ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 лютого 2015 рокум. Ужгород№ 2а-1041/10/0770
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Рейті С.І.
при секретарі судового засідання - Шмідзен І.Ю.
за участю: представники сторін в судове засідання не з'явились
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Ужгороді Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Гербера" про стягнення заборгованості у сумі 425,00 грн., в зміненому (зменшеному) предметі позову, -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 9 лютого 2015 року проголошено вступну та резолютивну частини Постанови. Постанова в повному обсязі складена 10 лютого 2015 року.
Державна податкова інспекція у м. Ужгороді Закарпатської області (замінено на правонаступника - Державну податкову інспекцію у м. Ужгороді Головного управління Міндоходів у Закарпатській області, далі - позивач, ДПІ у м. Ужгороді) звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Гербера" (далі - відповідач, ТОВ "Гербера"), яким просить стягнути заборгованість у сумі 1785,00 грн. по застосованим штрафним (фінансовим) санкціям.
09 лютого 2015 року представником позивача ДПІ у м. Ужгороді, що діє на підставі довіреності (довіреність додано до заяви) подано до суду заяву про зменшення позовних вимог, згідно якої просить стягнути з відповідача податковий борг у сумі 425,00 грн., а також просить розгляд справи провести за відсутності представника позивача за наявними у справі доказами, та керуючись ст. 49, 122 КАС України, розгляд справи проведено за відсутності представника позивача за наявними матеріалами.
Відповідач письмове заперечення проти позову з належними доказами не подав, свого представника в судові засідання не направляв, не повідомив суд про причини не прибуття, хоча належним чином був повідомлений судом про дату, час і місце розгляду даної справи. Отже, судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи, та справа вирішується за відсутності представника відповідача, на підставі доказів наявних в матеріалах справи.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення зміненого (зменшеного) адміністративного позову, виходячи з наступного.
Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України та статті 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (набрав чинності з 01.01.2011 року, далі - ПК України), кожен зобов'язаний сплачувати податки, збори, інші обов'язкові платежі до держбюджету в порядку і розмірах, встановлених законом.
18 грудня 2009 року ДПА України у Закарпатській області на підставі Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 4 грудня 1990 року № 509-ХІІ, Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995 року № 265/95-ВР (з наступними змінами та доповненнями, в редакції Закону чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон 265 ), Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" від 23.03.1996 року № 98/96-ВР, Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" від 01.06.2000 року № 1775-ІІІ, Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 року № 481/95-ВР, Указу Президента "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" від 12.06.1995 року № 436/95, Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року № 637, проведено перевірку господарської одиниці магазину, що розташована за адресою: м. Ужгород, вул. Загорська, 63, суб'єкта господарської діяльності ТОВ "Гербера" щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу, про що складено акт за № 004612.
В результаті проведеної перевірки виявлено порушення вимог п.п. 9,11 ст.3 Закону 265, а саме: порушення режиму попереднього програмування найменування цін, товарів та обліку: товари закодовані по групам (хліб, консерви); не забезпечено друкування на реєстраторі розрахункових операцій щоденних фіскальних звітних чеків РРО: а саме: Z - 1611 за 02.12.2009р. знято 03.12.2009р.; Z - 1606 за 27.11.2009р. знято 28.11.2009р.; Z - 1620 за 11.12.2009р. знято 12.12.2009р.; Z - 1597 за 18.11.2009р. знято 19.11.2009р.; Z - 1592 за 13.11.2009р. знято 14.11.2009р.
За наслідками проведеної перевірки та встановлених порушень, 21 грудня 2009 року ДПІ у м. Ужгороді прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій за № 0053882303, яким за порушення п. п. 9, 11 ст. 3 Закону 265 та на підставі п. п. 4, 6 ст. 17 Закону 265 до ТОВ "Гербера" застосовано штрафні (фінансові) санкції у сумі 1785,00 грн.
ТОВ "Гербера" звернулось до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовною заявою про визнання протиправним та скасування рішення ДПІ у м. Ужгороді від 21.12.2009 року № 0053882303 про застосування штрафних (фінансових) санкцій.
Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 січня 2011 року (справа № 2а-1606/10/0770, головуючий - суддя Луцович М.М.) у задоволенні позовних вимог ТОВ "Гербера" відмовлено повністю.
Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 30 вересня 2014 року (справа № 33012/11/9104) постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 січня 2011 року у справі № 2а-1606/10/0770 скасовано та прийнято нову постанову, якою частково задоволено позовні вимоги ТОВ "Гербера" до ДПІ у м. Ужгороді, визнано протиправним та скасовано рішення ДПІ у м. Ужгороді від 21.12.2009 року № 0053882303 в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 1360 грн.
Відповідно до п.5 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення, а якщо її було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні - через п'ять днів після направлення копій особам, які беруть участь у справі.
Згідно ч.1 ст.72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній чи господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Відтак, обставини щодо протиправності застосування до ТОВ "Гербера" штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 1360,00 грн. встановлено судом та такі обставини повторно не доказуються (рішення суду набрало законної сили), при цьому, судом встановлено також обставини щодо правомірності рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 425,00 грн. та обставини щодо правомірності застосування до ТОВ "Гербера" штрафних (фінансових) санкцій у сумі 425,00 грн. повторно не доказуються (рішення суду набрало законної сили).
Згідно ст. 25 Закону 265, суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17 - 24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій. Стягнення несвоєчасно сплачених платниками податків штрафних (фінансових) санкцій, застосованих за порушення Закону № 265, здійснюється виключно у судовому порядку.
Відповідно до пп. 20.1.28 п. 20.1 ст.20 ПК України (що діє з 01.01.2011 року, тобто, станом на час розгляду справи по суті, в зв'язку з чим норми ПК України підлягають застосуванню до спірних правовідносин) органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Пунктом 95.1 ст. 95 ПК України визначено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно п. 95.3 ст.95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. ДПІ у м. Ужгороді доведено наявність податкового боргу відповідача, правомірність звернення до суду та наявність підстав для стягнення податкового боргу шляхом стягнення з розрахункових рахунків на погашення боргу суми 425,00 грн., відповідачем дані обставини не спростовано (заперечення проти позову відповідач суду не надав), в зв'язку з чим позов підлягає до задоволення та у відповідності до вимог ст. 95 ПК України, слід стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ "Гербера" кошти у сумі 425,00 грн. на погашення податкового боргу у сумі 425,00 грн. по застосованих штрафних (фінансових) санкціях.
Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 17, 55, 71, 86, 94, 137, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Державної податкової інспекції у м.Ужгороді Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Гербера" про стягнення заборгованості у сумі 425,00 грн., в зміненому (зменшеному) предметі позову - задовольнити повністю.
2. Стягнути з розрахункових рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Гербера" (Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Загорська, 63 код 13594981) кошти у сумі 425,00 грн. (чотириста двадцять п'ять гривень) на погашення податкового боргу у сумі 425,00 грн.
3. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).
Суддя С.І. Рейті
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2015 |
Оприлюднено | 12.02.2015 |
Номер документу | 42630324 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Рейті С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні