Ухвала
від 04.02.2015 по справі 710/2019/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 710/2019/14 Головуючий у 1-й інстанції: Кравчук В.М. Суддя-доповідач: Карпушова О.В.

У Х В А Л А

Іменем України

04 лютого 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Карпушової О.В., суддів: Епель О.В., Кобаль М.І., секретар судового засідання Самсонова М.М., за участю сторін: представники позивача ОСОБА_2, ОСОБА_3, розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу відділу Держземагентства у Шполянському районі Черкаської області на постанову Шполянського районного суду Черкаської області від 28 жовтня 2014 року в адміністративній справі за позовом ОСОБА_4 до відділу Держземагентства у Шполянському районі Черкаської області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

25.09.2014р. ОСОБА_4 звернувся до суду з позовом до відділу Держземагентства у Шполянському районі Черкаської області, в якому просив: визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо ненадання на запит від 26.08.2014р. інформацію, зокрема наказ Державного агентства земельних ресурсів України «Про внесення до Державного земельного кадастру змін у частині кадастрового зонування Шполянського району Черкаської області» № 378 від 18.09.2013р.; зобов'язати надати копію вказаного наказу; визнати протиправною бездіяльність щодо ненадання відповіді на інший запит від 03.09.2014р.; зобов'язати надати відповідь на запит від 03.09.2014р.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідач порушив положення Закону України «Про публічну інформацію», оскільки не надав запитану ним інформацію, і відповіді надавалися з порушенням встановлений законом строків.

Постановою Шполянського районного суду Черкаської області від 28.10.2014 р. позовні вимоги задоволено частково: визнано протиправною бездіяльність відділу Держземагентства у Шполянському районі, яка пов'язана з ненаданням інформації, а саме: копії наказу Державного агентства земельних ресурсів України «Про внесення до Державного земельного кадастру змін у частині кадастрового зонування Шполянського району, Черкаської області» №378 від 18.09.2013 року; зобов'язано відділ Держземагентства у Шполянському районі надати копію наказу Державного агентства земельних ресурсів України «Про внесення до Державного земельного кадастру змін у частині кадастрового зонування Шполянського району, Черкаської області» №378 від 18.09.2013 року; визнано протиправною бездіяльність відділу Держземагентства у Шполянському районі, яка пов'язана з ненаданням відповіді на запит про надання інформації вх. №4082/07-16 від 03.09.2014 року. У задоволені решти позовних вимог відмовлено.

Суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не доведено правомірність своїх дій.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Шполянського районного суду Черкаської області від 28.10.2014 р., як таку, що прийнято з порушенням норм матеріального права, та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволені позовних вимог у повному обсязі.

Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що вимоги Закону України «Про доступ до публічної інформації» відповідачем не порушувалися.

В судовому засіданні представники позивача заперечували проти задоволення апеляційної скарги. Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце слухання справи повідомлявся належним чином.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників позивача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що 08.08.2014 р. представник позивача звернувся до Державного кадастрового реєстратора із заявою про виправлення помилки у відомостях Державного земельного кадастру, зокрема у кадастровому номері земельної ділянки площею 3,2311 га, що йому належить на праві власності, що розташована за адресою Черкаська область Шполянський район, межі Соболівської сільської ради (а.с.16).

На вказаний запит відповідач надав відповідь № 6854/07-17 від 11.08.2014р. в якій повідомив, що 12.07.2013 року земельну ділянку площею 3,2311 га, розташовану на території Соболівської сільської ради Шполянського району Черкаської області зареєстровано в Національній кадастровій системі. Після проведення державної реєстрації даної земельної ділянки за допомогою програмного забезпечення НКС присвоєно кадастровий номер земельної ділянки 7125787200:03:001:0104. Зміни кадастрових номерів відбулися на підставі наказу Державного агентства земельних ресурсів України №378 від 18.09.2013 року «Про внесення до Державного земельного кадастру змін у частині кадастрового зонування Шполянського району, Черкаської області». Вказаним наказом зобов'язано державним кадастровим реєстраторам внести зміни до Державного земельного кадастру в частині кадастрового зонування Шполянського району, Черкаської області відповідно до поданих на розгляд Головного управління Держземагентства у Черкаській області матеріалів уточнених індексних кадастрових карт (а.с.17).

26.08.2014р. представник позивача посилаючись на положення Закону України «Про доступ до публічної інформації» звернулася із запитом в якому просила надати копію наказу Державного агентства земельних ресурсів України «Про внесення до Державного земельного кадастру змін у частині кадастрового зонування Шполянського району, Черкаської області» №378 від 18.09.2013 року на підставі якого був змінений кадастровий номер земельної ділянки позивача (а.с.19).

29.08.2014р. відповідач надав відповідь № 7720/07-17, в якому повідомив, що відповідач звернувся до Головного управління Держземагенства у Черкаській області щодо правомірності надання позивачу копії наказу Державного агентства земельних ресурсів України №378 від 18.09.2013 року, в подальшому повідомить про результати розгляду (а.с.20).

03.09.2014 р. представник позивача повторно звернувся до відповідача із запитом про надання публічної інформації про надання копії наказу Державного агентства земельних ресурсів України №378 від 18.09.2013 року (а.с.21).

На час звернення позивача до суду з даним позовом (25.09.2014р.) відповідь відповідачем на запит від 03.09.2014р. надана не була.

03.10.2014 р. відповідач листом №8745/07-17 повідомив позивача про можливість ознайомлення у відділі Держземагентства у Шполянському районі з наказом Державного агентства земельних ресурсів України №378 від 18.09.2013 року.

Вищенаведені обставини підтверджені відповідними доказами.

Відповідно до ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України «Про звернення громадян» (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин)(далі - Закон № 393) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону № 393 звернення адресуються органам державної влади і місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форм власності, об'єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

Відповідно до статті 21 Закону України «Про інформацію» визначено, що інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація.

Закон України «Про інформацію» (надалі - Закон № 2657) регулює відносини щодо створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення, охорони, захисту інформації.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону № 2657 кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

Згідно зі статтею 6 цього Закону право на інформацію забезпечується: створенням механізму для реалізації права на інформацію; створенням можливостей для вільного доступу до статистичних даних, архівних, бібліотечних і музейних фондів, інших інформаційних банків, баз даних, інформаційних ресурсів; обов'язком суб'єктів владних повноважень інформувати громадськість та засоби масової інформації про свою діяльність і прийняття рішення. Обов'язком суб'єктів владних повноважень визначені спеціальні підрозділи або відповідальних осіб забезпечення доступу запитувачів до інформації. Здійсненням державного і громадського контролю за додержанням законодавства про інформацію та встановленням відповідальності за порушення законодавства про інформацію.

Право на інформацію може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку, з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя.

Законом України "Про доступ до публічної інформації" (надалі Закон №2939 ) визначено порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, та інформації, що становить суспільний інтерес.

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону № 2939 метою цього Закону є забезпечення прозорості та відкритості суб'єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації.

Згідно ч. 1 ст. 1 Закону № 2939 публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Отже, законодавцем відокремлено поняття інформації та публічної інформації.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону № 2939 право на доступ до публічної інформації гарантується: обов'язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом.

Частиною 1 ст.6 Закону № 2939 встановлено, що є інформація з обмеженим доступом: 1) конфіденційна інформація; 2) таємна інформація; 3) службова інформація.

Згідно ч.7 ст.6 Закону № 2939 обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 5 Закону № 2939 доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.

Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону № 2939 суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: 1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації - суб'єкти, визначені у статті 13 цього Закону; 3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань запитів на інформацію розпорядників інформації.

Частиною 1 ст.13 Закону № 2939 визначено поняття запиту на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

З урахуванням зазначеного, колегія суддів зазначає, що визначальним для публічної інформації є те, щоб вона повинна бути заздалегідь готовим, зафіксованим продуктом, отриманим або створеним суб'єктом владних повноважень у процесі виконання своїх обов'язків. Отже, публічна інформація повинна мати ознаки: готовий продукт інформації, який отриманий або створений лише в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством; заздалегідь відображена або задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація; така інформація знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень або інших розпорядників публічної інформації; інформація не може бути публічною, якщо створена суб'єктом владних повноважень не під час виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків; інформація не може бути публічною, якщо створена не суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до ч.1 ст. 22 Закону № 2939 розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: 1) розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 цього Закону.

Статтею 20 Закону № 2939 визначений строк розгляду запитів на інформацію. Частиною 1 вказаної статті розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту (ч.4 ст.20 Закону № 2939).

Відповідно до ст.23 Закону № 2939 позивач має право оскаржити в судовому порядку рішення, дії чи бездіяльність розпорядника інформації.

З урахуванням зазначених норм закону та встановлених обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідачем порушено положення Закону № 2939, оскільки позивачу на його запит не була надана своєчасна і повна інформація, яка відноситься до публічної інформації, зокрема зміст наказу Державного агентства земельних ресурсів України «Про внесення до Державного земельного кадастру змін у частині кадастрового зонування Шполянського району, Черкаської області» №378 від 18.09.2013р.

Доводи апелянта не спростовують вірних висновків суду першої інстанції.

На підставі вищезазначеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому відсутні підстави для скасування постанови.

Повний текст ухвали виготовлено 09.02.2015р.

Керуючись статтями 195, 196, 198, 200, 205, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу відділу Держземагентства у Шполянському районі Черкаської області на постанову Шполянського районного суду Черкаської області від 28 жовтня 2014 року, залишити без задоволення.

Постанову Шполянського районного суду Черкаської області від 28 жовтня 2014 року в адміністративній справі за позовом ОСОБА_4 до відділу Держземагентства у Шполянському районі Черкаської області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії, залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня її складення у повному обсязі.

Колегія суддів: О.В. Карпушова

О.В. Епель

М.І. Кобаль

.

Головуючий суддя Карпушова О.В.

Судді: Епель О.В.

Кобаль М.І.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.02.2015
Оприлюднено11.02.2015
Номер документу42631214
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —710/2019/14

Ухвала від 03.03.2015

Адміністративне

Шполянський районний суд Черкаської області

Кравчук В. М.

Ухвала від 26.02.2015

Адміністративне

Шполянський районний суд Черкаської області

Кравчук В. М.

Ухвала від 26.09.2014

Адміністративне

Шполянський районний суд Черкаської області

Кравчук В. М.

Ухвала від 04.02.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 21.01.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 11.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 21.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Постанова від 31.10.2014

Адміністративне

Шполянський районний суд Черкаської області

Кравчук В. М.

Постанова від 28.10.2014

Адміністративне

Шполянський районний суд Черкаської області

Кравчук В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні