Ухвала
від 19.02.2015 по справі 822/5194/14
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 822/5194/14

Головуючий у 1-й інстанції: Матущак В.В.

Суддя-доповідач: Сторчак В. Ю.

19 лютого 2015 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сторчака В. Ю., суддів: Ватаманюка Р.В., Мельник-Томенко Ж. М.,

за участю:

секретаря судового засідання: Майданюк Я.Л.,

представника позивача - Дунаєвського Руслана Валерійовича,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Промінь" на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 05 січня 2015 року у справі за адміністративним позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Промінь" до Хмельницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області в особі Летичівського відділення про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

В С Т А Н О В И В :

СТОВ Промінь" звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Хмельницької ОДПІ Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області в особі Летичівського відділення про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 01.09.2014 року №0002252210, №0002242210, №0002232210, №0002222210.

Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким задовольнити адміністративний позов.

Заслухавши суддю-доповідача та думку учасника процесу, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.

Встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи наступне.

На підставі направлення від 25.07.2014 року №275 та від 25.07.2014 року наказу №635 працівниками Хмельницької ОДПІ проведено документальну позапланову виїзну перевірку СТОВ "Промінь" з питань повноти нарахування сплати плати за землю державної та комунальної власності та фіксованого сільськогосподарського податку за 2013 рік за нововідведені земельні ділянки.

За результатами проведеної перевірки складено акт від 11.08.2014 року №472/22/03786047, яким встановлено порушення:

- пункту 288.4 статті 288 Податкового кодексу України, чим занижено суму орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2013 рік в сумі 128 910,28 грн.;

- пункту 286.4 статті 286 ПК України за рахунок не подання уточнюючих податкових декларацій по платі за землю (орендної плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за земельні ділянки за новоукладеними договорами оренди землі по Летичівській селищній раді та Горбасівській сільській раді;

- пункту 302.1 статті 302, пункту 303.1 статті 303, пункту 306.5 статті 306 ПК України, чим занижено фіксований сільськогосподарський податок за 2013 рік в сумі 1 385,21 грн.;

- пункту 306.5 статті 306 ПК України за рахунок не подання уточнюючих звітних податкових декларації з фіксованого сільськогосподарського податку за 2013 рік за новоукладеними договорами по Летичівській селищній раді та по Горбасівській сільській раді.

На підставі висновків акту перевірки винесено податкові повідомлення-рішення від 01.09.2014 року:

№0002252210, відповідно до якого позивачу збільшено зобов'язання з фіксованого сільськогосподарського податку на суму 595,16 грн.;

№0002242210, відповідно до якого позивачу збільшено зобов'язання з фіксованого сільськогосподарського податку на суму 790,05 грн.;

№0002232210, відповідно до якого позивачу збільшено зобов'язання зі сплати орендної плати з юридичних осіб в сумі 51 975,22 грн.;

№0002222210, відповідно до якого позивачу збільшено зобов'язання зі сплати орендної плати з юридичних осіб в сумі 76 935,06 грн.

Позивачем подано заперечення на зазначені податкові повідомлення-рішення, за результатами розгляду яких податкові повідомлення-рішення залишено без змін.

Відтак, не погоджуючись із прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями, позивач оскаржив їх до суду.

Суд першої інстанції, відмовляючи у задоволенні адміністративного позову виходив з того, що відсутність належного оформлення земельних ділянок, зокрема, відсутність державної реєстрації відповідних договорів оренди, не є підставою для звільнення платника земельного податку від нарахування податку з площі всіх ділянок, що перебувають у його користуванні. Так, земельний податок сплачується з усіх земель, що фактично використовуються платником цього податку для здійснення своєї господарської діяльності.

Колегія суддів погоджується із рішенням суду першої інстанції по суті та вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно пункту 287.1 статті 287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Відповідно до статті 13 Закону України „Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно із частиною 4 статті 15 цього Закону України „Про оренду землі" невід'ємною частиною договору оренди землі є акт приймання-передачі об'єкта оренди. Передача об'єкта оренди орендарю здійснюється орендодавцем у строки та на умовах, що визначені у договорі оренди землі, за актом приймання-передачі (стаття 17 зазначеного Закону).

З наведеного вбачається, що землекористувачі сплачують орендну плату за землю з дня виникнення права користування земельною ділянкою до дня припинення права користування такою земельною ділянкою. Документом, що підтверджує отримання в користування землі або повернення земельної ділянки орендодавцю після припинення договору оренди землі є відповідний акт приймання-передачі земельної ділянки.

Встановлено, що для перевірки СТОВ "Промінь" було надано договори оренди землі від 22.04.2013 року, укладені з Летичівською РДА, предметом яких є передача в строкове користування земельних ділянок сільськогосподарського виробництва з числа земель приватної власності громадян (невитребувані та нерозподілені земельні частки (паї) на території Летичівської селищної ради та Горбасівської сільської ради Летичівського району Хмельницької області. До договору додаються: план або схема земельної ділянки; кадастровий план земельної ділянки з відображенням обмежень (обтяжень) у її використанні та встановлених земельних сервітутів; акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); акт приймання-передачі об'єкта оренди; розпорядження Летичівської РДА від 08.04.2013 року №104/2013 та №103/2013.

Так, актами приймання-передачі земельних ділянок від 22.04.2013 року зафіксовано передачу Летичівською РДА земельних ділянок СТОВ "Промінь" за кадастровими номерами: 6823081600:04:008:0199, 6823081600:04:001:0041, 6823081600:01:001:0142, 3823081600:04:007:0082, - на території Горбасівської сільської ради, загальною площею 111,8736 га, та за кадастровими номерами: 6823055100:11:001:0106, 6823055100:11:001:0107, 6823055100:11:001:0105, 6823055100:11:005:0021, 6823055100:11:002:0135, 6823055100:11:001:0104, загальною площею 148,5142 га, - на території Летичівської селищної ради, в строкове платне користування, строком на 10 років.

Крім того, при перевірці було використано відомості публічних кадастрових карт та Схему-структуру посівних площ СТОВ "Промінь", в яких відображено місце розташування земельних ділянок по новоукладених договорах та дорожні листи трактора, шляхові листи вантажного автомобіля, які свідчать про використання автомобільної та тракторної техніки, яка була задіяна для обробітку земельних ділянок та збирання урожаю в 2013 році, які підтверджують використання вищевказаних земельних ділянок в 2013 році.

Відтак, Хмельницькою ОДПІ правомірно донарахована СТОВ "Промінь" орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2013 рік в сумі 128 910,28 грн. та фіксований сільськогосподарський податок за 2013 рік в сумі 1 385,21 грн.

Так, пунктом 302.1 статті 302 ПК України визначено, що об'єктом оподаткування податком для сільськогосподарських товаровиробників є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди.

Згідно з пунктом 303.1 статті 303 ПК України базою оподаткування податком для сільськогосподарських товаровиробників є нормативна грошова оцінка одного гектара сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень), проведена за станом на 1 липня 1995, для земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ) - нормативна грошова оцінка одного гектара ріллі в Автономній Республіці Крим або в області, проведена за станом на 1 липня 1995.

У пункті 306.5 статті 306 ПК України зазначено, що якщо протягом податкового (звітного) періоду у платника податку змінилася площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у зв'язку з набуттям (втратою) на неї права власності або користування, такий платник зобов'язаний:

- уточнити суму податкових зобов'язань з податку на період починаючи з дати набуття (втрати) такого права до останнього дня податкового (звітного) року;

- подати протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним періодом, контролюючим органам за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки декларацію з уточненою інформацією про площу земельної ділянки, а також відомості про наявність земельних ділянок та їх нормативну грошову оцінку.

У зв'язку із тим, що позивачем не подано до Летичівського відділення Хмельницької ОДПІ уточнюючі звітні податкові декларації з фіксованого сільськогосподарського податку за 2013 рік по укладених договорах оренди землі від 22.04.2013 року, термін подання яких встановлено до 20.05.2013 року, позивачем порушено вимоги пункту 306.5 статті 306 ПК України.

Таким чином, позивачем занижено податкове зобов'язання з фіксованого сільськогосподарського податку в сумі 1385,21 грн., внаслідок неподання уточнюючих звітних податкових декларацій по фіксованому сільськогосподарському податку за 2013 рік по укладених 22.04.2013 року договорах оренди землі.

Крім того, доводи апелянта з приводу того, що договори оренди недійсні, оскільки відсутня їх державна реєстрація, а тому позивач не є платником орендної плати до дати державної реєстрації права оренди на зазначені земельні ділянки, є необґрунтованими, з огляду на те, що у 2013 році відбулось фактичне використання земельних ділянок за цільовим призначенням.

Так, в пункті 287.1 статті 287 ПК України зазначено, що Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

З наведеного вбачається, що земельний податок сплачується з усіх земель, що фактично використовувались у поточному році, незалежно від юридичного оформлення права власності або користування такими земельними ділянками.

А відтак, суд приходить до висновку, що позивач, в оренді якого за укладеними договорами перебувають невитрибувані та нерозподілені земельні частки (паї), площею 260,3878 га, в т.ч.: на території Летичівської селищної ради, - площею 148,5142 га, та Горбасівської сільської ради, - площею 111,8736 га, є платником орендної плати, оскільки зазначені земельні ділянки фактично перебувають в його використанні, а тому відповідач, донараховуючи несплачену суму орендної плати за земельні ділянки за 2013 рік у сумі 128 910,28 грн. та фіксований сільськогосподарський податок за 2013 рік у сумі 1 385,21 грн., діяв в порядку та спосіб, визначений законодавством.

Тож, колегія суддів вважає, що податкові повідомлення - рішення від 01.09.2014 року №0002252210, №0002242210, №0002232210, №0002222210 були прийняті правомірно, а тому заявлений адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Частиною другою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем під час розгляду справи було надано достатньо належних доказів, які свідчать про законність прийнятого рішення.

Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги позивача не ґрунтуються на вимогах законодавства та не спростовують висновків суду першої інстанції.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 198, статтею 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Підсумовуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

апеляційну скаргу Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Промінь" залишити без задоволення, а постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 05 січня 2015 року - без змін.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст. 212 КАС України.

Ухвала суду складена в повному обсязі 26 лютого 2015 року.

Головуючий Сторчак В. Ю.

Судді Ватаманюк Р.В.

Мельник-Томенко Ж. М.

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2015
Оприлюднено03.03.2015
Номер документу42865221
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/5194/14

Ухвала від 21.01.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 19.02.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 21.01.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Постанова від 05.01.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 08.12.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні