Ухвала
від 19.02.2015 по справі 2а-0770/384/12
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 лютого 2015 року Справа № 9104/104996/12

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Яворського І.О.,

суддів: Кухтея Р.В., Хобор Р.Б.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Ужгороді Закарпатської області на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 березня 2012 року по справі за позовом Державної податкової інспекції в м. Ужгороді Закарпатської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Агентство нових технологій» третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Державний реєстратор виконавчого комітету Донецької міської ради, Державний реєстратор виконавчого комітету Ужгородської міської ради про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державна податкова інспекція в м. Ужгороді Закарпатської області, в лютому 2012 року звернулася в суд з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Агентство нових технологій» третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Державний реєстратор виконавчого комітету Донецької міської ради, Державний реєстратор виконавчого комітету Ужгородської міської ради про скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

В обґрунтування своїх вимог, позивач вказує на те, що працівниками Ужгородського МВПМ ДПІ у м. Ужгороді 02.09.2011р. було здійснено виїзд за юридичною адресою ТзОВ «Агентство нових технологій» (юридична адреса: м. Ужгород, вул. Собранецька, 150) та встановлено відсутність товариства за місцезнаходженням, в результаті чого складено акт про відсутність товариства за юридичною адресою від 02.09.2011 року.

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 березня 2012 року в справі №2а-0770/384/12 в задоволенні адміністративного позову було відмовлено.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням Державною податковою інспекцією в м. Ужгороді Закарпатської області подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 березня 2012 року в справі №2а-0770/384/12 та прийняти нову постанову, якою задовольнити адміністративний позов.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги, апелянт виходить з тих же мотивів, що наведені в позовній заяві.

Особи, які беруть участь у справі в судове засідання для розгляду апеляційної скарги не прибули, про дату, час і місце розгляду справи були повідомлені належним чином, клопотань від осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю не поступило, а тому, колегія суддів, у відповідності до пп. 1,2, ч.1 ст. 197 КАС України, вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними матеріалами справи.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржувану постанову без змін. При цьому колегія суддів виходить з наступних міркувань.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Агентство нових технологій» згідно Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, змінило місцезнаходження з м. Донецька, Ленінського району, вул. Кримської, 4 на Закарпатську область м. Ужгород, вул. Собранецьку, 150.

Працівниками Ужгородського МВПМ ДПІ у м. Ужгороді 02.09.2011р. було здійснено виїзд за юридичною адресою ТОВ «Агентство нових технологій» (юридична адреса: м. Ужгород, вул. Собранецька, 150) та встановлено відсутність товариства за місцезнаходженням, в результаті чого складено акт про відсутність товариства за юридичною адресою від 02.09.2011 року.

Згідно листа Комунального підприємства «БТІ м. Ужгорода» приміщення, яке знаходиться за адресою м. Ужгород, вул. Собранецька, 150 (нова адреса реєстрації ТОВ «Агентство нових технологій») зареєстровано за Закарпатською обласною радою професійних спілок.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Згідно із частиною третьою статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Частиною першою статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» встановлено, що відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Відповідно до частини другої статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості щодо місцезнаходження юридичної особи.

Згідно статті 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Державному реєстратору згідно частини сьомої статті 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою-шостою цієї статті.

Відповідно до частини першої статті 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Крім того, статтею 14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передбачено, що передача реєстраційних справ здійснюється, зокрема, у разі зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи-підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи-підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.

Таким чином, Державний реєстратор під час реєстраційних дій не має права перевіряти подані відомості та вимагати інші документи, ніж ті, що передбачені чинним законодавством, а також відсутність юридичної особи за місцезнаходженням не тягне за собою скасування або визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження цієї юридичної особи.

Також, діючим законодавством не передбачене право державного реєстратора самостійно визнавати неправомірними та скасовувати записи про реєстраційні дії.

На підставі статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті.

У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Разом з тим, після перевірки працівниками податкової міліції відомостей про місцезнаходження відповідача за юридичною адресою, третьою особою без самостійних вимог-Державним реєстратором виконавчого комітету Ужгородської міської ради внесено до Державного реєстру запис про відсутність відповідача за юридичною адресою в порядку ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців».

Внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність товариства за місцезнаходженням, може бути підставою для припинення цієї юридичної особи, а не підставою для скасування державної реєстрації змін до статутних документів щодо зміни місцезнаходження, як це вказала Державна податкова інспекція, оскільки саме припинення товариства буде належним засобом податкового контролю і захисту інтересів держави її податковими органами.

Згідно ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду першої інстанції без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на наведене апеляційні вимоги є неаргументованими, а тому в їх задоволенні необхідно відмовити.

Керуючись ст.195, ст.197, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.206, ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Ужгороді Закарпатської області залишити без задоволення, а постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 березня 2012 року в справі №2а-0770/384/12 - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий І.О. Яворський

Судді Р.В. Кухтей

Р.Б. Хобор

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2015
Оприлюднено03.03.2015
Номер документу42865293
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/384/12

Ухвала від 16.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 09.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 06.02.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 11.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 19.02.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський І.О.

Постанова від 26.03.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 03.02.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні