ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
20.01.15р. Справа № 904/6148/13
За скаргою: фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл.
на дії Тернівського відділу державної виконавчої служби Криворізького міського управління юстиції Дніпропетровської області
у справі:
за позовом Криворізької міської ради Дніпропетровської області, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область
до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область
про стягнення 89 725,69 грн. заборгованості за договором оренди земельної ділянки
Суддя Мельниченко І.Ф.
Представники:
Від стягувача (позивача): не з'явився;
Від скаржника (відповідача): не з'явився;
Від ВДВС: не з'явився.
СУТЬ СПОРУ:
27.10.2014р. від фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 надійшла скарга на дії Тернівського відділу державної виконавчої служби Криворізького міського управління юстиції, в якій скаржник просить:
- зобов'язати державного виконавця Тернівського відділу державної виконавчої служби Криворізького міського управління юстиції Костюк В.В. попередити Криворізьку міську раду про перешкоджання провадженню виконавчих дій через ненадання інформації про належні їй рахунки, на які можливо перерахувати стягнуті грошові суми;
- зобов'язати державного виконавця Тернівського відділу державної виконавчої служби Криворізького міського управління юстиції Костюк В.В. повернути Криворізькій міській раді виконавчі документи, в разі ненадання нею вказаної в цій скарзі інформації.
Позивач проти задоволення скарги заперечував, посилаючись на те, що в даному випадку стягнення відбувалось на користь бюджету, оскільки плата за землю повинна зараховуватись до місцевих бюджетів, а Криворізька міська рада Дніпропетровської області лише контролює цю оплату та не має права на зарахування цих коштів на свою користь.
Представник Тернівського ВДВС Криворізького МУЮ надав заперечення на скаргу, в яких також просив відмовити у задоволенні скарги з тих же підстав, на які посилається позивач.
Від відповідача надійшло клопотання, в якому останній просив розглядати скаргу без його участі на підставі вже поданих документів.
Дослідивши подану скаргу, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
30.09.13 р. господарським судом у справі № 904/6148/13 прийнято рішення про стягнення з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 на користь Криворізької міської ради 89 555, 23 грн., що складають суму заборгованості з орендної плати за землю, 4 015, 02 грн. - пені, 1 777, 39 грн. - судового збору.
14.10.13 р. на виконання зазначеного вище рішення, яке набрало законної сили силу, господарським судом видано відповідний наказ.
Виконавчий документ стягувачем було пред'явлено до виконання.
08.11.13 року державним виконавцем Тернівського відділу державної виконавчої служби Криворізького міського управління юстиції винесено постанову про відкриття виконавчого провадження щодо виконання наказу господарського суду Дніпропетровської області від 14.10.13 року.
Звертаючись із даною скаргою, відповідач посилається на те, що Криворізька міська рада, звернувшись до виконавчої служби, зазначила рахунок, який їй не належить, що на думку скаржника, свідчить про перешкоджання стягувачем провадженню виконавчих дій, в зв'язку з чим, просить суд зобов'язати державного виконавця попередити стягувача про перешкоджання провадженню виконавчих дій через ненадання інформації про належні йому рахунки, на які можливо перерахувати стягнуті грошові суми, та зобов'язати державного виконавця повернути виконавчий документ, в разі ненадання вказаної інформації, на підставі п. 4 ч. 1 ст. 47 Закону України „Про виконавче провадження".
Подана скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Відповідно до п. 3 ст. 45 Закону України "Про виконавче провадження", стягувачу - юридичній особі стягнуті грошові суми перераховуються державним виконавцем у встановленому порядку на визначені стягувачем належні йому рахунки.
При цьому, відповідно до положень ч. 2 ст. 4 Закону України „Про оренду землі", орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом.
Таким чином, з огляду на те, що об'єктом оренди є земельна ділянка комунальної власності, орендодавцем цієї ділянки виступає Криворізька міська рада, як орган місцевого самоврядування, на який законом покладено функції розпорядника землями територіальної громади міста.
За змістом положень підпункту 14.1.147 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності, є однією з форм плати за землю як загальнодержавного податку.
Статтею 290 Податкового кодексу України передбачено, що плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю.
В свою чергу, відповідно до положень п. 4 ч. 1 ст. 69 Бюджетного кодексу України, плата за землю зараховується до бюджетів місцевого самоврядування і належить до доходів загального фонду місцевих бюджетів .
Згідно положень статей 43, 78 Бюджетного кодексу України казначейське обслуговування місцевих бюджетів здійснюється органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, на основі ведення єдиного казначейського рахунку.
Відповідно до положень п. 5 ст. 78 Бюджетного кодексу України податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи місцевого бюджету підлягають зарахуванню на єдиний казначейський рахунок і не можуть акумулюватися на рахунках органів, що контролюють справляння надходжень бюджету.
Пунктом 2.2 Наказу Міністерства фінансів України від 23.08.2012 № 938 "Про затвердження Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів" встановлено, що у процесі казначейського обслуговування коштів місцевих бюджетів, органи Казначейства відкривають рахунки в національній валюті в органах Казначейства для зарахування доходів місцевих бюджетів та інших надходжень, передбачених законодавством (далі - платежі), на ім'я органу Казначейства у розрізі кодів класифікації доходів бюджету та у розрізі місцевих бюджетів усіх рівнів (бюджет Автономної Республіки Крим, бюджети міст Києва і Севастополя, обласні, районні бюджети та бюджети місцевого самоврядування).
Зважаючи на те, що зарахування орендних платежів за земельні ділянки комунальної власності, як стягнутих на користь місцевих рад за рішенням суду, так і сплачених орендарями самостійно, має відбуватися виключено на єдиний казначейський рахунок, що відкривається на ім'я органу Казначейства, зазначений Криворізькою міською радою розрахунковий рахунок є належним рахунком, на який підлягають зарахуванню грошові суми, стягнутої державним виконавцем заборгованості по орендній платі за землю.
На підставі вищевикладеного, скарга фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 задоволенню не підлягає.
Керуючись ст. ст. 86, 121-2 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні скарги фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 відмовити.
Суддя І.Ф. Мельниченко
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2015 |
Оприлюднено | 26.01.2015 |
Номер документу | 42405558 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мельниченко Ірина Федорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мельниченко Ірина Федорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мельниченко Ірина Федорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Назаренко Наталія Григорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Назаренко Наталія Григорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Назаренко Наталія Григорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Назаренко Наталія Григорівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Назаренко Наталія Григорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні