Постанова
від 14.11.2014 по справі 820/8346/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

14 листопада 2014 р. № 820/8346/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Панченко О.В.

при секретарі судового засідання - Самігулліній К.В.

за участю:

представника позивача - Благої С.В.,

представника відповідача - Полежаки О.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговельний дім "Дінас" до Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговельний дім "Дінас", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області від 14.11.2013 року №0000992201 та №0000982201.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 04.10.2013 р. ДПІ у Московському районі м. Харкова ГУ Міндоходів в Харківській області складено акт №557/20-34-22-01-05/30138061 "Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ "Торгівельний дім "Дінас" (код ЄДРПОУ 30138061) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, на підставі якого 14.11.2013 року були прийняті податкові повідомлення-рішення №0000992201 та №0000982201. Позивач стверджує, що не вчиняв податкових правопорушень, про які згадується в акті перевірки. Викладені в акті судження інспекції є помилковими, не відповідають положенням закону та не узгоджуються з дійсними фактичними обставинами проведених платником податків господарських операцій.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав доводи, викладені в позовній заяві, просив суд постановити рішення про задоволення позову.

Відповідач - Державна податкова інспекція у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, позов не визнав.

У письмових запереченнях на позов (т.3 а.с.21) відповідач вказав, що викладені в акті №557/20-34-22-01-05/30138061 від 04.10.2013р. судження ДПІ про вчинення платником податків податкових правопорушень є правильними та вірними. Вказані порушення встановлені цілком об'єктивно. За таких підстав податкові повідомлення-рішення від 14.11.2013 року №0000992201 та №0000982201 є правомірними та обґрунтованими. Посилаючись на викладені вище доводи, відповідач просив суд постановити рішення про відмову у задоволенні заявлених вимог.

Представник відповідача у судовому засіданні підтримав доводи, викладені у письмових запереченнях на позов, просив суд ухвалити рішення про відмову у задоволенні позову.

Суд, вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів:

Судовим розглядом встановлено, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговельний дім "Дінас", пройшов передбачену законодавством процедуру державної реєстрації, набув правового статусу суб'єкта господарювання - юридичної особи, включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, код - 30138061. (т. 1 а.с.152).

На обліку як платник податків підприємство перебуває у ДПІ у Московському районі м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області.

На підставі направлень від 06.09.2013 р. №186, №187, №188, №189, №190, №191 виданих ДПІ у Московському районі м. Харкові ГУ Міндоходів, та відповідно до плану - графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання відповідачем проведена документальна планова перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "Тогівельний дім "Дінас", код ЄДРПОУ - 30138061, з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2010 року по 31.12.2012 року.

Результати перевірки оформлені актом №557/20-34-22-01-05/30138061 від 04.10.2013 р. (т.1 а.с.56-111).

За висновками перевірки, позивачем - ТОВ "ТД "Дінас", порушено:

1) п.135.1, п.135.2 ст. 135 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755 - ІV (із змінами і доповненнями), в результаті чого заниженого податок на прибуток на загальну суму 316750 грн.;

2) п.197.1 ст.197, п.198.2, п.198.3, ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755 - ІV (із змінами і доповненнями), в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 505005 грн.;

3) п.п.4.2.1, п.4.2 ст.4, п.п.8.1.2 п.8.1 ст.8 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" від 22.05.2003 р. №889-ІV, а саме: неутримання та неперерахування до бюджету податку з доходів фізичних осіб у сумі - 1308,00 грн. з суми нарахованого доходу фізичній особі за оренду у неї транспортних засобів за період з липня по грудня 2010 р.;

4) п.п.164.2.2 п.164.2 ст.164, п.п.168.1.5 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755 - ІV (із змінами і доповненнями), а саме: неутримання та неперерахування податку на доходи фізичних осіб у сумі - 2752,50 грн. за період з січня 2011 р. по грудень 2012 р. з суми нарахованої орендної плати за використання транспортних засобів, які належать фізичним особам;

5) п.176.2 (б) ст.176, абз.1 п.119.2 ст. 119 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755 - ІV та Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утримання з них податку.

З посиланням на вказаний вище акт перевірки, Державною податковою інспекцією у Московському районі м.Харкова Головного управління Міндоходів прийнято спірні податкові повідомлення-рішення від 14.11.2013 року:

- №0000992201, яким збільшено суму грошового зобов'язання ТОВ "ТД "Дінас" з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на загальну суму 566163,00 грн. (461316,00 грн. - за основним платежем, 104847,00 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями); (т.1 а.с.118);

- №0000982201, яким збільшено суму грошового зобов'язання ТОВ "ТД "Дінас" з податку на прибуток приватних підприємств на загальну суму 395930,50 грн. (316750,00 - за основним платежем, 79187,50 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями). (т.1 а.с.119).

ТОВ "Торгівельний дім "Дінас", не погодившись з висновками, викладеними в акті перевірки, надав заперечення до нього, але ДПІ у Московському районі м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області надані заперечення не враховані під час винесення рішень за результатами перевірки.

Також позивачем оскаржувалися податкові повідомлення-рішення до Головного управління Міндоходів у Харківській області та до Міністерства доходів і зборів України.

Рішеннями податкових органів подані підприємством скарги залишені без задоволення, а спірні податкові повідомлення-рішення - без змін. (т.1 а.с.126-131, 123-137, 139-144, 147-150).

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб'єктом владних повноважень в основу спірних податкових повідомлень-рішень, а також суджень, відображених суб'єктом владних повноважень в акті №557/20-34-22-01-05/30138061 від 04.10.2013 р. на відповідність вимогам ч.3 ст.2 КАС України, суд встановив наступне:

В ході перевірки податковим органом зроблено висновок про порушення ТОВ "ТД Дінас" п. 135.1, п. 135.2 ст. 135 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755 зі змінами та доповненнями, в результаті чого підприємством занижено суму доходів, що враховуються при визначенні об'єкту оподаткування на загальну суму 1508335 грн., в т.ч. за 1 квартал 2012р. на суму 258335 грн., за 2 квартал 2012р. на суму 375000 грн., за 4 квартал 2012р. на суму 525000 грн.

Даний висновок ДПІ обґрунтовує тим, що перевіркою відображених у рядку 02 Декларації «Дохід від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт, послуг))» за період з 01.04.2011р. по 31.12.2012р. у загальній сумі 8174124 грн. встановлено, що на формування цих показників мало вплив здійснення операцій з продажу товарів власного виробництва (хлібобулочні вироби).

Проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.04.2011р. по 31.12.2012р. в сумі 8174124 грн. на підставі таких документів: угоди купівлі - продажу, журнали - ордери по бухгалтерських рахунках 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями», 311 «Поточні рахунки в національній валюті», 301 "Каса в національній валюті", 701 "Дохід від реалізації товарів", первинні документи: видаткові накладні, банківські виписки, тощо.

Перевіркою встановлено заниження задекларованих суб'єктом господарювання і показників у рядку 02 Декларацій "Дохід від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт, послуг)" на загальну суму 1508335 грн., в т.ч. за 1 квартал 2012р. на суму 258335 грн., за 2 квартал 2012р. на суму 350000 грн., за 3 квартал 2012р. на суму 375000грн., за 4 квартал 2012р. на суму 525000 грн.

Встановлено, невідповідність сум отриманих доходів по первинним документам наданим до перевірки з показниками, що відображались у податкових деклараціях з податку на прибуток приватних підприємств, які подавались до податкового органу. Тобто підприємством позивача не включено до складу доходів, що враховуються при визначенні об'єкту оподаткування сум по взаємовідносинам з суб'єктами господарювання, описаними у п. 3.2.1 розділу 3 акту перевірки.

У вказаному розділі акту перевірки (п. 3.2.1) ДПІ вказує на заниження сум податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з не включенням до реєстру виданих податкових накладних або включенням з невідповідними сумами податкових накладних, зазначених у акті перевірки на сторінках 76-88 акту перевірки.

Вирішуючи спір та перевіряючи обґрунтованість мотивів, викладених суб'єктом владних повноважень у акті перевірки, суд зазначає, що відповідно до п. 135.1 ст. 135 Податкового кодексу України, доходи, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду за датою, визначеною відповідно до ст. 137, на підставі документів, зазначених у пункті 135.2 цієї статті, та складаються з: доходу від операційної діяльності, який визначається відповідно до пункту 135.4 цієї статті; інших доходів, які визначаються відповідно до пункту 135.5 цієї статті, за винятком доходів, визначених у пункті 135.3 цієї статті та у статті 136 цього Кодексу.

Згідно з п. 135.2 ст. 135 Податкового кодексу України, доходи визначаються на підставі первинних документів, що підтверджують отримання платником податку доходів, обов'язковість ведення i зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Вимоги до підтвердження даних, визначених у податковій звітності, встановлені ст. 44 ПК України. Так, згідно п. 44.1 Кодексу, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єкту оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Згідно п. 137.1 Кодексу, дохід від реалізації товарів визнається за датою переходу покупцеві права власності на такий товар.

Дохід від надання послуг та виконання робіт визнається за датою складання акту або іншого документа, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства, який підтверджує виконання робіт або надання послуг.

Відповідно до п. 187.1. ПК України, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подія, що сталася раніше: а)дата зарахування котів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товapiв/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у кaci платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товapiв - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання.

Пунктом 201.4. ПК України встановлено, що податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.

Згідно з п. 201.5. Кодексу, для операцій, що оподатковуються, i операцій, звільнених від оподаткування, складаються окремі податкові накладні.»

Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначає, що бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та iнші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату i місце складання; назву підприємства, від iмeнi якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю вимipy господарської операції; посади ociб, відповідальних за здійснення господарської oперації i правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валюті розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окремо. Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на перше число кожного місяця.

Таким чином, формування податкового зобов'язання документально оформлюються випискою податкової накладної, формування доходу оформлюється іншими документами податкового та бухгалтерського обліку, а саме: видаткові накладні, акти приймання-передачі, акти виконаних послуг. Дата виписки податкових накладних та видаткових накладних не завжди співпадає.

Слід відзначити, що Податковий кодекс України не містить норм, які б дозволяли визначити дохід на підставі звітності з ПДВ та податкових накладних.

Отже, враховуючи вищевикладене встановити заниження доходу на підставі податкових накладних не можливо.

Окрім того, Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» встановлено, що метою ведення бухгалтерського обліку i складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства.

В актi перевірки не наведено переліку первинних документів бухгалтерського обліку, які позивач не включив до рядку 02 Декларацій «Дохід від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт, послуг)" за період з 01.04.2011р. по 31.12.2012р.

На підтвердження відомостей, зазначених у рядку 02, позивачем надано оборотно-сальдові відомості по рахунках 361, з розшифровкою даних, зазначених у декларації по контрагентах та з посиланням на первинні документи, відповідно до яких валових дохід підприємства у 2012р. становить: за 1 квартал - 1197238, 34 грн., півріччя - 2303150, 75 грн., 9 місяців - 324510365 грн., рік - 4720569, 56 грн.

Таким чином, відповідно до наданих документів, заниження задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 02 Декларацій "Дохід від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт, послуг))" на загальну суму 1508335 грн., в т.ч. за 1 квартал 2012р. на суму 258335 грн., за 2 квартал 2012р. на суму 350000 грн., за 3 квартал 2012р. на суму 375000 грн., за 4 квартал 2012р. на суму 525000 грн. не знайшло обґрунтованого підтвердження під час розгляду справи.

А відтак, висновок ДПІ щодо порушенням ТОВ "ТД"Дінас"п. 135.1, п. 135.2 ст. 135 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755 зі змінами та доповненнями, що призвело до заниження підприємством позивача суми доходів, що враховуються при визначенні об'єкту оподаткування суд вважає недоведеним.

Вказане вище відповідає висновкам проведеної Харківським науково - дослідним інститутом судових експертиз ім. засл. проф. М.С. Бокаріуса судово - економічної експертизи № 7317. (т. 3 а.с. 42-46).

В ході перевірки податковим органом також зроблено висновок про порушення ТОВ "ТД Дінас" п. 198.2 п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого підприємством безпідставно віднесено суми ПДВ з придбання електроенергії від АК "Харківобленерго", на що виписано податкові накладні на суму 1220024, 84 грн., в т.ч. ПДВ - 203338 грн.

Судовим розглядом встановлено, підтверджується матеріалами справи, що на підставі договору на постачання електричної енергії №3-589К від 12.07.2004 р., укладеного між ТОВ "ТД" Дінас" (споживач) та АК "Харківобленерго" (постачальник), постачальник постачає електричну енергію споживачу, а споживач оплачує постачальнику її вартість та здійснює інші платежі, згідно з умовами договору та його додатками. (т.1 а.с.12-19).

18.05.2006 р. було підписано додаткову угоду до договору про постачання електричної енергії №3-5892 від 12.07.2004 р. (т.1 а.с.10).

Перевіркою встановлено, що прилади обліку електроенергії на ТОВ "ТД" Дінас" відсутні.

Однак, ДПІ не враховано, що згідно договору з АК "Харківобленерго" лічильник знаходиться на підстанції РП -2190, який є об'єктом власності і обліковується на балансі АК "Харківобленерго".

ДПІ стверджує, що розрахункові документи з приладів обліку електроенергії на ТОВ "ТД" Дінас" відсутні.

Вказані твердження спростовуються наданими позивачем суду та залученими до матеріалів справи:

- рахунками на оплату за використання електроенергії, рахунками на оплату за компенсацію втрат від перетоків реактивної енергії за 2011-2012 рік. (т.1 а.с.21-44);

- податковими накладними №27736/20 від 25.12.2010р. на суму 12000,00 грн. (в т.ч. ПДВ у сумі 2000,00 грн.), №25776/20 від 24.02.2010 року на суму 20000,00 грн. (в т.ч. ПДВ у сумі 3333,33 грн.), №398/20 від 01.02.2010 року на суму 12000,00 грн. (в т.ч. ПДВ у сумі 2000,00 грн.), №32916/20 від 30.11.2010 р. на суму 5000,00 грн. (у т.ч. ПДВ у сумі 833,33 грн.), №525 від 29.11.2010 р. на суму 15000,00 грн. (у т.ч. ПДВ 2500,00 грн.), №524 від 25.11.2010 р. на суму 15000,00 грн. ( в т.ч. ПДВ 2500,00 грн.), №523 від 02.11.2010 р. на суму 6000,00 грн. (в т.ч. ПДВ у сумі 1000,00 грн.), №316 від 25.06.2010 р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ у сумі 1666,67 грн.), №315 від 24.06.2010 р. на суму 2000,00 грн. (у т.ч. ПДВ 3333,33 грн.), №314 від 01.06.2010 р. на суму 7322,00 грн. (у т.ч. ПДВ 1220,33 грн.), №405 від 27.08.2010 р. на суму 15000,00 грн. (у т.ч. ПДВ 1500,00 грн.), №391 від 26.08.2010 р. на суму 15000,00 грн. (у т.ч. ПДВ 2500,00 грн.), №458 від 27.10.2010 р. на суму 20000,00 грн. (в т.ч. ПДВ у сумі 3333,33 грн.), №459 від 28.10.2010 р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 1274/20 від 02.02.2010р. на суму 28000,00 грн (в т.ч. ПДВ 4666,67 грн.), № 12657/20 від 19.01.2010р. на суму13100,78 грн. (в т.ч. ПДВ 2183,46 грн.), № 267 від 26.05.2010р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 266 від 21.05.2010р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 263 від 29.04.2010р. на суму 5000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 833,33 грн.), № 262 від 26.04.2010р. на суму 15000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2500,00 грн.), № 261 від 06.04.2010р. на суму 50000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 833,33 грн.), № 362 від 27.07.2010р. на суму 14500,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2416,67 грн.), № 363 від 29.07.2010р. на суму 14000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2333,33 грн.), № 501/20 від 01.03.2010р. на суму 4400,00 грн. (в т.ч. ПДВ 733,33 грн.), № 31185/20 від 30.03.2010р. на суму 16000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2666,67 грн.), № 34245/20 від 31.03.2010р. на суму 9800,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1633,33 грн.), № 34246/20 від 31.03.2010р. на суму 9000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1500,00 грн.), № 27425/20 від 26.03.2010р. на суму 5000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 833,33 грн.), № 31857/20 від 30.11.2012р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 30001/20 від 29.11.2012р. на суму 20000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 3333,33 грн.), № 28263/20 від 28.11.2012р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 23752/20 від 26.10.2012р. на суму 15000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2500,00 грн.), № 22401/20 від 25.10.2012р. на суму 15000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2500,00 грн.), № 429/20 від 01.10.201р. на суму 3000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 500,00 грн.), № 29516/20 від 31.10.2012р. на суму 7000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1166,67 грн.), № 29517/20 від 30.10.2012р. на суму 7000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1166,67 грн.), № 1979/20 від 05.09.2012р. на суму 4040,00 грн. (в т.ч. ПДВ 673,33 грн.), № 22311/20 від 25.09.2012р. на суму 7000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1166,67 грн.), № 24127/20 від 26.09.2012р. на суму 15000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2900,00 грн.), № 26062/20 від 27.09.2012р. на суму 5000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 833,33 грн.), № 28189/20 від 28.09.2012р. на суму 12000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2000,00 грн.), № 32070/20 від 28.12.2012р. на суму 5000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 873,33 грн.), № 29050/20 від 27.12.2012р. на суму 15000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2500,00 грн.), № 26327/20 від 26.12.2012р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 22540/20 від 24.12.2012р. на суму 20000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 3333,33 грн.), № 452/20 від 31.12.2012р. на суму 7241,15 грн. (в т.ч. ПДВ 1206,86 грн.), № 30559/20від 31.08.2012р. на суму 15000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2500,00 грн.), № 27301/20 від 29.08.2012р. на суму 3500,00 грн. (в т.ч. ПДВ 583,33 грн.), № 25710/20 від 28.08.2012р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 23722/20 від 27.08.2012р. на суму 5000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 833,33 грн.), № 354/20 від 01.08.2012р. на суму 3000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 500,00 грн.), № 1744/20 від 03.07.2012р. на суму 367,06 грн. (в т.ч. ПДВ 59,51 грн.), № 30519/20 від 31.07.2012р. на суму 28000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 4666,67 грн.), № 27740/20 від 27.06.2012р. на суму 25000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 4166,67 грн.), № 26209/20 від 30.05.2012р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 24758/20 від 29.05.2012р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 23022/20 від 28.05.2012р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 19811/20 від 24.05.2012р. на суму 2000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 333,33 грн.), № 27533/20 від 27.04.2012р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 25315/20 від 26.04.2012р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 23282/20 від 25.04.2012р. на суму 7000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1166,67 грн.), № 2785/20 від 05.04.2012р. на суму 9000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1500,00 грн.), № 31921/20 від 29.03.2012р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 30257/20 від 36.03.2012р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 16679/20 від 19.03.2012р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 32713/20 від 29.02.2012р. на суму 5000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 833,33 грн.), № 27766/20 від 27.02.2012р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 27765/20 від 27.02.2012р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 32712/20 від 29.02.2012р. на суму 15000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2500,00 грн.), № 28909/20 від 31.01.2012р. на суму 27000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 4500,00 грн.), № 26922/20 від 30.01.2012р. на суму 13000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2166,67 грн.), № 448/20 від 01.12.2011р. на суму 8250,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1375,00 грн.), № 2213/20 від 05.12.2011р. на суму 8000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1333,33 грн.), № 26426/20 від 26.12.2011р. на суму 5000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 833,33 грн.), № 30863/20 від 28.12.2011р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 33406/20 від 29.12.2011р. на суму 30000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 5000,00 грн.), № 34359/20 від 30.11.2011р. на суму 6000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1000,00 грн.), № 26651/20 від 25.11.2011р.на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 28756/20 від 28.11.2011р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 515/20 від 01.11.2011р. на суму 2415,55 грн. (в т.ч. ПДВ 402,59 грн.), № 32716/20 від 31.10.2011р. на суму 2415,55 грн. (в т.ч. ПДВ 402,59 грн.), № 30950/20 від 31.10.2011р. на суму 15000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2500,00 грн.), № 25460/20 від 26.10.2011р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 21725/20 від 24.10.2011р. на суму 70000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1166,67 грн.), № 19869/20 від 21.10.2011р. на суму 5000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 833,33 грн.), № 719/20 від 03.10.2011р. на суму 3505,28 грн. (в т.ч. ПДВ 584,21 грн.), № 26135/20 від 28.09.2011р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 24624/20 від 27.09.2011р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 24623/20 від 27.09.2011р. на суму 12000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2000,00 грн.), № 31072/20 від 31.08.2011р. на суму 20000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 3333,33 грн.), № 31071/20 від 31.08.2011р. на суму 3000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 500,00 грн.), № 26063/20 від 29.08.2011р. на суму 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 26403/20 від 27.07.2011р. на суму 12000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2000,00 грн.), № 25060/20 від 25.06.2011р. на суму 35000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 5833,33 грн.), №30533/020 від 30.06.2011р. у сумі 15000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2500,00 грн.), №27508/020 від 27.05.2011р. у сумі 20000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 3333,33 грн.), № 25699/020 від 26.05.2011р. у сумі 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 30935/020 від 29.04.2011р. у сумі 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 28360/020 від 28.04.2011р. у сумі 13000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2166,67 грн.), № 26012/020 від 27.04.2011р. у сумі 11000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1833,33 грн.), № 2606/020 від 06.04.2011р. у сумі 5605,00 грн. (в т.ч. ПДВ 934,17 грн.), № 1122/020 від 04.04.2011р. у сумі 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 34046/020 від 30.03.2011р. у сумі 20000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 3333,33 грн.), № 21015/020 від 21.03.2011р. у сумі 8000,00 (в т.ч. ПДВ 1333,33 грн.), № 16897/020 від 17.03.2011р. у сумі 5000,00 (в т.ч. ПДВ 833,33 грн.), № 4922/020 від 09.03.2011р. у сумі 4045,83 грн. (в т.ч. ПДВ 674,31 грн.), № 33200/020 від 28.02.2011р. у сумі 15000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2500,00 грн.), № 28400/020 від 25.02.2011р. у сумі 15000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 2500,00 грн.), № 8519/020 від 11.02.2011р. у сумі 686,00 (в т.ч. ПДВ 114,33 грн.), № 31170/020 від 31.01.2011р. у сумі 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 26715/020 від 28.01.2011р. у сумі 20000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 3333,33 грн.), № 35705/20 від 30.12.2010р. у сумі 10000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.), № 33432/20 від 29.12.2010р. у сумі 20000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 3333,33) (т.1 а.с.157-250, т.2 а.с.1-19).

Згідно п.7.3 Договору про постачання електричної енергії №3-589К від 12.07.2004 р., на підставі показників розрахункових засобів облік електричної енергії, у відповідності до додатку №3.1 "Перелік місць встановлення розрахункових приладів обліку та тарифів, що застосовуються при проведенні розрахунків за спожиту електричну енергію", оформлюється звіт про обсяг спожитої електричної енергії.

Додатком № 8 до договору про постачання електричної енергії №3-589К від 12.07.2004 р. - актом розмежування балансової належності електромереж та експлуатаційної відповідальності сторін встановлено, що споживач (ТОВ "ДТ "Дінас") несе відповідальність за експлуатацію 2КЛ-0,4 КВРП-2190 - ЗАТ "ТД "Дінас", та електричного обладнання 0,22-0,4 КВ ЗАТ "ТД " Дінас ". Тобто, від РП-2190 йдуть кабелі, що належать позивачу, і в цьому місці встановлений лічильник електричної енергії. (т.2 а.с.33-35).

Статтею 26 Закону України "Про електроенергетику" встановлено, що споживач енергії зобов'язаний додержуватися вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії.

Установка лічильника електричної енергії на підстанції РП-2190, який є об'єктом власності i обліковується на балансі АК "Харківобленерго", передбачено Додатком № 8 до договору про постачання електричної енергії №3-589К від 12 липня 2004 року - "Актом розмежування балансової належності електромережі та експлуатаційної відповідальності сторін", Додатком № 3.1. до наведеного договору - "Перелік місць встановлення розрахункових приладів обліку та тарифів, що застосовуються при проведенні розрахунків за спожиту електричну енергію", та має на підставі ст. 26 Закону України "Про електроенергетику" та договору бути виконано підприємством.

Відповідно до п. 2.1. Правил користування електричною енергією, затверджених Постановою НКРЕ № 28 від 31.07.20.1996 року, межі балансової" належності та експлуатаційної відповідальності між споживачем (субспоживачем) i електропередавальною організацією (основним споживачем) за технічний стан i обслуговування суміжних електроустановок фіксуються в акті розмежування балансової належності електроустановок i експлуатаційної відповідальності сторін. Межа експлуатаційної відповідальності може не збігатися з межею балансової належності, яка визначається правом власності споживача i електропередавальної організації (основного споживача) на окремі елементи електричної мережі, про що зазначається в акті розмежування балансової належності електроустановок i експлуатаційної відповідальності сторін.

Згідно п.2.5. Правил, може бути встановлена інша обґрунтована межа експлуатаційної відповідальності, яка обумовлена особливостями експлуатації електроустановок або пристроїв релейного захисту та автоматики (РЗА) i зв'язку. Пунктом 3.2. встановлено, що відповідальність за технічний стан засобів обліку несе та організація, на балансі якої вони перебувають, або організація, яка здійснює їx експлуатацію на підставі відповідного договору, а п. 3.7. передбачає, що місця та умови встановлення розрахункових засобів обліку визначаються згідно з ПУЕ та проектними рішеннями. Тобто, за наведеними правилами, прилади обліку можуть бути як на балансі споживача, так i на балансі енергопостачальника - АК "Харківобленерго".

Пунктом 6.11 Правил користування електричною енергію, затверджених Постановою НКРЕ № 28 від 31.07.1996р. встановлено, що остаточний розрахунок споживача за електричну енергію, спожиту протягом розрахункового періоду, здійснюється на підставі виставленого постачальником електричної енергії, рахунку відповідно до даних про фактичне споживання електричної енергії, визначеного за показниками розрахункових засобів обліку, які фіксуються у терміни, передбачені договором, та/або розрахунковим шляхом у випадках, передбачених цими Правилами. Показники розрахункових засобів обліку знімаються представником електропередавальної організації (основного споживача) та підтверджуються споживачем відповідно до договору. За ініціативою однієї зі сторін договору, у ньому може бути передбачений інший порядок зняття показників розрахункових засобів обліку. Порядок зняття показників розрахункових засобів обліку зазначається у договорі про постачання електроенергії.

Таким чином, облік електричної енергії за загальними правилами користування електричною енергією ведеться енергопостачальником, а сплата за спожиту електроенергію - за рахунками, виданими енергопостачальною організацією - АК "Харківобленерго".

Матеріалами справи підтверджується, що АК "Харківобленерго" надавало підприємству позивача - ТОВ "ТД"Дінас", рахунки на оплату електроенергії, які своєчасно сплачувались підприємством.

Жодних порушень договору на поставку електричної енергії сторонами судовим розглядом справи не встановлено. Розміщення лічильника на підстанції РП-2190 виключає несанкціоновані підключення до мереж ТОВ "ТД"Дінас".

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що правила формування податкового кредиту платниками податку на додану вартість визначені в ст. 198 Податкового кодексу України.

Так, згідно п.п. 198.1., 198.2 вищеназваної статті право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу. Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Підпунктом 198.3 п. 198 ст. 198 Податкового кодексу України встановлено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Встановлені судом фактичні обставини об'єктивно засвідчують здійснення позивачем господарських операцій, а також правомірність віднесення останнім до складу валових витрат та податкового кредиту суми витрат на оплату вартості отриманих товарів (робіт, послуг), відповідно до первинних документів та за податковими накладними, які виписані на виконання умов викладених вище договірних відносин.

За таких обставин, слід дійти висновку, що судження податкового органу про неправомірність формування податкового кредиту та заниження позивачем податку на додану вартість не знайшло свого підтвердження в ході судового розгляду.

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Отже, позов слід задовольнити.

Враховуючи наведене та керуючись ст.ст. 11, 12, 51, 71 ,158, 159, 160-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговельний дім "Дінас" до Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.

Скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області від 14.11.2013 року №0000992201 та №0000982201.

Постанова набирає законної сили згідно з ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду згідно з ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Харківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. 3, ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, у разі повідомлення суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду) апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлений 14 листопада 2014 року.

Суддя Панченко О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.11.2014
Оприлюднено27.01.2015
Номер документу42425414
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/8346/14

Ухвала від 12.05.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 25.09.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 04.06.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 13.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 27.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 26.02.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Постанова від 14.11.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 04.06.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 12.05.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні