№2-A-787/08
Категорія №48
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 жовтня 2008р. м.
Житомир
Суддя Богунського районного
суду м. Житомира Грибан І.О., розглянув
у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до
управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради
м. Житомира про визнання дій
неправомірними та стягнення недоплачених коштів, -
ВСТАНОВИВ:
Позивачка звернулася в суд
з адміністративним позовом , в якому висуває вимоги до управління праці та
соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира щодо стягнення з останнього на її
користь кошти у вигляді недоплачених протягом 2007р. сум допомоги по догляду за
дитиною до трьохрічного віку. В обґрунтування позовних вимог вказує на те, що вона відповідно до вимог ст. . 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» має право щомісячно
отримувати допомогу на дитину у розмірі встановленого законом прожиткового
мінімуму для дітей віком до 6 років.
Вказує, що відповідно до ч.2 ст. 62 Закону України «Про державний бюджет
України на 2007р.» такий мінімум визначено з 01.04.07р. в розмірі 463 грн. , з 01.10.07р. - 470 грн. Однак ч.2 ст. 56 цього Закону виплати допомоги на дитину до досягнення нею трьохрічного віку
визначено в значно меншому розмірі, який
протягом 2007р. і виплачувався відповідачем в порушення прав позивачки.
Вказуючи на неправомірність
дії відповідача, посилається на
вимоги ст. .22 Конституції України , зазначаючи, що при прийнятті нових законів або внесенні
змін до діючих не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав та
свобод, а тому вважає, що відповідач повинен був виплачувати їй
допомогу в розмірі , визначеному
Законом України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми». Вимагає стягнути з
відповідача недоплачені в 2007р. кошти . Просила розглядати справу у її відсутності.
Відповідач подав заяву про
розгляд справи у відсутність його представника у письмовому провадженні.
Розглянувши справу в межах
заявлених позовних вимог, дослідивши
надані по справі докази, суд приходить
до наступного висновку.
Правовідносини між
сторонами виникли в сфері публічно-правових щодо виконання відповідачем, як органом владних повноважень функцій по
реалізації державою соціального забезпечення населення, що регулюються Законом України "Про
державну допомогу сім'ям з дітьми»"( далі Закон). Відповідно до вимог ст. 15 Закону матерям, що
мають дитину віком до 3-х
років, щомісячно
виплачується допомога на дитину у розмірі встановленого законом прожиткового
мінімуму для дітей віком до 6 років.
Прожитковий мінімум на
2007р. визначався ст. 62 Закону України «Про бюджет України на 2007р.» . Виплата допомоги на дитину обмежувався дією статті 62 Закону України «Про бюджет України на 2007р.» і
проводилася в розмірі , як різниця між 50 відсотками прожиткового мінімуму,
встановленого для непрацездатних осіб,
та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу.
Фінансування витрат по матеріальній допомозі на дітей здійснювалося за рахунок
державного бюджету у вигляді субвенцій місцевим бюджетам.
Відповідно до ст. .2,
22
Бюджетного кодексу України головні розпорядники бюджетних
коштів визначаються Законом України «Про державний бюджет ...» на відповідний рік.
Відповідач до кола
розпорядників коштів державного або місцевого бюджету бюджетним законом не
віднесений.
Відповідно до ст. .32, 44 Бюджетного кодексу України
складання державного бюджету відноситься до виключної компетенції Кабінету
Міністрів України, та затверджується
Верховною Радою України.
Рішенням Конституційного
Суду України від 09.07.07р. щодо відповідності Конституції України положень
деяких статей Закону України «Про державний бюджет України на 2007р.» визнано
неконституційним положення абзацу 3 ч.2 статті 56
Закону «Про державний бюджет України на 2007р.» щодо
встановлення допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного
віку, що визначається як різниця між 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для непрацездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в
розрахунку на одну особу.
Відповідно до вимог ст. 152 Конституції України закони та інші
правові акти або їх окремі положення, що
визнані неконституційними, втрачають
чинність з дня ухвалення рішення Конституційним Судом України. Матеріальна чи
моральна шкода, завдана фізичним або
юридичним особам актами і діями, що
визнані неконституційними,
відшкодовується державою у встановленому законом порядку.
Згідно рішення
Конституційного Суду України від 09.07.07р. вбачається, що саме Верховною Радою України , поза межами повноважень, протягом останніх років при затвердженні
бюджетів країни на відповідні роки включалися до бюджету положення, якими обмежувалися чи зупинялися дії окремих
законів щодо встановлення пільг ,
компенсацій і гарантій, а
відповідно і обмежувалися бюджетні асигнування на виконання соціальних програм.
Вина управління праці
Богунської районної ради в порушенні прав позивачки та заподіянні їй
матеріальної шкоди у вигляді недоплачених сум щомісячної соціальної допомоги
відсутня.
Позов до задоволення не
підлягає.
З моменту набрання рішенням
Конституційного суду України чинності позивачка має право вимагати в порядку
цивільного судочинства відшкодування матеріальної шкоди у вигляді недоплачених
до 09.07.07р. коштів, або звернутися в
порядку адміністративного судочинства до органів державної влади, з вини яких було обмежено її право на пільги.
В разі невиконання рішення
Конституційного Суду України ( тобто з
правовідносин, що виникли після
09.07.07р.) позивач має право звернення в судовому порядку з вимогами про
зобов'язання відповідного органу владних повноважень про проведення нарахування
компенсаційних виплат у відповідності з вимогами закону. З такими вимогами
(щодо зобов'язання здійснити донарахування сум виплат) позивачка не зверталася
до відповідача в досудовому порядку, та
не заявляла їх в адміністративному позові.
Керуючись ст.
ст. ст. 11, 52, 69, 71, 158, 160, 163 КАС України,
Законом України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми» , рішенням
Конституційного Суду України від 09.07.07р.,
Законом України «Про державний бюджет на 2007р.», суд -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позовних
вимог до управління праці та соціального захисту населення Богунської районної
ради м. Житомира щодо визнання дій
неправомірними та стягнення не нарахованих коштів - відмовити
Постанова може бути
оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання
через Богунський районний суд протягом десяти днів, починаючи з дня її проголошення , заяви про
апеляційне оскарження або апеляційної скарги .
Постанова набирає законної
сили після закінчення строку на подання заяви на апеляційне оскарження , якщо
така заява або апеляційна скарга не були подані.
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2008 |
Оприлюднено | 07.08.2009 |
Номер документу | 4240432 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Голопристанський районний суд Херсонської області
Циганій С.І.
Адміністративне
Богунський районний суд м. Житомира
Грибан І.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні