Справа № 815/7279/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 лютого 2015 року м.Одеса
У залі судових засідань №29
Одеський окружний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді Харченко Ю.В.
При секретарі Щербан В.О.
За участю представників сторін:
Від позивача: представник Товариства з обмеженою відповідальністю "ДИОМЕД-2005" Кочман К.П. - за довіреністю від 10.10.2014р. б/н.
Від відповідача: представник Південної митниці Міндоходів до суду не з'явився, незважаючи на те, що про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно.
Від відповідача: представник Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області Боровець Ю.В. - за довіреністю від 05.01.2015р. №16-08/7-45.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДИОМЕД-2005" до Південної митниці Міндоходів, Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області про визнання протиправною бездіяльності щодо повернення коштів, надмірно внесених до бюджету при митному оформленні товару відповідно до рішення про коригування митної вартості товару №5000/40001/2014/00000/9/2 від 04.04.2014р., стягнення суми надмірно сплачених до бюджету митних платежів згідно МД від 04.04.2014р. №500040001/2014/005182 у розмірі 50747,28грн., -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДИОМЕД-2005» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить суд визнати протиправною бездіяльність посадових осіб Південної митниці Міндоходів щодо повернення коштів, надмірно внесених до бюджету при митному оформленні товару відповідно до рішення про коригування митної вартості товару №5000/40001/2014/00000/9/2 від 04.04.2014р., стягнути з Державного бюджету України на користь позивача - ТОВ «ДИОМЕД-2005», суму надмірно сплачених до бюджету митних платежів згідно МД від 04.04.2014р. №500040001/2014/005182 у розмірі 50747,28грн., посилаючись на те, що контролюючим органом було допущено протиправну бездіяльність щодо не повернення на користь Підприємства позивача суми надмірно сплаченого мита у розмірі 50747,28грн., відповідно до Постанови Одеського окружного адміністративного суду від 16.05.2014р., залишеної без змін Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 03.07.2014р. по справі №815/2106/14, якою скасовано рішення митного органу про коригування митної вартості, на підставі якого позивачем було сплачено вказану суму в якості гарантійного зобов'язання.
Відповідач - Південна митниця Міндоходів, з позовними вимогами не погоджується та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов (від 06.01.2015р. вихід.№10/56), наголошуючи, зокрема, що ТОВ «ДИОМЕД-2005» до контролюючого органу не надано довідку з ДПІ про відсутність податкового боргу, яка б підтверджувала відсутність заборгованості з інших видів податків і зборів.
Відповідач - Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області, з позовними вимогами не погоджується та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених усно повноважним представником у судовому засіданні 19.02.2015р., зауваживши, що контролюючим органом щодо вірного обчислення, повноти та своєчасності сплати до бюджетів податків та інших платежів, у даному випадку, є митний орган, котрий готує та надає до органу Державного казначейства висновок, на підставі якого казначейською службою готуються розрахункові документи, та здійснюється повернення надмірно або помилково сплачених платежів до бюджету. Водночас, Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області відповідний висновок на відшкодування з Державного бюджету України на користь ТОВ «ДИОМЕД-2005» означених сум від митного органу не отримувало.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного податкового законодавства, суд встановив наступне.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, 31.07.2014р. Товариство з обмеженою відповідальністю "ДИОМЕД-2005" на ім»я начальника Південної митниці Міндоходів була скерована Заява №19030/03-01-33, за підписом директора Товариства Андреєва В.П., з проханням повернути на рахунок ТОВ «ДИОМЕД-2005» кошти у сумі 50747,28грн., надмірно сплаченні до бюджету на підставі рішення про коригування митної вартості товару №5000/4001/2014/00000/9/2 від 04.04.2014р., котре Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 16 травня 2014року, залишеним без змін Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 03 липня 2014р., скасовано.
Також, судом з'ясовано, що за результатами розгляду заяви ПП «Кіб-Транс» від 22.09.2014р. №233852/03-01-33 про повернення коштів на рахунок ТОВ "ДИОМЕД-2005", Південною митницею Міндоходів на адресу ПП «Кіб-Транс» надіслано Лист №13962/15-70-52 від 26.09.2014р., за підписом заступника начальника митниці Авдєєва Е.Є., у якому зазначено, що порядок повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затверджено Наказом Державної митної служби України від 20.07.2007р. №618, відповідно до пункту 1 розділу III якого для повернений з Державного бюджету України митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, платником податків до загального відділу митного органу, яким здійснювалось оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, яка підписується керівником і головним бухгалтером суб'єкта господарської діяльності або фізичною особою. Згідно графи 9, графи «В» МД від 04.04.2014р. №500040001/2014/005182, поданої до митного оформлення з урахуванням прийнятого рішення про коригування митної вартості товару від 04.04.2014р. №500040001/2014/000009/2, яке в подальшому було скасовано за результатами розгляду судової справи №815/2106/14, особою, відповідальною за фінансове врегулювання, та, якою сплачені митні платежі при митному оформленні товару, виступало ТОВ «Диомед-2005», у зв'язку з чим підставою для розгляду питання щодо повернення коштів платнику податків - ТОВ «Диомед-2005» слугуватиме відповідна заява, подана з дотриманням положень та вимог, встановлених Порядком №618.
07.10.2014р. ТОВ "ДИОМЕД-2005" звернулось до начальника Південної митниці Міндоходів із Заявою №24708/03-01-33, за підписом директора товариства Андреєва В.П., у якій останнім викладено прохання щодо повернення надмірно сплачених грошових коштів за МД від 04.04.2014р. №500040001/2014/005182 на банківський рахунок ТОВ "ДИОМЕД-2005".
За результатами розгляду вищеозначеної заяви від 07.10.2014р. №24708/03-01-33 Південною митницею Міндоходів на ім'я директора ТОВ «Диомед-2005» Андреєва В.П. надіслано Лист-відповідь від 16.10.2014р. №14959/15-70-52, за підписом заступника начальника митниці Авдєєва Е.Є., яким відмовлено ТОВ «Диомед-2005» у поверненні коштів, з підстав того, що відповідно до положень пункту 43.1 статті 43 Податкового кодексу України помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу. Проте, у Південній митниці Міндоходів обліковується податковий борг платника податків ТОВ «Диомед-2005» зі сплати штрафних санкцій у розмірі 170,00грн, нарахованих платнику податків у відповідності з вимогами пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України за податковим повідомленням-рішенням від 23.07.2014р. №60, у зв'язку з неподанням митної декларації від 12.07.2014р. №500060001/2014/023673 у строк, визначений статтею 263 Митного кодексу України. Зазначене податкове повідомлення-рішення направлене платнику податків із супровідним листом Південної митниці Міндоходів від 23.07.2014р. №10839/15-70-52, та отримано останнім 31.07.2014р. згідно повідомлення про вручення поштового відправлення №6507804322727. З урахуванням положень пункту 57.3 статті 57 ПК України граничним терміном сплати або оскарження платником податків зазначеного податкового повідомлення-рішення є 10.08.2014р. На даний час інформація щодо сплати або оскарження ТОВ «Диомед-2005» податкового повідомлення-рішення від 23.07.2014р. №60 у митниці відсутня. Також, в означеному Листі від 16.10.2014р. №14959/15-70-52 адресата повідомлено, що відповідно до положень статті 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня із розрахунку 120% річних облікової ставки НБУ, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті. При нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами нарахування пені розпочинається від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом. Нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань. Після погашення суми заборгованості, що виникла за податковим повідомленням-рішенням від 23.07.2014р. №60, платник податків відповідно до положень статті 126 ПК України буде притягнутий до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу. Також, ТОВ «Диомед 2005» для підтвердження факту відсутності податкового боргу необхідно надати відповідну довідку з ДПІ про відсутність податкового боргу платника податків,
12.11.2014р. Південною митницею Міндоходів на адресу ТОВ «Диомед-2005» надіслано Лист №16351/15-70-52, за підписом заступника начальника митниці Авдєєва Е.Є., у якому зазначено, що платіжними документами від 11.11.2014р. №67760695 та №67760770 ТОВ „Диомед-2005" погашено суму заборгованості у загальному розмірі 176,50грн. (штраф за порушення податкового законодавства - 170,00грн., пеня згідно положень ст.129 ПК України - 6,50грн), що виникла за податковим повідомленням-рішенням Південної митниці Міндоходів від 23.07.2014р. № 60. Враховуючи, що сума заборгованості у розмірі 170,00грн. сплачена платником податків із порушенням строку, встановленого пунктом 57.3 статті 57 ПК України, Південною митницею Міндоходів відповідно до абзацу 3 пункту 126.1 статті 126 ПК України нараховано штраф у загальному розмірі 34,00грн. та прийняте податкове повідомлення-рішення форми «Ш» №198. У разі незгоди з нарахованими контролюючим органом (митницею) грошовими зобов'язаннями відповідно до статті 56 ПК України платник податків має право на їх оскарження до контролюючого органу вищого рівня протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення, або до суду.
Так, судом встановлено, що визначена податковим повідомленням-рішенням Південної митниці Міндоходів від 12.11.2014р. №198, сума штрафу у розмірі 34,00грн., ТОВ «Диомед-2005» сплачено у повному обсязі, про що свідчить наявна у матеріалах справи банківська квитанція від 14.11.2014р. №125-15001Е/1, котра, серед іншого, була додана позивачем до заяви від 17.11.2014р. б/н (вхідний Південної митниці Міндоходів №29122 від 24.11.2014р.) щодо повернення надміру сплачених грошових коштів за МД від 04.04.2014р. №500040001/2014/005182 на банківський рахунок ТОВ "ДИОМЕД-2005".
17.11.2014р. ТОВ "ДИОМЕД-2005" також звернулось до начальника Південної митниці Міндоходів із Заявою, за підписом директора товариства Андреєва В.П., з проханням повернути надмірно сплачені грошові кошти за МД від 04.04.2014р. №500040001/2014/005182 на банківський рахунок ТОВ "ДИОМЕД-2005", посилаючись на те, що Рішенням від 16 травня 2014року по справі №815/2106/14 Одеським окружним адміністративним судом задоволено у повному обсязі позовні вимоги ПП «Кіб-Транс», скасовано рішення Південної митниці Міндоходів щодо коригування митної вартості товарів №5000/40001/2014/00000/9/2 від 04.04.2014року, а також картку відмови Південної митниці Міндоходів в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №500040001/2014/00052 від 04.04.2014року. З вищевказаним судовим рішенням також погодилась апеляційна інстанція, оскільки ухвалою від 03.07.2014року у задоволенні апеляційної скарги представника Південної митниці Міндоходів, було відмовлено. 22.09.2014року ПП «Кіб-Транс», являючись декларантом по вищезазначеній справі, звернулось до Південної митниці Міндоходів із заявою №233852/03-01-33, щодо повернення коштів, надмірно сплачених до бюджету на рахунки ТОВ "ДИОМЕД-2005", яке на момент подій мало статус одержувача вантажу. Проте, 26.09.2014року за вих.№13962/15-70-52 Південна митниця Міндоходів відмовила у поверненні коштів ПП «Кіб-Транс» за критерієм неналежної особи, котрою подано звернення до митниці, а саме - так як особою, відповідальною за фінансове врегулювання, відповідно до графи « 9», графи «В» МД від 04.04.2014року №500040001/2014/005182, є ТОВ «ДИОМЕД-2005», тому звернення щодо повернення коштів повинно було адресоване саме від останнього. З урахуванням зауважень Південної митниці Міндоходів, ТОВ «ДИОМЕД-2005» звернулось до Південної митниці Міндоходів зі зверненням вх.№24708/03-01-33 від 07.10.2014року з проханням повернути надмірно сплачені грошові кошти за МД №500040001/2014/005182 на рахунки ТОВ «ДИОМЕД». 16.10.2014року за вих. №14959/15-70-52 Південна митниця Міндоходів відмовила у поверненні коштів, аргументуючи відмову наявністю у ТОВ «ДИОМЕД-2005» податкового боргу у розмірі 170грн. На теперішній час вказана сума сплачена з урахуванням штрафних санкцій у розмірі 34грн., що підтверджується платіжним дорученням №67760695 та Квитанцією №125-15001Е/1.
Не отримавши від Південної митниці Міндоходів на вищеозначене звернення від 24.11.2014р. №29122 жодної відповіді, позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ДИОМЕД-2005" звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою про визнання протиправною бездіяльності посадових осіб Південної митниці Міндоходів щодо повернення коштів, надмірно внесених до бюджету при митному оформленні товару відповідно до рішення про коригування митної вартості товару №5000/40001/2014/00000/9/2 від 04.04.2014р., стягнення з Державного бюджету України на користь позивача - ТОВ «ДИОМЕД-2005», суму надмірно сплачених до бюджету митних платежів за МД від 04.04.2014р. №500040001/2014/005182 у розмірі 50747,28грн.
Так, на думку суду, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ДИОМЕД-2005" є обґрунтованими, правомірними, та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі, з урахуванням наступного.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В силу п.1 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Зокрема, судом встановлено, що на підставі рішення Південної митниці Міндоходів про коригування митної вартості товарів №5000/40001/2014/00000/9/2 від 04.04.2014року, Приватним підприємством «Кіб-Транс» сплачено при митному оформленні згідно МД від 04.04.2014р. №500040001/2014/005182 в якості гарантійного зобов'язання у формі фінансової застави 50747,28грн. відповідно до митної вартості товару, визначеної рішенням про коригування митної вартості.
Водночас, судом з'ясовано, що Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 16.05.2014р., залишеною без змін Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 03.07.2014р. по справі №815/2106/14, задоволено адміністративний позов Приватного підприємства «Кіб-Транс», скасовано рішення Південної митниці Міндоходів про коригування митної вартості товарів №5000/40001/2014/00000/9/2 від 04.04.2014року, та картку відмови Південної митниці Міндоходів в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №500040001/2014/00052 від 04.04.2014року.
Таким чином, судом встановлено, що внаслідок неправомірного коригування відповідачем митної вартості товарів Приватним підприємством «Кіб-Транс» сплачено до бюджету платежів у більшому на 50747,28грн. розмірі, порівняно з рівнем митної вартості товарів, визначеним декларантом.
Тобто, сплачена Приватним підприємством «Кіб-Транс» сума у розмірі 50747,28грн., як гарантійне зобов'язання у формі фінансової застави, у зв'язку зі скасуванням у судовому порядку рішення Південної митниці №5000/40001/2014/00000/9/2 від 04.04.2014року, є надмірно сплаченими грошовими коштами.
Особливості задоволення скарг на рішення, дії або бездіяльність органів доходів і зборів або їх посадових осіб визначено статтею 27 Митного кодексу України №4495-VI від 13.03.2012року (зі змінами та доповненнями), відповідно до якої якщо задоволення скарги на рішення, дії або бездіяльність органів доходів і зборів або їх посадових осіб пов'язане з виплатою грошових сум, їх виплата здійснюється за рахунок державного бюджету органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, на підставі рішення суду, органу чи посадової особи щодо задоволення скарги повністю або частково в порядку, визначеному законом.
Згідно з ч.3 ст.301 Митного кодексу України помилково та/або надміру зараховані до державного бюджету суми митних платежів повертаються з державного бюджету в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Процедуру повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, у тому числі у випадках, зазначених у статті 264, частині четвертій статті 284 Митного кодексу України та в міжнародних договорах України визначено Порядком повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами затвердженого Наказом Державної митної служби України від 20 липня 2007р. №618, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 вересня 2007р. за №1097/14364 (зі змінами та доповненнями), відповідно до пункту 1 розділу ІІІ якого для повернення з Державного бюджету України митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, платником податків до загального відділу митного органу, яким здійснювалось оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, яка підписується керівником і головним бухгалтером суб'єкта господарської діяльності або фізичною особою.
Заява може бути подана не пізніше 1095-го дня, наступного за днем зарахування коштів до Державного бюджету України.
У заяві зазначаються причини повернення коштів, реквізити банку, найменування та код за ЄДРПОУ платника податків - юридичної особи, або прізвище, ім'я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті) та напрям перерахування коштів: а) для повернення платнику податків - на поточний рахунок платника податків в установі банку; б) для подальших розрахунків як передоплата або грошова застава: на депозитний рахунок 3734; на банківський рахунок 2603; в) для повернення фізичній особі в готівковій формі, якщо такі кошти вносилися готівкою, - на банківський рахунок 2603; г) для погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на митні органи, незалежно від виду бюджету.
До заяви додаються: аркуші з позначенням "3/8" комплектів бланків митних декларацій форм МД-2 і МД-3 і доповнення (у разі їх оформлення) або другий аркуш оформленої посадовою особою митного органу уніфікованої митної квитанції МД-1, за якою помилково та/або надмірно сплачено митні та інші платежі; документи, що підтверджують суму помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів; документи, що підтверджують право на перенесення граничних строків для подання заяв про повернення надмірно сплачених митних та інших платежів, у випадках, передбачених в абзацах третьому - восьмому цього пункту.
Відповідно до пунктів 2-6 Порядку повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затвердженого Наказом Державної митної служби України від 20 липня 2007р. №618, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 вересня 2007р. за №1097/14364, заява, зареєстрована в загальному відділі, після розгляду керівником (заступником керівника) митного органу разом з пакетом документів передається до Відділу для перевірки обґрунтованості повернення заявлених сум.
Відділ перевіряє факт перерахування митних та інших платежів з відповідного рахунку до Державного бюджету України та наявність переплати.
Для підготовки висновку про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи (далі - Висновок про повернення), форма якого наведена в додатку 1 до Порядку взаємодії митних органів з органами Державного казначейства України в процесі повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, затвердженого наказом Державної митної служби України та Державного казначейства України від 20.07.2007р. №611/147, керівництвом Відділу за потреби ініціюється проведення перевірки в митному органі щодо правильності митного оформлення із залученням відповідних підрозділів митного органу. Порядок і форма складання документа, у якому відображатимуться результати перевірки, визначаються наказом Державної митної служби України.
Супровідний лист, адресований органу Державного казначейства України, Реєстр висновків про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, підготовлений відповідно до пункту 5 Порядку взаємодії митних органів з органами Державного казначейства України в процесі повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, затвердженого наказом Державної митної служби України та Державного казначейства України від 20.07.2007р. №611/147, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.09.2007 за №1095/14362 (далі - Реєстр висновків про повернення), Висновок про повернення з оригіналом заяви платника податків про повернення коштів з Державного бюджету України, підписаний начальником (заступником начальника) Відділу та зареєстрований у журналі реєстрації висновків про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи (далі - Журнал реєстрації висновків про повернення коштів з Держбюджету), форма якого наведена в додатку 3 до цього Порядку, разом з документом, у якому відображаються результати перевірки, подаються керівнику (заступнику керівника) митного органу для прийняття остаточного рішення про повернення коштів.
Керівник (заступник керівника) митного органу на підставі результатів перевірки (у разі її проведення) підписує Висновок про повернення, Реєстр висновків про повернення та супровідний лист, адресований органу Державного казначейства України (далі - пакет документів на повернення коштів).
Пакет документів на повернення коштів передається до Загального відділу для реєстрації та відправки до органу Державного казначейства України.
Копія Висновку про повернення, оригінал заяви платника податків про повернення коштів з Державного бюджету України та документ, у якому відображаються результати перевірки заяви платника, залишаються у Відділі для контролю.
Взаємовідносини територіальних органів Міністерства доходів і зборів України з місцевими фінансовими органами та територіальними органами Державної казначейської служби України в процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань з метою належного виконання положень статей 43, 102 Податкового кодексу України, частини другої статті 45 та частини другої статті 78 Бюджетного кодексу України, регламентовано Порядком взаємодії територіальних органів Міністерства доходів і зборів України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, затвердженого Наказом Міністерства доходів і зборів України, Міністерства фінансів України від 30.12.2013р. №882/1188, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 січня 2014р. за №146/24923 (зі змінами та доповненнями), відповідно до п.п.8-10 якого орган Міндоходів несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі висновку органу Казначейства для виконання. Висновки реєструються органами Казначейства в Журналі обліку висновків, який ведеться в електронному вигляді за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку. На підставі отриманих висновків відповідний орган Казначейства здійснює повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у визначеному законодавством порядку.
Таким чином, із системного аналізу вищенаведених законодавчих приписів вбачається, що за Порядком взаємодії територіальних органів Міністерства доходів і зборів України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, основною умовою повернення коштів є обов'язкова їх сплата та зарахування на рахунки відповідного бюджету.
Зокрема, як встановлено судом та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ДИОМЕД-2005" неодноразово зверталось до Південної митниці Міндоходів з відповідними заявами щодо повернення коштів з бюджету, однак митним органом були надані відповіді не на усі звернення Товариства, та не було здійснено повернення сум надмірно сплачених до бюджету митних платежів згідно МД від 04.04.2014р. №500040001/2014/005182 у розмірі 50747,28грн. Натомість, по суті надані митним органом відповіді жодним чином не ґрунтуються на нормах Митного кодексу України та Порядку повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, та до того ж суперечать фактичним обставинам справи, оскільки з матеріалів справи вбачається, що до поданих позивачем заяв були надані усі необхідні передбачені нормами чинного законодавства, що регулюють спірні правовідносини, документи, необхідні для розгляду питання щодо повернення коштів, котрі у повному обсязі підтверджували правомірність заявлених вимог про повернення надмірно сплачених грошових коштів.
Крім того, як встановлено судом та зазначено вище, 12.11.2014р. Південною митницею Міндоходів на адресу ТОВ «Диомед-2005» був надісланий Лист №16351/15-70-52, за підписом заступника начальника митниці Авдєєва Е.Є., у якому зазначено, що платіжними документами від 11.11.2014р. №67760695 та №67760770 ТОВ „Диомед-2005" погашено суму заборгованості у загальному розмірі 176,50грн. (штраф за порушення податкового законодавства - 170,00грн., пеня згідно положень ст.129 ПК України - 6,50грн), що виникла за податковим повідомленням-рішенням Південної митниці Міндоходів від 23.07.2014р. №60. Враховуючи, що сума заборгованості у розмірі 170,00грн. сплачена платником податків із порушенням строку, встановленого пунктом 57.3 статті 57 ПК України, Південною митницею Міндоходів відповідно до абзацу 3 пункту 126.1 статті 126 ПК України нараховано штраф у загальному розмірі 34,00грн. та прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Ш» №198, сума за яким також була сплачена ТОВ «Диомед-2005» у повному обсязі, про що свідчить наявна у матеріалах справи банківська квитанція від 14.11.2014р. №125-15001Е/1., яка при цьому також була додана позивачем до заяви від 17.11.2014р. б/н (вхідний Південної митниці Міндоходів №29122 від 24.11.2014р.) щодо повернення надміру сплачених грошових коштів за МД від 04.04.2014р. №500040001/2014/005182 на банківський рахунок ТОВ "ДИОМЕД-2005".
Таким чином, як з'ясовано судом та власне зазначено Південною митницею Міндоходів у письмових запереченнях на адміністративний позов (від 06.01.2015р. вихід.№10/56), митним органом підтверджено факт погашення платником податків - ТОВ «Диомед-2005» заборгованості зі сплати штрафних санкції.
До того ж, суд вважає за доцільне наголосити, що повернення митних платежів, встановлення судовими рішеннями, які набрали законної сили, факту неправильного визначення митної вартості, є достатньою та самостійною підставою для повернення надміру сплачених коштів.
Відповідно до ст.265 Митного кодексу України, обов'язок здійснювати контроль за правильністю митної оцінки товарів з урахування положень цього Кодексу покладено саме на митні органи, у зв'язку з чим, та беручи до уваги те, що Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 16.05.2014р., залишеною без змін Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 03.07.2014р. по справі №815/2106/14, скасовано рішення Південної митниці Міндоходів про коригування митної вартості товарів №5000/40001/2014/00000/9/2 від 04.04.2014року, позивачем понесено необґрунтовані витрати у формі надлишково сплачених коштів на суму 50747,28грн., суд доходить висновку щодо обґрунтованості, та правомірності позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "ДИОМЕД-2005".
Вищевикладене спростовує твердження відповідача - Південної митниці Міндоходів, наведені у письмових запереченнях на адміністративний позов та викладені повноважним представником в ході судового розгляду справи по суті.
Згідно з ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.
Відповідно до ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а згідно ч.3 ст. 105 КАС України позивач має право, у тому числі, вимагати скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень.
Згідно зі ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ДИОМЕД-2005" правомірні, документально підтверджені та обґрунтовані, базуються на положеннях чинного законодавства, отже підлягають задоволенню повністю.
Судові витрати підлягають стягненню з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДИОМЕД-2005", відповідно до приписів ч.1 ст.94 КАС України.
Керуючись ст.ст.2, 4, 7-9, 11, 12, 69, 71, 94, ст.ст.158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ДИОМЕД-2005" до Південної митниці Міндоходів, Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області про визнання протиправною бездіяльності щодо повернення коштів, надмірно внесених до бюджету при митному оформленні товару відповідно до рішення про коригування митної вартості товару №5000/40001/2014/00000/9/2 від 04.04.2014р., стягнення суми надмірно сплачених до бюджету митних платежів згідно МД від 04.04.2014р. №500040001/2014/005182 у розмірі 50747,28грн., задовольнити повністю.
2. Визнати протиправною бездіяльність Південної митниці Міндоходів щодо повернення коштів, надмірно внесених до бюджету при митному оформленні товару відповідно до рішення про коригування митної вартості товару №5000/40001/2014/00000/9/2 від 04.04.2014р.
3. Стягнути з Державного бюджету України (ГУ ДКС України в Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, адреса: 65023, м. Одеса, вул. Садова, 1-А) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДИОМЕД-2005" (43025, Волинська обл., м.Луцьк, вул.Івана Франка,53, код ЄДРПОУ 33647497) суму надмірно сплаченого до бюджету мита у загальному розмірі 50747 (п'ятдесят тисяч сімсот сорок сім)грн. 28коп.
4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДИОМЕД-2005" (43025, Волинська обл., м.Луцьк, вул.Івана Франка,53, код ЄДРПОУ 33647497) витрати зі сплати судового збору у розмірі 182 (сто вісімдесят дві)грн. 70коп.
Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.
Повний текст постанови складено та підписано суддею 24 лютого 2015 року.
Суддя Харченко Ю.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2015 |
Оприлюднено | 03.03.2015 |
Номер документу | 42865265 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні