Постанова
від 10.02.2015 по справі 821/3990/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 лютого 2015 р. Справа № 821/3990/14

Категорія: 9.4 Головуючий в 1 інстанції: Василяка Д.К.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючогосудді -Семенюк Г.В. судді - Потапчук В.О. судді - Жук С.І.

розглянувши у письмовому провадженні у приміщенні Одеського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою повного товариства „Ломбард-Лідер ТПВ „Постачтехкомплект" і Компанія" на Постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2014 року по справі за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до повного товариства „Ломбард-Лідер ТПВ „Постачтехкомплект" і Компанія" про стягнення штрафу, -

встановиЛА:

Позивач, звернувся до суду з позовом до повного товариства „Ломбард-Лідер ТПВ „Постачтехкомплект" і Компанія" про стягнення штрафу.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2014 року адміністративний позов задоволено в повному обсязі. Стягнуто з повного товариства „Ломбард-Лідер ТПВ „Постачтехкомплект" і Компанія" до Державного бюджету України штраф у сумі 17000 грн.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову суду та прийняти нову постанову, якою в задоволені позовних вимог відмовити повністю.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилається на те, що постанова суду першої інстанції є такою, що прийнята при неповному з'ясуванні судом обставин, що мають значення для справи та прийнятою з порушенням норм матеріального права.

Заслухавши доповідача, перевіривши доводи апеляційних скарг, матеріали справи, колегія суддів вважає, що скарга підлягає задоволенню, з огляду на наступне:

Судом першої інстанції встановлено, що Повне товариство "Ломбард-Лідер" ТПВ Постачтехкомплект" і Компанія" як юридична особа зареєстроване виконавчим комітетом Херсонської міської ради 23.02.2006 р.

Станом на 30.06.2013 р. власний капітал Повного товариства "Ломбард-лідер" ТПВ "Постачтехкомплект" і "Компанія" становить - 1830,30 тис. гривень, що не відповідає вимогам законодавства. Згідно з додатком 3 "Звіт про діяльність ломбарду" за перше півріччя 2013 року з початку звітного періоду сума наданих Товариством фінансових послуг (кредитів під заставу) становить 957,80 тис. гривень.

Розпорядженням від 26.09.2013 р. № 3390 "Про застосування заходу впливу до Повного товариства "Ломбард-Лідер ТПВ "Тепостачкомплект" і компанія" зобов'язано Повне товариство "Ломбард-Лідер ТПВ "Постачтехкомплект" і Компанія" усунути порушення законодавства про фінансові послуги, у термін до 31.12.2013 р. та повідомити Нацкомфінпослуг про усунення цього порушення з наданням підтверджуючих документів у термін до 10.01.2014 р.

Відповідно до п. 1.8. розділу 1 Положення про порядок унесення інформації про ломбарди до Державного реєстру фінансових установ, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 18.12.2003 № 170, яке було чинне на момент виникнення спірних правовідносин, Ломбард зобовязаний відповідати вимогам цього положення та законодавства про діяльність ломбардів, як на дату подання ним заяви, так і протягом усього строку знаходження інформації про нього в реєстрі.

Згідно з п. 2.1.11 пункту 2.1. розділу 2 Положення про надання фінансових послуг ломбардами затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 26.04.2005 № 3981 для надання фінансових послуг ломбард повинен мати власний капітал у розмірі не менше 200 тис. грн.

У відповідності до ч. 1 ст. 21 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" , в редакції, що діяла на момент винекнення спірних правовідносин, державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється: щодо ринку банківських послуг - Національним банком України; щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів - Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку; щодо інших ринків фінансових послуг - спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг.

У частині 1 статті 250 ГК України вказано, що адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Тобто строк для застосування застосування адміністративно-фінансових санкцій починає спливати з дня його виявлення, а не з моменту його повторної фіксації.

Судом встановлено, що порушення повним товариством "Ломбард-Лідер" ТПВ "Постачтехкомплект" і Компанія" вимог законодавства України у сфері надання послуг були виявлені Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України у вересні 2010 року, про що складено розпорядження 1612/41/05/03-ЛБ, у якому вимагалось їх усунути.

Крім того, встановлено, що постановою Вищого адміністративного суду України від 21.08.2013 р. скасовано постанову Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України № 433/41/05/01-ЛБ від 09.02.2012 р. про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, у зв'язку із пропуском річного строку застосування адміністративно-господарських санкцій з дня виявлення порушення.

30 січня 2014 року Херсонським окружним адміністративним судом по справі № 821/4678/13-а також винесено постанову про скасування постанови Нацфінпослуг про накладення штрафу.

Відповідно до ч. 1 ст. 255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про стягнення штрафу належним чином не обґрунтовані, не підтверджені наявними у справі матеріалами задоволенню не підлягають.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 198, ст. 202 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції скасовує її та ухвалює нове рішення, якщо визнає, що судом першої інстанції порушено норми матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Керуючись ст.ст. 160, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу товариства „Ломбард-Лідер ТПВ „Постачтехкомплект" і Компанія", - задовольнити.

Постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2014 року по справі № 821/3990/14, - скасувати.

Прийняти нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, - відмовити.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, проте може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили.

Головуючийсуддя Г.В. Семенюк суддя В.О. Потапчук суддя С.І. Жук

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.02.2015
Оприлюднено14.02.2015
Номер документу42664062
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/3990/14

Ухвала від 23.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 08.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 16.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 02.12.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Постанова від 10.02.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні