Ухвала
від 10.10.2014 по справі 808/4133/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

"10" жовтня 2014 р.справа № 808/4133/14

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Дурасової Ю.В.

суддів: Проценко О.А. Туркіної Л.П.

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Дніпропетровську апеляційну скаргу Приватного підприємства "Логістік-ВВН"

на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 14 липня 2014 року

у справі за позовом Приватного підприємства "Логістік-ВВН" до Управління Укртрансінспекції у Кіровоградській області про визнання нечинним та скасування акту та розрахунку плати за проїзд,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач Приватне підприємство "Логістік-ВВН" звернувся 25 червня 2014 року до суду з адміністративним позовом до відповідача Управління Укртрансінспекції у Кіровоградській області. Просив визнати нечинним і скасувати Акт №002031 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 16.06.2014 та Розрахунок плати за проїзд від 16.06.2014, складені відповідачем.

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 14 липня 2014 року у справі № 808/4133/14 у задоволені позову відмовлено. Свою позицію суд першої інстанції обґрунтував тим, що оформлення відповідачем Акта №002031 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 16.06.2014 та Розрахунку плати за проїзд великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування не суперечить "Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні", "Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті".

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, апелянт просить скасувати оскаржувану постанову та ухвалити нове рішення про задоволення позовних вимог. В апеляційній скарзі зазначено, що автомобіль «Сканія» НОМЕР_3, причіп НОМЕР_4, було зупинено представником відповідача з метою перевірки габаритно-вагового контролю на автодорозі Стрій-Тернопіль-Кіровоград, зупинка 716км + 405м. та складено акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів. Вважає, що суд першої інстанції не звернув уваги на факт очевидних розбіжностей у завантаженні, не став виясняти факт відповідності вагів відповідача законодавству України, не вияснив належне виставлення вагів на пункті перевірки автотранспортного засобу, можливу похибку зважування даних вагів; не звернув уваги на вочевидь низьке навантаження на передні вісі автомобіля, та на високе навантаження на задню вісь, що може свідчити про зважування автомобіля під невеликим кутом.

Колегія суддів апеляційної інстанції, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції на підставі письмових доказів, що містяться в матеріалах справи встановлено, 16.06.2014 в Кіровоградській області на автошляху М-12 Стрій-Тернопіль-Кіровоград зупинка 716 км+405м. відповідачем в особі старшого державного інспектора BЛK ОСОБА_5 складено Акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів №002031. Вказаний Акт складено у порядку, передбаченому постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.07.2007. Автомобіль Sсania реєстраційний номер НОМЕР_3 причіп державний номер НОМЕР_4 (належить позивачу, водій ОСОБА_6), зупинено представниками відповідача з метою перевірки габаритно-вагового контролю у вищезазначеному місці 16.06.2014 о 14-34 год. За даними вагів відповідача автомобіль мав перевищення загальної маси у 200кг.: 38,2тн. Замість дозволених 38тн. У оскаржуваному Акті зазначено, що осьові навантаження, т.: нормативно допустимі - 22, фактичні 22,7. Акт підписаний водієм без зауважень чи застережень (а.с.5). На підставі даних висновків відповідачем видано Розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до Акту №002031 від 16.06.2014, відповідно до якого слід сплатити 243 Євро за курсом НБУ на день платежу, на користь бюджету Кіровоградської області.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що до суд першої інстанції до даних правовідносин правильно застосував норми Конституції України, "Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні", затвердженого 27.06.2007 постановою Кабінету Міністрів України №879; Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 №1306; "Порядку взаємодії Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, Міністерства внутрішніх справ України, Державного агентства автомобільних доріг України під час організації та проведення робіт із зважування та здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на автомобільних дорогах загального користування", затвердженого 10.12.2013 наказом Міністерства інфраструктури України, Міністерства внутрішніх справ України №1007/1207, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.02.2014 за №215/24992; "Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті", затвердженого 08.11.2006 постановою Кабінету Міністрів України №1567.

Відповідно до пп.5-1 п.2 "Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні", затвердженого 27.06.2007 постановою Кабінету Міністрів України №879, документальний габаритно-ваговий контроль - це визначення загальної маси транспортного засобу шляхом додавання власної маси транспортного засобу та маси вантажу. Згідно пп.11 п.2 цього ж Порядку, точний габаритно-ваговий контроль - це визначення габаритновагових параметрів транспортного засобу на стаціонарному або пересувному пункті. У відповідності до пп.12 п.2 повторне вимірювання і зважування - це будь-яке наступне вимірювання транспортного засобу, що перебуває в межах одного стаціонарного або пересувного пункту габаритно-вагового контролю, з часу в'їзду такого транспортного засобу на територію пункту до виїзду з неї. Не є повторним вимірювання, яке проводиться через технічні перебої в роботі вимірювального і зважувального обладнання, що не суперечить вимогам затвердженої спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології методики.

Враховуючи переміщення навантаженого автотранспортного засобу з напівпричепом з Зупинки 716 км+405м. автошляху М-12 Стрій-Тернопіль-Кіровоград до м. Запоріжжя, де проводилось повторне зважування, отримані параметри (данні) не можуть бути взяті до уваги, оскільки будуть суперечити вимогам пп.12 п.2 вказаного Порядку.

Матеріалами справи підтверджується, що Позивачем не надано до суду технічних документів на транспортний засіб Sсania реєстраційний номер НОМЕР_3 щодо витрат паливно-мастильних матеріалів, які мають вагу і витрачаються під час перевезення вантажу, його комплектації.

В силу пп.3 п.2 вказаного Порядку, великовагові та великогабаритні транспортні засоби - це транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 №1306. При цьому транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 відсотки.

Пунктом 22.5 "Правил дорожнього руху", за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 38 т (на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - до 40 т; для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м. Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5м.

Згідно матеріалів справи позивачем не спростовано факт перевищення навантаження на строєну вісь на 700кг., які перевищують норматив більш як на 2 відсотки (2 відсотки від 22 тон складають 440кг.).

Відповідно до п.32 вказаного Порядку перевізник, який має намір використовувати великоваговий та/або великогабаритний транспортний засіб, зобов'язаний не пізніше ніж за три доби звернутися до уповноважених Укравтодором підприємств із заявою про видачу погодження маршруту. Дозвіл на рух великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу видається відповідним підрозділом МВС, що забезпечує безпеку дорожнього руху, після надання погодження маршруту. У заяві про видачу погодження маршруту повинні міститися відомості про характер і категорію вантажу, загальну масу навантаження на вісь (осі), габарити, технічну характеристику великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, строк перевезення і маршрут. У разі коли під час здійснення габаритно-вагового контролю встановлено, що транспортний засіб є великоваговим та/або великогабаритним, до заяви додаються довідка про здійснення габаритно-вагового контролю та документи, на підставі яких встановлюється маршрут проїзду такого транспортного засобу з часу завантаження до часу здійснення габаритно-вагового контролю.

В матеріалах справи відсутній Дозвіл на рух великовагового транспортного засобу, виданого відповідним підрозділом МВС на автомобіль Sсania реєстраційний номер АР9308СЕ , напівпричіп реєстраційний номер АР2838ХР.

У відповідності до п.14 "Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті", затвердженого 08.11.2006 постановою Кабінету Міністрів України №1567, рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об'єктах, що використовуються суб'єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту

Підпунктом 5 п.4 "Порядку взаємодії Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, Міністерства внутрішніх справ України, Державного агентства автомобільних доріг України під час організації та проведення робіт із зважування та здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на автомобільних дорогах загального користування", затвердженого 10.12.2013 наказом Міністерства інфраструктури України, Міністерства внутрішніх справ України №1007/1207, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.02.2014 за №215/24992, посадові особи Укртрансінспекції під час здійснення габаритно-вагового контролю: складають акт про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних або вагових параметрів та визначають суму плати за проїзд за формулою розрахунку відповідно до пунктів 30 - 31-1 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю.

Отже, колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з судом першої інстанції щодо оформлення відповідачем Акту №002031 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 16.06.2014 та Розрахунку плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів не суперечить "Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні", "Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті".

Зважаючи на те, що судом першої інстанції при ухваленні оскарженого рішення не допущено порушень норм матеріального і процесуального права, а викладені в ньому висновки відповідають обставинам справи, колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а постанову суду першої інстанції слід залишити без змін.

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. 197, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, 205, 206 КАС України, суд,-

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Приватного підприємства "Логістік-ВВН" - залишити без задоволення.

Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 14 липня 2014 року у справі за позовом Приватного підприємства "Логістік-ВВН" до Управління Укртрансінспекції у Кіровоградській області про визнання нечинним та скасування акту та розрахунку плати за проїзд - залишити без змін.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів відповідно до ст. 212 та ч.5 ст. 254 КАС України.

Головуючий: Ю.В. Дурасова

Суддя: О.А. Проценко

Суддя: Л.П. Туркіна

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2014
Оприлюднено23.01.2015
Номер документу42388054
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/4133/14

Постанова від 14.07.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Постанова від 14.07.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 10.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 10.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 14.07.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 27.06.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Постанова від 14.07.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні