cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. С.Петлюри, 16тел. 239-72-81
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"29" січня 2015 р. Справа № 911/5471/14
Господарський суд Київської області у складі судді Лилака Т.Д., розглянувши справу
за позовом Рожівської сільської ради Броварського району Київської області, Київська обл., с. Рожівка до Публічного акціонерного товариства «Племптахорадгосп», Київська обл., с. Рожівка про стягнення 76 973,00 грн., за участю представників:
позивача:Кушніренко А.І., довіреність №63 від 30.12.2014 року; відповідача:Романенко С.Д., довіреність №18 від 21.01.2015 року;
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
У грудні 2014 року Рожівська сільська рада Броварського району Київської області (позивач) звернулася до господарського суду Київської області з позовом до Публічного акціонерного товариства «Племптахорадгосп» (відповідач) про стягнення 62 000,00 грн. пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, 2 945,00 грн. 3% річних, 12 028,00 грн. інфляційних витрат, а загалом 76 973,00 грн., у зв'язку з неналежним виконанням останнім зобов'язань з перерахування пайового внеску у розвитку інфраструктури населеного пункту.
Ухвалою господарського суду Київської області від 23.12.2014 року порушено провадження у справі та призначено до розгляду на 22.01.2015 року.
Через канцелярію суду 22.01.2015 року відповідач надав відзив на позовну заяву, в якому проти позову заперечував та просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.
У судовому засіданні 22.01.2015 року оголошувалася перерва на 29.01.2015 року.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Пунктом 1 статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що замовник має право виконувати будівельні роботи після: направлення замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю (далі - органи державного архітектурно-будівельного контролю), - щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об'єктів будівництва, затвердженим центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування; реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I - III категорій складності;
28.05.2012 року Публічне акціонерне товариство «Племптахорадгосп» листом №137 (копія наявна в матеріалах справи), повідомило Рожівську сільську раду Броварського району Київської області про намір здійснення будівництва об'єкта «Майданчик для зберігання пташиного посліду з підстилковим матеріалом у кількості 1 500,00 тонн ПАТ «Племптахорадгосп Броварський» у с. Рожівка, Броварського району, Київської області.
Відповідно до пунктів 1, 2 статті 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що належать до I - III категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.
Реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводить орган державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації.
Виконувати будівельні роботи, підключати об'єкт будівництва до інженерних мереж та споруд без реєстрації зазначеної декларації забороняється.
За наявності зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.
Судом встановлено, що 03.10.2012 року інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області зареєстровано Декларацію про початок виконання будівельних робіт «Майданчик для зберігання пташиного посліду з підстилковим матеріалом у кількості 1 500 тонн ПАТ «Племптахорадгосп Броварський» у с. Рожівка, Броварського району, Київської області» за №КС08112183932.
Згідно пункту 2 статті 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» замовник зобов'язаний протягом семи календарних днів з дня реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або з дня набуття права на виконання будівельних робіт відповідно до частини п'ятої цієї статті письмово поінформувати виконавчий орган сільської, селищної, міської ради або місцеву державну адміністрацію за місцезнаходженням об'єкта будівництва про початок виконання будівельних робіт.
На виконання умов Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Публічне акціонерне товариство «Племптахорадгосп» 10.10.2012 року звернулося з листом №270 (копія наявна в матеріалах справи) до Рожівської сільської ради Броварського району Київської області та повідомило про початок виконання будівельних робіт на об'єкті будівництва «Майданчик для зберігання пташиного посліду з підстилковим матеріалом у кількості 1 500,00 тонн ПАТ «Племптахорадгосп Броварський» у с. Рожівка, Броварського району, Київської області.
Згідно пункту 1 статті 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до I - III категорій складності, та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації.
Пунктом 5 статті 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що датою прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта є дата реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації або видачі сертифіката.
Відповідно до пункту 11 статті 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» замовник зобов'язаний протягом семи календарних днів з дня прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта письмово поінформувати про це місцевий орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування за місцезнаходженням об'єкта будівництва.
Судом встановлено, що 11.04.2013 року інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області зареєстровано Декларацію про готовність об'єкта до експлуатації «Майданчик для зберігання пташиного посліду з підстилковим матеріалом у кількості 1 500 тонн ПАТ «Племптахорадгосп Броварський» у с. Рожівка, Броварського району, Київської області» за №КС141131010556.
Листом №149 від 13.05.2013 року (копія наявна в матеріалах справи) Публічне акціонерне товариство «Племптахорадгосп» повідомило Рожівську сільську раду Броварського району Київської області про готовність об'єкта до експлуатації.
Відповідно до пунктів 1, 2, 3 статті 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону.
Замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.
Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.
Пунктом 5 статті 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.
Згідно до пунктів 6, 8, 9 статті 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлений органом місцевого самоврядування для замовника розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не може перевищувати граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.
Граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту з урахуванням інших передбачених законом відрахувань не може перевищувати: 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для нежитлових будівель та споруд;
Розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації органом місцевого самоврядування звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва об'єкта, з техніко-економічними показниками.
Договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію.
З матеріалів справи вбачається, що Публічне акціонерне товариство «Племптахорадгосп» повідомило Рожівську сільську раду Броварського району Київської області про готовність об'єкта до експлуатації з порушенням семиденного терміну, встановленого пунктом 11 статті 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Як зазначає позивач та встановлено судом, Публічне акціонерне товариство «Племптахорадгосп» в порушення статті 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» не звернулося до Рожівської сільської ради Броварського району Київської області до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію з зверненням щодо укладення договору пайової участі.
Рішенням Рожівської сільської ради Броварського району Київської області №446 від 26.04.2013 року затверджено Положення про порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури села Рожівка (далі - положення)
Відповідно до п. 2.5.1. положення, розмір пайової участі замовника у разі будівництва нежитлових будівель споруд становить 10% загальної кошторисної вартості будівництва.
Пунктом 15 Декларації про готовність об'єкта до експлуатації «Майданчик для зберігання пташиного посліду з підстилковим матеріалом у кількості 1 500 тонн ПАТ «Племптахорадгосп Броварський» у с. Рожівка, Броварського району, Київської області» за №КС141131010556 від 11.04.2013 року визначена вартість будівництва у розмірі 620 000,00 грн.
Розмір пайової участі позивачем визначено згідно п. 4.3. положення, та становить 62 000,00 грн.
Доказів сплати відповідачем зазначеної суми суду не надано.
За таких обставин, позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача 62 000,00 грн. пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту є обґрунтованими, і тому підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 625 Цивільного кодексу України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання грошового зобов'язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Враховуючи, що відповідач прострочив виконання зобов'язання зі сплати пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, з нього на користь позивача на підставі ст. 625 ЦК України підлягає стягненню 12 028,00 грн. інфляційних витрат та 2 945,00 грн. 3% річних, які нараховані позивачем відповідно до вимог закону та умов договору.
Відповідно до ч.1 статті 32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Згідно з ч.1 статті 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Судовий збір, що сплачений позивачем при поданні позову у розмірі 1 827,00 грн. відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 33, 49, 82-85 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Племптахорадгосп» (07414, Київська обл., Броварський район, с. Рожівка, вул. Слави, буд. 22, код 05477043) на користь Рожівської сільської ради Броварського району Київської області (07414, Київська обл., Броварський район, с. Рожівка, вул. Слави, буд. 17, код 22208729) 62 000 (шістдесят дві тисячі) грн. 00 коп. основного боргу, 2 945 (дві тисячі дев'ятсот сорок п'ять) 00 коп. 3% річних, 12 028 (дванадцять тисяч двадцять вісім) грн. 00 коп. інфляційних витрат, 1 827 (одну тисячу вісімсот двадцять сім) грн. 00 коп. судового збору.
Після вступу рішення в законну силу видати накази.
Рішення набирає законної сили відповідно до вимог ст. 85 ГПК України.
Повне рішення складено 03.02.2015р.
Суддя Т.Д. Лилак
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2015 |
Оприлюднено | 04.02.2015 |
Номер документу | 42541904 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Лилак Т.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні