Постанова
від 17.02.2015 по справі 328/2673/14-а
ТОКМАЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

328/2673/14

17.02.2015

Провадження № 2-а/328/5/15

ПОСТАНОВА

Іменем України

17 лютого 2015 року м. Токмак

Токмацький районний суд Запорізької області у складі:

головуючого судді - Погрібної О.М.,

за участю секретаря: Мацинської О.Є.,

позивача - ОСОБА_1,

представника позивача - ОСОБА_2,

представника відповідача - Левченко Т.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Токмак адміністративний позов ОСОБА_1 до Токмацької міської ради Запорізької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Комунальне підприємство «Міський ринок» Токмацької міської ради, про визнання протиправним та скасування рішення Токмацької міської ради,

встановив:

ОСОБА_1 звернувся до Токмацького районного суду Запорізької області з адміністративним позовом до Токмацької міської ради Запорізької області про визнання протиправними дії Токмацької міської ради з передачі в постійне користування комунальному підприємству «Міський ринок» Токмацької міської ради земельної ділянки площею 0,014 га по АДРЕСА_1, кадастровий номер 2311000000:0115175 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, визнання протиправним та скасувати рішення Токмацької міської ради від 17.07.2014 року «Про передачу земельної ділянки в постійне користування» та зобов'язання Токмацької міської ради Запорізької області після вступу постанови в законну силу опублікувати її резолютивну частину в газеті міської ради «Наше місто Токмак».

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що він є власником кафе-бару «ІНФОРМАЦІЯ_1» по АДРЕСА_1 на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно серії ЯЯЯ № 965410 від 09.10.2008 року. Земельна ділянка площею 0,014 га по АДРЕСА_1, кадастровий номер 2311000000:0115175, яка надана КП «Міський ринок» Токмацької міської ради Запорізької області, впритул примикає до кафе-бару «ІНФОРМАЦІЯ_1». Спірна земельна ділянка площею 0,014 га частково забудована та облаштована, використовується для обслуговування кафе-бару «ІНФОРМАЦІЯ_1» та літнього майданчика.

Позивач виконує обов'язки землекористувача згідно із законом щодо земельної ділянки площею 0,014 га по АДРЕСА_1, кадастровий номер 2311000000:0115175, прибирає та доглядає за нею.

Крім цього, зазначає, що він неодноразово звертався до Токмацької міської ради про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо виготовлення документів, що посвідчують право користування згаданою земельною ділянкою, однак, до цього часу дане питання не вирішене.

Вказує, що в порушення вимог ст. 116 Земельного кодексу України під час передачі в постійне користування земельної ділянки площею 0,014 га по АДРЕСА_1, кадастровий номер 2311000000:01:015:0175 КП «Міський ринок» Токмацької міської ради Запорізької області, дана земельна ділянка в нього як користувача у встановленому законом порядку не вилучалася.

За вказаних обставин просить суд позов задовольнити.

В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив задовольнити з підстав, викладених в адміністративному позові.

Представник позивача ОСОБА_2 вважає адміністративний позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню, оскільки спірна земельна ділянка не була вільною, позивач нею користується фактично. ОСОБА_1 подавав свою заяву для участі в земельних торгах з продажу земельної ділянки площею 0,0140 га по АДРЕСА_1, кадастровий номер 2311000000:01:015:0175, однак торги не відбулися по причині наявності тільки одного учасника. На реєстрацію у день проведення торгів з'явився тільки 1 учасник - ФОП ОСОБА_1 Крім того, при зверненні до Токмацької міської ради із клопотанням про передачу в постійне користування спірної земельної ділянки КП «Міський ринок» не надав технічну документацію щодо зазначеної земельної ділянки.

Представник відповідача Левченко Т.Р. проти задоволення адміністративного позову заперечила, суду пояснила, що позивач не являється землекористувачем земельної ділянки площею 0,014 га по АДРЕСА_1 в м. Токмак Запорізької області, кадастровий номер 2311000000:01:015:0175, оскільки, жодного рішення сесії Токмацької міської ради з даного приводу немає, договір оренди з позивачем щодо спірної земельної ділянки не укладався.

Прибирання та догляд за земельною ділянкою не створює у позивача права нею користуватися, в тому числі, на правах оренди.

Позивач являється орендарем земельної ділянки площею 0,0282 про АДРЕСА_1, кадастровий номер 2311000000:01:015:0151, яка передана йому рішенням сесії Токмацької міської ради від 21.03.2013 року № 22 для обслуговування належного йому кафе-бару «ІНФОРМАЦІЯ_1».

Право оренди позивача земельної ділянки площею 0,0282 про АДРЕСА_1, кадастровий номер 2311000000:01:015:0151 посвідчене договором оренди землі від 24.04.2013 року № 48. Строк дії до 31.12.2018 року.

Відповідно до норм Земельного кодексу України у комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності. Право розпорядження ними належить міським, сільським та селищним радам.

Враховуючи, що земельна ділянка площею 0,014 га по АДРЕСА_1 в м. Токмак Запорізької області, кадастровий номер 2311000000:01:015:0175 перебуває у комунальній власності, то виключне право нею розпоряджатися належало Токмацькій міській раді Запорізької області.

Крім того, належність даної земельної ділянки до комунальної власності підтверджується свідоцтвом про право власності на нерухоме майно від 28.05.2013 року.

Таким чином, представник відповідача вважає дії Токмацької міської ради по передачі в постійне користування комунальному підприємству «Міський ринок» Токмацької міської ради земельної ділянки площею 0,014 га по АДРЕСА_1, кадастровий номер 2311000000:01:015:0175 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, та прийняття рішення сесії Токмацької міської ради від 17.07.2014 року № 11 «Про передачу земельної ділянки в постійне користування» законними. Просить відмовити у задоволені позову в повному обсязі.

Представник третьої особи, який належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи, в судове засідання не з'явився, надав суду заяву з клопотанням розглянути справу за його відсутності. Проти задоволення позову заперечив, надав суду письмові заперечення, де зазначив, що Комунальне підприємство «Міський ринок» відповідно до Статуту підприємства окрім іншої діяльності здійснює діяльність щодо організації продажу продовольчих та непродовольчих товарів, забезпечення торгуючих на ринку торговими місцями. Так підприємство клопотанням від 10.07.2014 року № 177 звернулося до Токмацької міської ради щодо виключення земельної ділянки площею 0,0140 га по АДРЕСА_1,кадастровий номер 2311000000:01:015:0175 з переліку земельних ділянок, призначених для продажу на земельних торгах в 2014 році, та передати її в постійне користування КП «Міський ринок», так як підприємство потребує збільшення торгівельних площ.

Після чого, Токмацька міська рада рішенням від 17.07.2014 р. № 11 «Про передачу земельної ділянки в постійне користування» відповідно до Земельного кодексу України передала земельну ділянку площею 0,0140 га кадастровий номер 2311000000:01:015:0175, яка перебуває в комунальній власності в постійне користування комунальному підприємству КП «Міський ринок».

Вважає, що зазначене рішення прийняте у відповідності до чинного законодавства, є законним, просить у задоволенні адміністративного позову відмовити.

В судовому засіданні свідок ОСОБА_5 суду пояснив, що раніше він працював заступником міського голови Токмацької міської ради. У виконавчому комітеті Токмацької міської ради була комісія, яка займалась підготовкою документів необхідних для подальшого будівництва та наглядом за будівництвом, він був головою зазначеної комісії. Він допомагав ОСОБА_1 готувати документи на сесію і депутат ОСОБА_8 сказав, щоб ОСОБА_1 дозволили будувати на спірній земельній ділянці. Він вважає, що ОСОБА_1 збудував літній майданчик законно.

В судовому засіданні свідок ОСОБА_6 суду пояснив, що працює начальником управління комунальної власності Токмацької міської ради. Згідно чинного законодавства на момент виникнення спірних правовідносин, можна було приступати до користування земельною ділянкою після оформлення прав на земельну ділянку. В 2008 році він бачив, як на спірній земельній ділянці було розпочато будівництво фонтану. Він зробив зауваження робочім, щоб ті припинили свої дії, оскільки це було незаконно. Крім того, він звернувся до інспекції ДАБК в Запорізькій області, щоб була виявлена особа, що вчинила порушення. За результатами перевірки ОСОБА_1 було притягнуто до адміністративної відповідальності за самовільне будівництво. Будівельні роботи ОСОБА_1 проводились без дозволу. Дійсно ОСОБА_1 звертався із заявами щодо надання йому дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою по АДРЕСА_1, однак позивачеві неодноразово було роз'яснено, що земельні ділянки комунальної власності або права на них (оренда) підлягають продажу окремими лотами на конкурсних засадах (земельних торгах), земельні торги проводяться у формі аукціону.

Суд, заслухавши пояснення сторін, представника позивача, свідків, дослідивши матеріали справи та перевіривши їх доказами, вважає позов таким, що не підлягає задоволенню.

Відповідно до ст. 3 ЗК України земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно ст. 12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Статтею 83 ЗК України визначено, що у комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної і державної власності.

Отже, Токмацька міська рада Запорізької області є єдиними органом, уповноваженим розпоряджатися землями у межах м. Токмака, крім земельних ділянок приватної і державної власності, в тому числі, передавати їх у користування.

Згідно свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 28.05.2013 року земельна ділянка площею 0,014 га по АДРЕСА_1 в м. Токмак Запорізької області належить до комунальної власності, власником якої виступає Токмацька міська рада Запорізької області.

Набуття прав на землю комунальної власності громадянами та юридичними особами регулюється главою 19 ЗК України.

Відповідно до ст.116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, що передбачено ст. 123 ЗК України.

Згідно ст. 92 ЗК України право постійного користування земельною ділянкою комунальної власності - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у комунальній власності, без встановлення строку.Права постійного користування земельною ділянкою із земель комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до комунальної власності.

Відповідно до ст. 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок комунальної власності у користування здійснюється органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).

Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

Земельна ділянка, кадастровий номер 2311000000:01:015:0175, площею 0,0140 га, адреса: м. Токмак, АДРЕСА_1, цільове призначення: для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для розташування торгівельних павільйонів), була зареєстрована в Державному земельному кадастрі 23.05.2013 року, та право власності зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за Токмацькою міською радою 28.05.2013 року. В постійне користування КП «Міський ринок» земельна ділянка передавалась без зміни меж, площі та цільового призначення, тобто, відповідно до абзацу 3 ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України, без складення документації із землеустрою.

Таким, чином, земельна ділянка, кадастровий номер 2311000000:01:015:0175, надана в постійне користування за рішенням Токмацької міської ради №11 від 17.07.2014 року, відповідно до розглянутого клопотання КП «Міський ринок» № 177 від 10.07.2014 року без розроблення додаткової документації.

Дозвіл ОСОБА_1 на будівництво на спірній земельній ділянці не надавався, відповідне рішення Токмацької міської ради відсутнє, також відсутнє рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою. Дії Токмацької міської ради ОСОБА_1 оскаржені не були.

Оскільки спірна земельна ділянка перебуває у комунальній власності м. Токмака Запорізької області, нікому раніше у власність чи користування не передавалася, на ній відсутні об'єкти нерухомого майна, які б належали іншим особам, передача її Токмацькою міською радою для будівництва та обслуговування будівель торгівлі комунальному підприємству «Міський ринок» Токмацької міської ради Запорізької області проведена у межах повноважень, в спосіб та порядок, які передбачені діючим законодавством.

Суд не бере до уваги твердження заявника щодо порушення під час передачі вказаної земельної ділянки КП «Міський ринок» ч. 5 ст. 116 ЗК України щодо попереднього припинення права користування позивача спірною земельною ділянкою перед її наданням КП «Міський ринок» з наступних підстав.

Відповідно до ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав, що визначено ст. 125 ЗК України.

Згідно ст. 126 ЗК України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Судом встановлено, що жодного рішення Токмацькою міською радою щодо передачі позивачу в оренду спірної земельної ділянки не приймалося, договір оренди не укладався. Жодного правовстановлюючого документу позивач в підтвердження свого права землекористувача до позову на земельну ділянку площею 0,0140 га не надав, у зв'язку з чим, жодного права в позивача на спірну земельну ділянку виникнути не могло. Посилання позивача на ч.5 ст.116 ЗК України щодо вилучення у позивача земельної ділянки є неприпустимим, так як ця земельна ділянка ніколи не перебувала у нього у власності чи у користуванні.

Твердження позивача про прибирання та догляд за земельною ділянкою, не може свідчити про виникнення будь-яких прав на таку земельну ділянку.

Позивач є власником кафе-бару «ІНФОРМАЦІЯ_1» по АДРЕСА_1 на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно серії ЯЯЯ № 965410 від 09.10.2008 року, що розташоване на земельній ділянці, яка знаходиться у АДРЕСА_1, кадастровий номер 2311000000:02:015:0151. Дана земельна ділянка була передана Токмацькою міською радою позивачу в оренду на підставі договору оренди землі №48 від 24.04.2013 року, строком до 31 грудня 2018 року. Посилання позивача на те, що земельна ділянка площею 0,014 га по АДРЕСА_1, кадастровий номер 2311000000:01:015:0175, яка надана КП «Міський ринок» Токмацької міської ради Запорізької області, впритул примикає до кафе-бару «ІНФОРМАЦІЯ_1» є припущенням та таким, що не підтверджується жодним доказом, так як це спростовується зібраним кадастровим планом, який є невід'ємним додатком до договору оренди землі № 48 від 24.04.2013 року.

19 жовтня 2012 року позивач звертався до відповідача з заявою про надання дозволу на розроблення технічної документації для отримання в оренду земельної ділянки по АДРЕСА_1 орієнтовним розміром 0,0180 га. Додаткам до заяви позивач надав копії: заяви (клопотання) про вибір місця розташування земельної ділянки № 52 від 17.06.2009 року, заяви про дозвіл на виготовлення проекту розширення земельної ділянки від 01.03.2010 р., обґрунтування щодо приєднання земельної ділянки по АДРЕСА_2 в р-ні будівлі бару по АДРЕСА_1) для будівництва літнього майданчика від 12.06.2009 року, листа відділу культури від 18.06.2009 р. № 264 про можливість відведення земельної ділянки для цілей зазначених у заяві, висновку відділу культури від 18.06.2009 р. № 261, листа Пологівського сектору регулювання природокористування від 23.06.2009 року № 346\15-05 щодо можливості погодження вибору місця розташування земельної ділянки позивачу, висновку № 12 від 19.06.2009 року про можливість відведення земельної ділянки, акту узгодження розміщення об'єктів та споруд, де начальник відділу земельних ресурсів зазначила, що відведення земельної ділянки можливе через аукціон, генерального плану, листа від 19.06.2009 р № 01/455 Токмацької райСЕС про погодження розташування на земельній ділянці літнього майданчику, листа від 18.06.2009 року № 1276, висновку від 18.06.2009 р. № 1275 про можливість відведення земельної ділянки для розташування літнього майданчика, в якому зазначено про можливість погодження місця розташування на земельній ділянці літнього майданчика при дотриманні вимог ст. 134 ЗК України «Обов'язковість продажу земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них на конкурентних засадах (земельних торгах)».

Відповідач на заяву позивача від 19.10.2012 р. про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку по АДРЕСА_1 для розташування літнього майданчика, повідомив про неможливість надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку по АДРЕСА_1 для розташування літнього майданчика орієнтованою площею 0,0180 га. Так як відповідно до ст. 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою лише у випадку, якщо межі ділянки встановлені в натурі (на місцевості) та без зміни її цільового призначення. В інших випадках необхідно розробляти проект із землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Також, відповідно до ст. 50 Закону України «Про землеустрій», проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі надання, передачі, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок. Зазначена земельна ділянка по АДРЕСА_1 мала статус вільної, і відповідно до ст. 134 Земельного кодексу України, права на неї (оренда, суперфіцій, емфітевзис) підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах). А також перелік випадків, у яких право користування земельними ділянками державної чи комунальної власності не підлягає продажу на конкурентних засадах, встановлений п. 2 ст. 134 Земельного кодексу України, не включав відведення земельних ділянок для цілі, зазначеної позивачем у заяві.

Позивач неодноразово звертався до відповідача із аналогічними заявами про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою для отримання в оренду земельної ділянки. Додатками до заяви позивач надав аналогічні документи. Відповідач вкотре повідомляв позивача про обов'язковість продажу вільних земельних ділянок комунальної власності або прав на них на конкурентних засадах.

Рішенням Токмацької міської ради № 4 від 12.02.2014 земельна ділянка площею 0,0140 по АДРЕСА_1 (район буд. НОМЕР_1), кадастровий номер 2311000000:01:015:0175 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, була внесена до переліку земельних ділянок, призначених для продажу на земельних торгах у 2014 році. На офіційному веб- порталі Державного агентства земельних ресурсів було розміщено оголошення про те, що земельні торги щодо зазначеного лоту відбудуться 01 липня 2014 року. Відповідно до п.7, п. 8, п. 9 ст. 137 Земельного кодексу України, виконавець земельних торгів реєструє учасників торгів не пізніше трьох робочих днів до дня проведення торгів, зазначаючи порядковий номер учасника і номер лота, який він виявив бажання придбати; у день проведення торгів виконавець реєструє присутніх учасників. Виконавцем попередньо було зареєстровано 4 учасники земельних торгів з продажу земельної ділянки площею 0,0140 по АДРЕСА_1, кадастровий номер 311000000:01:015:0175, серед них ФОП ОСОБА_1 На реєстрацію безпосередньо у день проведення торгів з'явився тільки 1 учасник - ФОП ОСОБА_1 Таким чином, виконавець оголосив, про те, що відповідно до п. 4 ст. 138 Земельного кодексу України, земельні торги визнано такими, що не відбулися по причині наявності тільки одного учасника, що також підтверджується витягом з офіційного сайту Держкомзему, де розміщена інформація про проведення аукціону № 1281 та підтверджено позивачем.

Відповідно до ст.72 КАС України обставини, визнані судом загальновідомими, не потрібно доказувати, а також обставини, які визнаються сторонами, можуть не доказуватися перед судом, якщо проти цього не заперечують сторони і в суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання.

Позивач в позові вказує про те що він отримав всі необхідні погодження щодо отримання земельної ділянки у користування, але це не відповідає дійсності, так як фактично відбувалося узгодження розміщення саме літнього майданчика на земельній ділянці, а не виділення земельної ділянки. До того ж відповідно до листа № 352 -01 від 31.12.2014 року інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Запорізькій області ОСОБА_1 за самовільне будівництво на земельній ділянці розташованій за адресою по АДРЕСА_1 було притягнуто до адміністративної відповідальності (постанова № 472 від 07.04.2009 року).

Таким чином Токмацька міська рада відповідно до Земельного кодексу України мала повне право на передачу земельної ділянки площею 0,0140 га кадастровий номер 2311000000:01:015:0175, яка перебуває в комунальній власності в постійне користування комунальному підприємству, відповідно до клопотання КП «Міський ринок» від 10.07.2014 р. № 177. Позивач жодним чином не зазначив як і чим рішення Токмацької міської ради від 17.07.2014 р. № 11 «Про передачу земельної ділянки в постійне користування» порушило його права. До того позивач не був наділений правом на земельну ділянку, і це жодним чином позивачем не спростовується.

Суд критично оцінює показання свідка ОСОБА_5 щодо того, що ОСОБА_1 мав дозвіл на будівництво на спірній земельній ділянці літнього майданчику та що той був збудований законно, оскільки позивачем такий дозвіл суду надано не було. До того ж, відповідно до заяви першого заступника міського голови ОСОБА_7, підписаного також і свідком ОСОБА_5 № 608/22-16 від 02.04.2009 року про самовільне будівництво, виконавчий комітет Токмацької міської ради просив начальника інспекції ДАБК в Запорізькій області вжити заходи щодо осіб, що по АДРЕСА_1 самовільно проводять будівельні роботи. Після чого, ОСОБА_1 за самовільне будівництво на земельній ділянці розташованій за адресою по АДРЕСА_1 було притягнуто до адміністративної відповідальності.

За таких обставин, суд приходить до висновку про відсутність порушення ч. 5 ст. 116 ЗК України під час передачі земельної ділянки площею 0,014 га по АДРЕСА_1, кадастровий номер 2311000000:01:015:0175 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі комунальному підприємству «Міський ринок» Токмацької міської ради Запорізької області.

Згідно ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем надано належні та допустимі докази щодо правомірності свого рішення з передачі комунальному підприємству «Міський ринок» Токмацької міської ради Запорізької області земельної ділянки площею 0,014 га по АДРЕСА_1, кадастровий номер 2311000000:01:015:0175 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі. Зазначене рішення є законним.

Крім того, позивач, посилаючись на ст.171 КАС України просить зобов'язати Токмацьку міську раду після вступу постанови в законну силу її резолютивну частину опублікувати в газеті міської ради «Наше місто Токмак».

Відповідно до ч.11 ст.171КАС України резолютивна частина постанови суду про визнання нормативно-правового акта незаконним або таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили, і про визнання його нечинним невідкладно публікується відповідачем у виданні, в якому його було офіційно оприлюднено, після набрання постановою законної сили.

Однак в даному випадку позивачем оскаржується рішення Токмацької міської ради «Про передачу земельної ділянки в постійне користування» від 17 липня 2014 року №11. Зазначене рішення є ненормативним правовим актом органу місцевого самоврядування, є актом одноразового застосування, що вичерпує свою дія фактом його виконання, тому підстави для зобов'язання відповідача опублікувати резолютивну частину постанови відсутні, тим більше, що рішення Токмацької міської ради від 17 липня 2014 року визнане судом законним.

Беручи до уваги викладене, суд приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог та необхідність відмовити в задоволені адміністративного позову.

Оскільки позивачу відмовлено у задоволенні позову суд не стягує з відповідача на користь позивача понесені ним витрати по сплаті судового збору.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 17, 70, 71, 158-163, 167 КАС України, суд,-

вирішив:

В задоволені позовних вимог ОСОБА_1 до Токмацької міської ради Запорізької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Комунальне підприємство «Міський ринок» Токмацької міської ради, про визнання протиправними дії Токмацької міської ради з передачі в постійне користування комунальному підприємству «Міський ринок» Токмацької міської ради земельної ділянки площею 0,014 га по АДРЕСА_1, кадастровий номер 2311000000:01:015:0175 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, розташування торгівельних павільйонів визнати протиправним та скасувати рішення Токмацької міської ради від 17.07.2014 року № 11 «Про передачу земельної ділянки в постійне користування» та зобов'язання Токмацької міської ради Запорізької області після вступу постанови в законну силу опублікувати її резолютивну частину в газеті міської ради «Наше місто Токмак» відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, у разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя:

СудТокмацький районний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення17.02.2015
Оприлюднено26.02.2015
Номер документу42816940
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —328/2673/14-а

Ухвала від 23.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 22.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Ухвала від 06.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Ухвала від 06.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Ухвала від 20.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Постанова від 17.02.2015

Адміністративне

Токмацький районний суд Запорізької області

Погрібна О. М.

Ухвала від 17.02.2015

Адміністративне

Токмацький районний суд Запорізької області

Погрібна О. М.

Постанова від 17.02.2015

Адміністративне

Токмацький районний суд Запорізької області

Погрібна О. М.

Ухвала від 25.12.2014

Адміністративне

Токмацький районний суд Запорізької області

Погрібна О. М.

Ухвала від 05.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні