Ухвала
від 12.02.2015 по справі 826/14184/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/14184/14 Головуючий у 1-й інстанції: Добрівська Н.А. Суддя-доповідач: Аліменко В.О.

У Х В А Л А

Іменем України

12 лютого 2015 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Аліменка В.О.

суддів Безименної Н.В., Кучми А.Ю.,

при секретарі Таран А.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Київської міської ради на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 листопада 2014 року у справі за адміністративним позовом Заступника прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради до Державного кадастрового реєстратора Головного управління Держземагенства у м. Києві Рудика Богдана Ігоровича, Головного управління Держземагенства у місті Києві, треті особи без самостійних вимог - ОСОБА_3, Товариство з обмеженою відповідальністю «Перлина Подолу» про визнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії, -

В С Т А Н О В И Л А:

У вересні 2014 року заступник прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державного кадастрового реєстратора Головного управління Держземагенства у м. Києві Рудика Богдана Ігоровича, Головного управління Держземагенства у місті Києві, треті особи без самостійних вимог - ОСОБА_3, Товариство з обмеженою відповідальністю «Перлина Подолу», в якому просив:

визнати протиправними дії Державного кадастрового реєстратора Головного управління Держземагенства у місті Києві Рудика Богдана Ігоровича щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про державну реєстрацію за ОСОБА_3 земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:85:516:0040 по АДРЕСА_1;

зобов'язати Головне управління Держземагенства у місті Києві скасувати запис у Поземельній книзі від 14 червня 2013 року щодо державної реєстрації земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:85:516:0040, площею 0,0992 га по АДРЕСА_1.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 листопада 2014 року у задоволенні адміністративного позову - відмовлено повністю.

Не погоджуючись з прийнятою Постановою, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 листопада 2014 року та ухвалити нове рішення, яким адміністративний позов - задовольнити.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги наявними у справі доказами, колегія суддів приходить до наступного.

Пунктом 4 Порядку ведення Державного земельного кадастру (далі - Порядок №1051) закріплено, що ведення ДЗК здійснює Держземагентство та його територіальні органи, до складу яких входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до ДЗК і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом України «Про Державний земельний кадастр» та цим Порядком.

Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей ДЗК, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, а також відмову у внесенні або наданні відомостей.

Повноваження Державного кадастрового реєстратора Держземагентства та його територіальних органів передбачені у пунктах 6, 7, 8 та 9 Порядку №1051.

Зокрема, до повноважень Державного кадастрового реєстратора територіальних органів Держземагентства в мм. Києві та Севастополі належать:

1) внесення до Державного земельного кадастру або надання відмови у внесенні відомостей (змін до них) про:

- землі та земельні ділянки (їх частини), розташовані в межах районів у мм. Києві та Севастополі, а також міст, селищ, сіл, розташованих у їх межах;

- обмеження у використанні земель;

2) здійснення державної реєстрації земельних ділянок, обмежень у їх використанні, скасування такої реєстрації;

3) формування поземельних книг на земельні ділянки, внесення записів до них, забезпечення їх зберігання;

4) присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам;

5) здійснення реєстрації:

- заяв про внесення відомостей (змін до них) до ДЗК;

- заяв про відкликання заяв про внесення відомостей (змін до них) до ДЗК;

- заяв про надання відомостей з ДЗК;

- повідомлень про виявлення помилок, допущених під час ведення ДЗК;

- заяв про виправлення технічних помилок, допущених під час ведення ДЗК;

- заяв про внесення виправлених відомостей до ДЗК;

6) проведення перевірки відповідності поданих документів вимогам законодавства;

7) узагальнення відомостей про землі в межах мм. Києва та Севастополя за допомогою програмного забезпечення ДЗК;

8) надання відомостей з ДЗК щодо об'єктів, зазначених у підпункті 1 цього пункту, та відмови у їх наданні, витягів з Державного земельного кадастру про будь-яку земельну ділянку в межах державного кордону;

9) виправлення помилок у ДЗК, допущених у відомостях щодо об'єктів, зазначених у підпункті 1 цього пункту;

10) оприлюднення за допомогою програмного забезпечення ДЗК на офіційному веб-сайті Держземагентства:

- відомостей щодо об'єктів, зазначених у підпункті 1 цього пункту;

- дати та номера реєстрації заяв про внесення відомостей (змін до них) до ДЗК та заяв про відкликання заяв про внесення відомостей (змін до них) до ДЗК, їх стислого змісту та інформації про результати розгляду.

Відомостями ДЗК є всі відомості, які підлягають внесенню до нього згідно з цим Порядком та у порядку інформаційної взаємодії з іншими кадастрами та інформаційними системами, а також відомості, одержані внаслідок їх оброблення, систематизації та узагальнення.

Згідно з пунктом 11 Порядку №1051 відомості ДЗК поділяються на відомості про:

1) геодезичну та картографічну основу ДЗК;

2) кадастрове зонування земель у межах території України;

3) об'єкти ДЗК.

Відомості про об'єкти ДЗК вносяться до нього відповідно до пунктів 66 - 137 цього Порядку.

Як вбачається зі змісту пункту 24 Порядку №1051 до ДЗК вносяться такі відомості про земельні ділянки:

1) кадастровий номер згідно з пунктом 30 цього Порядку;

2) місцезнаходження (адреса);

3) опис меж із зазначенням суміжних земельних ділянок, їх власників, користувачів суміжних земельних ділянок державної чи комунальної власності;

4) площа;

5) міри ліній по периметру;

6) координати поворотних точок меж;

7) дані про прив'язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі із зазначенням пунктів прив'язки;

8) дані про якісний стан земель та бонітування ґрунтів згідно з підпунктами 7 і 9 пункту 22 цього Порядку;

9) відомості про інші об'єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка, згідно з пунктами 21 - 23 цього Порядку;

10) цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель);

11) склад угідь згідно з підпунктом 7 пункту 22 цього Порядку із зазначенням контурів будівель і споруд, їх найменування;

12) відомості про обмеження у використанні земельної ділянки згідно з пунктом 23 цього Порядку;

13) відомості про частину земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди;

14) нормативна грошова оцінка;

15) інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку;

16) інформація про власників, користувачів земельної ділянки відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно з пунктом 67 Порядку №1051 внесення відомостей (змін до них) до ДЗК здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр» та цього Порядку.

У той же час, абзацом другим названого пункту закріплено заборону вимагати для внесення відомостей (змін до них) до ДЗК надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених Законом України «Про Державний земельний кадастр».

Також зазначеним пунктом встановлено, що документи, які є підставою для внесення відомостей (змін до них) до ДЗК, мають відповідати таким вимогам:

- текст документів має бути написаний розбірливо;

- документи не мають містити підчищення або дописки, закреслені слова чи інші не обумовлені в них виправлення, орфографічні та арифметичні помилки, бути заповнені олівцем, а також з пошкодженнями, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст;

- документи мають відповідати вимогам Закону України «Про Державний земельний кадастр» та цього Порядку.

Внесення відомостей (змін до них) до ДЗК здійснюється за заявою згідно з додатком 12 замовника документації із землеустрою та оцінки земель або її розробника від імені замовника, якщо це передбачено договором на виконання відповідних робіт (далі - заявник).

Заява разом з документацією із землеустрою або оцінки земель, електронним документом та іншими документами, зазначеними у пунктах 91 - 137 цього Порядку, подається заявником Державному кадастровому реєстраторові особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.

Відповідно до пункту 70 Порядку №1051 Державний кадастровий реєстратор у момент надходження до нього заяви про внесення відомостей (змін до них) до ДЗК разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, перевіряє:

1) повноваження особи, що звернулася за внесенням відповідних відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;

2) наявність повного пакета документів, необхідних для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;

3) розташування об'єкта ДЗК на території дії його повноважень;

4) придатність електронного документа для проведення його перевірки за допомогою програмного забезпечення ДЗК.

У разі звернення за внесенням відповідних відомостей (змін до них) неналежної особи (особи, яка не може бути заявником відповідно до цього Порядку), подання заявником не повного пакета документів та/або розташування об'єкта Державного земельного кадастру на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора Державний кадастровий реєстратор відмовляє такій особі, заявникові у прийнятті заяви безпосередньо у момент її подання або у день надходження рекомендованим листом зазначених документів за формою згідно з додатком 13 із зазначенням рекомендацій щодо усунення причин, що є підставою для такої відмови, зокрема найменування та місцезнаходження органу, до повноважень якого належить внесення відомостей (змін до них) про об'єкт Державного земельного кадастру.

У разі відповідності заяви разом з документами вимогам, зазначеним у цьому пункті, Державний кадастровий реєстратор приймає заяву до розгляду по суті та обліковує її відповідно до пункту 71 цього Порядку.

Державний кадастровий реєстратор у строк, що не перевищує 14 робочих днів з дня прийняття заяви про внесення відомостей (змін до них) до ДЗК:

1) розглядає її разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, та перевіряє відповідність документів вимогам, зазначеним у пункті 67 цього Порядку; електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку;

2) за результатами перевірки вносить відомості (зміни до них) до Державного земельного кадастру або приймає рішення про відмову у внесенні таких відомостей з підстав, зазначених у пунктах 91 - 137 цього Порядку, за формою згідно з додатком 14.

Державна реєстрація земельної ділянки врегульована в пунктах 107-1151 Порядку №1051.

Так, державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до пунктів 49 - 54 цього Порядку.

Згідно з пунктом 109 Порядку №1051 державна реєстрація земельної ділянки здійснюється за заявою:

1) особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки у разі її передачі у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи;

2) власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи;

3) органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності).

У той же час, згідно з пунктом 115 названого Порядку державна реєстрація земельних ділянок, переданих у власність (користування) без проведення їх державної реєстрації (в тому числі у разі, коли відомості про земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, не внесені до державного реєстру земель), здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за заявою їх власників (користувачів земельних ділянок державної чи комунальної власності) в порядку, визначеному для державної реєстрації земельної ділянки.

Аналіз наведених положень Порядку №1051 дає підстави дійти висновку, що перелік осіб, які мають право звернутись із заявою про проведення державної реєстрації земельної ділянки, наведений у пункту 109 не є вичерпним.

Наведене також підтверджується закріпленою у пункті 3 Прикінцевих і перехідних положень Закону №3613-VI нормою, згідно з якою у разі якщо на земельній ділянці, право власності (користування) на яку не зареєстровано, розташований житловий будинок, право власності на який зареєстровано, кадастровий номер на таку земельну ділянку присвоюється за заявою власників такого будинку на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Забороняється вимагати для присвоєння земельній ділянці кадастрового номера інші документи.

Відповідно до пункту 111 Порядку №1051 державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє:

1) відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку;

2) електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку.

За результатами перевірки Державний кадастровий реєстратор виконує одну з таких дій:

здійснює державну реєстрацію земельної ділянки:

- за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру присвоює кадастровий номер земельній ділянці;

- відкриває Поземельну книгу та вносить відомості до неї (крім відомостей про затвердження документації із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки, а також про власників, користувачів земельної ділянки);

- робить позначку про проведення перевірки електронного документа та внесення відомостей до Державного земельного кадастру відповідно до підпункту 2 пункту 75 цього Порядку;

- надає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру відомості, зазначені у підпункті 1 пункту 197 цього Порядку, відповідним органам державної влади, органам місцевого самоврядування;

- приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77 - 85 цього Порядку в разі:

- невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам законодавства;

- розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини;

- розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;

- подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі.

Згідно з пунктом 113 Порядку №1051 після отримання від органу державної реєстрації прав інформації в порядку інформаційного обміну Державний кадастровий реєстратор протягом двох робочих днів з моменту її отримання вносить інформацію про власників, користувачів земельної ділянки відповідно до даних про зареєстровані речові права у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно до Поземельної книги в електронній (цифровій) та паперовій формі.

Тобто, внесення відомостей до бази Державного земельного кадастру щодо власника земельної ділянки здійснюється на підставі інформації наданої у порядку електронної інформаційної взаємодії відповідними органами Міністерства юстиції України, які проводять державну реєстрацію прав на нерухоме майно.

Оскільки, скасування прав (їх припинення) здійснюється територіальними органами Реєстраційної служби України, то територіальні органи Держземагентства на основі даних отриманих від Реєстраційної служби в порядку інформаційної взаємодії вносять відомості до Державного земельного кадастру про скасування (припинення) прав та інформації про власників.

Вчинення вказаних дій здійснюється у автоматичному режимі за допомогою програмного забезпечення. Вчинення таких дій у будь-який інший спосіб на даний час законодавчо та технічно не передбачено.

Отже, як випливає з вищевикладеного та матеріалів справи, твердження апелянта про те, що запис у Поземельній книзі щодо державної реєстрації прав на земельні ділянки скасовується територіальними органами Держземагентства у м. Києві лише в односторонньому порядку є хибним та спростовується наявними матеріалами справи, оскільки права на земельні ділянки скасовуються виключно Реєстраційною службою України.

З огляду на викладене, позиція апелянта про внесення відповідачем до ДЗК інформації щодо державної реєстрації земельної ділянки за ОСОБА_3 на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), розробленої ФОП ОСОБА_5 на замовлення ОСОБА_3, не відповідає дійсності та спростовується наявними у справі документами.

Проаналізувавши наведене вище в сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що у відповідності до норм чинного законодавства України, кадастровий реєстратор фактично вчинив дії по присвоєнню кадастрового номера земельній ділянці, право власності (користування) на яку не зареєстровано, а на розташований житловий будинок на ній, право власності зареєстровано.

Таким чином, підстав для визнання дій Державного кадастрового реєстратора Головного управління Держземагенства у місті Києві Рудика Богдана Ігоровича щодо внесення до ДЗК відомостей про державну реєстрацію за ОСОБА_3 земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:85:516:0040 по АДРЕСА_1, колегія суддів не вбачає.

Оскільки, вимога про зобов'язання Головного управління Держземагенства у м. Києві скасувати запис у Поземельній книзі від 14 червня 2013 року щодо державної реєстрації земельної ділянки кадастровим номером 8000000000:85:516:0040, площею 0,0992 га по АДРЕСА_1 є похідною від попередньої, а тому задоволенню не підлягає.

Підсумовуючи наведене, колегія суддів приходить до висновку, що доводи викладені в апеляційній скарзі не знайшли свого підтвердження, оскаржувана постанова прийнята судом відповідно до норм матеріального та процесуального права, а тому підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.

Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Київської міської ради на Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 листопада 2014 року - залишити без задоволення .

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 листопада 2014 року - залишити без змін .

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення Ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя В.О. Аліменко

Судді Н.В. Безименна

А.Ю. Кучма

(Повний текст Ухвали виготовлений 17 лютого 2015 року)

.

Головуючий суддя Аліменко В.О.

Судді: Безименна Н.В.

Кучма А.Ю.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.02.2015
Оприлюднено18.02.2015
Номер документу42737632
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14184/14

Ухвала від 12.02.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Ухвала від 23.01.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Постанова від 25.11.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 18.09.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні