Ухвала
від 05.02.2015 по справі 826/7970/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/7970/14 Головуючий у 1-й інстанції: Каракашьян С.К. Суддя-доповідач: Кучма А.Ю.

У Х В А Л А

Іменем України

05 лютого 2015 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого-судді: Кучми А.Ю.

суддів: Аліменка В.О., Безименної Н.В.,

за участю секретаря: Козловій І.І.

розглянувши за відсутності осіб, які беруть участь в справі, без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу відповідно до ст. 41 КАС України у відкритому судовому засіданні в залі суду апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.08.2014 у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АЗСКОМПАНІ» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві про визнання протиправними дій, -

В С Т А Н О В И Л А:

ТОВ «АЗСКОМПАНІ» звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, в якому просило:

- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ Міністерства податків і зборів України у місті Києві, щодо проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «АЗСКОМПАНІ», за результатами якої складено акт № 1354/26-59-22-01/39123949 від 30.05.2014 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «АЗСКОМПАНІ» (код за ЄДРПОУ 39123949);

- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ Міністерства податків і зборів України у місті Києві, щодо внесення до бази даних «Податковий блок» інформації на підставі акту про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «АЗСКОМПАНІ» № 1354/26-59-22-01/39123949 від 30.05.2014;

- зобов'язати Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі міста Києва ГУ Міністерства податків і зборів України у місті Києві вилучити з інформаційних баз даних органів державної податкової служби України акт № 1354/26-59-22-01/39123949 від 30.05.2014 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «АЗСКОМПАНІ» (код за ЄДРПОУ 39123949);

- зобов'язати Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі міста Києва ГУ Міністерства податків і зборів України у місті Києві утриматись від вчинення певних дій, а саме використання та поширення іншим органам Міністерства доходів і зборів України акт № 1354/26-59-22-01/39123949 від 30.05.2014 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «АЗСКОМПАНІ» (код за ЄДРПОУ 39123949);

- зобов'язати Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі міста Києва ГУ Міністерства податків і зборів України у місті Києві відновити в електронній базі даних «Податковий блок» суми податкового кредиту та суми податкових зобов'язань, які товариство з обмеженою відповідальністю »АЗСКОМПАНІ» включило до податкових декларацій з податку на додану вартість.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.08.2014 вищевказаний адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ Міністерства податків і зборів України у місті Києві, щодо проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «АЗСКОМПАНІ» за результатами якої складено акт № 1354/26-59-22-01/39123949 від 30.05.2014 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «АЗСКОМПАНІ» (код за ЄДРПОУ 39123949). Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ Міністерства податків і зборів України у місті Києві, щодо внесення до бази даних »Податковий блок» інформації на підставі акту про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «АЗСКОМПАНІ» № 1354/26-59-22-01/39123949 від 30.05.2014. Зобов'язано Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі міста Києва ГУ Міністерства податків і зборів України у місті Києві вилучити з Інформаційних баз даних органів державної податкової служби України акт № 1354/26-59-22-01/39123949 від 30.05.2014 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «АЗСКОМПАНІ» (код за ЄДРПОУ 39123949). Зобов'язано Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі міста Києва ГУ Міністерства податків і зборів України у місті Києві відновити в електронній базі даних «Податковий блок» суми податкового кредиту та суми податкових зобов'язань, які товариство з обмеженою відповідальністю «АЗСКОМПАНІ» включило до податкових декларацій з податку на додану вартість. В іншій частині адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись з судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального права, та ухвалити нову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити повністю. Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що судом першої інстанції було порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

На підставі ст. 195 КАС України колегія суддів переглядає постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.08.2014 в межах апеляційної скарги Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві.

Особи, які беруть участь в справі в судове засідання не з'явилися, про дату та час слухання справи були повідомлені належним чином.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не надано жодного доказу на підтвердження існування в межах спірних правовідносин будь-якої підстави для проведення документальної позапланової невиїзної перевірки, перелік яких визначений в пункті 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, а також доказів вручення позивачу копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Тому, дії відповідача щодо проведення документальної невиїзної позапланової перевірки ТОВ «АЗСКОМПАНІ» є протиправними. В Акті про неможливість проведення зустрічної звірки зазначено про відсутність реального вчинення господарських операцій ТОВ « АЗСКОМПАНІ «, що позбавляє права на відображення таких операцій у податковому обліку, та про не надання позивачем до перевірки первинних бухгалтерських та податкових документів. Разом з тим, матеріали справи не містять належних та допустимих доказів, які б свідчили про відсутність факту реального здійснення господарських операцій ТОВ «АЗСКОМПАНІ» з підприємствами-контрагентами за перевірений період, зокрема, відповідач не надав суду доказів надіслання або вручення ТОВ « АЗСКОМПАНІ « запиту про надання пояснень та їх документальних підтверджень. На думку суду, реальність господарських операцій можливо дослідити виключно під час проведення документальної перевірки, призначеної та проведеної у відповідності до вимог Податкового кодексу України, та на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством, що у межах спірних правовідносин здійснено не було. Тому висновки Акта про неможливість проведення зустрічної звірки про відсутність реального вчинення господарських операцій ТОВ «АЗСКОМПАНІ» є помилковими та не підтверджуються нормативно і документально. Сам по собі Акт про неможливість проведення зустрічної звірки не відповідає встановленій формі та змісту в частині зазначення відомостей про відповідність правочинів вимогам законодавства. Стосовно позовних вимог про зобов'язання відповідача вилучити з АІС «Податковий блок», інформацію, внесену на підставі Акта про неможливість проведення зустрічної звірки та відновити в цій базі задекларовані дані податкової звітності, то позовні вимоги у цій частині є обґрунтованими та підлягають задоволенню. На думку Окружного адміністративного суду м. Києва, відповідачем не доведено правомірність дій по проведенню документальної позапланової невиїзної перевірки у відповідності до вимог, однак виходячи з формулювання позовних вимог та доказів, наявних у матеріалах справи позов підлягає частковому задоволенню.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Судом першої інстанції встановлено, що ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів м. Києві з метою отримання інформації відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України було вчинено дії по проведенню зустрічної звірки щодо наявності господарських відносин у ТОВ «АЗСКОМПАНІ», в результаті яких складено № 1354/26-59-22-01/39123949 від 30.05.2014 «Про неможливість проведення зустрічної Товариства з обмеженою відповідальністю «АЗСКОМПАНІ» з питань підтвердження відносин з платниками податків за квітень 2014року».

Виходячи з правового аналізу п. 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, пунктів 2-4, 6, 7 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1232 від 27.12.2010 проведення звірки - це дії по співставленню даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, за результатами здійснення яких складається довідка.

При цьому заходи, спрямовані на проведення зустрічної звірки, тобто, спрямовані на вчинення дій щодо співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, однак без фактичного здійснення таких дій, не можуть вважатись діями по проведенню зустрічної звірки.

Колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції, що в даному випадку відповідачем зустрічної звірки ТОВ «АЗСКОМПАНІ» не проведено, дії по співставленню даних первинних бухгалтерських та інших документів позивача не здійснено, відповідної довідки не складено, про що свідчить й сам Акт про неможливість проведення зустрічної звірки.

Судом першої інстанції вірно зазначено, що під час здійснення заходів з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «АЗСКОМПАНІ» ДПІ у Шевченківському районі фактично вчинено дії по проведенню документальної позапланової невиїзної перевірки позивача, за результатами яких і складено Акт про неможливість проведення зустрічної звірки.

Зі змісту підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України, вбачається, що документальною позаплановою невиїзною перевіркою є перевірка, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, первинних документів, податкової інформації тощо, яка не передбачена у плані роботи контролюючого органу, та в приміщенні контролюючого органу.

Зміст Акта про неможливість проведення зустрічної звірки свідчить, що відповідач провів не передбачену у плані роботи перевірку ТОВ «АЗСКОМПАНІ», а саме: 1) по всьому тексту Акта про неможливість проведення зустрічної звірки зазначається про проведення перевірки та факти встановлені за результатами саме перевірки; 2) за результатами перевірки зроблено висновки про порушення вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України.

В Акті про неможливість проведення зустрічної звірки зазначено про відсутність реального вчинення господарських операцій ТОВ « АЗСКОМПАНІ «, що позбавляє права на відображення таких операцій у податковому обліку, та про не надання позивачем до перевірки первинних бухгалтерських та податкових документів.

Разом з тим, матеріали справи не містять належних та допустимих доказів, які б свідчили про відсутність факту реального здійснення господарських операцій ТОВ «АЗСКОМПАНІ» з підприємствами-контрагентами за перевірений період, зокрема, відповідач не надав суду доказів надіслання або вручення ТОВ «АЗСКОМПАНІ» запиту про надання пояснень та їх документальних підтверджень.

Реальність господарських операцій можливо дослідити виключно під час проведення документальної перевірки, призначеної та проведеної у відповідності до вимог Податкового кодексу України, та на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством, що у межах спірних правовідносин здійснено не було.

Тому, висновки Акта про неможливість проведення зустрічної звірки про відсутність реального вчинення господарських операцій ТОВ «АЗСКОМПАНІ» є помилковими та не підтверджуються нормативно і документально.

Сам по собі Акт про неможливість проведення зустрічної звірки не відповідає встановленій формі та змісту в частині зазначення відомостей про відповідність правочинів вимогам законодавства.

З метою впровадження єдиного порядку направлення запитів на проведення зустрічних звірок, а також оформлення, передачі та накопичення матеріалів зустрічних звірок органами державної податкової служби наказом Державної податкової адміністрації України № 236 від 22.04.2011 затверджено Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі по тексту - Методичні рекомендації).

Відповідно до пункту 4.4 Методичних рекомендацій визначено, що у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - Акт) (додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - Журнал реєстрації довідок/актів) (додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

Однак, в зразку «Акт про неможливість проведення зустрічної звірки», який є додатком 3 до Методичних рекомендацій, не передбачено зазначення інформації про реальність господарських операцій та чинність укладених правочинів суб'єкта господарювання, щодо якого виявилось неможливим провести зустрічну звірку.

Недостовірною є також інформація Акта про неможливість проведення зустрічної звірки про відсутність ТОВ «АЗСКОМПАНІ» за місцезнаходженням, так як за даними виписки та витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням ТОВ «АЗСКОМПАНІ» є м. Київ, вул. Прорізна, 18/1.

Належних та допустимих доказів на спростування зворотного відповідачем до суду не надано.

Судом першої інстанції вірно встановлено, що інформацію Акта про неможливість проведення зустрічної звірки відповідач вніс до інформаційної системи «Податковий блок», зокрема, інформацію, визначену у податкових деклараціях з податку на додану вартість.

Тобто, відповідач змінив дані, задекларовані ТОВ «АЗСКОМПАНІ» у податковій деклараціях з податку на додану вартість, що суперечить загальним засадам оподаткування та нормам Податкового кодексу України.

Відповідач, як контролюючий орган, може змінити задекларовані платником податків дані податкової звітності лише шляхом визначення суми грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, у випадках, передбачених пунктом 54.3 статті 54 Податкового кодексу України.

З огляду на те, що висновки Акта про неможливість проведення зустрічної звірки не можуть бути підставою для внесення змін до податкової звітності з податку на додану вартість, та, оскільки в автоматизованій інформаційній системі «Податковий блок» підлягають відображенню виключно задекларовані платником податку у податкових деклараціях показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про те, що відповідач зобов'язаний вилучити з інформаційної системи «Податковий блок» інформацію, внесену на підставі Акта про неможливість проведення зустрічної звірки, та відновити в цій інформаційній системі інформацію про задекларовані ТОВ «АЗСКОМПАНІ» показники у податковій декларації з податку на додану вартість за період квітень 2014 року.

З урахуванням вище викладеного та приписів ст. 159 КАС України, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.

Керуючись ст. ст. 159, 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.08.2014 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст. 212 КАС України.

Повний текст ухвали виготовлено: 10.02.2015.

Головуючий-суддя: А.Ю. Кучма

Судді: В.О. Аліменко

Н.В. Безименна

.

Головуючий суддя Кучма А.Ю.

Судді: Аліменко В.О.

Безименна Н.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2015
Оприлюднено16.02.2015
Номер документу42700983
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7970/14

Ухвала від 30.09.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 16.06.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 18.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 27.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 29.08.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Ухвала від 05.02.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Постанова від 04.08.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 15.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грищенко Т.М.

Ухвала від 20.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грищенко Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні