Постанова
від 16.02.2015 по справі 825/246/15-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 лютого 2015 року Чернігів Справа № 825/246/15-а

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Поліщук Л.О.,

за участі секретаря Сірого І.О.,

за участі представника позивача Степаненко Л.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства «Укрнафта» в особі структурного підрозділу НГВУ «Чернігівнафтогаз» до Чернігівської обласної державної адміністрції про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

29.01.2015 Публічне акціонерне товариство "Укрнафта" звернулось до суду з адміністративним позовом до Чернігівської обласної державної адміністрації в якому просить суд, враховуючи уточнення, визнати протиправною бездіяльність Чернігівської обласної державної адміністрації щодо несвоєчасного розгляду клопотання від 05.09.2014 №23-08/2585 про погодження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки (на місцевості) площею 1,71 га для потреб пов'язаних з користуванням надрами з метою відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та облаштування свердловини №55-г Ярошівського родовища розташованої за межами населеного пункту в адміністративних межах Болотницької сільської ради Талалаївського району Чернігівської області та зобов'язати Чернігівську обласну державну адміністрацію розглянути подану Публічним акціонерним товариством "Укрнафта" в особі структурного підрозділу НГВУ "Чернігівнафтогаз" технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки (на місцевості) площею 1,71 га для потреб пов'язаних з користуванням надрами з метою відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та облаштування свердловини №55-г Ярошівського родовища розташованої за межами населеного пункту в адміністративних межах Болотницької сільської ради Талалаївського району Чернігівської області.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що 17 жовтня 2006 року між Талалаївською районною державною адміністрацією та НГВУ «Чернігівнафтогаз» ВАТ «Укрнафта» було укладено договір оренди земельних ділянок, які знаходяться на території Болотницької сільської ради Талалаївського району Чернігівської області загальною площею 2,59га, у тому числі: з оренду строком на 25 років - 0,39 га ріллі; з оренду строком на 2 роки - 1,71 га ріллі; з оренду строком на 1 рік - 0,49 га ріллі. В зв'язку з ускладненнями, які виникли при будівництві свердловини № 55 Ярошівського нафтового родовища термін дії оренди земельної ділянки площею 1,71 га подовжувався до 17 жовтня 2014 року. Так як цей термін закінчувався, управління звернулося з листом до Чернігівської обласної державної адміністрації про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі площею 1,71 га (кадастровий номер 7425381000:02:001:0039), який отримала згідно розпорядження облдержадміністрації №431 від 30 липня 2014року. 5 вересня 2014 року НГВУ «Чернігівнафтогаз» листом № 23-08/2585 звернулося до Голови Чернігівської обласної державної адміністрації за погодженням технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки (на місцевості) площею 1,71 га для потреб, пов'язаних з користуванням надрами з метою відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та облаштування свердловини №55-г Ярошівського нафтового родовища розташованої за межами населеного пункту в адміністративних межах Болотницької сільської ради Талалаївського району Чернігівської області. Згідно п.6 ст. 123 Земельного кодексу України обласна державна адміністрація розглядає проект у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймає рішення про надання земельної ділянки в користування, або ж відповідно до п.13 цієї ж статті відмовляє в затвердженні такої документації при умові невідповідності технічної документації вимогам закону та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Так як в двотижневий термін обласна державна адміністрація не прийняла рішення ні про затвердження технічної документації, ні про відмову в її затвердженні, НГВУ «Чернігівнафтогаз» звернулося листом за №23-08/2943 від 08.10.2014 до в.о. Голови Чернігівської обласної державної адміністрації Журмана С.М. з проханням в найкоротший термін вирішити питання про затвердження технічної документації із землеустрою. Проте відповідач не надав жодної відповіді на дані зверненя.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, надав до суду заперечення та просив розгляд справи провести без участі представника відповідача та відмовити в задоволення позову, оскільки 9 вересня 2014 року до Чернігівської обласної державної адміністрації надійшов лист від 5 вересня 2014 року №23-08/2585 від НГВУ «Чернігівнафтогаз» ПАТ «Укрнафта», в якому нафтогазовидобувне управління «Чернігівнафтогаз» ПАТ Укрнафта» просить погодити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,71 га (кадастровий номер 7425381000:02:001:0039) для потреб, пов'язаних з користуванням надрами з метою відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та облаштування свердловини №55-г Ярошівського нафтового родовища, розташованої за межами населеного пункту в адміністративних межах Золотницької сільської ради Талалаївського району Чернігівської області. До вказаного клопотання було додано технічну документацію із землеустрою земельної ділянки на 20 арк. та витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку на 3 арк. Обласною державною адміністрацією під час вивчення вказаного клопотання було встановлено, що подана на затвердження технічна документація не відповідає вимогам чинного законодавства, зокрема Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 18 травня 2010 року №376, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 червня 2010 року за №391/17686 (далі - Інструкція). Пунктом 2.8 Інструкцією встановлено чіткий перелік документів, що має містити технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в - натурі (на місцевості). Таким чином в технічній документації, поданій на затвердження, взагалі відсутні: копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи; документи, що підтверджують повноваження особи діяти від імені власника (користувача) земельної ділянки при встановленні меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Отже, Чернігівська обласна державна адміністрація, не мала законних підстав для затвердження поданої позивачем технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,71 га (кадастровий номер 7425381000:02:001:0039).

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, 18.01.2006 розпорядження Чернігівської обласної державної адміністрації №16 надано в оренду Нафтовидобувному управлінню "Чернігівнафтогаз" земельні ділянки згідно з додатками (а.с.28).

Згідно додатку Нафтовидобувному управлінню "Чернігівнафтогаз" під будівництво та облаштування свердловини №55 Ярошівського нафтового родовища з резервного фонду Болотницької сільської ради Талалаївського району надано земельну ділянку площею 1,71 га в оренду на 2 роки (а.с.28 зворот).

17.10.2006 між Опришком В.А. головою Талалаївської районної державної адміністрації (орендодавець) та Прозур В.П. начальник Нафтогазовидобувного управління "Чернігівнафтогаз" ВАТ "Укрнафта" (Орендар) було укладеного договір оренди землі (а.с.49-55).

Відповідно до п.1 договору Орендодавець: Талалаївська районна державна адміністрація на підставі розпорядження Чернігівської обласної державної адміністрації №16 від 18.01.2006 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельні ділянки сільськогосподарського призначення для будівництва та облаштування свердловини №55 Ярошівського нафтового родовища, які знаходяться на території Болотницької сільської ради Талалаївського району Чернігівської області.

В п. 2 договору зазначено, що в оренду передаються земельні ділянки загальною площею 2,59 га, у тому числі: в оренду строком на 25 років - 0,39 га ріллі; в оренду строком на 2 роки - 1,71 га ріллі; в оренду строком 1 рік - 0,49 га ріллі.

10.09.2012 позивач звернувся до В.о. голови Талалаївської районної державної адміністрації про продовження договору оренди. Де просив продовжити терміни дії договору оренди земельної ділянки терміном на два роки до 17.10.2014 (а.с.45).

01.07.2014 Публічне акціонерне товариство "Укрнафта" НГВУ "Чернігівнафтогаз" звернулось з листом № 23-08/1874 до Голови Чернігівської обласної державної адміністрації про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 1,71 га (кадастровий номер 7425381000:02:001:0039) зв'язку з продовженням терміну оренди земельної ділянки. Строк оренди: на 2 роки (землі промисловості). Місце розташування земельної ділянки: Чернігівська область, Талалаївський район в адміністративних межах Болотницької сільської ради (а.с.23-24).

30.07.2014 розпорядження Чернігівської обласної державної адміністрації №431 надано Нафтовидобувному управлінню "Чернігівнафтогаз" Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,71 га (кадастровий номер 7425381000:02:001:0039) для потреб, пов'язаних з користуванням надрами, та спеціального водокористування відповідно до отриманих спеціальних дозволів (з метою відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та облаштування свердловини №55-г Ярошівського нафтового родовища) розташованої за межами населеного пункту, в адміністративних межах Болотницької сільської ради Талалаївського району Чернігівської області (а.с.29).

Позивачем згідно клопотання було замовлено у Фізичної особи-підприємця ОСОБА_5 виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 1,7100 га (кадастровий номер 7425381000:02:001:0039) (а.с.30).

05.09.2014 Публічне акціонерне товариство "Укрнафта" НГВУ "Чернігівнафтогаз" звернулось з листом № 23-08/2585 до Голови Чернігівської обласної державної адміністрації про погодження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки (на місцевості) площею 1,71 га (кадастровий номер 7425381000:02:001:0039) для потреб, пов'язаних з користуванням надрами з метою відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та облаштування свердловини №55-г Ярошівського нафтового родовища розташованої за межами населеного пункту в адміністративних межах Болотницької сільської ради Талалаївського району Чернігівської області з додатками, а саме: технічної документації із землеустрою земельної ділянки на 20 арк. та витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку на 5 арк. (а.с.14).

08.10.2014 Публічне акціонерне товариство "Укрнафта" НГВУ "Чернігівнафтогаз" звернулось до В.о. Голови Чернігівської обласної державної адміністрації Журмана С.М. з листом №23-08/2943 з проханням в найкоротший термін вирішити питання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (а.с.43).

03.11.2014 листом № 27-17/3218, Публічне акціонерне товариство "Укрнафта" НГВУ "Чернігівнафтогаз" звернулося до Президента України з проханням перевірити діяльність керівництва Чернігівської обласної державної адміністрації щодо затягування строків розгляду питання про погодження технічної документації із землеустрою, втрутитись в діяльність Чернігівської обласної державної адміністрації та зобов'язати розглянути надані документи в найкоротший термін (а.с.12-13).

Відповідно до листа від 13.11.2014 №03-01/1017 звернення начальника нафтогазовидобувного управління "Чернігівнафтогаз" ВАТ "Укрнафта" щодо сприяння у вирішенні питання про затвердження технічної документації із землеустрою надіслано для огляду та вжиття відповідних заходів реагування до Кабінету Міністрів України (а.с.11).

Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (Мінрегіон України) листом надано відповідь в якій зазначено, що відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду (а.с.8-10).

Суд надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами у справі, виходить з наступного.

Повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування визначено статтею 122 Земельного кодексу України.

Зокрема, частиною 5 цієї статті передбачено, що обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.

Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 123 Земельного кодексу України надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

Частиною 2 статті 123 Земельного кодексу України передбачено, що особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею. Аналіз зазначених норм Кодексу дає підстави для висновку, що для одержання у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності особі достатньо подати відповідне клопотання із зазначенням орієнтовного розміру земельної ділянки та її цільового призначення, а також графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки. Перелік даних документів є виключним та розширеному тлумаченню не підлягає. Крім того, дана норма містить пряму заборону вимагати додаткові документи.

Відповідно до пункту 1 частини 3 відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Згідно частини 4 статті 123 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Частиною 5 статті 123 Земельного кодексу України передбачено, що у разі якщо місце розташування об'єкта, розміри і межі земельної ділянки, що пропонується до вилучення (викупу), та умови вилучення (викупу) цієї ділянки погоджені згідно з вимогами статті 151 цього Кодексу, які під час розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не змінилися, проект погодженню не підлягає.

Відповідно до частини 6 статті 123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Згідно з частиною 10 статті 123 Земельного кодексу України рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

Враховуючи положення частини 13 статті 123 Земельного кодексу України підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Таким чином, суд приходить до висновку, що Чернігівською обласною державною адміністрацією порушено норми частини 6 статті 123 Земельного кодексу України щодо не розгляду проекту в двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою та щодо не прийняття рішення, в межах своїх повноважень, про надання земельної ділянки в користування, або ж відповідно до пункту 13 статті 123 Земельного кодексу України відмову в затвердженні такої документації при умові невідповідності технічної документації вимогам закону та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Під час розгляду справи відповідач доказів сплати заборгованості не надав, доводи позивача не спростував.

Отже, не розглянувши належним чином клопотання Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" в особі структурного підрозділу НГВУ "Чернігівнафтогаз" від 05.09.2014 №23-08/2585 про погодження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки (на місцевості) площею 1,71 га для потреб пов'язаних з користуванням надрами з метою відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та облаштування свердловини №55-г Ярошівського родовища розташованої за межами населеного пункту в адміністративних межах Болотницької сільської ради Талалаївського району Чернігівської області та не прийнявши рішення відповідно до законодавства, відповідач порушив право позивача на отримання земельної ділянки в оренду.

Крім того, як зазначив відповідач у своїх запереченнях клопотання Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" в особі структурного підрозділу НГВУ "Чернігівнафтогаз" від 05.09.2014 №23-08/2585 про погодження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки (на місцевості) площею 1,71 га для потреб пов'язаних з користуванням надрами з метою відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та облаштування свердловини №55-г Ярошівського родовища розташованої за межами населеного пункту в адміністративних межах Болотницької сільської ради Талалаївського району Чернігівської області було отримане Чернігівською обласною державною адміністрацією 09.09.2014.

З огляду на викладене, суд вважає за необхідне зобов'язати Чернігівську обласну державну адміністрацію розглянути подану Публічним акціонерним товариством "Укрнафта" в особі структурного підрозділу НГВУ "Чернігівнафтогаз" технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки (на місцевості) площею 1,71 га для потреб пов'язаних з користуванням надрами з метою відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та облаштування свердловини №55-г Ярошівського родовища розташованої за межами населеного пункту в адміністративних межах Болотницької сільської ради Талалаївського району Чернігівської області.

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" в особі структурного підрозділу НГВУ "Чернігівнафтогаз" до Чернігівської обласної державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню повністю.

Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов Публічного акціонерного товариства «Укрнафта» в особі структурного підрозділу НГВУ «Чернігівнафтогаз» задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Чернігівської обласної державної адміністрації щодо несвоєчасного розгляду клопотання від 05.09.2014 №23-08/2585 про погодження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки (на місцевості) площею 1,71 га для потреб пов'язаних з користуванням надрами з метою відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та облаштування свердловини №55-г Ярошівського родовища розташованої за межами населеного пункту в адміністративних межах Болотницької сільської ради Талалаївського району Чернігівської області.

Зобов'язати Чернігівську обласну державну адміністрацію розглянути подану Публічним акціонерним товариством «Укрнафта» в особі структурного підрозділу НГВУ «Чернігівнафтогаз» технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки (на місцевості) площею 1,71 га для потреб пов'язаних з користуванням надрами з метою відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та облаштування свердловини №55-г Ярошівського родовища розташованої за межами населеного пункту в адміністративних межах Болотницької сільської ради Талалаївського району Чернігівської області.

Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Суддя Л.О. Поліщук

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.02.2015
Оприлюднено25.02.2015
Номер документу42782692
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/246/15-а

Ухвала від 09.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 30.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 18.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Постанова від 16.02.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Поліщук Л.О.

Ухвала від 14.02.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Поліщук Л.О.

Постанова від 16.02.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Поліщук Л.О.

Ухвала від 06.02.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

Ухвала від 30.01.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні