cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
13.01.15р. Справа № 904/8528/14
За позовом Відділу освіти, сім"ї, молоді та спорту Магдалинівської районної державної адміністрації, смт. Магдалинівка, Дніпропетровська область
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Промлісмаш", м. Дніпропетровськ
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача -Державна фінансова інспекція в Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ
про стягнення збитків
Суддя Петрова В.І.
Представники:
від позивача: Мороз О.А., дов. №01-13/19 від 12.01.15р.
від відповідача: не з"явився
від третьої особи: Номировський В.І., дов. №15-4 від 12.01.15р.
СУТЬ СПОРУ:
Відділ освіти, сім"ї, молоді та спорту Магдалинівської районної державної адміністрації звернувся до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Промлісмаш" про стягнення збитків у розмірі 9 222,66грн.
Позовні вимоги обгрунтовує тим, що контрольно-ревізійним відділом в Магдалинівському районі під час проведення ревізії фінансово-господарської діяльності позивача за період з 01.07.2008р. по 31.03.2011р. виявлено завищення вартості та обсягів виконаних підрядних робіт на загальну суму 9 222,66грн. за договорами підряду № № 77ТО, 78ТО, 79ТО, 80ТО, 81ТО, 82ТО, 83ТО, 84ТО, 85ТО, 86ТО, 87ТО, 88ТО, 89ТО, 90ТО, 91ТО від 25.08.2009р. по виконанню робіт із передпускової підготовки і наладки засобів газової автоматики, встановлених в котельнях загальноосвітніх шкіл Магдалинівського району, за договорами підряду №№ 98Р, 99Р від 27.08.2009р. по виконанню послуг із профілактичного обслуговування засобів газової автоматики безпеки в котельнях загальноосвітніх шкіл Магдалинівського району, за договорами підряду №№ 102Р, 103Р, 104Р, 105Р, 106Р, 107Р, 108Р, 109Р, 110Р, 111Р від 02.09.2009р. по виконанню послуг із установки клапанів відсікачів і сигналізатора загазованості в котельнях загальноосвітніх шкіл Магдалинівського району, за договорами №№ 132 М, 133 М, 134 М, 135 М від 14.10.2009р. по виконанню послуг "Проектні, монтажні і налагоджувальні роботи коректора для вузла комерційного обліку витрат природного газу".
Відповідач явку представника в судові засідання не забезпечив, відзив на позов та витребувані судом документи не подав, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином за адресою, зазначеною у витягу з ЄДРПОУ за №19686681 від 01.12.2014р. (а.с.75), що підтверджується повернутими конвертами "Укрпошта" (а.с.69-74, 78-79, 88-89), з клопотанням про відкладення розгляду справи до суду не звертався.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Державна фінансова інспекція в Дніпропетровській області позовні вимоги підтримує, оскільки відповідачем була завищена вартість підрядних робіт на суму 9 222,66грн.
Суд розглянув справу за наявними в ній матеріалами відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України.
13.01.2015 року по даній справі оголошено вступну та резолютивну частини рішення відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача та третьої особи, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Між позивачем та відповідачем були укладені договори підряду № № 77ТО, 78ТО, 79ТО, 80ТО, 81ТО, 82ТО, 83ТО, 84ТО, 85ТО, 86ТО, 87ТО, 88ТО, 89ТО, 90ТО, 91ТО від 25.08.2009р. по виконанню робіт із передпускової підготовки і наладки засобів газової автоматики, встановлених в котельнях загальноосвітніх шкіл Магдалинівського району, договори підряду №№ 98Р, 99Р від 27.08.2009р. по виконанню послуг із профілактичного обслуговування засобів газової автоматики безпеки в котельнях загальноосвітніх шкіл Магдалинівського району, договори підряду №№ 102Р, 103Р, 104Р, 105Р, 106Р, 107Р, 108Р, 109Р, 110Р, 111Р від 02.09.2009р. по виконанню послуг із установки клапанів відсікачів і сигналізатора загазованості в котельнях загальноосвітніх шкіл Магдалинівського району, договори №№ 132 М, 133 М, 134 М, 135 М від 14.10.2009р. по виконанню послуг "Проектні, монтажні і налагоджувальні роботи коректора для вузла комерційного обліку витрат природного газу" на загальну суму 305 286,00 грн.
За виконані відповідачем вищевказані роботи відповідно до актів виконаних робіт форми КБ-2в з ним були проведені розрахунки на загальну суму 305 211,60 грн.
У період з 14.04.2011р. по 27.05.2011р. контрольно-ревізійним відділом в Магдалинівському районі була проведена ревізія фінансово-господарської діяльності відділу освіти Магдалинівської районної державної адміністрації за період з 01.07.2008р. по 31.03.2011р. В ході проведення перевірки були встановлені факти завищення відповідачем вартості підрядних робіт (а.с.51-54).
У ході ревізії проведено зустрічну звірку в Товаристві з обмеженою відповідальністю "Промлісмаш" з питання документального підтвердження виду, обсягу, вартості та розрахунків за виконані роботи та поставлене обладнання, відповідно до укладених у 2009 році договорів на загальну суму 474 806,79 грн. (з урахуванням ПДВ). За виконані роботи та поставлене обладнання відділом освіти райдержадміністрації з ТОВ "Промлісмаш" проведено розрахунки в повному обсязі відповідно до актів виконаних робіт форми КБ-2в та видаткових накладних на матеріальні цінності.
За результатами зустрічної звірки з питання відповідності прямих витрат, включених до актів виконаних робіт форми КБ-2в, державним будівельним нормам встановлено, що в порушення п.3.3.10.1 ДБН Д. 1.1-1-2000 "Правила визначення вартості будівництва", затверджених наказом Держбуду України від 27.08.2000р. №174 (далі - ДБН Д.1.1-1-2000) до актів форми №КБ-2в включено загальні витрати праці працівників в кількості 516 людино-годин, які документально не підтверджено. Так, відповідно до даних первинних документів (табелі обліку робочого часу, розрахунково-платіжні відомості по заробітній платі, протоколи наладки технологічної сигналізації і автоматики) працівниками товариства всього відпрацьовано 4450 людино-годин, в той час як загальні витрати праці працівників на об'єм виконаних робіт по передпусковій підготовці і наладці засобів газової автоматики, установлених в котельнях загальноосвітніх шкіл, складають 4966 людино-годин, інші первинні документи, що підтверджують загальні витрати праці працівників в кількості 516 людино-годин (4966-4450) до звірки не надано.
Так, у договорі №77ТО від 25.08.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 141 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 126 людино-годин. Відхилення 15 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 263,50 грн.
У договорі № 78ТО від 25.08.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 141 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 126 людино-годин. Відхилення 15 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 263,50 грн.
У договорі № 79ТО від 25.08.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 250 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 224 людино-годин. Відхилення 26 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 466,20 грн.
У договорі № 80ТО від 25.08.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 250 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 224 людино-годин. Відхилення 26 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 466,20 грн.
У договорі № 81ТО від 25.08.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 250 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 224 людино-годин. Відхилення 26 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 466,20 грн.
У договорі № 82ТО від 25.08.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 250 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 224 людино-годин. Відхилення 26 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 466,20 грн.
У договорі № 83ТО від 25.08.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 250 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 224 людино-годин. Відхилення 26 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 466,20 грн.
У договорі № 84ТО від 25.08.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 250 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 224 людино-годин. Відхилення 26 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 466,20 грн.
У договорі № 85ТО від 25.08.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 286 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачена 256 людино-годин. Відхилення 30 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 527,00 грн.
У договорі № 86ТО від 25.08.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 250 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 224 людино-годин. Відхилення 26 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 466,20 грн.
У договорі № 87ТО від 25.08.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 250 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 224 людино-годин. Відхилення 26 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 466,20 грн.
У договорі № 88ТО від 25.08.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 250 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 224 людино-годин. Відхилення 26 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 466,20 грн.
У договорі № 89ТО від 25.08.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 251 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 225 людино-годин. Відхилення 26 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 466,20 грн.
У договорі № 90ТО від 25.08.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 251 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 225 людино-годин. Відхилення 26 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 466,20 грн.
У договорі № 91ТО від 25.08.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 251 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 225 людино-годин. Відхилення 26 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 466,20 грн.
У договорі № 98Р від 27.08.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 197 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 177 людино-годин. Відхилення 20 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 364,86 грн.
У договорі № 99Р від 27.08.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 259 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 233 людино-годин. Відхилення 26 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 466,20 грн.
У договорі № 102Р від 02.09.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 32 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 29 людино-годин. Відхилення 3 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 60,81 грн.
У договорі № 103Р від 02.09.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 43 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 38 людино-годин. Відхилення 5 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 81,08 грн.
У договорі № 104Р від 02.09.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 42 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 37 людино-годин. Відхилення 5 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 81,08 грн.
У договорі № 105Р від 02.09.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 44 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 39 людино-годин. Відхилення 5 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 81,08 грн.
У договорі № 106Р від 02.09.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 29 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 26 людино-годин. Відхилення 3 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 60,82 грн.
У договорі № 107Р від 02.09.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 43 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачене 38 людино-годин. Відхилення 5 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 81,08 грн.
У договорі № 108Р від 02.09.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 95 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 85 людино-годин. Відхилення 10 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 182,43 грн.
У договорі № 109Р від 02.09.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 44 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 39 людино-годин. Відхилення 5 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 81,08 грн.
У договорі № 110Р від 02.09.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 33 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 47 людино-годин. Відхилення 6 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 101,35 грн.
У договорі № 111Р від 02.09.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 62 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 55 людино-годин. Відхилення 7 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 121,63 грн.
У договорі № 132 М від 14.10.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 113 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 102 людино-годин. Відхилення 11 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 202,69 грн.
У договорі № 133 М від 14.10.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 113 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 102 людино-годин. Відхилення 11 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 202,69 грн.
У договорі № 134 М від 14.10.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 113 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 102 людино-годин. Відхилення 11 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 202,69 грн.
У договорі № 135 М від 14.10.2009р. включено прямі витрати праці працівників у кількості 113 людино-годин, а за даними табелів обліку робочого часу фактично витрачено 102 людино-годин. Відхилення 11 людино-годин. Сума завищення вартості підрядних робіт становить 202,69 грн.
Згідно пояснень директора ТОВ "Промлісмаш" Размахніна О.Д. вартість робіт визначена відповідно до нормативних витрат праці по Прейскуранту №26-05-43Е, без урахування фактичних витрат праці на виконання робіт.
Таким чином, внаслідок оплати завищеної вартості підрядних робіт відділу освіти завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 9 222,66грн. (з урахуванням ПДВ).
Відповідно до ч.1 ст.224 Господарського кодексу України учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов'язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб'єкту, права або законні інтереси якого порушено.
Згідно ч.1 ст.614 Цивільного кодексу України особа, яка порушила зобов'язання, несе відповідальність за наявності її вини, якщо інше не встановлено договором або законом. Особа є невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів щодо належного виконання зобов'язання.
За ч.ч.1, 2 ст. 623 Цивільного кодексу України боржник, який порушив зобов'язання, має відшкодувати кредиторові завдані цим збитки. Розмір збитків, завданих порушенням зобов'язання, доказується кредитором.
Відповідно до п.4 ч.1 ст. 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема, у вигляді відшкодування збитків.
Для застосування такої міри відповідальності, як стягнення збитків, потрібна наявність усіх елементів складу цивільного правопорушення: 1) протиправної поведінки; 2) збитків; 3) причинного зв'язку між протиправною поведінкою боржника та збитками; 4) вини.
За відсутності хоча б одного з цих елементів цивільна відповідальність не настає.
Згідно ст.22 Цивільного кодексу України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є: 1) втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); 2) доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).
Важливим елементом доказування наявності збитків є встановлення причинного зв'язку між протиправною поведінкою боржника та збитками потерпілої сторони. Слід довести, що протиправна дія чи бездіяльність заподіювача є причиною, а збитки, які виникли у потерпілої особи, - наслідком такої протиправної поведінки.
Відповідно до ч.1 ст.632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Матеріали справи свідчать, що витрати праці робітників на об"єм виконаних робіт в кількості 516 людино-годин не підтверджено, що стало причиною відхилення у вартості підрядних робіт на суму 9 222,66грн. (з урахуванням ПДВ).
Таким чином, позивач, здійснивши оплату відповідачу за виконані роботи за вищезазначеними договорами підряду, зазнав збитків у розмірі 9 222,66грн., які спричинені завищенням відповідачем обсягів та вартості виконаних робіт.
Враховуючи викладене, позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Промлісмаш" (49000, м. Дніпропетровськ, вул. Гоголя, 27А, кв.25, ЄДРПОУ 30443150) на користь Відділу освіти, сім"ї, молоді та спорту Магдалинівської районної державної адміністрації (51100, Дніпропетровська область, смт. Магдалинівка, вул. Радянська, 21, ЄДРПОУ 02142454, р/р 35426109015244 в ГУДКСУ в Дніпропетровській області, МФО 805012) збитки у розмірі 9 222,66грн. (дев"ять тисяч двісті двадцять дві грн. 66коп.) та 1 827,00грн. (одна тисяча вісімсот двадцять сім) судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 19.01.2015р.
Суддя В.І. Петрова
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2015 |
Оприлюднено | 23.01.2015 |
Номер документу | 42390027 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні