Постанова
від 25.12.2014 по справі 808/5591/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 грудня 2014 року 11 год. 10 хв. Справа № 808/5591/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Р.В. Сацького,

при секретарі судового засідання А.С. Ярошенко,

за участю представників сторін :

від позивача: Скорженко А.П.;

від відповідача: Хілай М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Запоріжжя адміністративну справу

за позовною заявою: Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до: Товариства з обмеженою відповідальністю «Пегматіт»

про: стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2013 році

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Пегматіт» про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2013 році у розмірі 18666, 46 грн.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги з підстав, зазначених у позові. Просить стягнути з відповідача суму адміністративно-господарських санкцій та пені у розмірі 18666, 46 грн. за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2013 році. В обґрунтування позовних вимог посилається на ст.69 Господарського кодексу України, статті 18, 19 та 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», Постанову Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 №70 «Про порядок сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно - господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів» та зазначає, що середньооблікова кількість штатних працівників, що працювали у відповідача у 2013 році склала 15 осіб. Таким чином, середньооблікова кількість інвалідів, відповідно до нормативу, встановленого ч.1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», на підприємстві відповідача повинна складати 95 осіб. Згідно відомостей, наданих відповідачем у звіті за 2013 рік, середньооблікова кількість інвалідів на підприємстві склала 0 осіб, що є меншим ніж установлено нормативом, а саме 1 особа. Просить позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні з позовними вимогами не погодився з підстав, зазначених у наданих письмових запереченнях. Зазначає, що в адміністративному позові вказано, що згідно ст. 20 Закону «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього ж Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Також приведений розрахунок Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, за яким начебто TOB «Пегматіт» нараховано суму адміністративно-господарських санкцій в сумі 35 353,33 грн., а також суму пені 989,80 грн.

Відповідно до «Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів» (форма 10-ПІ річна-поштова), затвердженого наказом Мінпраці України від 10.02.2007 №42, наданого TOB «Пегматіт» до Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова кількість штатних працівників на підприємстві за 2013 рік склала 15 осіб. Отже, згідно ст. 20 Закону «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», сума адміністративно-господарських санкцій складає половину середньої річної заробітної плати на підприємстві, а саме 35 353,33 грн./2= 17 676,67 грн.

Під час заповнення та подання Звіту до Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, головний бухгалтер TOB «Пегматіт» Дехтяр Майя Миколаївна неодноразово зверталася в телефонному режимі за роз'ясненням до спеціаліста Фонду соціального захисту інвалідів Пугачової З.А. щодо розрахунку суми адміністративно-господарських санкцій при заповненні Звіту. Сума адміністративно-господарських санкцій в сумі 17 676,67 грн. була розрахована та узгоджена із спеціалістом фонду, після чого Звіт був відправлений поштою та прийнятий по строку. Прийнятий 28.02.2014.

Платіжним дорученням №75 від 14.04.2014 Товариство з обмеженою відповідальністю «Пегматіт» перерахувало повністю і по строку всю суму адміністративно-господарських санкцій 17 676,67 грн. в повному обсязі, таким чином виконавши всі свої зобов'язання перед Запорізьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів.

Крім того, в процесі розгляду справи відповідач додатково подав пояснення, в яких зазначив, що TOB «Пегматіт» у зв'язку із наявністю відкритої судової справи вирішило повторно перевірити розрахунок показників звіту 10-ПІ за 2013 рік та виявило, що середньооблікова кількість штатних працівників за 2013 рік повинна була складати 14 осіб, відповідно сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів повинна складати 18 939,29 грн., у зв'язку з чим TOB «Пегматіт» направило рекомендованим листом до Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів уточнюючий Звіт за формою 10-ПІ «Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів» за 2013 рік у двох екземплярах, який був вручений 17 листопада 2014 року TOB «Пегматіт» доплатило суму адміністративно-господарських санкцій 19 листопада 2014 року 1262,62 грн. (18939,29 грн. - 17676,67 грн.=1262,62 грн.).

TOB «Пегматіт» виконало всі свої зобов'язання перед Запорізьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів.

Суд, вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв'язок у сукупності, дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Частиною 8 ст.69 Господарського кодексу України передбачено, що підприємство з правом найму робочої сили забезпечує визначену відповідно до закону кількість робочих місць для працевлаштування неповнолітніх, інвалідів, інших категорій громадян, які потребують соціального захисту. Відповідальність підприємства за невиконання даної вимоги встановлюється законом.

Відповідно до ч.3 ст.18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (далі - Закон) підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно до ч.1 ст.19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Частиною 2 ст.19 Закону передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів.

Згідно ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Разом з тим, статтею 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» передбачено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно ст. 20 Закону «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Відповідно до «Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів» (форма 10-ПІ річна- поштова), затвердженого наказом Мінпраці України від 10.02.2007р. №42 (надалі - Звіт). наданого TOB «Пегматіт» до Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова кількість штатних працівників на підприємстві за 2013 рік склала 15 осіб.

Отже, згідно ст. 20 Закону «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», сума адміністративно-господарських санкцій складає половину середньої річної заробітної плати на підприємстві.

Матеріалами справи встановлено, що ТОВ «Пегматіт» перерахував повністю і по строку всю суму адміністративно-господарських санкцій у сумі 18 939, 29 грн. в повному обсязі, таким чином виконавши всі свої зобов'язання перед Запорізьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів.

У відповідності до ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а згідно ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Доказів того, що відповідач не створив робочі місця для інвалідів, відмовляв інвалідам у прийнятті на роботу, несвоєчасно надавав державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, або несвоєчасно звітував Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України позивачем не надано.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідачем були виконані вимоги Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» щодо вжиття заходів для працевлаштування інвалідів. А відтак, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів.

Керуючись статтями 69-71, 158, 160-164 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. В задоволені позовних вимог Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів відмовити в повному обсязі.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення її в повному обсязі, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Р.В. Сацький

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.12.2014
Оприлюднено30.01.2015
Номер документу42460688
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/5591/14

Постанова від 25.12.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Постанова від 07.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 20.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Постанова від 25.12.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 25.12.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 25.11.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 25.09.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 08.09.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні