Постанова
від 10.02.2015 по справі 916/3406/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" лютого 2015 р.Справа № 916/3406/14 Одеський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів: головуючого судді Мишкіної М.А.,

суддів Будішевської Л.О., Бєляновського В.В.

(склад судової колегії сформований розпорядженням голови суду №2971 від 25.11.2014р.)

при секретарі судового засідання Шитря О.М.

за участю представників сторін:

від ПТП «Одесавізиттур» - Кленцар Ю.В. - директор; Жур'ян Р.М. - ордер;

від прокуратури - Врублевська О.О. - прокурор відділу прокуратури Одеської області;

від Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області - не з'явився

Розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Приватного туристичного підприємства «Одесавізиттур»

на рішення господарського суду Одеської області від 05 листопада 2014 року

по справі №916/3406/14

за позовом Прокурора Кілійського району Одеської області в інтересах держави в особі Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області

до Приватного туристичного підприємства «Одесавізиттур»

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки

Сторони належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду апеляційної скарги.

В судовому засіданні 10.02.2015р. згідно ст. 85 ГПК України оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

встановив:

У серпні 2014 року Прокурор Кілійського району Одеської області звернувся з позовом до господарського суду Одеської області в інтересах держави в особі Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області до Приватного туристичного підприємства «Одесавізиттур» (надалі відповідач, ПТП «Одесавізиттур»), в якому з урахуванням уточнень від 09.10.2014р. просив суд внести зміни до Договору оренди землі від 10.03.2006р, зареєстрованого в Кілійському районному відділі Одеської регіональної філії Центр державного земельного кадастру, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 10.03.2006р. №040652200037, яким Приморською сільською радою передано ПТП «Одесавізиттур» земельну ділянку площею 1,0787га., яка знаходиться на території Приморської сільської ради в межах населеного пункту терміном на 49 років, а саме:

- викласти п. 2.3 Договору у наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, для будівництва, експлуатації та обслуговування бази відпочинку, площею 1,0787га становить 2747233,16грн. згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №11-11-4/3095, складеного відділом Держземагентства у Кілійському районі».

- викласти п. 4.1 Договору у наступній редакції: «Орендна плата земельної ділянки, для будівництва, експлуатації та обслуговування бази відпочинку, площею 1,0787га, що знаходиться на території Приморської сільсь ради в межах населеного пункту, розрахована у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та становить 82416,99грн. на рік.

Позовні вимоги вмотивовані тим, що за умовами пункту 4.5 договору Оренди земельної ділянки від 10.06.2006р. сторони визначили, що орендна плата переглядається щорічно у разі, крім іншого, у випадках, передбачених законодавством України. Відповідно до п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 ПК України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки. Рішенням Приморської сільради Кілійського району Одеської області «Про встановлення розміру орендної плати за землі сільської ради, які надаються юридичним та фізичним особам в довгострокове користування» від 27.04.2012р. №238-VI-ХІІ затверджено та введено в дію з 27.04.2012р. розмір орендної плати, зокрема, за землі комерційного використання - 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, тому до оспореного договору оренди земельної ділянки необхідно внести відповідні зміни.

З посиланням на норми ст.12, 83, 93, 206 ЗК України, ч.1 ст. 632, ст.651, ч.3 ст.653, ч.ч.1,2 ст.792 ЦК України, ст. 288 ПК України, ст.ст.188,189 ГК України, ст.ст.1,13, 15, 21, 30 ЗУ «Про оренду землі», ст.5, 13, 15, 18, 20, 23 ЗУ «Про оцінку земель» прокурор просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Рішенням господарського суду Одеської області від 05.11.2014р. (суддя Шаратов Ю.А.) позов задоволено, вирішено внести зміни до договору оренди землі від 10.03.2006р, укладеного між Приморською сільською радою та ПТП «Одесавізиттур» на земельну ділянку загальною площею 1,0787га строком на 49р., яка розташована на землях Приморської сільської ради для будівництва, експлуатації та обслуговування бази відпочинку та зареєстрованого у Кілійському районному відділі Одеської регіональної філії Центр державного земельного кадастру 10.03.2006р. за №040652200037, а саме:

- викласти п. 2.3 Договору у наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, для будівництва, експлуатації та обслуговування бази відпочинку, площею 1,0787га становить 2747233,16грн. згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №11-11-4/3095, складеного відділом Держземагентства у Кілійському районі.

- викласти п. 4.1 Договору у наступній редакції: «Орендна плата земельної ділянки, для будівництва, експлуатації та обслуговування бази відпочинку, площею 1,0787га, що знаходиться на території Приморської сільської ради в межах населеного пункту, розрахована у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та становить 82416,99грн. на рік.

Стягнуто з відповідача до Державного бюджету України 1218грн. судового збору.

Рішення суду обґрунтовано положеннями ст.188 ГК України, ст.ст.11,651 ЦК України,п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 ПК України, ч.ч.1-3 ст.21 ЗУ «Про оренду землі», ч.5 ст.5, ч.ч.1-3 ст.23 ЗУ «Про оцінку земель» та вмотивовано тим, що за умовами пункту 4.5 Договору оренди земельної ділянки від 10.03.2006р. сторони визначили, що орендна плата переглядається щорічно у разі, крім іншого, у випадках, передбачених законодавством України. Відповідно до п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 ПК України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки. Згідно із Витягом з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с.Приморське Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області, нормативна грошова оцінка земельної ділянки для площею 10787кв.м., що орендується відповідачем, становить 2747233,16грн. Рішенням Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області «Про встановлення розміру орендної плати за землі сільської ради, які надаються юридичним та фізичним особам в довгострокове користування» від 27.04.2012 № 238-VI-ХІІ затверджено та введено в дію з 27.04.2012р. розмір орендної плати, зокрема, за землі комерційного використання - 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Таким чином позовні вимоги прокурора є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Не погодившись з рішенням суду від 05.11.2014 року , ПТП Одесавізиттур» звернулось з апеляційною скаргою , в якій просить скасувати оскаржуване рішення як таке, що прийняте з порушенням норм процесуального та матеріального права, з прийняттям нового рішення про відмову в задоволенні позову у повному обсязі.

В обґрунтування апеляційної скарги ПТП «Одесавізиттур» посилається на наступне:

- судом першої інстанції не було враховано тієї обставини, що Податковий кодекс України не містить обов'язкових приписів про внесення змін до раніше укладених договорів у частині зміни орендної плати за землю, тим більше, що його норми відповідно до ч.1 ст. 58 Конституції України мають застосовуватися тільки до тих договорів, які укладаються після набрання чинності Податковим кодексом України, що потягло за собою неправильне вирішення господарського спору;

- оспореним договором оренди не передбачено автоматичної обов'язкової зміни розміру орендної плати в разі настання певних вимог, а лише право орендодавця вимагати внесення змін до договору, у тому числі щодо підвищення розміру орендної плати;

- Приморська сільська рада не приймала рішення про збільшення розміру орендної плати або перегляд розміру орендної плати за користування земельними ділянками шляхом укладання додаткових угод до діючих договорів. Також не надано доказів офіційного оприлюднення Рішення щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок;

- норми закону, якими збільшено мінімальний розмір орендної плати, не мають зворотної дії в часі та не поширюються на договори, укладені до набрання ним чинності (справа №4/188-09 постанова Вищого господарського суду України від 16.12.2010р., справа №41/38пд постанова Вищого господарського суду України від 14.06.2010р.). Не мають зворотної дії в часі і рішення місцевих рад про затвердження нової (вищої) нормативної грошової оцінки землі та встановлення нових коефіцієнтів для визначення розміру орендної плати. Відповідно до ч.2 ст.5 ЦК України, якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов'язків, що виникли з моменту набрання ним чинності.

Ухвалою Одеського апеляційного господарського суду від 27.11.2014р. прийнято апеляційну скаргу ПТП «Одесавізиттур» до провадження та призначено її до розгляду у судовому засіданні.

26.12.2014р. прокурор Кілійського району Одеської області надіслав суду апеляційної інстанції відзив на апеляційну скаргу, в якому просив залишити оскаржене рішення без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

10.02.2015р. представник ПТП «Одесавізиттур» подав Одеському апеляційному господарському суду пояснення, в яких в додаткове обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що судом не взято до уваги те, що рішення Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області №462-V-ХV від 11.06.2009р. та №238-VІ-ХІІ від 27.04.2012р. у встановлені законодавством строки та порядку офіційно не оприлюднювались, що вказує на те, що воно не набрали законної сили (ст.59 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»), тобто не є чинним та не породжує будь-яких правових наслідків.

В засіданні суду апеляційної інстанції представники відповідача підтримали доводи та вимоги та вимоги апеляційної скарги.

Прокурор заперечував проти доводів та вимог апеляційної скарги з підстав законності та обґрунтованості оскарженого рішення.

Приморська сільська рада Кілійського району Одеської області свого представника в засідання суду апеляційної інстанції не направила.

Перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення присутніх учасників судового процесу, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для її задоволення виходячи із наступного.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в ході апеляційного розгляду, що 10.03.2006р. між Приморською сільською радою (Орендодавець) та ПТП «Одесавізиттур» (Орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки із земель рекреаційного призначення, яка знаходиться на території Приморської сільської ради в межах населеного пункту (надалі - Договір оренди), який 10.03.2006р. був зареєстрований у Кілійському районному відділі Одеської регіональної філії ЦДЗК .

Відповідно до пунктів 1.1, 2.1-2.3, 3.1 Договору оренди Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку площею 1,0787га із земель рекреаційного призначення, яка знаходиться на території Приморської сільської ради в межах населеного пункту. На земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна - будівлі та споруди бази відпочинку «Дунай», що належать Орендарю. Нормативно грошова оцінка земельної ділянки не проводилась. Договір укладено на 49 років.

Згідно із п.п.4.1-4.3 Договору оренди орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 5393,5грн. за рік, з розрахунку 0,50грн. на 1 кв.м. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції. Орендна плата вноситься у такі строки: щомісячно у розмірі 1/12 частини річної плати на р/р 33219812500243 в УДК в Одеській області, МФО 828011, код платежів 13050500 не пізніше 15 числа наступного за звітним місяцем.

Відповідно до пункту 4.5 Договору оренди розмір орендної плати переглядається щорічно у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендної земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.

Згідно із п.12.1 Договору оренди зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо змін умов договору спір розв'язується в судовому порядку.

Рішенням Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області «Про проведення нормативної грошової оцінки с.Приморське Приморської сільської ради» від 20.06.2008р. №318-V-ІІ, вирішено провести нормативну грошову оцінку земель населеного пункту с.Приморське.

Рішенням Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту Приморської сільської ради» від 11.06.2009р. №462-V-ХV, затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області.

Приморська сільська рада Кілійського району Одеської області своїм рішенням від 27.04.2012р. №238-VI-ХІІ «Про встановлення розміру орендної плати за землі сільської ради, які надаються юридичним та фізичним особам в довгострокове користування» вирішила: встановити орендну плату за землі сільської ради, які надаються юридичним та фізичним особам в довгострокове користування - землі оздоровчого та рекреаційного призначення - в розмірі 3 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки (пункт 1 рішення). Дане рішення набирає чинності з 27.04.2012р. та діє до заміни його новим (пункт 2 рішення).

22.05.2014р. Виконавчий комітет Приморської сільської ради надіслав ПТП «Одесавізиттур» пропозицію, викладену у листі від 22.05.2014р. за №02-11/272, про укладення додаткової угоди до Договору оренди від 10.03.2006р. В додатки до цього листа на адресу відповідача було надіслано копію Витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель та два примірники проекту додаткової угоди від 22.05.2014р.

Вказаний лист був отриманий відповідачем 02.06.2014р. (що підтверджується копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, яка наявна в матеріалах справи), проте залишений ПТП «Одесавізиттур» без реагування.

Суд першої інстанції дійшов вірного висновку про обґрунтованість позовних вимог прокурора з огляду такого.

Відповідно до ст.1 ЗУ "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Згідно із ст.13 ЗУ "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Відповідно до ч.1 ст.14 ЗУ "Про оренду землі" договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально.

Відповідно до ст.188 ГК України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

Статтею 30 ЗУ «Про оренду землі» передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Відповідно до ч.1,2 ст.651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Згідно із ч.ч.1-3 ст.632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування . Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

З 01 січня 2011 року набрав чинності Податковий кодекс України від 02.12.2010р. №2755-VІ, яким встановлені ставки орендної плати.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України» від 02.12.2010р. №2756-VІ було внесено зміни до ст.21 ЗУ «Про оренду землі», у зв'язку з чим частини 1 та 2 вказаної статті ЗУ «Про оренду землі» були викладена у такій редакції: «Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України)».

У зв'язку з набранням чинності з 01.01.2011р. Податкового кодексу України втратив чинність ЗУ «Про плату за землю».

Відповідно до п.288.4 ст.288 розділу XIII «Плата за землю» Податкового кодексу України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються в договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Підпунктом 288.5.1 п.288.5 ст.288 ПК України визначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.

Відповідно до п.289.1. ст.289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Відповідно до п. 271.1.2. ст. 271 Податкового кодексу України базою оподаткування є площа земельних ділянок.

Таким чином, відповідно до норм ст.ст.274,288 ПК України розмір орендної плати з 01.01.2013р. для ПТП «Одесавізиттур» як орендаря земельної ділянки рекреаційного призначення призначення згідно із ст.288 ПК України не може бути меншим ніж трикратний розмір земельного податку, обчисленого виходячи із нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Згідно із Витягом з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с.Приморське Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області (сформованим Відділом Держземагентства у Кілійському районі Одеської області), нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 10787кв.м., яка орендується ПТП «Одесавізиттур» складає 2747233,16грн.

3 відсотки від 2747233,16рн. складає 82416,99грн., що є сумою річної орендної плати за змінами до договору оренди від 10.03.2006р.

Відповідно до п.4.1 Договору від 10.03.2006р. орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 5393,50грн. за рік, в той час як розмір орендної плати з урахуванням вимог чинного законодавства має складати 3% від нормативної грошової оцінки землі в рік.

Відповідно до ст.654 ЦК України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.

Відповідно до роз'яснень, які містяться у п.п.2.18, 2.19 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №6 від 17.05.2011р. «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин» вирішення спорів про внесення змін до договору пов'язане із застосуванням положення частини першої статті 626 ЦК України, відповідно до якої договір є узгодженим волевиявленням двох або більше сторін, і тому суд не може зобов'язати іншу сторону договору внести зміни до нього. Отже, зацікавлена сторона у випадках, передбачених законом, може просити суд про внесення зміни до договору згідно з рішенням суду, а не про зобов'язання відповідача внести такі зміни до договору. У разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку. Згідно зі статтею 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Судам слід враховувати, що розмір орендної плати за землю визначається сторонами у договорі, в тому числі може визначатися шляхом встановлення відсоткового відношення до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що відповідає чинному законодавству України , зокрема, приписам частини першої статті 15, статті 21 Закону України "Про оренду землі".

Статтею 30 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 ГК України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору. При цьому згідно з частиною третьою статті 653 ЦК України якщо договір змінюється або розривається в судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Відповідно до ст.21 ЗУ «Про оренду землі» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди. У разі визнання у судовому порядку договору оренди землі недійсним отримана орендодавцем орендна плата за фактичний строк оренди землі не повертається.

Відповідно до ст.35 ЗУ «Про оренду землі» спори пов'язані з орендою землі, вирішуються у судовому порядку.

Згідно із положеннями абз.1 ч.2 ст.651 ЦК України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Відповідно до правової позиції Верховного Суду України, що висловлена в постанові від 03.12.2013р. у справі №5009/3430/12, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про задоволення позовних вимог у зв'язку із тим, що нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом та приймаючи до уваги, що сторонами в Договорі оренди від 10.03.2006р. передбачена можливість зміни розміру орендної плати, а також враховуючи, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною і законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами вищезазначеного договору.

Доводи апеляційної скарги ПТП «Одесавізиттур» не спростовують правильність висновків місцевого господарського суду та підставою для його скасування слугувати не спроможні.

Так, обставнина оприлюднення рішення Приморської сільської ради від 27.04.2012р. не має істотного значення для вирішення даного спору, оскільки відбулась зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та Відділом Держземагентства у Кілійському районі Одеської області був виданий Витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки, що і стало законодавчо визначеною підставою для зміни орендної плати за землю.

Доводи скаржника спрямовують судовий розгляд у площину спору з іншим предметом, оскільки фактично йдеться про правомірність дій Відділу Держземагентства у Кілійському районі Одеської області з видачі Витягу з технічної документації з певними даними, що стосуються земельної ділянки, орендованої відповідачем.

Інші доводи скаржника колегія суддів відхиляє, оскільки вони у своїй сукупності не спростовують наявність підстав для внесення спірних змін до договору оренди земельної ділянки від 10.03.2006р.

На підставі вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що оскаржуване рішення господарського суду Одеської області від 05.11.2014р. відповідає обставинам справи та нормам чинного законодавства, що є підставою для залишення рішення без змін.

Керуючись ст.ст.99, 101-103, 105 ГПК України, колегія суддів ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу залишити без задоволення.

Рішення господарського суду Одеської області від 05.11.2014р. у справі №916/3406/14 залишити без змін.

Постанова в порядку ст.105 ГПК України набирає законної сили з дня її прийняття.

Постанова суду апеляційної інстанції може бути оскаржена у касаційному порядку до Вищого господарського суду України.

Повний текст постанови складено 16.02 .2014р.

Головуючий суддя Мишкіна М.А.

Суддя Будішевська Л.О.

Суддя Бєляновський В.В.

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення10.02.2015
Оприлюднено18.02.2015
Номер документу42723910
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/3406/14

Ухвала від 25.12.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Мишкіна М.А.

Постанова від 10.02.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Мишкіна М.А.

Ухвала від 27.01.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Мишкіна М.А.

Рішення від 05.11.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Ухвала від 22.10.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Ухвала від 09.10.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Ухвала від 23.09.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Ухвала від 26.08.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні