ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 лютого 2015 р.м.ОдесаСправа № 815/7383/13-а
Категорія: 3.7.2 Головуючий в 1 інстанції: Соколенко О. М.
Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Вербицької Н.В.,
суддів Яковлева Ю.В.,
Коваля М.П.,
за участю секретаря судового засідання Худик С.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги товариства з обмеженою відповідальністю «Турист», управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації, приватного акціонерного товариства «Трансавтосервіс» на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2014 р. по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Турист» до обласного конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників та приміських, міжміських, внутрішньо обласних автобусних маршрутах загального користування в особі управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації, за участю третіх осіб ПАТ «Чорноморська транспортна компанія», ТОВ «ПВЦ «Економінформ», ПрАТ «Трансавтосервіс», про визнання протиправним та скасування рішення в частині, зобов'язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И Л А :
24.10.2013р. товариство з обмеженою відповідальністю «Турист» звернулось з адміністративним позовом до обласного конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників та приміських, міжміських, внутрішньо обласних автобусних маршрутах загального користування в особі управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації, в якому з урахуванням остаточних доповнень та змін просило визнати протиправним та скасувати рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських, міжміських, внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування від 18 жовтня 2013 р., викладене в протоколі №33, в частині визначення переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування в Одеській області №1215 АС "Біляївка" - Одеса АС "АВ "Привоз", №1215Е Одеса АС "АВ "Привоз" - АС "Біляївка" ПрАТ "Трансавтосервіс", а також зобов'язати управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації укласти з позивачем договори про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування в режимі маршрутного таксі, як автомобільним перевізником, який за результатами конкурсу, проведеного обласним конкурсним комітетом з визначення перевізників на приміських, міжміських, внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування визнаний таким, що зайняв друге місце.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що ПрАТ "Трансавтосервіс" при поданні інформації для участі у конкурсі надав недостовірну інформацію щодо суми посадових окладів адміністративних робітників підприємства, щодо кількості штатних одиниць адміністративних робітників, щодо середньооблікової кількості працівників за період протягом року до дати оголошення конкурсу з окладом за штатним розписом із заробітною платою не менше встановленого законодавством розміру; щодо необхідної кількості автобусів для перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів, а також, подання неналежним чином оформлених документів, що є підставою для не допуску перевізника ПрАТ «Трансавтосервіс» для участі у конкурсі.
Позивач також зазначає, що конкурсним комітетом неправомірно нараховано ПрАТ «Трансавтосервіс» 4 бали, у зв'язку із тим, що на підприємстві не було двох працівників, які проводять щоденний огляд стану здоров'я, оскільки такі працівники підприємства не працювали на повну ставку протягом всього року.
Отже, на підставі викладеного позивач зазначає, що конкурсним комітетом прийнято рішення про оголошення переможцем конкурсу ПрАТ «Трансавтосервіс» на підставі неналежним чином оформлених документів, що містили інформацію, яка не відповідала дійсності, у зв'язку із чим на переконання позивача, таке рішення не може вважатися обґрунтованим та підлягає скасуванню.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2013р., яка залишена без змін ухвалою Одеського апеляційного адмінстративного суду від 11 лютого 2014р. позов ТОВ "Турист" задоволений в повному обсязі.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 20 травня 2014р. постанова суду першої та ухвала суду апеляційної інстанцій скасовані, справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції. При цьому касаційний суд виходив з доведеності обставин неправомірності оскаржуваного рішення конкурсного комітету. Разом з цим, при задоволенні позову в частині зобовязання відповідача - управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв 'язку Одеської обласної державної адміністрації укласти договори про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування з ТОВ "Турист", касаційний суд вважав, що суди попередніх інстанцій дійшли передчасного висновку про законність таких вимог. Зобов 'язуючи відповідача, як суб 'єкта владних повноважень, прийняти конкретне рішення відповідно до його повноважень, суди не врахували його право самостійно робити висновки по розгляду питання щодо укладання договорів, в зв 'язку з чим перебрали на себе повноваження, які належать виключно управлінню морегосподарського комплексу, транспорту та зв 'язку Одеської обласної державної адміністрації (т.3 а.с.34-39).
При новому розгляді справи позивач підтримав позовні вимоги в повному обсязі.
Представник третьої особи "Чорноморська транспортна компанія" підтримав позовні вимоги.
Представник відповідача, третіх осіб ТОВ «ПВЦ «Економінформ», ПрАТ «Трансавтосервіс» заперечували проти позову, зазначаючи рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських, міжміських, внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування в особі Управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації від 18 жовтня 2013 р., оформлене протоколом №33, в частині визначення переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування в Одеській області №1215 АС "Біляївка" - Одеса АС "АВ "Привоз", №1215Е Одеса АС "АВ "Привоз" - АС "Біляївка" ПрАТ "Транссервіс" прийнято правомірно, у відповідності до вимог Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 р. N 1081. На підставі викладеного, просили у позові відмовити.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2014р. позовні вимоги задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських, міжміських, внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування, оформленого протоколом 33 засідання від 18 жовтня 2013 р., який зареєстрований 21.10.2013 року за №27, в частині визначення переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування в Одеській області №1215 АС "Біляївка" - Одеса АС "АВ "Привоз", №1215Е Одеса АС "АВ "Привоз" - АС "Біляївка" - ПрАТ "Трансавтосервіс".
Визнано протиправним та скасований наказ управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації № 55/У-2013 від 21.10.2013 року «Про введення в дію рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування щодо визначення переможців конкурсу», в частині введення в дію рішення конкурсного комітету щодо визначення переможців конкурсів (протокол №27 від 21.10.2013 року) в частині визначення переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування в Одеській області №1215 АС "Біляївка" - Одеса АС "АВ "Привоз", №1215Е Одеса АС "АВ "Привоз" - АС "Біляївка" ПрАТ "Трансавтосервіс" та в частині укладення договорів з перевізником ПрАТ "Трансавтосервіс", який визнаний переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування в Одеській області №1215 АС "Біляївка" - Одеса АС "АВ "Привоз", №1215Е Одеса АС "АВ "Привоз" - АС "Біляївка".
Зобов'язано управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації вирішити питання щодо автомобільного перевізника на автобусних маршрутах загального користування в Одеській області №1215 АС "Біляївка" - Одеса АС "АВ "Привоз", №1215Е Одеса АС "АВ "Привоз" - АС "Біляївка" у відповідності до приписів Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 03.12.2008 року №1081. В решті позовних вимог відмовлено.
Не погодившись із прийнятим судовим рішенням, сторони та третя особа ПрАТ «Трансавтосервіс», подали апеляційні скарги, в яких посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просили скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову: позивач - про задоволення позову в повному обсязі, відповідач та третя особа - про відмову у позові в повному обсязі.
Заслухавши доповідача, пояснення представника позивача, дослідивши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено та вбачаються з матеріалів справи наступні обставини.
Відповідно до п.4.17 Положення про управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови Одеської обласної держадміністрації від 25.06.2011р. № 493/А-2011 (далі - Положення № 493/А-2011), Одеською обласною державною адміністрацією в особі управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку у газеті "Одесские известия" від 05 вересня 2013 року №96 та 12 вересня 2013 року № 99 розміщено оголошення щодо конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, зокрема, за об'єктами конкурсів по маршрутам: №1215 АС "Біляївка" - Одеса АС "АВ "Привоз", №1215Е Одеса АС "АВ "Привоз" - АС "Біляївка".
Позивач - ТОВ "Турист" та треті особи, а саме, ПрАТ "ТРАНСАВТОСЕРВІС" та ПАТ "Чорноморська транспортна компанія", подали заяви на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському (приміському) маршруті загального користування разом із відповідними пакетами документів, копії яких наявні в матеріалах справи.
17-18 жовтня 2013 року обласним конкурсним комітетом з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування проведено засідання, за результатами якого складено протокол 33-го засідання обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування (витяг з протоколу т.1 а.с.44-47, а.с.192-195), згідно якого Конкурсним комітетом по 45-му та 46-му об'єктам конкурсу в частині укладання нового договору на обслуговування внутрішньо обласних автобусних маршрутів загального користування (маршрути №1215 АС "Біляївка" - Одеса АС "АВ "Привоз", №1215Е Одеса АС "АВ "Привоз" - АС "Біляївка") визначено переможцем конкурсу ПрАТ "Трансавтосервіс", а перевізником-претендентом, який зайняв друге місце визнано ТОВ «Турист». Вказаний протокол зареєстровано 21.10.2013 року за №27 (т.3 а.с.209а).
Наказом управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації від 21.10.2013р. № 55/У-2013 введено в дію рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування щодо визначення переможців конкурсу (протокол №27 від 21.10.2013 року) (т.3 а.с.209). пунктом 2 зазначеного наказу визначено укласти з перевізниками, які визнані переможцями конкурсів відповідні договори.
29.10.2013р., відповідно до п.4.18 Положення № 493/А-2011, управління уклало від імені обласної державної адміністрації з ПрАТ «Трансавтосервіс» договори № 83/13 та 84/13 про організацію перевезення пасажирів та багажу на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування: №1215 АС "Біляївка" - Одеса АС "АВ "Привоз", №1215Е Одеса АС "АВ "Привоз" - АС "Біляївка" (т.2 а.с.117-130).
Задовольняючи позовні вимоги про визнання протиправним та скасування рішення обласного конкурсного комітету від 18.10.2013р. в частині визнання переможцем конкурсу ПрАТ "Трансавтосервіс" на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування в Одеській області №1215 АС "Біляївка" - Одеса АС "АВ "Привоз", №1215Е Одеса АС "АВ "Привоз" - АС "Біляївка", суд першої інстанції виходив з того, що ПрАТ "Трансавтосервіс" до конкурсного комітету була подана недостовірна інформація, що призвело до помилкового визначення кількості балів, отриманих переможцем.
Судова колегія погоджується з таким висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року №1081 (далі - Порядок № 1081). Вказаний Порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування і є обов'язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.
Відповідно до пункту 12 Порядку № 1081 встановлено, що конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який:
1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;
2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;
3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт";
4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення;
5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансінспекцією, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);
6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов'язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Таким чином, наявність у перевізника однієї з підстав, зазначених у пункті 12 Порядку № 1081 є достатнім для прийняття організатором конкурсу рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника.
Пункт 29 Порядку № 1081 визначає перелік документів, необхідних для надання автомобільним перевізником для участі у конкурсі, про що докладно зазначено судом першої інстанції.
Відповідно до п.32 Порядку № 1081, до заяви про участь у конкурсі автомобільного перевізника додається анкета за формою згідно з додатком 5, в якій передбачаються питання, що будуть враховані під час перевірки достовірності відомостей, що містяться у документах для участі у конкурсі, та під час підрахунків за бальною системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів.
Так, судом першої інстанції встановлено, що ПрАТ "Трансавтосервіс" в гр.5 анкети визначено середньооблікову кількість працівників за період протягом року до дати проголошення конкурсу (з 5 вересня 2012р. до 5 вересня 2013р.) з окладом за штатним розписом із заробітною платою не менше встановленого законодавством мінімуму, що працюють на повну ставку - 49 осіб, в т.ч. водіїв - 23 особи (т.1 а.с.178-181).
Проте, згідно штатних розкладів ПрАТ "Трансавтосервіс", затверджених 01.01.2013р. та 01.05.2013р., в розділі «служба перевезень» зазначено 15 штатних одиниць, які працюють на посаді водія на повну ставку та 14 штатних одиниць, які працюють на 0,5 ставки (т.1 а.с.209-212).
Крім того, у графах 1.2., 1.4 анкети ПрАТ «Трансавтосервіс» зазначило, що підприємство не використовує автобуси для здійснення перевезень відповідно до чинних договорів (для приміських та міжміських перевезень), однак, на час заповнення анкети, а саме 23.09.2013 ПрАТ «Трансавтосервіс» здійснювало перевезення пасажирів за договорами про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування в режимі маршрутного таксі за маршрутами № 575 АС «Біляївка» - Одеса АС «АВ Привоз», № 575Е АС «Біляївка» - Одеса АС «АВ Привоз», № 1215 АС «Біляївка» - Одеса АС «АВ Привоз», № 1215Е Одеса АС «АВ «Привоз» АС - «Біляївка», які були чинними до 10 жовтня 2013 року.
Наявність зазначених порушень Вищий адміністративний суд України вважав достатніми підставами для скасування результатів конкурсу, про що зазначив в ухвалі від 20.05.2014р. за результатами касаційного перегляду.
При новому розгляді справи суд першої інстанції погодився з доводами позивача про наявність додаткових підстав для висновку, що ПрАТ «Трансавтосервіс» зазначило недостовірні дані в анкеті, що подається для участі у конкурсі.
Зокрема у графі 7 анкети до заяв про участь у конкурсі ПрАТ "Трансавтосервіс" у рядку "Кількість працівників, що працюють на повну ставку та перебувають у штаті підприємства не менш як один рік до дати оголошення конкурсу, які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв" зазначена кількість працівників що працюють на повну ставку - 2.
З наказу ПрАТ "Трансавтосервіс" № 12-ОК від 18.02.2008р. вбачається, що на підприємстві з 19 лютого 2008 року рахуються працівники, які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв, а саме: ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 При цьому перших два працівника переведені на повний робочий день (т.1 а.с.213).
Згідно штатного розкладу ПрАТ "Трансавтосервіс" станом на 01.04.2012 року, на посаді "інспектор по проведенню медичних оглядів" рахується 2 штатних одиниці, з посадовим окладом 990 грн., місячний фонд заробітної плати складає 1980 грн. (т.1 а.с.207-208); у штатному розкладі ПрАТ "Трансавтосервіс" станом на 01.01.2013 р. на посаді "інспектор по проведенню медичних оглядів" рахується 2 штатних одиниці, з посадовим окладом 1320 грн. (виправлено на 990 грн.), місячний фонд заробітної плати складає 1980 грн.(т. 1 а.с.209-210); у штатному розкладі ПрАТ "Трансавтосервіс" станом на 01.05.2013 р. на посаді "інспектор по проведенню медичних оглядів" рахується 2 штатних одиниці, з посадовим окладом 1150 грн., місячний фонд заробітної плати складає 2300 грн.(т. 1 а.с.211-212).
Судом першої інстанції встановлено, що зі штатного розкладу ПрАТ "Трансавтосервіс" від 01.01.2013 року, який був наданий до обласного конкурсного комітету без виправлень (т.4 а.с.4-5) вбачається, що у рядку № 14 "інспектор по проведенню медичних оглядів" зазначено 2 штатні одиниці, посадовий оклад яких складає 1320 грн., а місячний фонд заробітної плати - 1980 грн.
Аналізуючи розмір мінімальної заробітної плати, який був встановлений законодавством з 01.01.2013р. в розмірі 1147 грн., наявність розбіжностей між кількістю та розміром посадових окладів та місячним фондом заробітної плати, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції про внесення недостовірних даних ПрАТ "Трансавтосервіс" у штатний розклад станом на 01.01.2013р., а саме невірне визначення кількості двох посад інспекторів по проведенню медичних оглядів, в той час, як у дійсності мало бути відображено 1,5 посади, тобто по 0,75 кожна, або має місце інше співвідношення ставок.
Якщо вважати за дійсне наявність двох посад інспекторів по проведенню медичних оглядів, то загальна кількість посад по першому розділу штатного розкладу станом на 01.01.2013р. мала дорівнювати 16,5, а не 16, як зазначено у штатному розкладі (т.4 а.с.4-5).
До того ж судом першої інстанції вірно враховані пояснення директора ПрАТ "Трансавтосервіс" у судовому засіданні 14.11.2013р. про те, що інспектори по проведенню медичних оглядів працювали не на повну ставку, в зв'язку із відсутністю достатнього фінансування.
Доводи ПрАТ «Трансавтосервіс», викладені в апеляційній скарзі, що два інспектори по проведенню медичних оглядів працювали на повну ставку, але заробітна плата їм тимчасово не підвищувалась в зв'язку із погіршенням фінансового стану, є неспроможними, оскільки зі штатного розкладу станом на 01.01.2013р. вбачається, що оклад іншим працівникам був приведений у відповідність із новим розміром мінімальної заробітної плати, а саме не нижче 1147 грн.
На відміну від штатного розкладу станом на 01.01.2013р. наступний розклад станом на 01.05.2013р. містить відповідний розмір окладу інспектора по проведенню медичних оглядів - 1150 грн., який узгоджується з місячним фоном заробітної плати - 2 300 грн. та загальною кількістю посад по першому розділу - 16,5 осіб. Наведені обставини свідчать, підприємство мало дві штатних одиниці інспекторів по проведенню медичних оглядів водіїв, починаючи з 01.05.2013р.
Аналізуючи викладене в сукупності, судова колегія приходить до висновку, що ПрАТ «Трансавтосервіс» вказало в анкеті для участі у конкурсі недостовірну кількість працівників, що працюють на повну ставку та перебувають у штаті підприємства не менш як один рік до дати оголошення конкурсу, які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв, що мало наслідком неправомірного отримання перевізником 4 балів під час підрахунку кількості балів конкурсним комітетом (згідно п. 3 Додатку 4 до Порядку № 1081).
В зв'язку із доведеністю обставин неправомірності рішення конкурсного комітету в частині визнання переможцем конкурсу ПрАТ «Трасвтосервіс», воно вірно скасовано судом першої інстанції.
Проте, визнаючи протиправним та скасовуючи наказ управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації № 55/У-2013 від 21.10.2013р. "Про введення в дію рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування щодо визначення переможців конкурсу" в частині введення в дію рішення конкурсного комітету щодо визначення переможцем ПрАТ «Трансавтосервіс» та в частині укладення з ним договору на здійснення перевезення, а також зобов'язання відповідача вирішити питання щодо автомобільного перевізника відповідно до приписів Порядку № 1081, суд першої інстанції, відповідно до ст.11 КАС України, вважав можливим вийти за межі позовних вимог з метою повного захисту прав позивача.
При цьому суд першої інстанції враховував, що неправомірне рішення обласного конкурсного комітету в частині визначення переможцем ПрАТ «Трансавтосервіс» потягло за собою прийняття відповідачем неправомірного наказу про введення рішення конкурсного комітету по визначенню переможця в дію, оскільки є похідним від оскаржуваного рішення.
Відмовляючи в задоволенні позову в частині зобов'язання управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації укласти договори про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування з ТОВ "Турист", суд першої інстанції вірно виходив з неможливості перебирати судом повноваження, які належать субєкту владних повноважень, які він має вчиняти відповідно до Порядку № 1081.
Про неможливість задоволення позову ТОВ "Турист" в частині зобовязання укласти договір на перевезення прямо зазначено в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 20.05.2014р.
Враховуючи, що відповідно до ч.5 ст.227 КАС України висновки і мотиви, з яких скасовані рішення, є обов'язковими для суду першої чи апеляційної інстанції, судова колегія вважає абсолютно вірним висновок суду про відмову у позові в цій частині.
Судова колегія враховує, що позивачем в ході нового розгляду справи позовні вимоги не уточнювались та судом першої інстанції не з'ясовані причини відсутності уточнених позовних вимог, враховуючи висновки суду касаційної інстанції.
Під час апеляційного розгляду справи представник позивача категорично заперечувала проти застосування судом першої інстанції положень ст.11 КАС України, вважаючи, що такий вихід за межі позовних вимог не може забезпечити захист прав та інтересів ТОВ «Турист» та наполягала на скасуванні постанови суду першої інстанції в цій частині та задоволенні позову в повному обсязі.
Відповідно до ст.202 КАС України, враховуючи безпідставний та не підтриманий позивачем вихід суду першої інстанції за межі позовних вимог, судова колегія вважає, що постанова суду підлягає скасуванню в частині визнання протиправним та скасування наказу управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації № 55/У-2013 від 21.10.2013р. та зобов'язання управління вирішити питання щодо автомобільного перевізника відповідно до приписів Порядку № 1081. В іншій частині постанова суду першої інстанції є законною та обґрунтованою.
Керуючись ст.ст. 195,196,198,202,205,207,254 КАС України, судова колегія, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційні скарги управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації, приватного акціонерного товариства «Трансавтосервіс», товариства з обмеженою відповідальністю «Турист» - задовольнити частково.
Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2014 р. - скасувати.
Прийняти по справі нову постанову про часткове задоволення позову.
Визнати протиправним та скасувати рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських, міжміських, внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування, оформленого протоколом 33 засідання від 18 жовтня 2013 р., який зареєстрований 21.10.2013 року за №27, в частині визначення переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування в Одеській області №1215 АС "Біляївка" - Одеса АС "АВ "Привоз", №1215Е Одеса АС "АВ "Привоз" - АС "Біляївка" - ПрАТ "Трансавтосервіс".
В решті позовних вимог відмовити.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням апеляційної інстанції.
Головуючий: Н.В.Вербицька
Судді: Ю.В.Яковлев
М.П.Коваль
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2015 |
Оприлюднено | 18.02.2015 |
Номер документу | 42724946 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Вербицька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні