КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/18355/14 Головуючий у 1-й інстанції:Клочкова Н.В.
Суддя-доповідач: Бужак Н.П.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 лютого 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Бужак Н. П.
Суддів Костюк Л.О., Троян Н.М.
За участю секретаря Савін І.В
розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «КУЛЛА» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 10 грудня 2014 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КУЛЛА» до Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «КУЛЛА» звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 10.11.2014 року № 0004812206.
Відповідно до постанови Окружного адміністративного суду м. Києва від 10 грудня 2014 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погодившись із постановою суду першої інстанції, позивач ТОВ «КУЛЛА» подало апеляційну скаргу в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Києва та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, заслухавши осіб, що з'явилися в судове засідання, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що ДПІ в Святошинському районні ГУ Міндоходів у м. Києві було проведено позапланову виїзну перевірку ТОВ «КУЛЛА» (код ЄДРПОУ 37225972) з питань дотримання вимог валютного законодавства України при здійсненні імпортних операцій по договору від 23.10.2012 року № КК-2012-01/10, укладеного з нерезидентом «UGUR ІС VE DIS TICARET A.S.» (Туреччина); по договору від 01.08.2012 року № КК-2012-01/08, укладеного з нерезидентом «SIGG SWITZERLAND AG» (Швейцарія); по договору від 27.06.2012 року № КК-2012-01/06, укладеного з нерезидентом «Genfoot Inc.» (Канада); по договору від 03.12.2013 року № КК-2013-01/12, укладеного з нерезидентом «ZIYLAN AYAKKABІ SAN. VE TIC. A.S.» (Туреччина), згідно повідомлень ПАТ «КРЕДИТВЕСТ БАНК» від 05.07.2013 року № 2959, від 04.09.2013 року № 3195, від 02.01.2014 року № 3557 та від 02.04.2014 року № 3926.
За результатом перевірки складено акт від 28.10.2014 року № 510/26-57-22-06-09/37225972, у якому встановлено порушення ТОВ «КУЛЛА» податкового законодавства, а саме:
- по договору від 23.10.2012 року № КК-2012-01/10, укладеного з нерезидентом «UGUR ІС VE DIS TICARET A.S.» (Туреччина) - несвоєчасне надходження товару на загальну суму 32108,17 дол. США (96 420,92 грн.) та валютні кошти в загальній сумі 3391,47 дол. США (27108,02 грн.);
- по договору від 01.08.2012 № КК-2012-01/08, укладеного з нерезидентом «SIGG SWITZERLAND AG» (Швейцарія) - несвоєчасне надходження товару на загальну суму 1534,12 євро (26701,56 грн.);
- по договору від 27.06.2012 року № КК-2012-01/06, укладеного з нерезидентом «Genfoot Inc.» (Канада) - несвоєчасне отримання валютних коштів в загальній сумі 4263,87 дол. США (39380,68 грн.) та не надходження товару на загальну суму 818,13 дол. США (8170,09 грн.). Прострочена дебіторська заборгованість складає 818,13 дол. США (8170,09 грн.);
- по договору від 03.12.2013 року № КК-2013-01/12, укладеного з нерезидентом «ZIYLAN AYAKKABІ SAN. VE TIC. A.S.» (Туреччина) - не надходження товару на загальну суму 13200,00 дол. США (105507,60 грн.). Прострочена дебіторська заборгованість складає 13200,00 дол. США (105507,60 грн.);
- відповідно до ст. 4 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», порушення резидентами строків, передбачених статтею 2 цього Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка від суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару);
- встановлено порушення ст. 9 Декрету Кабінету Міністрів України «Про систему валютного регулювання і валютного контролю», а саме: неподання декларації про валютні цінності, доходи та майно станом на 01 січня 2014 року, станом на 01 квітня 2014 та станом на 01 липня 2014 року.
На підставі акту перевірки податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 10.11.2014 року № 0004812206, яким зараховано суму грошового зобов'язання в розмірі 139830,91 грн. за платежем: порушення терміну розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД), код платежу: 21081000.
Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відмови в задоволені позовних вимог, з огляду на наступне.
Як вбачається з акту перевірки, ТОВ «КУЛЛА» на виконання умов договору від 23.10.2012 року № КК-2012-01/10, укладеного з нерезидентом «UGUR ІС VE DIS TICARET A.S.» (Туреччина), було здійснено попередню оплату в загальній сумі 41651,57 дол. США (332921,00 грн.), згідно виписок банку:
- від 02.11.2012 року № 11 в сумі 6026,52 дол. США (48169,97 грн.);
180-денний термін надходження товару - 30.04.2013;
- від 15.03.2013 року № 16 в сумі 14 061,88 дол. США (112396,61 грн.);
90-денний термін надходження товару - 12.06.2013;
- від 28.03.2013 року № 17 в сумі 12063,17 дол. США (96420,92 грн.);
90-денний термін надходження товару - 25.06.2013;
- від 25.09.2013 року № б/н в сумі 9500,00 дол. США (75933,50 грн.);
90-денний термін надходження товару - 23.12.2013.
Товар від нерезидента «UGUR ІС VE DIS TICARET A.S.» (Туреччина) надійшов на загальну суму 38260,10 дол. США (305812,98 грн.), згідно вантажно-митних декларацій (далі - ВМД) від 17.04.2013 року № 054038, від 14.10.2013 року № 073833, від 14.10.2013 року № 073834.
У зв'язку з невиконанням умов договору, нерезидентом «UGUR ІС VE DIS TICARET A.S.» (Туреччина) повернено валютні кошти в розмірі 3391,47 дол. США (27108,02 грн.), згідно виписки банку від 27.12.2013 року № б/н.
Товар на загальну суму 32108,17 дол. США (96 420,92 грн.) та валютні кошти в загальній сумі 3391,47 дол. США (27108,02 грн.) надійшли з порушенням термінів розрахунків.
На виконання умов договору від 01.08.2012 року № КК-2012-01/08, укладеного з нерезидентом «SIGG SWITZERLAND AG» (Швейцарія), ТОВ «КУЛЛА» було здійснено попередню оплату в загальній сумі 9687,39 євро (97600,06 грн.), згідно виписок банку:
- від 29.05.2013 року № 17 в сумі 2956,79 євро (23633,62 грн.);
90-денний термін надходження товару - 26.08.2013;
- від 18.12.03.2013 року № б/н в сумі 6730,60 євро (73966,44 грн.);
90-денний термін надходження товару - 17.03.2014.
Товар від нерезидента «SIGG SWITZERLAND AG» (Швейцарія) надійшов на загальну суму 9687,39 євро (114906,25 грн.), згідно ВМД від 20.06.2013 року № 060946, від 30.01.2014 року № 006759, від 11.04.2014 року № 010599.
У зв'язку з невірно вказаною датою та номером договору при митному оформленні була не належним чином оформлена ВМД, а саме: у ВМД не вірно вказана дата договору від 01.03.2012 року № KK-2012-03/02. Згідно аркуша коригування від 03.09.2013 року до митної декларації від 30.06.2013 року № 060946 коригування складено для відображення нових відомостей про товари, що стали відомі після закінчення їх митного оформлення, а саме: замість договору від 01.08.2012 року № КК-2012-01/08 було написано договір від 01.03.2012 року № КК-2012-03/02.
Товар на загальну суму 1534,12 євро (26701,56 грн.) надійшов з порушенням термінів розрахунків.
На виконання умов договору від 27.06.2012 року № КК-2012-01/06, укладеного з нерезидентом «Genfoot Inc.» (Канада), ТОВ «КУЛЛА» було здійснено попередню оплату в загальній сумі 52878,00 дол. США (422653,85 грн.), згідно виписок банку:
- від 28.08.2013 року № 20 в сумі д37000,00 дол. США (295741,00 грн.);
90-денний термін надходження товару - 25.11.2013;
- від 04.09.2013 року № 21 в сумі 15878,00 дол. США (126912,85 грн.);
90-денний термін надходження товару - 02.12.2013.
Товар від нерезидента «Genfoot Inc.» (Канада) надійшов на загальну суму 47796,00 дол. США (382033,43 грн.), згідно ВМД від 16.09.2013 року № 070502, від 15.10.2013 року № 073939, від 12.11.2013 року № 076667.
Згідно п. 1 додаткової угоди від 28.02.2014 року № 5: «ТОВ «КУЛЛА» зобов'язується сплатити на користь нерезидента «Genfoot Inc.» (Канада) сумy - 818,13 доларів США за надані послуги згідно акта виконаних робіт від 28.02.2014 року № СА-1».
Згідно акта виконаних робіт від 28.02.2014 року № СА-1» нерезидент «Genfoot Inc.» (Канада) (продавець) надав ТOB «КУЛЛА» (покупець) консультації та доступ до своїх медіа ресурсів на суму 818,13 дол. США.
У п. 1 акту взаємозаліку зустрічних вимог від 28.02.2014 року зазначено, що «Згідно договору від 27.06.2012 № KK-2012-01/06 у резидента ТОВ «КУЛЛА» виникло право вимагати 818,13 доларів США за недопоставлений товар у «Genfoot Inc.» (Канада)».
Згідно п. 2 акту взаємозаліку зустрічних вимог від 28.02.2014 року: «Згідно договору від 27.06.2012 № KK-2012-01/06 у нерезидента «Genfoot Inc.» (Канада) виникло право вимагати 818,13 доларів США за надані послуги у резидента ТОВ «КУЛЛА».
Згідно п. 3 акту: «Враховуючи, що вимоги за договором від 27.06.2012 року № КК-2012-01/06 на суму 818,13 доларів США та за додатковою угодою від 28.02.2014 року № 5 до договору від 27.06.2012 року № KK-2012-01/06 на суму 818,13 дол. США являються зустрічними та однорідними, сторони погодились зарахувати їх на суму 818,13 доларів США».
В зв'язку з невиконанням умов договору, нерезидентом «Genfoot Inc.» (Канада) повернено на валютний рахунок № 26006320287501, відкритий у ПАТ «КРЕДИТВЕСТ БАНК», валютні кошти в розмірі 4263,87 дол. США (39380,68 грн.), згідно виписки банку від 11.03.2014 року № б/н.
Валютні кошти в загальній сумі 4263,87 дол. США (39380,68 грн.) надійшли з порушенням термінів розрахунків, а товар на загальну суму 818,13 дол. США (8170,09 грн.) не надійшов.
Крім того, на виконання умов договору від 03.12.2013 року № КК-2013-01/12, укладеного з нерезидентом «ZIYLAN AYAKKABІ SAN. VE TIC. A.S.» (Туреччина), ТОВ «КУЛЛА» було здійснено попередню оплату в загальній сумі 13200,00 дол. США (105507,60 грн.), згідно виписок банку:
- від 26.12.2013 року № б/н в сумі 10000,00 дол. США (79930,00 грн.);
90-денний термін надходження товару - 25.03.2014;
- від 27.12.2013 року № б/н в сумі 3200,00 дол. США (25577,60 грн.);
90-денний термін надходження товару - 26.03.2014.
Товар від нерезидента «ZIYLAN AYAKKABІ SAN. VE TIC. A.S.» (Туреччина) на загальну суму 13200,00 дол. США (10507,60 грн.) не надійшов.
Надаючи правову оцінку відносинам що склалися між сторонами, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до ст. 1 України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» від 23.09.1994 року №185/94-ВР, виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.
При цьому, ч. 4 ст. 1 Закону №185/94-ВР визначено, що Національний банк України має право запроваджувати на строк до шести місяців інші строки розрахунків, ніж ті, що визначені частиною першою цієї статті.
У зв'язку з чим, п. 3 постанови правління Національного банку України "Про зміну строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів і запровадження обов'язкового продажу надходжень в іноземній валюті" від 16.11.2012 року № 475, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.11.2012 за № 1921/22233 (надалі - Постанова № 475) установлено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1 та 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.
Відповідно до п. 12 Постанова № 475, дана постанова набирає чинності з наступного робочого дня після дня її офіційного опублікування. Пункти 3 - 8 цієї постанови діють протягом 6 місяців з моменту набрання чинності цією постановою.
Отже, п. 3 Постанови № 475 діяв з 19 листопада 2012 року по 19 травня 2013 року.
Крім того, п. 1 постанови правління Національного банку України "Про зміну строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів і запровадження обов'язкового продажу надходжень в іноземній валюті" від 14.05.2013 року № 163, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.05.2013 за № 718/23250 (надалі - Постанова № 163) установлено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1 та 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.
Відповідно до п. 9 Постанова № 163, дана постанова набирає чинності з 20 травня 2013 року, крім пунктів 4 та 5, які набирають чинності з 28 травня 2013 року та діє до 19 листопада 2013 року.
Крім того, згідно п. 1 постанови правління Національного банку України "Про зміну строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів і запровадження обов'язкового продажу надходжень в іноземній валюті" від 14.11.2013 року № 453, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.11.2013 за № 1951/24483 (надалі - Постанова № 453) установлено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1 та 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.
Відповідно до п. 8 Постанова № 453, дана постанова набирає чинності з 20 листопада 2013 року та діє до 17 травня 2014 року.
Крім того, згідно п. 1 постанови правління Національного банку України "Про зміну строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів і запровадження обов'язкового продажу надходжень в іноземній валюті" від 12.05.2014 року № 270, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.05.2014 за № 496/25273 (надалі - Постанова № 270) установлено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1 та 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.
Відповідно до п. 7 Постанова № 270, дана постанова набирає чинності з 20 травня 2014 року та діє до 20 серпня 2014 року.
Крім того, згідно п. 1 постанови правління Національного банку України "Про зміну строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів і запровадження обов'язкового продажу надходжень в іноземній валюті" від 20.08.2014 року № 515 (надалі - Постанова № 515) установлено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1 та 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.
Згідно п. 4 Постанова № 515, у зв'язку із запровадженням вимоги щодо обов'язкового продажу на міжбанківському валютному ринку України надходжень в іноземній валюті із-за кордону уповноважені банки не можуть знімати з контролю експортні операції клієнтів на підставі документів про припинення зобов'язань зарахуванням зустрічних однорідних вимог.
Відповідно до п. 9 Постанова № 515, дана постанова набирає чинності з 21 серпня 2014 року та діє до 21 листопада 2014 року.
Відтак, з аналізу вищенаведених постанов вбачається, що з 19 листопада 2012 року по 19 травня 2013 року діяла Постанова № 475, з 20 травня 2013 року до 19 листопада 2013 року діяла Постанова № 163, з 20 листопада 2013 року та до 17 травня 2014 року діяла Постанова № 453, з 20 травня 2014 року та до 20 серпня 2014 року діяла Постанова № 270, 21 серпня 2014 року та до 21 листопада 2014 року діяла Постанова № 515.
Отже, в період з 19 листопада 2012 року по 21 листопада 2014 року діяли Постанови правління Національного банку України, якими було установлено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1 та 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.
Доводи апелянта про те, що товар на загальну суму 32108,17 дол. США (96 420,92 грн.) та валютні кошти в загальній сумі 3391,47 дол. США (27108,02 грн.) від нерезидента «UGUR ІС VE DIS TICARET A.S.» (Туреччина) надійшли з порушенням термінів розрахунків, оскільки авансовий платіж по договору від 23.10.2012 № КК-2012-01/10, укладеного з нерезидентом «UGUR ІС VE DIS TICARET A.S.» (Туреччина) було здійснено 25.09.2013, а валютні кошти в розмірі 3391,47 дол. США були повернуті нерезидентом UGUR ІС VE DIS TCARET A.S.» (Туреччина) 27.12.2013, то нерезидент повернув кошти з дотриманням 180-денного строку, передбаченого ч. 1 ст. 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", оскільки Постанова № 475 набрала чинності 19.11.2012 року та діяла до 19.05.2013 року, не приймаються колегією суддів до уваги, оскільки в період з 19 листопада 2012 року по 19 травня 2013 року діяла Постанова № 475, проте, в період з 20 травня 2013 року до 19 листопада 2013 року діяла Постанова № 163, а в період з 20 листопада 2013 року та до 17 травня 2014 року діяла Постанова № 453.
Відтак, на період здійснення 25.09.2013 року авансового платежу позивачем по договору від 23.10.2012 року № КК-2012-01/10, укладеного з нерезидентом «UGUR ІС VE DIS TICARET A.S.» (Туреччина) та на період повернення 27.12.2013 року валютних коштів в розмірі 3391,47 дол. США нерезидентом UGUR ІС VE DIS TCARET A.S.» (Туреччина) діяли постанови № 475, № 163 та № 453, які встановлювали, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1 та 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.
Крім того, судом першої інстанції встановлено, що товар та валютні кошти від нерезидента UGUR ІС VE DIS TCARET A.S.» (Туреччина) надійшли з порушенням 90-денного терміну, а саме: на суму 193,10 дол. США - 198 днів прострочення (з 13.06.2013 року по 27.12.2013 року); на суму 12063,17 дол. США - 111 днів прострочення (з 26.06.2013 року по 14.10.2013 року); на суму 3198,37 дол. США - 4 дні прострочення (з 24.12.2013 року по 27.12.2013 року), тому товар на загальну суму 32108,17 дол. США (96 420,92 грн.) та валютні кошти в загальній сумі 3391,47 дол. США (27108,02 грн.) надійшли з порушенням термінів розрахунків.
Як вбачається із акту перевірки, згідно акту взаємозаліку зустрічних вимог від 28.02.2014 року ТОВ «КУЛЛА» мало право вимагати у «Genfoot Inc.» (Канада)» 818,13 доларів США за недопоставлений товар, а нерезидент «Genfoot Inc.» (Канада) мало право вимагати у ТОВ «КУЛЛА» 818,13 доларів США за надані послуги.
Відтак, нерезидент «Genfoot Inc.» (Канада) повинен поставити ТОВ «КУЛЛА» товар, за який вже ТОВ «КУЛЛА» сплатив кошти, а у ТОВ «КУЛЛА» вже виникли грошові зобов'язання по оплаті нерезиденту «Genfoot Inc.» (Канада) за надані маркетингові послуги.
Отже, у цьому випадку залік зустрічних вимог не може бути проведений, оскільки відсутні однорідні вимоги, а між ТОВ «КУЛЛА» та нерезидентом «Genfoot Inc.» (Канада) вбачається незавершена імпортна операція.
Судом встановлено, що товар та валютні кошти від нерезидента «Genfoot Inc.» (Канада) (Туреччина) надійшли з порушенням 90-денного терміну, а саме: на суму 181,13 дол. США - 25 днів прострочення (з 03.12.2013 року по 22.10.2014 року); на суму 4263,87 дол. США - 99 днів прострочення (з 03.12.2013 року по 11.03.2014 року).
Крім того, в період з 19 листопада 2012 року по 19 травня 2013 року діяла Постанова № 475, з 20 травня 2013 року до 19 листопада 2013 року діяла Постанова № 163, з 20 листопада 2013 року та до 17 травня 2014 року діяла Постанова № 453, з 20 травня 2014 року та до 20 серпня 2014 року діяла Постанова № 270, 21 серпня 2014 року та до 21 листопада 2014 року діяла Постанова № 515, якими було установлено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1 та 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.
У зв'язку з чим, колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що валютні кошти в загальній сумі 4263,87 дол. США (39380,68 грн.) надійшли з порушенням термінів розрахунків, а товар на загальну суму 818,13 дол. США (8170,09 грн.) не надійшов.
Крім того, апелянт зазначає, що твердження в акті перевірки про те, що товар від нерезидента «ZIYLAN AYAKKABІ SAN. VE TIC. A.S.» (Туреччина) на загальну суму 13200,00 дол. США (10507,60 грн.) не надійшов, спростовуються угодою про внесення змін до договору № КК-2013-01/12 від 03.12.2013 року, якою сторони домовились зарахувати попередню оплату в розмірі 13200,00 дол. США, здійснену покупцем (ТОВ «КУЛЛА»), як оплату за інформаційні послуги.
29.03.2014 року між ТОВ «КУЛЛА» та нерезидентом «ZIYLAN AYAKKABl SAN. VE TIC. A.S» (Туреччина) було складено акт виконаних робіт, яким підтверджено, що продавець надав наступні інформаційні послуги: фірмові каталоги продукції продавця надіслані через інтернет.
Отже, ТОВ «КУЛЛА» мало право вимагати у нерезидента «ZIYLAN AYAKKABl SAN. VE TIC. A.S» (Туреччина) 13200,00 дол. США за недопоставлений товар, а нерезидент «ZIYLAN AYAKKABl SAN. VE TIC. A.S» (Туреччина) мав право вимагати у ТОВ «КУЛЛА» 13200,00 дол. США за надані послуги.
Відтак, нерезидент «ZIYLAN AYAKKABl SAN. VE TIC. A.S» (Туреччина) повинен поставити ТОВ «КУЛЛА» товар, за який ТОВ «КУЛЛА» вже сплатив кошти, і у ТОВ «КУЛЛА» вже виникли грошові зобов'язання по оплаті нерезиденту «ZIYLAN AYAKKABl SAN. VE TIC. A.S» (Туреччина) за надані інформаційні послуги. Як видно із даних взаємовідносин у ТОВ «КУЛЛА» та нерезидента «ZIYLAN AYAKKABl SAN. VE TIC. A.S» (Туреччина) вимоги не є однорідними, так як у нерезидента «ZIYLAN AYAKKABl SAN. VE TIC. A.S» (Туреччина) вимоги є матеріальні (поставка товару), а у ТОВ «КУЛЛА» - грошові (за надані інформаційні послуги).
Отже, у цьому випадку залік зустрічних вимог не може бути проведений, оскільки відсутні однорідні вимоги, а тому між ТОВ «КУЛЛА» та нерезидентом «ZIYLAN AYAKKABl SAN. VE TIC. A.S» (Туреччина) вбачається незавершена імпортна операція.
Також встановлено, що товар від нерезидента «Genfoot Inc.» (Канада) (Туреччина) не надійшов, а саме: на суму 10000,00 дол. США - 211 днів прострочення (з 26.03.2014 року по 22.10.2014 року); на суму 3200,00 дол. США - 210 днів прострочення (з 27.03.2014 року по 22.10.2014 року ).
Крім того, в період з 20 листопада 2013 року та до 17 травня 2014 року діяла Постанова № 453, з 20 травня 2014 року та до 20 серпня 2014 року діяла Постанова № 270, з 21 серпня 2014 року та до 21 листопада 2014 року діяла Постанова № 515, якими було установлено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1 та 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.
Товар від нерезидента «ZIYLAN AYAKKABІ SAN. VE TIC. A.S.» (Туреччина) на загальну суму 13200,00 дол. США (10507,60 грн.) не надійшов.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», порушення резидентами строків, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону або встановлених Національним банком України відповідно до статей 1 і 2 цього Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка від суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару).
ДПІ у Святошинському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві застосовано до ТОВ «КУЛЛА» пеню за товар та кошти, які надійшли несвоєчасно та за товар, який не надійшов, з урахуванням кількості днів прострочення, згідно ст. 4 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», яка загалом становить 139830,91 грн., згідно розрахунку пені зазначеної в додатку №1 до акту.
Таким чином, колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що ДПІ у Святошинському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві правомірно винесено податкове повідомлення-рішення від 10.11.2014 року № 0004812206, яким нараховано суму грошового зобов'язання в розмірі 139830,91 грн. за платежем: порушення терміну розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що постанова суду є законною і обґрунтованою, ухвалена з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а тому підстав для її скасування не має.
Викладені в апеляційній скарзі апелянтом доводи, висновків суду першої інстанції не спростовують.
Відповідно до ст. 198,200 КАС України, суд апеляційної інстанції має право за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
За таких підстав апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст.160,197,198,200,205,206,212,254 КАС України, колегія суддів,
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «КУЛЛА» залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 10 грудня 2014 року - без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її проголошення, проте на неї може бути подано касаційну скаргу до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, визначені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя: Бужак Н.П.
судді: Костюк Л.О.
Троян Н.М.
Повний текст виготовлено: 11 лютого 2015 року.
Головуючий суддя Бужак Н.П.
Судді: Костюк Л.О.
Троян Н.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2015 |
Оприлюднено | 16.02.2015 |
Номер документу | 42670098 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бужак Н.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні