Постанова
від 12.02.2015 по справі 823/3924/14
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 лютого 2015 року справа № 823/3924/14

м. Черкаси

15 год. 10 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Каліновської А.В.,

при секретарі - Педані О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом прокурора Чорнобаївського району в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Іркліївський коноплезавод» про стягнення штрафу, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в Черкаський окружний адміністративний суд з вищезазначеним адміністративним позовом, в якому просить стягнути з відкритого акціонерного товариства "Іркліївський коноплезавод" штрафні санкції на користь держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на загальну суму 5100 грн. 00 коп.

Позов обґрунтовано тим, що постановами Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 13.08.2014р. №1230-ЦД-4-Е, №1231-ЦД-4-Е, №1232-ЦД-4-Е до відкритого акціонерного товариства «Іркліївський коноплезавод» за правопорушення на ринку цінних паперів, зокрема, за неопублікування регулярної річної інформації за 2013 рік в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; за неподання регулярної річної інформації про результати фінансово-господарської діяльності за 2013 рік до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; за нерозміщення регулярної річної інформації про результати фінансово-господарської діяльності за 2013 рік у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, застосовано санкцію у вигляді штрафу на загальну суму 5100 грн. 00 коп., яка підлягає стягненню.

Прокурор та представник Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про час, дату та місце судового засідання, повідомлені належним чином, в судове засідання не з'явились, на адресу суду направили клопотання про розгляд справи за їх відсутності, позовні вимоги підтримують в повному обсязі.

Відповідач повідомлений про час, дату та місце судового засідання, за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, в судове засідання не з'явився, про причину своєї неявки не повідомив, заперечення на позов не надав, а тому судовий розгляд справи проводився за його відсутності на підставі наявних матеріалів справи.

Відповідно до частини 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив.

Відповідач - відкрите акціонерне товариство «Іркліївський коноплезавод», як суб'єкт господарювання - юридична особа, ідентифікаційний код - 00306271, зареєстроване 10.11.1992р., що підтверджується спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР (далі - Закон № 448/96-ВР).

Відповідно до статті 1 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Частиною 1 статті 5 Закону № 448/96-ВР передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно частин 1-4 статті 6 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п. 5-7 ст. 11 Закону № 448/96-ВР).

Згідно частини 1 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006р. №3480-ІV (далі - Закон №3480-ІV) регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: - розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; - опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; - розміщення на власному веб-сайті (ч. 4 ст. 40 Закону №3480-ІV).

Відповідно до п. 4 глави 4 розділу ІІ "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013р. №2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013р. за № 2180/24712 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування в офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття регулярної річної інформації здійснюється у такі терміни: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 01 червня року, наступного за звітним.

30 липня 2014 року за №1192-ЦД-4-Е, №1193-ЦД-4-Е, №1194-ЦД-4-Е уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів відносно відкритого акціонерного товариства «Іркліївський коноплезавод», в яких вказано на наявність ознак порушення вимог ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункту 4 глави 4 розділу ІІ "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013р. №2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013р. за № 2180/24712, а саме: неопублікування регулярної річної інформації за 2013 рік в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; неподання регулярної річної інформації за 2013 рік до територіального органу Комісії за місцезнаходженням емітента в електронній та паперовій формах; нерозміщення регулярної річної інформації про результати фінансово-господарської діяльності за 2013 рік у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів.

30 липня 2014 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанови про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів.

13 серпня 2014 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанови:

- №1230-ЦД-4-Е про накладення на відповідача штрафної санкції в розмірі 1700 грн. 00 коп. за неопублікування регулярної річної інформації за 2013 рік в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

- №1231-ЦД-4-Е про накладення на відповідача штрафної санкції в розмірі 1700 грн. 00 коп. за неподання регулярної річної інформації про результати фінансово-господарської діяльності за 2013 рік до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

- №1232-ЦД-4-Е про накладення на відповідача штрафної санкції в розмірі 1700 грн. 00 коп. за нерозміщення регулярної річної інформації про результати фінансово-господарської діяльності за 2013 рік у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів.

Положеннями п. 14 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 № 1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 5 листопада 2012р. за № 1855/22167 зокрема, передбачено, що постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом. Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.

Як вбачається з матеріалів справи, постанови від 13.08.2014р. №1230-ЦД-4-Е, №1231-ЦД-4-Е, №1232-ЦД-4-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів надіслані рекомендованим листом, що підтверджується реєстром поштових відправлень №508 від 15.08.2014р. із наявністю відбитку календарного штемпеля пошти.

Згідно положень розділу XV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до центрального апарату Комісії особою, щодо якої її винесено, протягом п'ятнадцяти робочих днів з дати винесення постанови.

Статтею 11 Закону України № 448/96-ВР передбачено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

У матеріалах справи відсутні докази щодо оскарження вищезазначених постанов, а також відсутні докази щодо сплати відповідачем сум штрафних санкцій за вищевказаними постановами.

За вказаних обставин, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи є обґрунтованими, а вимоги такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 86, 94, 159, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Іркліївський коноплезавод" (19950, Черкаська область, Чорнобаївський район, с. Іркліїв, вул. Литовченко, 64, ідентифікаційний код - 00306271) на користь державного бюджету через Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (03680, м. Київ, вул. Горького, 51, ідентифікаційний код - 38039715) штрафні санкції у сумі 5100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя А.В. Каліновська

Повний текст постанови виготовлено 17 лютого 2015 року.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.02.2015
Оприлюднено20.02.2015
Номер документу42749413
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/3924/14

Постанова від 12.02.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

Ухвала від 26.01.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

Ухвала від 25.12.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні