ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
06 лютого 2015 року № 826/18918/14
Окружний адміністративний суд м. Києва, у складі: судді Добрянської Я.І. , розглянув відповідно до вимог ч. 6 ст. 128 КАС України, в порядку письмового провадження адміністративну справу:
за позовом Управління Пенсійного фонду України в Дарницькому районі м. Києва
до Комунального підприємства «Київпастранс»
про стягнення заборгованості в розмірі 102 324,44 грн.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Управління Пенсійного фонду України в Дарницькому районі м. Києва до відповідача Комунального підприємства «Київпастранс» про стягнення заборгованості в розмірі 102 324,44 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 04.12.2014 р., відповідно до вимог п. 4 ч. 1 ст. 183-2 КАС України, суддею Добрянською Я.І. було відкрито скорочене провадження в адміністративній справі № 826/18918/14 та запропоновано відповідачу у строк до 15.12.2014 року, або у десятиденний строк з дня одержання копії ухвали про відкриття скороченого провадження, надати суду письмові заперечення проти позову та всі докази на їх підтвердження, які наявні у відповідача.
Вказана ухвала суду від 04.12.2014 р. про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі № 826/18918/14 була отримана відповідачем 10.12.2014 р. згідно повідомлення про вручення поштового відправлення, що наявне у матеріалах справи.
За наслідками зазначеного, 22.12.2014 р. (в межах 10-ти денного терміну з дня отримання ухвали суду про відкриття скороченого провадження у справі (оскільки 20.12.2014 р. та 21.12.2014 р. були вихідними днями) відповідачем до канцелярії суду було подано письмовий відзив на позовну заяву, в якому Комунальне підприємство «Київпастранс» зазначає про часткову сплату заявленої до стягнення суми заборгованості у розмірі 30 000 грн., відповідно до чого на день подання відзиву на позов несплачена сума заборгованості становить 72 324,44 грн., та про те, що на даний час КП «Київпастранс» є збитковим підприємством та не своєчасно і не у повному обсязі фінансується з державного бюджету, внаслідок чого відповідач в подальшому буде просити розстрочення виконання судового рішення.
Зважаючи на викладене, а також з метою з'ясування всіх фактичних обставин у справі, що будуть мати значення при вирішенні справи по суті, суд ухвалою від 20.01.2015 р. призначив адміністративну справу № 826/18918/14 до розгляду в судовому засіданні 03.02.2015 р. із викликом сторін.
Однак сторони по справі (позивач та відповідач) в судове засідання 03.02.2015 р. не прибули та не скерували своїх представників, хоча останні належним чином були повідомлені про дату, час та місце судового засідання, докази чого наявні в матеріалах справи.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
В силу ч. 1 ст. 41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на зазначене, та зважаючи на неприбуття всіх сторін по справі (позивача та відповідача) в судове засідання 03.02.2015 р., що були повідомлені належним чином, суд, з урахуванням вимог ст. ст. 41, 128 КАС України, ухвалив розглядати дану адміністративну справу № 826/18918/14 в порядку письмового провадження без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Станом на 06.03.2015 р. інших документів від сторін по справі № 826/18918/14 до канцелярії суду не надходило.
Так, у позовній заяві позивач просить суд:
- стягнути з Комунального підприємства «Київпастранс» (04070, м. Київ, вул. Набережне шосе, 2, код ЄДРПОУ 31725604) заборгованість з відшкодування витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у сумі 102 324,44 грн.
У свою чергу відповідач у своєму письмовому відзиві на позовну заяву зазначає про часткову сплату ним заявленої до стягнення суми заборгованості у розмірі 30 000 грн., відповідно до чого несплачена сума заборгованості становить 72 324,44 грн. (яка відповідачем визнається).
Отже, розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з наявних матеріалів справи, на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Дарницькому районі м. Києва знаходиться Автобусний парк № 7 (02093, м. Київ, вул. Бориспільська, 15, код ЄДРПОУ 26124343), який згідно реєстраційних даних не має статусу самостійної юридичної особи.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, Автобусний парк № 7 є відокремленим підрозділом Комунального підприємства «Київпастранс» (04070, м. Київ, вул. Набережне шосе, 2, код ЄДРПОУ 31725604).
На цій підставі, КП «Київпастранс», як головне підприємство, відповідає по зобов'язаннях Автобусного парку № 7.
Так, відповідно до наявних у справі доказів, Автобусний парк № 7 має заборгованість перед Пенсійним фондом з відшкодування витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», застрахованим особам, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, призначається пенсія за віком на пільгових умовах, в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення». При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Згідно абз. 4 п. 1 ст. 2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» № 400 від 26.06.1997 р. (зі змінами та доповненнями), об'єктом оподаткування для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону (суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднань, бюджетних, громадських та інших установ та організацій, об'єднань громадян та інших юридичних осіб, а також фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників; філій, відділень та інших відокремлених підрозділів платників, що не мають статусу юридичної особи, розташованих на території іншої, ніж платник збору, територіальної громади), крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б» - «з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» (зокрема, особам, які були зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Згідно абз. 3 п. 1 ст. 4 цього ж Закону, на обов'язкове державне пенсійне страхування встановлюється ставка збору в розмірі 100 відсотків від об'єкта оподаткування, визначеного абзацем четвертим пункту 1 статті 2 цього Закону.
Додатково цей порядок відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б» - «з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», продубльований в абзаці 2 пункту 6.1 Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-1 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 р. за № 64/8663 (з послідуючими змінами і доповненнями).
Отже, згідно наявних матеріалів справи, Автобусний парк № 7 має заборгованість до Пенсійного фонду з відшкодування витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б» - «з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» своїм працівникам - особам, які були зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Згідно розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до п.п. «б»-«з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», станом на день подання позивачем адміністративного позову, до сплати відповідачем належить 102 324,44 грн. заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з вересня по жовтень 2014 року.
Згідно розділу 6 Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України», затвердженої Постановою Пенсійного фонду України 19.12.2003 р № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 р. за № 64/8663 (з послідуючими змінами і доповненнями) (надалі - Інструкція), розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 «Прикінцевих положень» Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин.
Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.
Не сплачені та/або несвоєчасно сплачені суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, зазначених в абзаці другому пункту 6.1 Інструкції, стягуються з нарахуванням пені та штрафних санкцій відповідно до норм Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
З даного приводу, позивачем Управлінням ПФУ в Дарницькому р-ні м. Києва щомісячно на адресу Автобусного парку № 7 надсилалися розрахунки фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, що підлягають відшкодуванню, та зазначене підтверджується наявними у справі повідомленнями про вручення поштового відправлення.
Однак, на день подання позивачем зазначеного позову до суду, за відповідачем залишалася несплачена сума заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з вересня по жовтень 2014 року в розмірі 102 324,44 грн.
У зв'язку з цим, до бюджету Пенсійного фонду не надходять відповідні кошти, чим завдається істотна шкода інтересам Держави та порушується визначене ст. 46 Конституції України право громадян на соціальний захист, гарантоване загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, шляхом надання трудових і соціальних пенсій.
Проте, як також було зазначено відповідачем у його письмовому відзиві на позов, та наведене підтверджується наявними у справі доказами (виписками по банківському рахунку відповідача), станом на 22.12.2014 р. Комунальним підприємством «Київпастранс» було частково сплачено заявлену до стягнення суму заборгованості у розмірі 30 000 грн., відповідно до чого на день подання відзиву на позов (22.12.2014 р.), а також станом на час розгляду судом даної справи по суті в порядку письмового провадження (06.02.2015 р.), несплачена сума заборгованості КП «Київпастранс» перед УПФУ в Дарницькому районі м. Києва становить 72 324,44 грн., та остання в повному обсязі визнається відповідачем.
Отже, документально підтверджена заборгованість КП «Київпастранс» перед УПФУ в Дарницькому районі м. Києва становить 72 324,44 грн. (що визнається відповідачем у повному обсязі), зважаючи на що позовні вимоги підлягають до часткового задоволення в межах зазначеної суми заборгованості.
Суд також приймає до уваги посилання відповідача на те, що КП «Київпастранс» є збитковим підприємством та не своєчасно і не у повному обсязі фінансується з державного бюджету, однак зазначає, що фінансовий стан відповідача не впливає на обов'язок останнього вчасно та в повному обсязі сплачувати до бюджету Пенсійного фонду України обов'язкові платежі.
Згідно вимог ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Таким чином, несплата відповідачем боргу завдає шкоди інтересам держави та порушує конституційні права громадян.
Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог позивача в частині суми заборгованості - 72 324,44 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Оскільки позивач, як суб'єкт владних повноважень, довів суду правомірність заявлених ним позовних вимог в частині суми заборгованості - 72 324,44 грн., а відповідач визнав за собою таку суму заборгованості в розмірі 72 324,44 грн., суд прийшов до висновку про часткове задоволення позовних вимог позивача шляхом стягнення із Комунального підприємства «Київпастранс» суми заборгованості в розмірі 72 324,44 грн.
Враховуючи викладене, та керуючись ст.ст. 69-71, 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Комунального підприємства «Київпастранс» (04070, м. Київ, вул. Набережне шосе, 2, код ЄДРПОУ 31725604) заборгованість з відшкодування витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у сумі 102 324,44 грн. на користь Управління Пенсійного фонду України в Дарницькому районі м. Києва (02091, м. Київ, вул. Вербицького, 9, код ЄДРПОУ 26087926).
3. В іншій частині позовних вимог відмовити.
Стягувач - Управління Пенсійного фонду України в Дарницькому районі м. Києва (02091, м. Київ, вул. Вербицького, 9, код ЄДРПОУ 26087926).
Строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя Я.І. Добрянська
Дата складання та підписання постанови в повному обсязі - 06.02.2015 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2015 |
Оприлюднено | 10.02.2015 |
Номер документу | 42609659 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні