Ухвала
від 27.01.2015 по справі 823/2654/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 823/2654/14 Головуючий у 1-й інстанції: Руденко А.В. Суддя-доповідач: Безименна Н.В.

У Х В А Л А

Іменем України

27 січня 2015 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді: Безименної Н.В.,

суддів: Аліменка В.О. та Бєлової Л.В.,

при секретарі: Авраменко М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за апеляційною скаргою Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2014 року у справі за адміністративним позовом Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дуамед» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за незайняті інвалідами робочі місця у сумі 3299 грн. 22 коп. та пені у сумі 218 грн. 76 коп, -

В С Т А Н О В И Л А:

У вересні 2014 року Черкаське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дуамед», в якому просило стягнути 3299 грн. 22 коп. адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця інвалідами у 2013 році та 218 грн. 76 коп. пені за несвоєчасну сплату зазначених санкцій.

Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2014 року позов задоволено частково: стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю «Дуамед» (18000, м. Черкаси, вул. Благовісна, 469, ідентифікаційний код 37181129) на користь Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (18000, м. Черкаси, проспект Хіміків, 50, ідентифікаційний код 21368023) 6 (шість) гривень 62 копійки пені; в решті позовних вимог відмовлено. Суд першої інстанції мотивував своє рішення тим, що у відповідача за період з січня до квітня 2013 року працювало менше 8 осіб, отже і обов'язок щодо виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за цей період відсутні.

Не погоджуючись із судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким повністю задовольнити позовні вимоги. На думку апелянта, постанова суду першої інстанції прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів залишити без задоволення, виходячи з наступного.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198 та ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.

Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Суд першої інстанції всебічно, повно та об'єктивно розглянув справу, правильно встановив обставини та наданим доказам дав правильну правову оцінку і дійшов до обґрунтованого висновку, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Дуамед» 29.06.2010 зареєстроване як юридична особа за ідентифікаційним кодом 37181129, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 13.05.2014.

Вказаним товариством подано до Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013 рік форми № 10-ПІ, у якому зазначено, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу на підприємстві становила 9 осіб, із них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 0 осіб; кількість інвалідів-штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» - 1 особа.

Середня річна заробітна плата штатного працівника за звітний період на підприємстві, відповідно до вказаного звіту становить 20044 грн., тому загальна сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів складає 3341 грн.

27.05.2014 позивачем було направлено лист ТОВ «Дуамед» № 798/01-12, в якому вказано, що за даним звіту за 2013 рік форми № 10-ПІ підприємство зобов'язане було сплатити адміністративно-господарські санкції в розмірі 10022 грн. 22 коп., однак враховуючи, що станом на 26.05.2014 року 3341 грн. відповідачем сплачено, залишок боргу складає 6681 грн. 22 коп. та 82 грн. пені.

Платіжним дорученням від 01.06.2014 року частину вказаного вище боргу, в сумі 3382 грн. відповідачем було сплачено, решту боргу в сумі 3299 грн. 22 коп. та 218 грн. 76 коп. нарахованої пені відповідач просив суд першої інстанції стягнути в судовому порядку.

Відповідно до частини восьмої статті 69 Господарського кодексу України підприємство з правом найму робочої сили забезпечує визначену відповідно до закону кількість робочих місць для працевлаштування неповнолітніх, інвалідів, інших категорій громадян, які потребують соціального захисту. Відповідальність підприємства за невиконання даної вимоги встановлюється законом.

Спеціальним законом, який визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами, є Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 № 875-XII.

Частиною третьою ст. 18 вказаного Закону України визначено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 ЗаконуУкраїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Як передбачено ч. 3 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Як вбачається із звіту з праці за січень-травень 2013р. (а.с. 30-31) та табелів обліку використаного часу за період січень-квітень 2013р., за вказаний період року кількість усіх працівників відповідача складала 6 осіб.

Та обставина, що за період з січня по квітень 2013р. у відповідача працювало шість осіб підтверджується також наданими представником відповідача табелями обліку використаного часу за період січень-квітень 2013р.

Таким чином, оскільки за вказаний період працювало менше восьми осіб, то у відповідача був відсутній у відповідності до ст. 19 Закону № 875 обов'язок створити 1 робоче місце для працевлаштування інваліда, та як наслідок з відповідача не можуть бути стягнуті адміністративно-господарські санкції за вказаний період.

В свою чергу, той факт, що починаючи з травня 2013р. у відповідача працювало 8 осіб, та на підприємстві мало бути створене одне робоче місце для працевлаштування інваліда підтверджується звітом за січень-червень 2013р. (а.с. 32-33), табелями обліку використаного часу за період травень-червень 2013р.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що адміністративно-господарські санкції мають бути застосовані до відповідача за 8 місяців 2013р., а саме за період травень-грудень 2013р.

Оскільки місячний розмір санкцій у 2013 році для відповідача становив 835 грн. 19 коп. (розрахунок: 10022 грн. 22 коп. : 12 (місяців)), то за період травень-грудень 2013р., а саме 8 місяців, загальний розмір адміністративно-господарських санкцій складає 6681 грн. 52 коп.

Відповідно до платіжних доручень від 04.03.2014 № 81 на суму 3341 грн., та від 01.06.2014 № 434 на суму 3382 грн., загальна сума сплачених відповідачем адміністративно-господарські санкції за травень-грудень 2013 року становить 6723 грн.

Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Оскільки, платіжним дорученням № 434 сума 3382 грн. була сплачена 01.06.2014, тобто після 15.04.2014, відповідачу у відповідності до ч. 2 ст. 20 вказаного Закону була нарахована пеня в розмірі 48 грн. 10 коп. (розрахунок: 3340 грн. 52 коп. (непогашена сума санкцій) х 0,03 (одноденний розмір пені у відповідності до ставки НБУ) х 48 (дні прострочення з 16.04.2014р. по 01.06.2014р.) )

Таким чином, судом першої інстанції вірно встановлено, що залишок коштів, що підлягає сплаті відповідачем складає 6 грн. 62 коп. (розрахунок: 6681 грн. 52 коп. + 48 грн. 10 коп. - 6723 грн.).

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла до висновку, що апеляційну скаргу потрібно залишити без задоволення, а оскаржувану постанову суду без змін.

Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів,-

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів- залишити без задоволення.

Постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2014 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Повний текст ухвали виготовлено 2 лютого 2015 року.

Головуючий суддя: Н.В. Безименна

Судді: В.О. Аліменко

Л.В. Бєлова

Головуючий суддя Безименна Н.В.

Судді: Аліменко В.О.

Бєлова Л.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2015
Оприлюднено04.02.2015
Номер документу42557906
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/2654/14

Ухвала від 20.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 27.01.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Постанова від 30.09.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 08.09.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні