Акт №ОУ-0000057 від 28.02.2013 р. Податкова накладна №106 від 28.02.2013 р. Акт №ОУ-0000059 від 01.03.2013 р. Податкова накладна №113 від 01.03.2013 р. ТОВ "Універсал Люкс": Договір №1504/1 від 15.05.2013 р. Акт №ОУ-0000066 від 14.05.2013 р. Податкова накладна №12 від 14.01.2013 р.

ТОВ "Кондор Фінанс": Договір №0603/1 від 06.03.2013 р. Акт №ОУ-0000063 від 10.04.2013 р. Податкова накладна №44 від 10.04.2013 р.

Крім того, судом першої інстанції встановлено, що у перевіряємий період ТОВ "Акумуляторний світ" мало господарські взаємовідносини з ТОВ "Континентмаш".

Так, виконання Договору поставки № 0104/1 від 01.04.2013 року підтверджується: Видатковою накладною №РН-5013 від 13.09.2013 р. та податковою накладною №5013 від 13.09.2013 р. на суму 106808,14 грн., в т.ч. ПДВ 17801,36 грн.; Товарно-транспортною накладною №000169 від 13.09.2013 р.; Видатковою накладною №РН-5033 від 30.09.2013 р. та податкова накладна №5033 від 30.09.2013 р. на суму 129732,07 грн., в т.ч. ПДВ 21622,01 грн.; Товарно-транспортною накладною №000174 від 30.09.2013 р.; Договором поставки № 0104/2 від 01.04.2013 року; Видатковою накладною №РН-5034 від 03.09.2013 р. та податкова накладна №5034 від 03.09.2013 р. на суму 840 грн., в т.ч. ПДВ 140 грн.; Видатковою накладною №РН-5029 від 03.09.2013 р. та податкова накладна №5029 від 03.09.2013 р. на суму 33300 грн., в т.ч. ПДВ 5550 грн.; Видатковою накладною №РН-5019 від 03.09.2013 р. та податкова накладна №5019 від 03.09.2013 р. на суму 5460 грн., в т.ч. ПДВ 910 грн.; Видатковою накладною №РН-5010 від 03.09.2013 р. та податковою накладною №5010 від 03.09.2013 р. на суму 4285,2 грн., в т.ч. ПДВ 714,2 грн.; Товарно-транспортною накладною №00017 від 03.09.2013 р.; Договором поставки № 0104/3 від 01.04.2013 року; Видатковою накладною №РН-5012 від 13.09.2013 р. та податковою накладною №5012 від 13.09.2013 р. на суму 4944 грн., в т.ч. ПДВ 824 грн.; Видатковою накладною №РН-5030 від 23.09.2013 р. та податковою накладною №5030 від 23.09.2013 р. на суму 5088 грн., в т.ч. ПДВ 848 грн. Всього придбано ТМЦ у ТОВ "Континентмаш" на суму 290 457,41 грн.

Розрахунки позивачем з постачальником здійснювалися шляхом передачі простих векселів: АА2282846, АА2282845, АА2282847, АА2282848, на суму 208 000,00 грн. та безготівкового розрахунку за платіжними дорученнями №1735 від 02.09.2013 р., №1773 від 10.09.2013 р. на загальну суму 88 442,21 грн., а разом на суму 296 442,21 грн.

В подальшому придбаний товар у ТОВ "Континентмаш" за вищенаведеними договорами позивачем було реалізовано на користь покупців, про що свідчать:

ПАТ "ДТЕК Дніпробленерго": договір поставки №10013-03 від 06.06.2013 р., видаткова накладна №РН-00000749 від 17.09.2013 р. довіреність №1382 від 13.09.2013 р. податкова накладна №66 від 17.09.2013 р.

ПАТ Акумуляторний завод "Сада": договір поставки №1211/2 від 12.11.2013 р., видаткова накладна №РН-00000795 від 30.09.2013 р. довіреність №278 від 30.09.2013 р. податкова накладна №121 від 30.09.2013 р.; товарно-транспортна накладна №000174 від 30.09.2013 р. видаткова накладна №РН-00000752 від 16.09.2013 р. довіреність №281 від 16.09.2013 р. податкова накладна №67 від 16.09.2013 р., товарно-транспортна накладна №000169 від 13.09.2013 р.

ТОВ "КОРТ-07": договір поставки №1101/2 від 11.01.2013 р., видаткова накладна №РН-00000747 від 16.09.2013 р. довіреність №57 від 16.09.2013 р. податкова накладна №61 від 16.09.2013 р. товарно-транспортна накладна №б/н від 16.09.2013 р. видаткова накладна №РН-00000772 від 24.09.2013 р. довіреність №57 від 16.09.2013 р. податкова накладна №88 від 24.09.2013 р. товарно-транспортна накладна №б/н від 24.09.2013 р.

ТОВ "Мега-Поліс-плюс": видаткова накладна №РН-00000693 від 02.09.2013 р. довіреність №1505 від 28.08.2013 р.;податкові накладні №2 від 02.09.2013 р., №103 від 30.08.2013 р., №99 від 29.08.2013 р., №96 від 28.08.2013 р.

ТОВ "Інвестиційно-лізингова компанія "Рента": видаткова накладна №РН-00000746 від 16.09.2013 р. довіреність №12ААД 597183 від 09.09.2013 р. податкова накладна №102 від 30.08.2013 р.

Підприємство Качанівської виправної колонії№54: видаткова накладна №РН-00000714 від 05.09.2013 р. довіреність №408 від 05.09.2013 р. податкова накладна №21 від 05.09.2013 р.

Фермерське господарство "Планета": видаткова накладна №РН-00000716 від 06.09.2013 р. довіреність №94 від 06.09.2013 р. податкові накладні №24 від 06.09.2013 р.

ТОВ "Харківметал": видаткова накладна №РН-00000722 від 09.09.2013 р. довіреність №423 від 03.09.2013 р. податкові накладні №6 від 02.09.2013 р.

ПП "Вектор Атракцион": видаткова накладна №РН-00000728 від 10.09.2013 р. довіреність №748 від 10.09.2013 р. податкові накладні №36 від 10.09.2013 р.

АТ "Альпсервіс": видаткова накладна №РН-00000730 від 11.09.2013 р. довіреність №359 від 11.09.2013 р.; податкові накладні №38 від 10.09.2013 р., №40 від 11.09.2013 р.

ТОВ "Українська ливарна компанія": видаткова накладна №РН-00000748 від 17.09.2013 р.; ТТН №000168 від 17.09.2013 р.; довіреність №УЛ000000247 від 16.09.2013 р.;податкові накладні №58 від 13.09.2013 р.

ТОВ "Новофарм": видаткова накладна №905 від 25.10.2013 р.; довіреність №482 від 17.10.2013 р.; податкові накладні №62 від 14.10.2013 р.

Слід зазаначити, що господарські відносини позивача з ТОВ "Декос Альянс" грунтувалися на підставі договору Договору № 117/1 від 01.07.2011 р. зі специфікаціями від 13.08.2011 р., від 02.09.2011 р., від 21.09.2011 р. від 20.10.2011 р., виконання якого підтверджується: Видатковою накладною №РН-0001440 від 15.08.2011 р. на суму 324 415,06 грн., в т.ч. ПДВ 54069,18 грн.; Податковою накладною №1040 від 15.08.2011 р. на суму 324 415,06 грн., в т.ч. ПДВ 54069,18 грн.

В подальшому товар реалізовано на ТОВ "ХАЗ "Владар" за видатковою накладною №РН-000254 від 15.08.2011 р., довіреність №622 від 10.08.2011 р., податкова накладна №24 від 15.08.2011 р. на суму 327 691,98 грн. Видаткова накладна №РН-0001943 від 02.09.2011 р. на суму 177 861,06 грн., в т.ч. ПДВ 29 643,51 грн. Податкова накладна №617 від 02.09.2011 р. на суму 177 861,06 грн., в т.ч. ПДВ 29643,51 грн.

Також в подальшому товар реалізовано на ТОВ "ХАЗ "Владар" за видатковою накладною №РН-000274 від 02.09.2011 р., довіреність №731 від 01.09.2011 р., податкова накладна №2 від 02.09.2011 р. на суму 179 657,64 грн. Видаткова накладна №РН-0001944 від 21.09.2011 р. на суму 448 633,94 грн., в т.ч. ПДВ 74772,32 грн. Податкова накладна №618 від 21.09.2011 р. на суму 448 633,94 грн., в т.ч. ПДВ 74772,32 грн.

Окрім цього товар реалізовано на ТОВ "ХАЗ "Владар" за видатковою накладною №РН-000307 від 21.09.2011 р., довіреність №837 від 21.09.2011 р., податкова накладна №38 від 21.09.2011 р. на суму 453 165,60 грн. Видаткова накладна №РН-0002721 від 20.10.2011 р. на суму 472 134,9 грн., в т.ч. ПДВ 78689,15 грн. Податкова накладна №600 від 20.10.2011 р. на суму 472134,9 гри., в т.ч. ПДВ 78689,15 грн. Видатковою накладною №РН-000347 від 20.10.2011 р., довіреність №963 від 19.10.2011 р., податкова накладна №27 від 20.10.2011 р. на суму 476 903,94 грн.

Всього за договором придбано ТМЦ на суму 1 423 044,96 грн.

Оплата поставленого товару здійснювалася безготівковим розрахунком за платіжними дорученнями, які надані позивачем в якості доказів та шляхом передачі векселів АА0548871, АА0548872 на загальну суму 86 544,23 грн.: акт прийому-передачі векселя №1 від 14.02.2012 р., витяг з реєстру виданих позивачем переказних та простих векселів.

Розрахунки позивача з ТОВ "Декос Альянс" складають суму 1 423 044,96 грн.

Окрім того, судом першої інстанції встановлено, що взаємовідносини ТОВ "Акумуляторний світ" та ТОВ "Інтер-буд-комфорт" грунтувалися на підставі Договору постачання № 119/1 від 01.09.2011 р. поставка товару здійснюється на умовах СРТ склад за адресою повідомленою Покупцем (згідно додаткової угоди від 01.09.2011 р.).

Виконання договору підтверджується: Видатковою накладною №РН№010917 від 01.09.2011 р. та податковою накладною №19 від 01.09.2011 р. на загальну суму 86 207,76 грн., у т.ч. ПДВ 14 367,96 грн.; Платіжним дорученням №405 від 23.11.2011 р. на суму 35 897,44 грн.; Платіжним дорученням №404 від 23.11.2011 р. на суму 51 282,05 грн.

В подальшому придбаний товар у ТОВ "Інтер-буд-комфорт" за вищенаведеним договором позивачем було реалізовано на користь покупця ТОВ "КОРТ-07", що підтверджується: Видатковою накладною №РН-000270 від 01.09.2011 р. на суму 133 831,34 грн. Довіреністю №84 від 01.09.2011 р. та Податковою накладною №1 від 01.09.2011 р. на суму 133 831,34 грн.

Згідно з п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Положення п. 198.1 ст.198 Податкового кодексу України визначає, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Датою виникнення права платника податку на податковий кредит відповідно до п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

При цьому, відповідно до п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Аналізуючи вказані вище правові норми та обставини справи, колегія суддів приходить до висновку, що факт здійснення господарської діяльності позивача з контрагентами підтверджується належним чином оформленими первинними документами.

Колегія суддів погоджується із твердженням суду першої інстанції, що надані позивачем первинні бухгалтерські документи на виконання вищезазначених договорів за своєю формою та змістом відповідають вимогам чинного законодавства.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що фактичною підставою для вищевказаних висновків послугувало твердження відповідача про нереальність правочинів, укладених позивачем з його контрагентами, актами про неможливість проведення зустрічної звірки контрагентів позивача, а саме: акт №1057/2659/22-02/38123047 від 16.04.2014 р. про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "Грант Тайм" щодо підтвердження господарських відносин з постачальниками та покупцями за період з 01.02.2013 р. по 28.02.2014 р.; акт №145/26-56-22-01-03/38091691 від 20.03.2014 р. про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Торенія" щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.01.2013 р. по 31.01.2014 р. та акт №385/3-22-08-38791183 від 11.10.2013 р. про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Техно-Торг" щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за 2012 р.

Стосовно вказаної обставини, колегія суддів зазначає наступне.

Отримання податковим органом акту перевірки чи довідки зустрічної звірки, в котрих викладені висновки про вчинення контрагентом платника податків нікчемного правочину або відображення в звітності показників господарських операцій, які фактично не відбулись, не звільняє такий податковий орган від виконання обов'язку по самостійному встановленню та доведенню факту вчинення платником податків порушення закону, акт перевірки контрагента не має преюдиціального значення та не є документом, що достовірно та безсумнівно підтверджують обставини фактичної дійсності.

Одночасно слід вказати, що порушення позивачем вимог податкового законодавства податковий орган пов'язує виключно з недоліками, які на його думку, мають місце в діяльності підприємства-контрагента.

Колегія суддів зазначає, що обмеження права сумлінного платника податку на формування податкового кредиту у зв'язку з порушенням його контрагентами порядку обліку та звітування по податкам суперечать практиці Європейського суду з прав людини.

Крім того, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що твердження контролюючого органу щодо заниження позивачем податку на прибуток, не знайшло свого підтвердження в ході судового розгляду.

Отже, реальність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами підтверджено належним чином оформленими первинними документами.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що висновки акту перевірки за №2932/20-38-22-05-08/35069930 від 29.08.2014 року є безпідставними, а тому податкові повідомлення-рішення від 22.10.2014 року № 0002412205 та №0002412205 підлягають скасуванню.

Отже, переглянувши постанову суду першої інстанції, в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що при її прийнятті суд першої інстанції у повному обсязі з'ясував обставини справи і правильно застосував до спірних правовідносин норми матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 26.11.2014р. по справі № 820/18171/14 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Ральченко І.М. Судді Бершов Г.Є. Катунов В.В. Повний текст ухвали виготовлений 19.01.2015 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.01.2015
Оприлюднено22.01.2015
Номер документу42386028
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/18171/14

Постанова від 26.06.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

Ухвала від 06.06.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

Ухвала від 16.05.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

Ухвала від 02.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 14.01.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Постанова від 26.11.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 04.11.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні