cpg1251
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 802/4164/14-а
Головуючий у 1-й інстанції: Жернаков М.В.
Суддя-доповідач: Совгира Д. І.
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 лютого 2015 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Совгири Д. І.
суддів: Білої Л.М. Курка О. П.
за участю:
секретаря судового засідання: Бондаренко С.А.,
представника позивача: Білокур В.Ф.,
представника відповідача: Тимощука Є.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу комунального підприємства "Вінницьке міське бюро технічної інвентаризації" на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 23 грудня 2014 року у справі за адміністративним позовом державної установи "Вінницька обласна фітосанітарна лабораторія" до комунального підприємства "Вінницьке міське бюро технічної інвентаризації" про визнання неправомірною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до Вінницького окружного адміністративного суду з позовом до комунального підприємства "Вінницьке міське бюро технічної інвентаризації" про визнання неправомірною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії.
Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 23 грудня 2014 року адміністративний позов задоволено частково, а саме, зобов'язано комунальне підприємство "Вінницьке міське бюро технічної інвентаризації" внести зміни до технічного паспорту на нежитлову будівлю, передану державній установі "Вінницька обласна фітосанітарна лабораторія", що знаходиться за адресою м. Вінниця, 4-й провулок Комарова, 14, виготовленого 15.01.2009 року.
Не погоджуючись з даною постановою суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволені позовних вимог відмовити.
В судовому засіданні представник позивача заперечував проти задоволення апеляційної скарги відповідача та просив суд залишити її без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 05 червня 2014 року - без змін.
Представник відповідача підтримала доводи апеляційної скарги та просила суд задовольнити її.
Заслухавши доповідь судді, пояснення представників сторін, які прибули в судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що наказом державної ветеринарної та фітосанітарної служби України №413 від 23 листопада 2012 року утворено державну установу «Вінницька обласна фітосанітарна лабораторія», яку розміщено за адресою: 21027, м. Вінниця, вул. Келецька, 53/111.
Відомості про ДУ «Вінницька обласна фітосанітарна лабораторія» як юридичну особу внесені до ЄДРПОУ 29.11.2012 за №11741020000010629 .
Згідно з Актом приймання-передачі від 02.04.2013 на баланс позивача передано ряд матеріальних активів, зокрема, земельну ділянку площею 0,2500 га та виробничий корпус, що на ній розташований за адресою: м. Вінниця, 4-й пров. Комарова, 14. Зазначене майно передано з балансу Державної інспекції захисту рослин Вінницької області, яка припинена на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 22.02.2012 №125 «Про утворення територіальних органів Державної ветеринарної та фітосанітарної служби».
Розпорядженням Вінницької обласної державної адміністрації №262 від 23.05.2014 земельна ділянка площею 0,25 га, цільове призначення якої - будівництво та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, що розташована в місті Вінниці по 4-му провулку Комарова, 14 надана ДУ «Вінницька обласна фітосанітарна лабораторія» у постійне користування. Зазначене речове право зареєстроване 04.07.2014, що підтверджується витягом №24717987 від 25.07.2014.
Листом №230-01 від 18.08.2014 позивач звернувся до начальника КП «Вінницьке бюро технічної інвентаризації» щодо оформлення документів на земельну ділянку з будівлею, відносно яких виник спір. В листі позивач просить внести зміни до технічного паспорту , виготовленого 15.01.2009 відповідачем, а саме скасувати штамп «Акт державної технічної комісії про прийняття до експлуатації відсутній».
Проте, листом №4153 від 16.09.2014 року відповідач відмовив у задоволенні заяви.
13.10.2014 листом №275-01 ДУ «Вінницька обласна фітосанітарна лабораторія» повторно звернулася до КП «Вінницьке міське бюро технічної інвентаризації» із проханням про внесення змін до техпаспорта від 15.01.2009 шляхом скасування вищезазначеного штампу. В зазначеному листі позивач акцентував увагу на те, що приміщення 1978 року побудови не зазнавало жодних змін та реконструкцій. До листа було додано технічний паспорт від 29.09.1999, в якому відсутні будь-які штампи та відмітки.
Відповідач листом №4745 від 29.10.2014 знову відмовив позивачу, мотивуючи неподанням лабораторією підтверджуючого документу про прийняття в експлуатацію об'єкта нерухомого майна.
14.11.2014 у відповідь на запит позивача №272-02 від 08.10.2014 року Фонд державного майна України надав Витяг з Єдиного реєстру об'єктів державної власності щодо нерухомого державного майна (за місцезнаходженнями: м. Вінниця, пров. 4-й Комарова, 14), яке перебуває на балансі ДУ «Вінницька обласна фітосанітарна лабораторія»; код за ЄДРПОУ: 38511934; орган управління: Державна ветеринарна та фітосанітарна служба України.
Задовольняючи позовну вимогу про реєстрацію права власності на нерухоме майно суд першої інстанції виходив з того, що за відсутності необхідних документів, які були втрачені не з вини позивача, ДУ «Вінницька обласна фітосанітарна лабораторія» фактично позбавлене можливості зареєструвати право власності на об'єкт нерухомого майна за собою в порядку, передбаченому законом. Однак колегія суддів не погоджується з таким висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Згідно з пунктом 5 розділу V розділу "Прикінцеві положення" Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" до створення єдиної системи органів реєстрації прав, а також до формування Державного реєстру прав у складі державного земельного кадастру реєстрація об'єктів нерухомості проводиться комунальними підприємствами бюро технічної інвентаризації.
Частиною 3 статті 15 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» визначено, що у випадках, передбачених законодавством України, державна реєстрація прав проводиться після технічної інвентаризації об'єкта нерухомого майна, права стосовно якого підлягають державній реєстрації.
Згідно з підпунктом 1 частини 1 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права на нерухоме майно, що знаходяться на території України, фізичних та юридичних осіб, держави, територіальних громад, іноземців та осіб без громадянства, іноземних юридичних осіб, міжнародних організацій, іноземних організацій, іноземних держав, а саме: право власності на нерухоме майно.
Порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, визначений Інструкцією про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженою Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24.05.2001 р. № 127, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 10.07.2001 за № 582/5773 (далі - Інструкція), яка розроблена відповідно до чинного законодавства.
Відповідно до п. 1.4. Інструкції технічну інвентаризацію новозбудованих (реконструйованих) та наявних об'єктів виконують за рахунок замовників комунальні підприємства - бюро технічної інвентаризації. На підставі матеріалів технічної інвентаризації складаються інвентаризаційні справи та технічні паспорти.
Відповідно до пп.1.2. п.1 Інструкція визначає порядок та методику проведення технічної інвентаризації збудованих (реконструйованих) будинків, допоміжних будівель та споруд з метою: визначення їх фактичної площі та об'єму (щодо проектних); обстеження та оцінки технічного стану наявних об'єктів; установлення вартості об'єктів.
Технічна інвентаризація передбачає: первинну технічну інвентаризацію об'єктів; поточні інвентаризаційно-оцінювальні роботи для встановлення змін за певний період часу після первинної інвентаризації.
На підставі матеріалів технічної інвентаризації складаються інвентаризаційні справи та технічні паспорти, які скріплюються підписом керівника та печаткою суб'єкта господарювання, а також підписом виконавця робіт із зазначенням серії та номера кваліфікаційного сертифіката та його печаткою.
Підпунктом 1.5 пункту 1 Інструкції вказано, що Інвентаризаційна справа формується і ведеться на кожен об'єкт нерухомого майна на весь час його існування та зберігається в органі державної реєстрації прав за місцезнаходженням такого об'єкта.
Відповідно до пп.3.1. п.3 Інструкції технічній інвентаризації підлягають об'єкти всіх форм власності, розташовані на земельних ділянках (за окремими поштовими адресами), незалежно від того, побудовані вони за відповідно оформленими документами чи самочинно: будинки, включаючи прибудови та надбудови, громадські та виробничі будинки, господарські будівлі та споруди, а також вбудовані та окремо розташовані захисні споруди.
Роботи з інвентаризації всіх об'єктів повинні здійснюватися на замовлення та за обов'язковою участю замовника (замовників), у присутності якого (яких) проводиться обстеження, що фіксується в абрисі чи ескізі, з обов'язковим підписанням ним (ними) цих документів.
Відповідно до п.10 Інструкції підставою для проведення поточної інвентаризації є наступні зміни, серед яких у тому числі: а) зведення нових, надбудова, прибудова, реконструкція і знесення будинків, будівель, допоміжних будівель; б) зміни в межах і в забудові кварталів та земельних ділянок; в) зміни у призначенні будинків унаслідок їх реконструкції та переобладнання; і) зміна власника, якщо минуло дванадцять місяців після проведення попередньої технічної інвентаризації.
Поточні інвентаризаційно-оцінювальні роботи виконуються в присутності власника та завершуються його підписом в абрисі та ескізі.
Підставою для проведення поточної інвентаризації була зміна власника та необхідність внесення зміни в технічний паспорт, виготовлений 15.01.2009 року, шляхом скасування штампу «Акт державної технічної комісії про прийняття до експлуатації відсутній».
Порядок унесення поточних змін до інвентаризаційних документів передбачений пунктом 11 Інструкції, де зазначено таке: «у разі виявлення змін щодо складу, технічного стану, власників будинків тощо, бюро технічної інвентаризації вносять до інвентаризаційних документів відповідні виправлення та доповнення. При наявності змін технічний паспорт замінюється на новий з позначкою про це в старому технічному паспорті, який залишається у замовника.
До технічного паспорта вносяться відомості щодо змін власника з відповідною відміткою та засвідченням печаткою».
Будь-який інший порядок реєстрації нерухомого майна, переданого на баланс позивача, не передбачений.
Крім того, як зазначив представник відповідача, державній установі "Вінницька обласна фітосанітарна лабораторія" листом №07-16-1456 від 17.09.2013 року надано інформації, а саме перелік документів, які необхідні для заповнення декларації про готовність об'єкта до експлуатації.
Однак, у матеріалах справи відсутні будь - які докази про те, що позивач звертався до Державноі архітектурно-будівельної інспекції з заявою про прийняття в експлуатацію виробничого корпусу, що розташований за адресою: м. Вінниця, 4-й пров. Комарова, 14.
Враховуючи вищезазначене, колегія суддів апеляційної інстанції приходить до висновку, що комунальне підприємство "Вінницьке міське бюро технічної інвентаризації" відмовляючи у внесені змін до технічного паспорту , виготовленого 15.01.2009 року, а саме скасувати штамп «Акт державної технічної комісії про прийняття до експлуатації відсутній» діяло відповідно до вимог чинного законодавства України.
Також, колегія суддів звертає увагу на те, судом першої інстанції визнано, що комунальне підприємство "Вінницьке міське бюро технічної інвентаризації" здійснювало свої повноваження у спосіб, передбачений законами України.
Щодо вимоги позивача про зобов'язання комунальне підприємство "Вінницьке міське бюро технічної інвентаризації" внести зміни до технічного паспорту на нежитлову будівлю, передану державній установі "Вінницька обласна фітосанітарна лабораторія", що знаходиться за адресою м. Вінниця, 4-й провулок Комарова, 14, виготовленого 15.01.2009 року, суд відмовляючи у їх задоволенні виходить із того, що оскаржувана відмова прийнята відповідачем на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений чинним законодавством, обґрунтовано, з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії). Тому, підстави щодо зобов'язання комунальне підприємство "Вінницьке міське бюро технічної інвентаризації" внести зміни до технічного паспорту на нежитлову будівлю, передану державній установі "Вінницька обласна фітосанітарна лабораторія" відсутні.
Згідно ст.159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим.
Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Відповідно до ст.ст.198, 202 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції має право скасувати її та прийняти нову ухвалу суду.
Підставами для скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є порушення судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.
Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та підтверджені встановленими у справі обставинами, а відтак, наявні підстави для її задоволення та скасування оскаржуваної постанови.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
апеляційну скаргу комунального підприємства "Вінницьке міське бюро технічної інвентаризації" задовольнити повністю .
Постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 23 грудня 2014 року у справі за адміністративним позовом державної установи "Вінницька обласна фітосанітарна лабораторія" до комунального підприємства "Вінницьке міське бюро технічної інвентаризації" про визнання неправомірною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії скасувати та прийняти нову постанову.
В задоволені адміністративного позову відмовити.
Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст. 212 КАС України.
Постанова суду буде складена в повному обсязі протягом п'яти днів з дня закінчення розгляду справи.
Головуючий Совгира Д. І.
Судді Біла Л.М.
Курко О. П.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2015 |
Оприлюднено | 16.02.2015 |
Номер документу | 42687004 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Совгира Д. І.
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жернаков Михайло Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жернаков Михайло Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні