Постанова
від 03.02.2015 по справі 804/567/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 лютого 2015 р. Справа № 804/567/15 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Ніколайчук С.В., розглянувши у місті Дніпропетровську у письмовому провадженні адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Приватного акціонерного товариства "Інститут проблем атомних станцій"; третя особа: Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Одеського міського управління юстиції про скасування державної реєстрації,-

ВСТАНОВИВ :

14.01.2015р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Приватного акціонерного товариства "Інститут проблем атомних станцій", третьої особи: Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Одеського міського управління юстиції, в якому позивач просить суд скасувати реєстраційну дію №15561050022011512 від 17.09.14р. року про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ПРАТ «Інститут проблем атомних станцій» зроблену реєстраційною службою Одеського міського управління юстиції, щодо місцезнаходження ПРАТ «Інститут проблем атомних станцій» та направити рішення суду на адресу відділу державної реєстрації юридичних осіб фізичних осіб-підприємців Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області для відповідних дій (49000, м. Дніпропетровськ, пр. газети «Правда», 42).

В обґрунтування позову позивач посилається на те, що 17.09.2014р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено запис №1556105002201 про реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу у зв'язку зі зміною місцезнаходження. Відповідно до довідки позивача від 27.10.2014р. №5619 ПРАТ «Інститут проблем атомних станцій» за вказаним місцезнаходженням не знаходиться. З огляду на викладені обставини позивач просить скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів щодо зміни місцезнаходження відповідача.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.01.2015р. відкрито провадження по справі та призначено до розгляду в судовому засіданні на 03.02.2015р.

02.02.2015р. представник позивача подав заяву про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження, просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідачі та третя особа до суду не з'явилися, про дату та час та місце судового засідання повідомлені належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Третя особа, відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Одеського міського управління юстиції, 02.02.2015р. надав письмові пояснення на адміністративний позов, в яких зазначив про відсутність порушень вимог чинного законодавства щодо внесення реєстраційного запису №15561050022011512 від 17.09.2014р. про внесення змін до відомостей про юридичну особу та звернув увагу суду на те, що одним із основних принципів державної реєстрації є заявочний принцип, тобто орган державної реєстрації не має права за власною ініціативою здійснювати будь-які реєстраційні дії, таке право породжує лише подання заявником певного пакету документів, у зв'язку з чим в задоволенні позову просив відмовити.

Відповідно до частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Згідно частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності сторін, в письмовому провадженні.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що адміністративний позов не підлягає задоволенню з огляду на наступне:

виконавчим комітетом Одеської міської ради 12.09.2005р. зареєстровано Приватне акціонерне товариство «Інститут проблем атомних станцій», за місцезнаходженням: 65033, м.Одеса, вул.Василя Стуса, буд.2/1 та включено до Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України з присвоєнням ідентифікаційного коду 25053003.

17.09.2014р. Відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Одеського міського управління юстиції було зроблено реєстраційний запис №15561050022011512 від17.09.14р. про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ПРАТ «Інститут проблем атомних станцій» у зв'язку зі зміною юридичної адреси: 65033, м.Одеса, вул.Василя Стуса, буд.2/1 на адресу: 49089, Дніпропетровська обл., м.Дніпропетровськ, Красногвардійський район, вул.Будівельників, буд.23.

17.09.2014р. ПРАТ «Інститут проблем атомних станцій» провело перереєстрацію юридичної адреси на адресу: 49089, Дніпропетровська обл., м.Дніпропетровськ, Красногвардійський район, вул.Будівельників, буд.23.

Відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Одеського міського управління юстиції було зроблено реєстраційний запис № 15561050022011512 від 17.09.14р. про внесення змін до відомостей про юридичну особу, в установчих документах, щодо ПРАТ «Інститут проблем атомних станцій».

З метою здійснення податкового контролю, працівниками Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області проведено заходи по встановленню місцезнаходження підприємства.

Так, співробітниками ВПМ у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська 27.10.14р. було здійснено вихід за новою юридичною адресою ПРАТ «Інститут проблем атомних станцій»: 49089, Дніпропетровська обл., м.Дніпропетровськ, Красногвардійський район, вул.Будівельників, буд.23., внаслідок якого встановлено, що за адресою реєстрації ПРАТ «Інститут проблем атомних станцій» відсутнє, про що було складено довідку №5619 від 27.10.2014р.

У зв'язку з цим, 03.11.2014р. ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області направила відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області повідомлення №19396 за формою №18-ОПП про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.

Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Статтею 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачений перелік повноважень державного реєстратора, якій є вичерпним. Серед вказаних повноважень, зокрема, проводити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб -підприємців.

Відповідно до ст. 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються рекомендованим листом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою, реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору рекомендованим листом, підпис заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинен бути нотаріально посвідчений. Установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. Установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. Справжність підписів засновників (учасників) або уповноважених осіб на установчих документах повинні бути нотаріально засвідчені, а засновницькі договори - нотаріально посвідчені. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними органами державної влади. Внесення змін до установчих документів юридичної особи оформляється окремим додатком або викладенням установчих документів у новій редакції. На титульній сторінці додатка до установчих документів юридичної особи робиться відмітка про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною відповідних установчих документів.

Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Статтею 27 вказаного Закону передбачений вичерпний перелік підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, серед яких, зокрема: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам ч. 8 цього Закону.

Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Відповідно до статті 14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" якщо нове місцезнаходження юридичної особи розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, реєстраційна справа передається державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи.

Державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи зобов'язаний надіслати поштовим відправленням за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи.

Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити поштовим відправленням юридичну особу про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.

Суд зазначає, що позивачем не надано доказів наявності підстав для відмови державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області у проведенні державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу відповідача щодо зміни місцезнаходження відповідача відповідно до ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Крім того, позивачем не надано доказів наявності підстав для відмови державного реєстратора у проведенні 17.09.2014р. державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу відповідача щодо зміни місцезнаходження відповідача відповідно до ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи.

Отже, позивачем не спростовано той факт, що дії відповідача є такими, що відповідають чинному законодавству, крім того, позивачем суду не надано жодного доказу на спростування цієї обставини.

Також, суд зауважує, що державний реєстратор не встановлює прав і обов'язків для суб'єктів господарювання і не проводить реєстраційні дії від власного імені. Права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно до ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідальність за відповідність установчих документів чинному законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

А тому державний реєстратор не наділений повноваженнями давати оцінку змісту рішень учасників третьої особи, зокрема щодо зміни місцезнаходження, а відповідальність за законність прийнятого рішення покладається виключно на засновника.

Відповідно до п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатись до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

З матеріалів справи судом встановлено, що будь-якого нормативно визначеного порядку реалізації наданих податковому органу повноважень звернення до суду щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів, не має.

За таких обставин, суд приходить до висновку щодо необхідності застосування норм Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», який визначає обставини, за яких державна реєстрація може бути скасована.

Так, згідно зі ст. 31 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Тобто, скасування в судовому порядку рішення загальних зборів Товариства, на підставі якого в подальшому вносились зміни до установчих документів Товариства, має наслідком застосування положень Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (статті 31 Закону).

Таким чином, скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі: судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.

Доказів скасування, оскарження чи визнання недійсними рішень учасників ПАТ «Інститут проблем атомних станцій» позивачем не надано. Також позивачем не надано суду доказів визнання повністю або частково недійсними змін до статуту відповідача.

Крім того, запис №15561050022011512 від 17.09.2014 року про внесення змін до відомостей про юридичну особу, свідчить про те, що позивач не має законних підстав звертатися з вимогою про скасування даного запису.

Відповідно до п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, позивач має право звертатись до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів, а оскаржуваний запис не пов'язаний зі змінами в установчих документах

Таким чином, позивачем не надано достатніх доказів, які б свідчили про наявність підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, у зв'язку з чим, у задоволені позову слід відмовити.

Згідно ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Виходячи з викладеного суд дійшов висновку, що позивачем недоведені обставини, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, у зв'язку із чим вони є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Приватного акціонерного товариства "Інститут проблем атомних станцій"; третя особа: Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Одеського міського управління юстиції про скасування державної реєстрації - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання копії постанови, виготовленої у повному обсязі.

Суддя С.В. Ніколайчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.02.2015
Оприлюднено18.02.2015
Номер документу42707986
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/567/15

Ухвала від 03.06.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 03.06.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 02.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 02.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Постанова від 03.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 19.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні