ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
26 січня 2015 року 15:45 № 826/19309/14
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомПриватного підприємства «Обрій 2000» доДержавної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Приватне підприємство «Обрій 2000» (далі по тексту - позивач) звернулось з позовом до Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі по тексту - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 14.10.2014р. №0003322205.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване податкове повідомлення - рішення прийнято відповідачем протиправно, а тому підлягає скасуванню.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги.
Відповідач проти позовних вимог заперечив з тих підстав, що оскаржуване рішення прийнято правомірно.
В судовому засіданні 23.12.2014р. суд по справі перейшов в письмове провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідачем проведено перевірку ПП «Обрій 2000» за результатами якої 24.09.2014р. складено акт №2633/26-52-22-05/31173950 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки з питань дотримання вимог чинного податкового законодавства, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджету орендної плати за земельні ділянки і комунальної власності за період з 01.10.2011р. по 31.08.2014р. (далі по тексту - Акт перевірки).
Актом перевірки встановлено порушення п.п. 288.5.1 статті 288 ПК України, а саме встановлено заниження орендної плати всього у сумі 805753,09грн., у тому числі за жовтень - грудень 2011 року у сумі 50300,16грн., за 2012 рік у сумі 204866,51грн., за 2013 рік у сумі 396016,43грн., за січень - серпень 2014 року у сумі 154569,99грн. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою для інших категорій земель - трикратному розміру земельного податку, що встановлюється ХІІІ розділом ПК України.
Крім того, в порушення п.п. 288.5.1 статті 288 ПК України відповідачем встановлено заниження орендної плати всього у сумі 60500,71грн., у тому числі за жовтень - грудень 2011 року у сумі 5333,10грн., за 2012 рік у сумі 21332,25грн., за 2013 рік у сумі 19613,82грн., за січень - серпень 2014 року у сумі 14221,54грн.
На підставі встановлених порушень відповідачем 14.10.2014р. прийнято податкове повідомлення - рішення №0003322205, яким за порушення п.п. 288.5.1 статті 288 ПК України позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 1 208 629,65грн., у тому числі основний платіж - 805 753,09грн. та штрафні санкції - 402 876,56грн.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Статтею 206 Земельного кодексу України встановлено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Порядок справляння плати за землю з 01 січня 2011 року визначається Податковим кодексом України.
Так, пп. 9.1.10 п. 9.1 ст.9 Податкового кодексу України встановлено, що плата за землю належить до загальнодержавних податків.
Відповідно до п.п. 14.1.72, 14.1.73, 14.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України плата за землю це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Земельний податок це обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів. Землекористувачами є юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.
Згідно ст.271 Податкового кодексу України базою оподаткування плати за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом XIII цього кодексу, а у разі, якщо нормативну грошову оцінку не проведено - площа земельних ділянок.
Відповідно до вимог п.288.1 та п.288.4 ст.288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, у якому встановлюється розмір та умови внесення орендної плати.
Згідно пп.288.5.1 п.288.5 ст.288 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.
Пунктом 274.1 статті 274 Податкового кодексу України визначено, що ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 і 278 цього Кодексу.
Отже, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності відноситься до загальнодержавного податку, тому з 01.01.2011року позивач повинен сплачувати річну суму платежу орендної плати не менше трикратного розміру земельного податку, що встановлюється ст. 274 Податкового кодексу України.
Судом встановлено, що між ПП «ОБРІЙ 2000» та Київською міською радою укладено Договір оренди земельної ділянки 28.09.2001р. на підставі рішення Київради від 27.04.2001р. за №310/1287.
Пунктом 1 Договору передбачено, що орендодавець передає, а орендар приймає в оренду на 15 років земельну ділянку, місце розташування якої вул. Миколи Закревського у Ватутінському районі м. Києва, розміром 1,0530га для будівництва та експлуатації тимчасової відкритої автостоянки.
Згідно п.2.2 Договору, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 1.5 % від її грошової оцінки.
Відповідно п. 2.3 Договору передбачено, що розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін (шляхом внесення змін до цього договору), за винятком випадку, передбаченого п. 5 цього договору. Пропозиції про перегляд розміру орендної плати надсилається не частіше, ніж один раз на квартал і розглядаються відповідно до законодавства. Відсутність відповіді на таку пропозицію не означає погодження такої пропозиції.
В той же час, п. 5 Договору передбачено, що орендодавець має право в односторонньому порядку (шляхом надсилання орендареві повідомлення через податкові органи або через інший уповноважений на це орган) збільшити розмір орендної плати у випадку, коли внаслідок змін у законодавстві орендна плата стане меншою від розміру земельного податку (ОП < ЗП).
Відносно Договору оренди земельної ділянки укладеного 03.10.2005р. між ПП «ОБРІЙ 2000» та КМР на підставі рішення Київради від 21.10.2004р. за №658/2068.
Так, пунктом 1.1 Договору передбачено, орендодавець на підставі рішення КМР за Актом приймання - передачі передає, а орендар приймає у оренду земельну ділянку.
Згідно п.3.1 даний договір укладено на 25 років.
Згідно п.4.2 Договору, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 2 % від її грошової оцінки.
Відповідно п. 4.3 Договору передбачено, що розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення КМР та внесення змін до цього договору.
Пунктом 4.7 передбачено, що розмір орендної плати може переглядатись у випадках передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше ніж один раз на рік.
Відносно Договору оренди земельної ділянки укладеного 30.11.2004р. між ПП «ОБРІЙ 2000» та КМР на підставі рішення Київради від 23.10.2003р. за №121-19/994 із змінами.
Так, пунктом 1.1 Договору передбачено, орендодавець на підставі рішення КМР за Актом приймання - передачі передає, а орендар приймає у оренду земельну ділянку.
Згідно п.3.1 даний договір діє до 29.12.2014р.
Згідно п.4.2 Договору, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 10 % від її грошової оцінки.
Відносно Договору оренди земельної ділянки укладеного 15.04.2002р. між ПП «ОБРІЙ 2000» та КМР на підставі рішення Київради від 29.11.2001р. за №136/1570.
Так, пунктом 1 Договору передбачено, орендодавець передає, а орендар приймає в оренду на 10 років земельну ділянку, місце розташування якої на перетині вул. Братиславської та Електротехнічної у Деснянському районі м. Києва, розміром 0.1622 га. для будівництва та подальшого обслуговування міні-ринку.
Згідно п.2.2 Договору, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 5 % від її грошової оцінки.
Посилання позивача на розмір орендної плати, визначеної у договорі оренди земельної ділянки є безпідставним, так як Податковим кодексом України орендна плата віднесена до загальнодержавного земельного податку і встановлена в розмірі не менше трикратного розміру земельного податку. Тому позивач з 01.01.2011 року повинен сплачувати орендну плату, річна сума платежу по якій не може бути меншою трикратного розміру земельного податку.
Дана позиція підтверджується практикою Вищого адміністративного суду України, викладеною в ухвалі від 18.03.2014р. у справі № К/800/2725/13.
Відповідно до ч. 1 ст. 244-2 КАС України рішення Верховного Суду України, прийняте за результатами розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначені норми права, та для всіх судів України.
Таким чином, на підставі вищевикладеного суд приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог, а тому в задоволені позову Приватному підприємству «Обрій 2000» слід відмовити повністю.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 128, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволені позовних вимог Приватному підприємству «Обрій 2000» відмовити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства «Обрій 2000» (код ЄДРПОУ 31173950) на користь Державного бюджету України (отримувач УДСКУ у Печерському районі, код 38004897, банк отримувача ГУ ДКСУ у м.Києві, код банку 820019, рахунок 31218206784007) решту суми судового збору за подання адміністративного позову у розмірі 4 384,80грн. (чотири тисячі триста вісімдесят чотири гривні, 80 копійок).
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2015 |
Оприлюднено | 05.02.2015 |
Номер документу | 42557291 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні